Ben nu zelf de nagels van de kat aan het knippen.. Vond het zoooo zielig, hij bleef overal aan hangen! Had gekeken en er is zeker 0,5 cm nagel waar geen leven in zit. Ik haal er nu 1 tot 2 mm af per nagel en de rest mag mijn zusje doen als het nodig is. Nog 5 nageltjes te gaan.......
wow! nou meiden alleen goed nieuws vandaag volgens mij! SANNE, echt FANTASTISCH nieuws over jullie kleine Finn! Wel fijn dat ze het in de gaten blijven houden ook na zijn geboorte..hopelijk blijft alles goed. Ik had nog aan je gedacht toen ik in het wkz was van de week Pino, gefeliciteerd met je solicitatie. Je wordt lekker een werkende en studerende mama.. te gek! Ik ben zo blij voor je! Poezen nagels knippen is een heel karwei hier.. ze zijn zo bewegelijk. Gaat dan ook moeilijk zonder kleerscheuren en gekrabde armen. We nemen ze nu op een dienblad, want anders zetten ze hun nagels van onder in je been.. au.. Star, ik kan me je zorgen goed voorstellen.. Over de snelheid van het hartje.. Ik weet inmiddels dat het wel veel kan verschillen. Hier met de 20 weken echo voor studenten bleven ze heel lang naar het hartje kijken(ze moesten oefenen om het 4-kamerbeeld in zicht te brengen) en toen ging het hartje ineens een stuk langzamer.. de docente vroeg ze toen om te stoppen en toen ging het weer extra snel. Ze legde uit dat het ook bij ons zo gaat.. op een dag en afhankelijk van inspanning(idd slaap of in geval van mijne toen irritatie), was toch wel even een schrikmoment. ik kan de rest nu al niet meer herinneren. sorry!! Morgen ga ik naar de open dag in het WKZ. Het heet de "zwangere zaterdag".. ze hebben een rondleiding in de bevallingskamers, een kraammarkt en lezingen over borstvoedingen en bevallen in het ziekenhuis met/zonder medische indicatie. Ik ben benieuwd! Wel fijn om het allemaal te zien/horen en alvast goed voorbereid te zijn. even spammen met een foto van vanochtend hoor, ze knuffelen nu extra veel omdat het winter is en komen echt elke ochtend op mijn voeten/benen op het dekbed liggen. Ik heb wel vaker gelezen dat katten meer naar een zwangere vrouw trekken. Wel grappig want Erwin voert ze nu altijd(ik vind het sinds ik zwanger ben zo stinken) aahh katten zijn zo leuk
nagels katten: hier knip ik ze altijd heel regelmatig, omdat ze ander zichzelf kunnen gaan krassen omdat ze naakt zijn. Maar vind het ook erg fijn voor mezelf als ze melken met korte nagels Je zou een puntje kunnen afknippen. Als je maar niet in het leven knipt (roze binnenkant nagel). pino: GEFELICITEERD!!!! Wat ontzettend goed!!! Sanne85: joepie, wat een opluchting voor jullie zeg!! Hartstikke fijn aliekeleppink: hai, leuk je weer te zien! Fijn dat alles in principe goed is met de beeb. Ook een grote buik zeg! titania: wat een schatjes zijn het toch Hier zijn ze ook plakkeriger hoor. Een stuk meer dan dat ze normaal al zijn
Najaaaa, ik heb echt wel vier keer opnieuw gekeken, maar je banner stond op mijn scherm écht op 21+nog iets. Raar! Nu staat ie inderdaad weer op 24+. Ik snap er niets van. Aan je banner te zien is het er een van LaFemmeBonita.com, of is dat niet wat je bedoelt met dat je niet meer kan vinden waar ie vandaan komt?
@Pino: WOEHOE!!! Gefeliciteerde met je opleiding/baan! En helemaal fijn dat je in september mag beginnen, kun je eerst rustig genieten van de kleine. Ideaal toch! Super! @Katten: Wij hebben een megagrote krappaal in de woonkamer staan waar ze hun nageltjes heel goed een scherpen/vijlen. Ik hoef dus nooit te knippen (ook nooit gedaan). @Sanne: Jij ook al goed nieuws! Wat fijn voor jullie zeg! @Alieke: Leuk dat je ook weer even 'langskomt' en dat jouw 20 weken echo ook goed was! Ik snap als je het niet allemaal kan bijhouden hier, het gaat ook zo snel! WOW, flinke buik ook al! Mooi hoor! Banner: Als je op je banner klikt, kom je vanzelf op de site waar je hem hebt gemaakt. @Titania: Wat een schattige foto! @Hier: Gisteren eerst gewerkt, daarna bij een collega gegeten, en daarna naar een bruiloft van een andere collega! Was supergezellig! Was wel pas tegen 2 uur thuis, dus ik heb vanochtend eerst heerlijk uitgeslapen tot bijna 11 uur! Ik had het echt nodig Viel me mee hoe goed ik het gisteravond vol kon houden, ik was helemaal niet moe, en heb ook nog flink gedanst! Wel erg last van mn voetjes aan het eind, maar ja, ik had ook hoge hakjes aan, en dat ben ik niet meer gewend de laatste tijd. Nu maar lekker rustig weekend houden... Heerlijk!
@ Nagels knippen, Ik mocht de nagels van onze hond altijd probleemloos knippen... Totdat Stephan dit ook eens ging doen en dus een stukje levende nagel mee had.. Ik laat het nu dus door een dierenarts doen Tis zonde! Hier, Even dik in de stress gezeten! ik ben aan het werk en er is iemand met gordelroos. Lang leve het internet zou ik zeggen!! Blijkt dat gordelroos alleen echt gevaarlijk is als ik als zwangere in het derde trimester zit. Mnr. moet ingesmeerd worden, maar dit doet hij maar lekker zelf. Ik ga het risico echt niet lopen! Gelukkig had hij hier begrip voor! Pff wat een gedoe zeg haha.
Hallo allemaal, @alieke mooie buik al hoor! @pino gefeliciteerd! wat leuk voor je!! @titania mooie poezen hoor, hier geen kat te bekennen virend en hond zijn geen liefhebber @luckey ach maak je niet druk iedereen heeft wel eens een dag dat alles tegenvalt hier ook hoor en je bent t echt niet verleerd @foeske je hebt groot gelijk dat je meneer niet gaat smeren, wel vervelend dat je t wel eerst op moet zoeken op internet is er geen handleiding voor?
Ja wij houden het bij *Jurre en zijn broertje in mijn buik. Dit heeft meerdere redenen. Ten eerste ben ik over 2 weken 35 en dat vind ik een mooie leeftijd om te stoppen haha. We hebben er gewoon wat langer over gedaan als gepland. Daarnaast is voor mij een zwangerschap er eentje die voornamelijk in bed plaats zal vinden en moet ik erg erg rustig aan doen. Met een kleintje zal dat zo goed als onmogelijk zijn en dat wil ik hem niet aandoen. En als laatste..........eerst maar eens zien dat dit kindje echt bij ons mag blijven. \We gaan nu de spannende weken in en dat is erg goed te merken pfffffff. Waar is die winterslaappil?
Net even naar de stad geweest, nog maar een nieuwe BH aangeschaft. Ik zit inmiddels al op 75D (was 75B). Had nooit gedacht dat ik ooit nog D zou krijgen!! Mag nu wel stoppen hoor, anders moet ik straks nog naar de dure lingeriewinkels voor beha´s....
Tis hier rustig! @ Violet, Er is idd geen handleiding voor... Ik ben ook begeleidster en geen verzorgende/verpleegster... Scheelt misschien wel?! Ach ja m'n collega die er morgen is , mag het dan weer oppakken.
Foeske, onhandig hè, dat je soms niet weet wat wel en niet gevaarlijk is. Op zich zouden ze best een protocol mogen hebben voor zwangeren en bepaalde dingen waar ze rekening mee moeten houden of bepaalde patiënten die ze niet mogen helpen ivm gevaar. Goed dat je voor jezelf opkomt! Boobs, hier ook al vrij vanaf het begin een flinke groeispurt, maar nu blijft het wel stabiel, gelukkig. Nog geen lekkage, wel een paar van die dikkere kliertjes van Montgommery (geloof dat ze zo heten).
Hallo dames, Hier even snel een berichtje van mij. Morgen proberen alles bij te lezen. 20 wkn echo was 2e x keer iets bter, er ontbreekt 1 bloedvat ipv 2.strenge controle en vanaf week 30 iedere week controle echo en aan een hartmonitor voor de beeb. Jay is flink verkouden en er komen 2 kiezen door dus die is niet te houden en slaapt erg slecht afgelopen 2/3 dgn pff ben er erg moe van.. Financieel gezien, maandag naar de advocaat om te kijken van hoe en wat verdr. Mn vriend heeft de situatie aan zn baas uitgelegd en die ging kijken wat hij voor ons kan betekenen. als het goed is horen we dat maandag of dinsdag.. Wel hebben mijn moeder & haar vriend en mijn echt vader & zijn vrouw ons geld willen lenen voor de hypotheek achterstand(5 mnden) en alle andere meest belangrijke zaken.. gelukkig maar dan weten we dat dat glad staat in ieder geval.. Nou dames, ik probeer snel alle bij te lezen Liefs xx
Mama van Jay, goed dat ze het in de gaten gaan houden!!!! Zijn er veel risico's als je een bloedvat mist??? Manlief is vandaag actief gweest. Plafond is blauw en komen nog witte wolken op. Best een aanwezige blauw maar wel mega mooi. Deze week gaan we het behang halen en zaterdag beginnen we te behangen, dan kan de rose kleur ook tegen de muur haha. Ga mijn bed opzoeken, morgenvroeg misschien naar de markt in Luik en om 12 uur weer werken....
Goedemorgen dames! Gisteravond naar Derrek Ogilvie geweest. Was echt leuk! Hij maakt er een mooie show van en het was bijzonder om te zien. Vandaag niks in de planning. Mijn zusje en zwagertje komen vanmiddag even en rond 3 uur komt Rebecca weer terug.. @Kilo's, hier inmiddels alweer 10 kilo aangekomen!!!!!!! Ben ook wel echt een vochtballon geworden. Kan de kuilen al weer flink in mijn enkels zetten, die je overigens goed moet zoeken want je kan ze al bijna niet meer zien.. Mijn enkels dan he haha. Die zijn savonds zo goed als verdwenen. Heb dus maar het voeteneind van het matras omhoog gegooid, maar hier ga ik echt weer last van krijgen. Iemand de ultieme tip tegen vochtvasthouden????
Pino: heel stoer! VAn harte!! Sanne: wat een opluchting!! Fijn hoor! MamavanJay: ook echt betr nieuws van de echo!! Star: lkan me voorstellend atd ie 27 weken die dichterbijkomen ook weer schrik geven. Maar zou me echt niet te druk maken als de gyn dat ook niet echt doet. Dikke knuffel! Hier alles goed./ Gisteren is de oudste 3 geworden en heerlijk verjaardagspartijtje gehad. Voel me prima en de kids zijn weer in een gezellige fase
Goedemorgen! @Pino: Nee, helaas geen tips voor vocht vasthouden, alleen niet teveel zout eten en inderdaad met je voeten omhoog liggen.... Wel vervelend dat je er nu al last van hebt, ik dacht dat het echt iets was van de laatste weken! @Luckey: Leuk dat het babykamertje al opschiet! Klinkt een beetje als bij ons (blauw plafond met wolkjes). Wel een foto als het af is he? @Hier: geen plannen voor vandaag. Straks even Kinecten op de Xbox denk ik, en verder nog even stofzuigen, afwassen en beetje opruimen. Volgend weekend het babykamertje ophalen!!! Ik heb ook weer een nieuwe afspraak voor een pretecho, op 08 januari. Dan ben ik 27 weken, leek me leuk om dan nog een 3D echo te maken
MvJ, fijn dat je even langswipte om je verhaal te doen! Beterschap voor Jay en ik hoop dat het op het financiële vlak snel de goede kant op gaat. Missen van een navelstrengvat: wat ik er van begrepen heb (ik heb het in mijn naaste omgeving nu een aantal keer meegemaakt) kan het missen van een navelstrengvat duiden op ook andere problemen bij een kindje, maar het kan ook net zo goed geen enkel gevolg hebben. Eén kindje dat ik kende dat een navelstrengvat miste, had na de geboorte een ruisje in haar hart, maar dat is vanzelf weer dichtgegroeid en hoefde niet behandeld te worden. Een ander kindje dat ik ken had helemaal niets na de geboorte dat in de gaten gehouden moet worden. Het blijft natuurlijk spannend, want liever heb je gewoon drie navelstrengvaten, maar het hóeft geen probleem te zijn. Vochtvasthouden: helaas geen tips voor. Zuinig met zout en met de voeten omhoog klinkt me wel logisch in de oren. Sterkte Pino en andere dames die al veel vocht vasthouden!
@Me2, nog gefeliciteerd! @MiniMe, veel Kinect plezier en leuk dat je een 3d echo gepland hebt! @Chantico, een ruisje in het hart komt heeeeeeel veel voor. Bij de meeste baby's groeien ze dicht binnen de 1e 3 maanden, als dat niet zo is wordt het in de gaten gehouden door een KinderArts. En de hartruisjes die voor de 3 maanden al dchtgroeien hoor je nooit wat over, vertellen ze de ouders ook niet. Is ook een beetje standaard. Licht er natuurlijk ook aan waar het gaatje zit..
Hier een vervelende kat helaas... Hij is vandaag veel aan het mauwen en loopt dan rondjes... Zou dat nog over gaan? Hoort het bij het wennen of krijgt hij heimwee... bah vind het maar lastig!