Pino: wat een verhaal zeg over je ex! Gelukkig was het "maar" een adminisratief foutje en niet dat de advocaat bijv. was vergeten om de echtscheiding in te schrijven! Baby voelen: het is op een gegeven moment niet zo zeer de placenta maar wel de houding en ligging van de baby die van invloed is op het voelen. Mijn dochter heeft hele de zwangerschap in een stuit gelegen en die voelde ik dus ook eigenlijk alleen maar onderin en aan de lage zijkanten, maar wel vanaf 11 weken! Onze eerste en deze voel ik overal. Die draaien dus kennelijk lekker de hele tijd rond. Bij onze eerste lag de placenta aan de voorkant en nu weer aan de achterkant. Overigens hoef je voor 28 weken de baby nog niet elke dag te voelen.
Hey meiden, Vanmorgen bij de VK geweest. Baby groeit als kool! BM zit ruim 2 vingers boven de navel. Bloeddruk was aan de hoge kant, moet meer rust gaan houden. VK heeft er nogmaals op gehamerd dat ze wil dat ik serieus ga overwegen om helemaal te stoppen met werken. Ook omdat ik nu last heb van harde buiken. Klopt was je zei Pino, vk vertelde ook dat het kan komen door stress. Morgen moet ik wel voor de zekerheid naar de HA om mn urine na te laten kijken of ik geen blaasontsteking heb. Als dit niet zo is moet ik de vk bellen. Morgen moet dezelfde vk weer werken en ze zei: als je morgen belt dat je geen blaasontsteking hebt dan stop je met werken. Dan mág je het niet eens meer overwegen..... Dat was wel duidelijk. Over 4 weken moet ik weer terug komen. Dan krijg ik ook een afspraak voor de gyn omdat ik wat overgewicht heb. Dat is nieuw hier in de vk praktijk. Ben benieuwd. @ Pino: pfff dan schrik je je ook 3 slagen in de ronde.... gelukkig konden ze het omzetten. @ voelen: weet niet meer wie, maar iemand vroeg of er meer zijn die de placenta aan de buikwand heeft liggen. Dat heb ik ook. De baby voel ik inmiddels wel goed maar dan meer aan de zijkanten en laag onderin. Liefs!
Pino: bedankt voor je felicitatie's Ik heb ook echt onwijs last van maagzuur, niet als ik naar bed moet ofzo maar vooral overdag of bij veel bewegen !! Helpt vanille vla niet bij jou ?? De meeste zeggen dat dit echt geweldig helpt, ik ga het vanaf morgen proberen..... Wel een stomme fout trouwens van de gemeente !! Maar gelukkig konden ze het oplossen en kon de erkenning doorgaan Hier hebben we de erkenning al een hele tijd geleden geregeld. Altijd fijn als je weer wat van de "to do-list" kunt afvinken Chantico: Ik heb de placente ook aan de buikwand. Ik voel de kleine wel heel veel maar alleen onderin mijn buik. Heb hem nu pas 2x met mijn handen kunnen voelen, helaas was vriendlief toen niet thuis want hij heeft nog niets kunnen voelen door de ligging van de placenta !! Koeky: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo !! Star: ik kan me helemaal voorstellen dat 27 weken voor jou een hele mijlpaal is !! Gelukkig zijn we hier met heel veel meiden die voor je zullen duimen. Het gaat je lukken meis !! Sanne: Wat fijn dat de kleine als kool groeit Wel balen dat je nu misschien al helemaal moet stoppen met werken, maar gelukkig is het allemaal voor een goed doel !! Pak je rust meid dat is echt belangrijk...
sorry dat ik niet reageer hoor...ik ben enorm verkouden en lig de halve dag te slapen.. Even nog terugkomend op de zedenzaak in Amsterdam. Ineens legde ik de link vanochtend toen ik hoorde dat die Robert M. uit Letland komt.. dat ik die kerel KEN! En inderdaad de combinatie van het gezicht en een accent kwam het me ineens helemaal weer dagen..Ik heb het op internet opgezocht en inderdaad.. Hij werkte als vrijwilliger op de school waar ik werk voor mijn tijd(een paar maanden) van 2004-2006 en is daarna nog een paar keer langs geweest om de kinderen hallo te zeggen. Hij wou zelfs nog solliciteren maar er waren geen vacatures. Ik heb hem misschien 2x/3x max gezien. Ik heb gelijk mijn collega's gebeld en die zijn al sinds gisteren met politie en jeugdhulpverlening bezig om ouders op te vangen. Zowel ouders als kinderen waren DOL op 'm.. hij was echt een "stoei-meester" en paste ook bij meerdere gezinnen op. Er is ten minste een verdachte situatie geweest in de tijd dat hij er werkte, maar die nooit met hem is gelinkt. Ik ben er echt ondersteboven van! Geen van mijn collega's was iets opgevallen, ook mijn leidinggevende heeft met hem op de groep gestaan op de naschoolse opvang. Het enige is dat ie een apart type was, maar daar heb er er zo veel van rondlopen in de kinderopvang. Kinderen vinden mensen die een beetje gek doen en zich bv erg speels gedragen vaak juist leuk. Een collega van mij wou hem zelfs vragen om gastouder te zijn van haar zoontje een jaar terug! Die is echt helemaal in shock nu. echt heftig dit.. Ik kom later nog om te reageren enzo maar ik moet dit ff kwijt. Ook dat het mij twee dagen heeft gekost om de link te leggen.. tja het is niet vaak dat zo iets heftigs uit het nieuws zo dichtbij komt!
@ titania: pfffff... wat heftig..... sterkte om je gedachten / gevoelens een plekje te geven. Lijkt me niet mis als je iemand denkt te kennen die dan zo in het nieuws komt....
Titania, heftig zeg.... schandalig dat mensen je vertrouwen zo kunnen beschamen he?? wel gek eigenlijk dat zoveel kinderen dol op hem waren maar ook misbruikt werden, je zou toch verwachten dat kinderen dan een zekere angst ontwikkelen.... Hier... vandaag de wolken op het plafond gemaakt, ziet onwijs cool uit. Kan niet wachten om de rest ook te doen....
@titiania: JEMIG wat schrikken!! Oh bah vind het zo'n horrorverhaal brrrr. Ik denk telkens je zal er maar mee te maken hebben op de een of andere manier--> moet er niet aan denken dat je een van de ouders bent of idd collega bent geweest van die man!
Hoi hoi, die man is echt hartstikke ziek. Moet wel zeggen, vind een kdv waar zoveel mannen werken uberhaupt al verdacht en zou mijn eigen kind er niet brengen. Zelf werk ik bij een grote kinderopvang met 3 kdv's en meer dan 10 bso's en wij hebben zo'n 200 vrouwen en slechts 2 mannen in dienst....en die 2 mannen doen de tienergroepen Waarmee ik niet wil zeggen dat alle mannen die op een kdv willen werken viezeriken zijn, maar dat het gewoon ontzettend moeilijk is om mannelijk personeel te krijgen voor kinderdagverblijven. Dus vind ik het verdacht als op 1 kdv 0-4jaar zóveel mannen werken. Nog een vraagje voor degene die al weten wat ze krijgen...wat zou jullie naam zijn geweest voor het andere geslacht? Als ons meisje een jongen was geweest had hij Levi geheten... Kan het rustig vertellen want willen waarschijnlijk geen 2e en áls er toch nog één komt wil ik een andere naam, want Levi was de naam voor dit kindje
Ik snap wat je bedoelt wat betreft de kdv's. Ik zou zelf ook niet zo snel kiezen voor een kdv waar een man werkt. Op een bso vind ik dat anders. Als onze toekomstige Finn een meisje was geweest had ze Iris - Sofie geheten, we hadden haar dan Iris genoemd.
@ voelen..... mn hele buik stuitert mee op en neer meneertje is net als ons dochtertje erg druk daar binnen, maar vind t heerlijk voel hm overal (placenta achterzijde) voel ook hoe hij ligt met mn handen soms lijkt t net of ik hm wieg @ maagzuur.... hier ook al erg voordat ik ga slapen drink ik een beker warme melk @titania..... jeetje mina....das wel erg dichtbij je snap niet wat zulke mensen zich bezielen:x @ sanne.... oei.... hopelijk kan je snel je rust nemen... tja en werk...je kan je hele leven nog werken @ hehmmmm denk denk denk denk @ naam..... we zijn er over uit... maar nu kwam manlief met het idee om mssn niet toch alsnog een dubbele voornaam ervan te maken we hebben voor een meisje (zal niet de laatste zs zijn) Mea-Elaine (groots licht in t oude frans) en voor ons manneke ................ M........... C........ P........ verder t huis hier weer een beetje op orde... alleen de wc nog en de berg strijk wel opgeknapt maar zo vreselijk moe en die K** BI morgen eerst naar fysio en vrijdag kerst lunch met collegas en krijgen we kerstpakket ect
Hier ook last van maagzuur sinds een weekje, bahh... Maar ja, hoort erbij en is goed mee te leven Ga ook eens vanile vla proberen, hoorde ik gister ook al van iemand. De kleine uk voel ik hier echt heel goed bewegen! Ook zie je mn buik bewegen waar hij schopt/draait. Echt heeel apart. Ik voel m al overal bewegen, van onderin bij mn blaas (dat is wat minder) tot ver boven in mn buik, 2 cm onder mn borsten. Hebben andere dit ook al? dat je hem zover bovenin al voelt bewegen??? Bij de meeste lees is tot max 2cm boven de navel.... Net thuis uit mn werk, dus ga zo koken en beetje relaxen op de bank, en natuurlijk effe weer in bad(zoals bijna elke dag hihi) Zou eigenlijk vanavond gaan baantjes zwemmen, maar t zwembad is deze week dicht ivm onderhoud. Nu wil ik vanaf volgende week, of vanaf t nieuwe jaar mee gaan doen met zwangerschapszwemmen! Doen andere dit al?? Of met hoeveel weken beginnen jullie hiermee? X
Namen: Voor ons mannetje staan zijn namen al vast, hij krijgt 2 voornamen. Niet vernoemd ofzo, gewoon namen die wij mooi vinden... Ik maak ze hier pas bekend na geboorte Voor een meisje hadden we nog geen naam vast staan, omdat we wilden wachten tot we wisten wat het zou worden. Maar enkele namen die ik/wij in gedachten hadden: Fay(e), Jailey,Isa... Nog een paar, maar weet ze niet eens meer haha (erg he!)
Hmm ik lees hier dat heel veel al uit de naam zijn voor de kleine.. Wij vinden het echt lastig, en zijn er echt nog niet uit.. Het wordt wel een gewone hollandse naam, maar dan weer geen Jan, Piet, Miep of Els e.d. (we weten niet wat het wordt en mogen dus 2 namen gaan verzinnen). Waarschijnlijk wel een korte naam 1 of 2 lettergrepen.. Nou ach, maar ns op internet rondneuzen en een lijst maken En ff een vraagje: ik heb de laatste weken nogal last van flink rode puisten in mijn hals vooral. Gelukkig is het coltruienweer en vallen ze niet heel erg op, maar ik vind het zo vervelend.. Hebben jullie dit misschien ook? Ik heb aan de ene kant zoiets van ach boeiend, het hoort erbij, maar aan de andere kant baal ik er ook wel een beetje van Oooh en zit net ff te zappen,zie ik het RTL nieuws en er komen wat andere maatregelen om babystefte te voorkomen, extra echo's tijdens zwangerschap en huisbezoek van vk voor de 34 wk geloof ik.. Verder weet ik t niet, ik kreeg het net niet allemaal mee
@ Jorietje, Ik heb ook veel last van voornamelijk puisten op m'n rug. Gelukkig is het idd geen zomer ... Tis vervelend maar ik kan er weinig aan doen heb ik al gemerkt, m'n huid is nu eenmaal vetter op m'n rug dan anders... Ik ben trouwens helemaal vergeten zeggen dat ik vandaag afscheid heb gehad op het werk. Ik heb een hele mand met babyspullen gekregen en een bon van 100,- Ik ben er zoooooo super blij mee!!!!
Titania: heftig zeg dat je die man "kent"... Bah nee krijg al kippenvel als ik eraan denk... Kan er echt niet meer woorden aan besteden aan zo'n viezerik !! Luckey: Wat leuk dat de wolkjes nu geschilderd zijn Heb je geen foto ?? CVM: als ons kereltje een meisje was geweest dan had hij (nja dan natuurlijk zij ) Evy geheten ! Foeske: wat een mooi afscheidscadeau zeg Lief van je collega's
@ Here: vanavond herhaling reanimatie cursus gehad vanuit mijn werk, dat moet elk jaar. Ook dit jaar kwam natuurlijk weer kinder reanimatie en EHBO aan bod, maar het raakte me echt zo erg dit keer !! Moest meteen aan ons eigen kleintje denken, en begon echt meteen te hopen dat daar nooit wat mee gebeurd !! Brrrrr...
chantico: hier een voorliggende placenta. Voel haar vanaf 17 weken en vanaf 22 weken is het van buitenaf te voelen. Eerst voelde ik haar 's ochtends vroeg en 's avonds, dus bij rust. Nu voel ik haar sinds gister ook tijdens mijn werk overdag. De druk en veegjes zijn nu meer grote ploppen en schopjes Trouwens, ik voel haar het meest links. Hier voel ik ook niet hoe ze precies ligt hoor star2: fijn dat je zonder problemen altijd terecht kan mocht je onzeker zijn! Mary: och jee Hoe kan hij het nou vergeten zijn?!?! Wat een eikel! pino: oops, dat is wel ff schrikken zeg!! Lekker zeg dat ze dat niet hebben veranderd!! Sanne85: och meisje toch. Wat balen dat het nu zo hoog is je bloeddruk. Het zit je niet mee..... maagzuur: hier af en toe ook last. Beetje irri.