April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik heb ook extra een maat groter aangeschaft en eerste keer zat hij mega lekker, maar nu duwt hij al in de buik... zal hem niet vaak aan hebben. moet nog aan de 40 op deze manier hihi

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@luckey gecondoleerd. wat naar dat je zon last hebt van je rug en bekken.

ik voel mij wel even kut. had ook mijn vader gesmst over de verjaardag maar krijg niks terug. hij beweerd het altijd druk te hebben en is zelfs nog niet langs geweest voor rebecca haar verjaardag. en voor mijn zussen heeft hij wel tijd. er zijn dingen tussen oms gebeurd waardoor we zeker een jaar geen contact hebben gehad en nu sinds bijma een jaar weer wel maar heb hem slechts 2 keer heel kort gezien

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    knuffel hoor pino.... niet leuk van hem!!!!

4. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    oh jee toch niet 40!! :p
    :) 40(/38 ) heb ik normaal gesproken.. 36 boven..tja ik heb gewoon brede heupen, goed voor kindjes baren, hahaha. Zogenaamde "child-bearing hips" ;)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

hier nu 44 *schaam* in de broeken. ook enorme heupen altijd al gehad helaas. kleiner dan 38 zal ik ook nooit passen.

6. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #4526 titania, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt: 15 dec 2010
    tip voor dames die een 3-d echo te duur vinden... je kan met kerst een echo bon cadeau vragen
    Zat ik nog aan te denken, maar we doen het toch niet.. ik heb zo veel echo's gehad en krijg er nog wel een paar dus het is wel mooi zo. Ik heb best veel 3-d echo foto's gezien oa. op het echo forum hier die echt niet zo geweldig waren. Ik ben echt heel erg happy met de 2-d's die ik heb. Vooral alle profiel foto's kan ik de hele dag naar staren.

@ Pino, wat vervelend van je familie.. toch lastig, dit soort dingen zijn niet af te dwingen.. je hoopt gewoon dat het vanzelf gaat en dat ze het snappen en prioriteiten stellen. Erg rottig als dat niet gebeurd.

@ Luckey, sterkte met de pijn.:( Heb je ook zoveel last gehad toen je met Sem zwanger was?

@ Nikske, jij ook al beroerd met je BI.. ook sterkte en succes met gladheid buiten.

@ Musty, wat geweldig van je kleine meid! wat moet je toch trots zijn!

@ Foeske, wat een schatten van collega's heb je!

@ Minime, het gevoel dat je bij de studenten echo had gisteren klinkt voor mij erg bekend in de oren als lage bloeddruk. Nou heb ik het meestal alleen als ik te lang sta, loop of van buiten ergens naar binnen ga waar het warmer is.. maar het precies dat gevoel.. echt vervelend is het. Ik hoop dat je het niet meer mee hoeft te maken.

@ babynaam, als het een meisje was geweest.. Geen! eigenlijk omdat ik vanaf dag 1 al overtuigd was dat het een jongetje zou worden ..blijf het bizar vinden dat is ZO overtuigd was!

Volgens mij kan je baarmoeder nog van vorm veranderen. De mijne week tot vorige week nog een heel stuk naar rechts onder en dat is dus helemaal weer rechtgetrokken.. de baby ligt nu ook vaker boven dus ik denk dat de bm zich daar ook een beetje naar vormt. Weet het niet zeker, misschien even je gyn vragen.

Steken onderin heb ik heel veel gehad de hele zwangerschap door..nu heb ik sinds vanmiddag echt pijnlijke kramp met af en toe een steek net boven m'n schaambeen.(ik heb geen blaasontsteking, maandag nog getest) Zo erg dat ik er niet rechtop van kan staan. Ook veel harde buiken. Ik doe het dus extra rustig aan en blijf vanavond gewoon op de bank liggen. De baby is wel heel actief dus misschien dat het gewoon een beetje overbelast begint te worden, hij word ook elke week steeds sneller zwaarder natuurlijk.

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Koeky, geweldig dat de 20-weken echo helemaal goed was!

Star, dan richten we ons nu gewoon eerst op het halen van de 30-weken grens! Fijn dat je gyn zo begripvol is en je extra echo’s krijgt.

Mary, was geloof ik vergeten je welkom te heten, maar leuk dat je meeschrijft! Wat een oen, die installateur! Ben je mooi klaar mee…

Pino, wat moet dat bizar zijn, om opeens te horen dat je partner getrouwd is… Gelukkig kon het snel opgelost!

Sanne, goed voor je lijf en je kleintje zorgen hoor! Rustig aan!

Musty, balen dat je BI zo heftig is. Ik hoop dat de banden en oefeningen je helpen om zo lang mogelijk redelijk normaal te kunnen functioneren. En een snel herstel na de bevalling natuurlijk!

FB, ik voel ons kleintje echt nog niet vlak onder m’n borsten. Meestal dus heel laag onderin of aan de zijkant. Vanmiddag stond ik met m’n armen over elkaar iets boven m’n navel, voelde ik zowaar een schopje! Maar dat was denk ik een paar cm boven m’n navel en ik moet eerst nog horen van de vk dat m’n bm al zo hoog zit, voor ik echt geloof dat het een schopje was Hier geen zwangerschapszwemmen maar sinds vijf weken zw.yoga: heerlijk!

Foeske, onze dochter lag al rond 28 of 30 weken met het koppie naar beneden en is volgens mij 11 weken zo blijven liggen. Is wel erg vroeg hoor! Tot 36 weken ongeveer kan een kindje zelf draaien, als het dan nog in stuit ligt, kun je kiezen voor een draaipoging.

Jorietje, hier van de week opeens een paar kleine puistjes op m’n kin, maar dat komt volgens mij door alle chocoladeletters enzo… Ik krijg in m’n gezicht juist een droge huid nu, weet niet of het door de zs komt of het weer. Ook lastig (schrale plekken).

MiniMe, balen dat je bijna flauwviel tijdens de echo! Kan idd komen van de warmte en het op je rug liggen. Lage bloeddruk? Onhandig voor jou, maar voor het kindje gelukkig juist goed. Alleen niet écht vallen hoor!

Nikske, wat rot dat je zo hard gevallen bent! Lekker rustig aan doen en hopen dat het snel weer over gaat…

Zo, die nemen hun taak wel héél erg serieus (té serieus als je het mij vraagt!) Een kindje heeft echt geen af kamertje nodig om toch prima verzorg te kunnen worden (de mama daarentegen heeft wél veel baat bij een af kamertje ;)), laat ze liever lekker voor pasgeboren babietjes gaan zorgen dan kamertjes controleren...

CVM, moeilijke keuze. Ik mijd rokerige ruimtes ook echt, vind het ongezond en stinken! Maar heb gelukkig in mijn omgeving heel weinig rokers, dus hief niet zulke moeilijke keuzes als jij te maken… Sterkte ermee!

Luckey, bah ook al weer zo'n last vandaag. Hopelijk morgen een betere dag meis!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die vindt dat ze haar kleintje soms zo weinig nog voelt. Is misschien toch gewoon normaal nu :) En ook fijn dat ik niet de enige ben met de placenta aan de buikwand. Komt toch nog vaak voor, blijkbaar!

Ik ben dus juist zo'n achterliggende placente 'gewend' van de vorige zs ;) Ben jij je dochter later in de zs wel beter gaan voelen?

Ja, dat heb ik ook! Hoop wel dat kindje t.z.t. netjes ondersteboven gaat liggen. Ik weet niet meer of onze meid ook zo graag onderin schopte met deze termijn. Wat vergeet je toch veel hè?!

Nikske, jammer ja dat je vriend de kleine nog niet heeft kunnen voelen. Komt vast snel!

Maagzuur: het schijnt dat als ‘dempende’ dingen zoals vla niet helpen, dat het dan juist kan helpen om iets zuurs te nemen, zoals sinaasappelsap.

Afscheiding: niet echt last van gelukkig.

Bandenpijn: ook niet echt. Bij verkeerde, heftige, onverwachte bewegingen heb ik wel soms dat ik een steek voel ergens in m’n buik, van een spier denk ik die te zwaar belast werd, of misschien is dat dan ook een soort bandenpijn bedenk ik me nu. En moet me wel sinds kort met m’n handen omhoog duwen als ik op wil staan uit een luie stoel of bank, om mijn buikspieren wat te ontzien. Lekker charming en echt zwanger :D

Beterschap voor de zieke kindjes en papa’s trouwens.

Er kwam vandaag een collega met zijn 5 weken oude dochtertje langs op het werk: wat een klein kindje! En ze was al bijna een kilo gegroeid sinds de geboorte. Ongelofelijk gewoon, dat wij ook (weer) zulke kleine wondertjes mogen gaan koesteren. Maar nog wel graag 16 weekjes groeien hier hoor, voordat het de buik uit en de armen in mag!

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    @Afscheiding, hier de ene dag totaal geen last en de andere dag echt mega veel last. Heerlijk lange dikke slijmerige slierten bleh :)

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ chantico.... moeilijk voor te stellen heh zon kleintje?
    whahaha charmant opdrukken uit de bank :p niks is zo charmant als zwanger zijn;)

bandenpijn vind ik deze zwangerschap reuze meevallen overigens

@ inlegkruisjes.... hier ook volop... vind t wel zo fris :)

@ pino.... bhaaaaaaaaaaaa zeg ...... jeetje van je fam moet je t hebben

@ minime... ikzelf vind alleen de maten van positiebroeken bij miss etam kloppen.... rest valt allemaal enorm!! klein

@ nikske... owww ... :( kan me levendig voorstellen wat voor een helse ppijn die val gegeven moet hebben vooral op je bekken
    hopelijk ben je al wat bijgekomen

@ gewicht... kunnen jullie mij niet wat geven, sta nu -7 kilo :$ bij mn dochtertje kwam ik na de 18/20 wk alleen nog maar aan nu blijf ik afvallen broeken beginnen te zakken
    heb er geen fijn gevoel bij omdat ons manneke voor ons doen al zon kleintje is

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik zit met 24 weken op +5 kilo, waar ik zelf best tevreden over ben. Al dat december-feestdagen-gesnoep doet trouwens niet veel goed! Moet echt een beetje matigen, anders gaat het met mijn gewicht rapper omhoog dan nodig is...

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@chantico, mijn dochter voelde ik echt heel goed op het eind. had zelfs zwaar gekneusde ribben haha

@musty, hoe wil je de kilo's ontvangen? per mail of post dan stuur ik ze gelijk op ;)

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Chantico, Bedankt voor je antwoord betreft de ligging!

@ H&M broeken, Ik weet dat ik dwars ben en het wordt hier weer ff bevestigd ;)... De h&m broeken zitten mij als gegoten! Ik heb ook maat 44, nu 46 maar zitten perfect.

13. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Zoo weer veel bijgeschreven gisteren dus ff bijgelzen..
    Leuke kleertjes zag ik voorbij komen
    Vermijd de rookruimtes niet echt maar de mensen in omgeving (behalve schoonmoeder) proberen er al rekening mee te houden

@ nikse: auwww dat is zeker niet fijn zeg als je zo`n harde klap maak als je al last had.. Beterschap..!

@pino: erg vervelend zeg van je familie en van je vader natuurlijk..Heb hier zef ook 5 jaar geen contact gehad met me vader totdat ik zwanger was.. heb het hem laten weten en sindsdien 1 x per maand ofzo dat we elkaar is zien/spreken

@afscheiding: niet echt veel last van, wel van urine verlies.. iemand tipss??

@musty leuk dat je dochter het toch weer opnieuw probeerd

@ h&m broeken: hier altijd maatje 32/34 gehad en pas nooit de normale broeken van de h&m maar nu maatje 36 zit als gegoten.. Broeken van de c&a bijvoorbeeld niet (ook maatje 36 maar nog veelste groot) dus ik ben blij dat ze bij de h&m wat kleiner vallen

Hier 5 kilo aangekomen ongeveer.. Bij jay op t eind 18 kilo dus heb nog ff te gaan ;)
    Dames nog plannen voor vandaag??

xx

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

@MamavanJay, hier juist tijdens de zwangerschap van mijn dochter het contact verbroken. Ik kon die stress niet gebruiken toen.

@Broeken van de H&M, die vallen vrij smal aan de heupen toch? Ik heb zowiezo een moeilijke pasvorm voor broeken. Brede heupen, smallere buik en stevige benen.

Hier net gebeld door de woningbouw. Ik mocht kiezen waar ik de wisselwoning wou. Of in de zelfde flat (reeds gerenoveerde gedeelte) of ergens anders waar het dus rustiger is. Hier zit ik in de herrie van de renovaties, maar dat heb ik voor die tijd ook en na die tijd ook nog dus dat boeit me niet.
    Nu krijg ik een wisselwoning op dezelfde verdieping!!! Paar huizen verderop. Ben ik echt superblij mee!

Verder niet zoveel plannen vandaag. Even een boodschapje doen, verder niks.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi allemaal,

Pfff ik heb alles bijgelezen maar vergeet zoveel...

@urineverlies: Hier alleen last van bij hoesten en lachen, wel vervelend idd!

@afscheiding: Valt mee, wel meer idd maar redt het meestal prima zonder inlegkruisjes....schijnt ook niet goed te zijn altijd inlegkruisjes te dragen, daar krijg je juist weer meer afscheiding van.

@maagzuur: Hier gisteren regla ph gehaald bij de apotheek, een drankje. Moet je na de maaltijd nemen. Werkt bij mij prima! Had eerder al antagel maar daar werd ik misselijk van.

@ Gewicht: Hier net bij de huisarts geweest voor controle blaasontsteking...die is gelukkig helemaal weg maar nu begon ze te zeuren over mn gewicht. Moest op de weegschaal (wat bij de vk nooit hoeft) en bleek 15 kilo aangekomen sinds voor mn zwangerschap...wel met veel kleding en laarzen aan.
    Anyway, ik snoep wel maar niet TE veel, mss wat meer nu in december, maar ze bleef doorzagen over dat je in de zwangerschap maar 12 kilo MAG aankomen totaal blablabla.
    Lekker zo vlak voor de kerst, ben er echt boos om. Snap wel dat het veel is, maar ik kom nu eenmaal héél snel aan, ben natuurlijk gestopt met roken wat sowiezo voor de nodige kilo's zorgt, ander eetpatroon (deed nooit aan ontbijten of avondeten, nu dus wel) Alleen maar gezonder dus, maar daar denkt de huisarts anders over. Ja jammer dan, kan er weinig aan doen. Kan moeilijk gaan lijnen in de zwangerschap toch???
    Mn zus is bij alle 3 haar kids 30 kilo aangekomen en nu heeft ze maatje 36 dus ik maak me niet druk. (Maar wel boos overduidelijk haha)

16. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Goedemorgen meiden

Pino: wat een rotstreek van je familie zeg !! Nou ik weet wel hoe ik daarmee om zou gaan, hoe moeilijk dat ook zou zijn......

Mini: veel positiebroeken van H&M hebben een elastiek aan de binnenkant bij je heupen om hem een beetje te stellen. Misschien zit die te strak??

Luckey: gecondoleerd meis !!

Broeken: ik heb normaal maatje 34, en de positiebroeken en treggings van H&M in maat 36 passen nu prima... Ik ben wel ook iets bijgekomen bij mijn benen, dus denk dat ik nu zowieso wel maat 36 zou hebben...

@ Hier: Nou gister na de val en na het avondeten meteen de bank op gegaan, maar toen ik daar vanaf wou komen viel ik bijna alweer. Door de B.I. heb ik al een hoog risico op vallen en nu waren door die val 's middags natuurlijk ook nog eens alle spieren wat stijf geworden. Vriendlief meteen maar een kruik voor me gemaakt om te kijken of ik door het warm water kon ontspannen, nou mijn rug werd er niet beter helaas :(

MAARRRRR onze kleine boef werd zo ontspannend dat hij opeens zo hard begon te trappen dat hubby hem zeker 6x heeft kunnen voelen !!!! :D :D *was even helemaal een trotse mama :p *

Nu vanochtend kan ik wel weer door het bed zakken van de pijn, alles lijkt wel bont en blauw & gekneusd !! Gelukkig is donderdag altijd mijn vrije dag van het werk, dus ik kan het rustig aan doen....

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @Pino, Super zeg dat je zelf mag kiezen waar je tijdelijk wilt intrekken!

@ CVM, Hmm 12 kilo is misschien wat ruim maar ja, niet iedereen is hetzelfde! Hadden ze misschien ook anders kunnen zeggen :(. Moet je nu naar een dietiste of moet je er niets mee? Is 12 kilo trouwens ook geen gemiddelde??? Ben blij dat je er verder rustig onder bent!

Hier, Vanmiddag gaan werken. We hebben de dagbesteding vanochtend dicht gelaten omdat we vanavond met alle cliënten en begeleiding gaan wokken t.a.v. feestdagen en afscheid van de collega waar ik voor in de plaats ben gekomen (diegene werkt nu in mijn plaats). Wel komisch 8)!

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ nikske ik herken je verhaal heeel erg..... hier t zelfde na valpartij vanaf stoel...... je blijft er helaas lang last van houden en t geeft de BI nog een extra dreun (erg opbeurend heh?)
    ik ga ook continue meer onderuit door de BI...vandaar nu andere bekkenband met nog een extra steun stuk voor SI gewricht.... moet er niet aan denken dat ik op de trap onderuit ga met onze meis op mn armen en de kleine in mn buik (woon 3 hoog en geen lift)

@ cvm.... zou me echt niet druk maken om gewicht betreft aankomen! t ligt helemaal aan je bouw en postuur en genen
    laat ze je niet gek maken, zolang jij normaal eet:) zo ook echt pissig zijn :)

@ pino... oww wat fijn een ruilwoning zo dichtbij!! scheelt een hoop gesjouw!

@ MvJ.... hier wel eens last van urine verlies maar dat zijn momenten dat ik echt geen controle over mn bekkenbodemspieren meer heb:) je kan t trainen door paar keer per dag je bekkenbodem aan te spannen (net alsof je plas moet ophouden ) en dan weer los laten een aantal keer achter elkaar

ik heb denk ik iets gemist luckey?:(

19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@luckey; Gecondoleerd!
    Sterkte met de pijn, hopelijk word het gauw wat beter, doe lekker rustig aan.

@inlegkruisjes; idd veel frisser! Kan ook niet zonder, hier ook af en toe last van urine verlies.:)
    Het is eigenlijk niet goed maar zie me niet 5x per dag schone slip aan trekken.

@H&M broeken; heb van 1 broek gewoon M, maar me andere zs broek moest ik wel 2 maten groter nemen.:$

@titania; ooh, dat ga ik zeker even navragen aan me gyn.

@steken/buik; heb dat ook nog af en toe.

@pino; fijn van die ruilwoning, scheelt idd een hoop als je straks echt over gaat naar je eigen huis.

@musty; ook beterschap met de BI. Hoop dat de bekkenband wat verlichting kan geven.

Net me boodschappen in huis gehaald, gelukkig maar want het is nu aardig aan het regen.
    Verder niet veel plannen vandaag.
    Vanaaf heeft me meisje kerstviering in de kerk dus daar gaan we wel even naar toe.

Gister middag ging ineens de bel stond de postbode aan de deur met een zwanger doos.:(
    Die heb ik bijna 3 maanden geleden al opgehaald bij etos, maar goed ga verders niet klagen natuurlijk.:p
    Misschien ook een dubbele baby doos straks!?:D

20. jojoki

jojoki Actief lid

5 aug 2010
    337
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cvm: wat raar zeg volgens mij is 12 kilo ook gemiddeld hoor.
    en bovendien 2 vriendinnen van mij zijn elk wel 20 kilo aangekomen dus volgens mij is het helemaal niet zo raar.
    Je mag bovendien ook helemaal niet lijnen oid tijdens de zwangerschap en tja niet snoepen in december zou hier ook geen optie zijn!;)

Zou me er niet te druk om maken!.

Deel Deze Pagina