inleiden met 41 weken.. wist niet dat je dit kun "aanvragen", dacht alleen bij gegronde redenen. Bij sem was ik toen 11 maart uitgeteld en heb 13 maart nog een controle gehad. Zou ik 18e niet bevallen zijn zou ik overgedragen worden aan de gyn en zou de inleiding gepland gaan worden. Dat zou dan dus ook met 41 weken gegaan zijn, maar ben bevallen met 40+5.
Bij een ingeleide bevalling krijg je hormonen toegediend die de weeën en ontsluiting opwekken. Het is alleen lastig om die goed in te regelen. Voordat ze het effect kunnen waarnemen en de dosering die bij jou past goed kunnen bepalen, heb je al snel teveel binnen gekregen, met meer kans op snelle/heftige weeën of een weeënstorm tot gevolg. Bevallingen die beginnen met het breken van de vliezen zijn ook heftiger, omdat door het vruchtwater de kracht van de weeën beter verdeeld kan worden en als het vruchtwater weg is je dus meer van de weeën voelt. Zo heb ik het tenminste begrepen van mijn yogajuf. Maar, zei ze er geruststellend bij, als het heftiger is duurt het wel korter, dus ben je er ook sneller doorheen
@Chantico: Dat zou goed kunnen inderdaad, het klinkt wel logisch. Een vriendin van mij is in augustus bevallen, haar vliezen waren eerst gebroken, en daarna heeft ze een flinke weeenstorm gehad, dus in dat geval klopt het wel.
Hier braken de vliezen pas met 10cm.. en toch een weeenstorm en veel persweeen weg te puffen gehad. Was ook een snelle bevalling.. Ik hoop dat de vliezen weer later breken want dat zit je niet te wachten op de weeen....
vruchtwater verdeelt en vangt de weeen inderdaad op !! Dus het is fijner als het water zo laat mogelijk breekt... Nou laten we maar hopen dat we allemaal niet tot 42 hoeven lopen en gewoon natuurlijk kunnen bevallen
Fleuri van harte gefelcitieerd met je verjaardag!! pino fijn dat de uitslag goed was en dat het geen zwangerschaps diabetes is! Hier geen normale bevalling maar een geplande keizersnede, denk in de 38e of 39e week. Heb al 2 keer eerder een keizersnede gehad dus mag nu niet meer normaal bevallen, vind het zelf helemaal niet erg dat het weer een keizersnede wordt. Ben de vorige keer met inleiden nog niet vergeten, wilde totaal niet lukken en wel erg veel pijnlijke weeën gehad maar de onsluiting vorderde niet. Vandaag weer naar de gyn geweest voor controle. alles zag er goed uit. Het buikje loopt een beetje voor op schema maar dat is beter dan dat het achter loopt zei de gyn. Weer even kunnen genieten van ons kleine mensje op het scherm, blijf het nog steeds een groot wonder vinden dat zoiets in je buik groeit! Vandaag ook bericht gehad van de notaris dat we nu (als het goed is) aanstaande donderdag kunnen tekenen. de verkopers hebben dus schulden en het werd afgelopen week duidelijk dat ze zelf niet eens mochten tekenen en dat de rechtbank eerst toestemming moet geven. Zoals het nu lijkt komt er uiterlijk woensdag toestemming van de rechtbank en dan kunnen we donderdag de overdracht hebben!
@Spirit: Wat een gedoe met de overdracht van het huis zeg! Hopelijk gaat het donderdag inderdaad gewoon door, en is het van jullie! @Bevalling: Ik hoop niet dat ik TE vroeg ga bevallen, ik wil namelijk doorwerken tot 4 weken voor de due date, en ik zou het vervelend vinden als ik net een week thuis zit (of nog minder) en het is al zover!
Spirit, ik hoop dat het donderdag jullie grote dag wordt! Hier zijn de vorige keer bij 7cm de vliezen gebroken door de vk. De laatste 3cm heb ik in 3 kwartier gedaan, als ik het me goed herinner. Toch was het volgens mij geen weeënstorm en (voor weeën) best goed te doen. Ik weet nog dat ik dacht met 10cm dat ik er wel voor zou tekenen als het persen net zo 'goed te doen' zou zijn als de ontsluiting. Maar ik ga deze keer wel even goed nadenken (voor zover dat kan tijdens een bevalling ) over of ik de vk mijn vliezen wel wil laten breken, mocht ze dat op enig moment voorstellen. Het moet wel een doel dienen (de vorige keer was dat omdat ik met 7cm 'persdrang' had het breken van de vliezen zou verlichting geven, wat ook zo was). Ik wil ook proberen tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te werken, maar als ik daar over een aantal weken anders over denk (voel), ga ik gewoon lekker eerder
Fleuri, helemaal vergeten te feliciteren.... schrok er vannacht ineens door wakker hahahahaha. Worden jullie ook zo vaak wakker snachts??? Is dit al een voorbereiding op de nachtvoeding ofzo hihi. Vandaag even een rustig dagje en om half 5 kerstviering bij de opvang. Ga alleen even wat was doen en stofzuigen en voor de rest lekker dvdtjes kijken met zoonlief.... heb net even in de papieren gekeken vd vorige bevalling en schema zag er zo uit. 5.22: eerste wee 8.20: 6cm ontsluiting en naar ziekenhuis 9.10: 8 cm en vliezen worden gebroken 10.15: 9 cm ontsluiting 10.35: volledige ontsluiting 11.25: knip gezet ivm dalen hartslag kleine 11.32: Sem geboren!!!! 11.39: placenta "geboren" 15.10: vertrek richting huis. Heb ALLEEN maar rugweeen gehad in het ziekenhuis en die kon ik alleen opvangen als manlief met volle kracht zijn vuisten in rug duwde... hij is dus geen moment van mijn zijde geweest. Laat me dus verrassen hoe het dit keer zal gaan, van mij mag het een herhaling zijn hoor. 6uurtjes en dus goed te doen. (alleen 2 weken last gehad vd knip door te vroeg oplossen van de bovenste laag hechtingen, moet ik nog aankaarten bij de gyn)
Hoi Dames, Nou heb weer ontzettend veel gemist! hou eht allemaal niet zo goed bij door de drukte op mijn werk en alle kerstdrukte.. Zal de komende tijd dus iets minder schrijven maar blijf zeker mee lezen!! Ik wil jullie al allemaal hele fijne feestdagen wensen en een gelukkig en gezond 2011!! Met natuurlijk een prachtige baby!.. Liefs
Goedemorgen allemaal, @fredje; jij ook fijne feestdagen, een natuurlijk een wolk van een baby! En iedereen natuurlijk!! @luckey; hier ook veel wakker snachts, maar dat is meer omdat ik constant moet plassen. Soms wel 5x per nacht. Ik zat gister te kijken naar een andere huurwoning voor ons en zag dat wij vanaf het nieuwe jaar gewoon maar 10% kans hebben op een nieuwe woning. Baal hier dus flink van, want de kleine gaat nu even bij ons op de kamer en dan bij me dochter met de hoop dat we volgend jaar of iig begin 2012 zijn verhuisd. Maar dat zit er nu echt niet meer in. Mn vriend verdiend net iets meer als 33.164 euro en dan kom je er bijna niet meer voor in aanmerking. Zelfs huizen met een huur van 600 en bv 5 of 6 kamers heeft deze norm.:x
@Fredje, jij ook fijne feestdagen! @Luckey, nette bevalling hoor! Hier dus rugweeen gehad maar was helemaal alleeen.. Wat een drama was dat! @Dames die tot 36 weken door willen werken, RESPECT!! Hier straks even naar de stad. foto's maken van mijn prinses . Misschien nog even andere oorbelletjes voor haar halen want ik raak ze steeds kwijt . Verder geen plannen. Wat opruimen, afwassen enzo. Vriend heeft een hele lange dag werk te gaan volgens mij dus....
Oh echt! Met dat loon al???? Mijn vriend verdiend 32.000 ofzo per jaar,.. Dat is echt niet veel! En is zeker net te weinig voor een vrije sector woning of niet?
Star, zouden jullie anders niet particulier kunnen huren? Of is dat echt te duur. mijn zusje zit nl ook prive gehuurd en heeft een vrijstaand woningkje met garage en tuintje EN 3 slaapkamers met zolder (vlizotrap) voor 700 euro per maand... Maar goed is wel zuid limburg, daar liggen de prijzen geloof ik wat lager dan rest van het land of niet??? Pino als ik het alleen had moeten doen, was het ook een stuk zwaarder geweest hoor. Fijn dat je nu wel iemand bij je hebt!!!!!!
@pino; dan maak je nog net kans, tenzij jij ook gaat werken volgend jaar dan kom je natuurlijk ook op een hoger jaarinkomen uit. Ik wil volgend jaar ook gaan werken dus wij komen nog veel hoger uit. Wij komen alleen voor huizen in aanmerking met een huur hoger als 652 euro.
@luckey; dat is nu nog even niet haalbaar misschien in de toekomst wel. Dat ivm met rechtzaken die lopen ivm alimentatie van de ex van me vriend. Hier liggen de prijzen idd heel hoog. Misschien moeten we eens uitzoeken hoe het zit met de kosten als we een huis kopen.
Ja ik zag idd dat het hier ook al ingesteld was. Dan heeft het voor ons ook geen zin om ons weer in te schrijven, want ik hoef maar 1000 euro in een jaar te verdienen om boven die norm te komen. Pfff.... hopelijk kunnen we hier nog 8 jaar blijven hahahaha. Daarna kunnen we misschien gaan kopen.
Heb net gekeken wat er een beetje verhuurd word hier via een makelaar, het goedkoopste huis is 800 euro.pm en dat is er maar 1. Derest komen allemaal boven de 950 euro uit. Nou ja, we wachten maar af, misschien dat het achteraf allemaal tegen zit en ze met de huurwoningen blijven zitten, ze het weer terug draaien. Anders verlopig minder werken blijfd ook een optie...of toch niet met de 2 kids straks?! Pff ze maken het ons wel moeilijker elk jaar. Je word er zo moe van.