April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Wij hebben dr nu al geen recht op, omdat we boven de norm zitten!
    Hoe het in 2011 zit weet ik niet, staat meestal wel aangegeven bij de woning waar je op reageert of subsidie mogelijk is ja of nee.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga ook proberen door te werken tot 4 weken voor de bevalling... Heb ik daarna langere tijd met de kleine uk!! Heb nu af en toe al helemaal geen energie meer, en veel pijn in mn bekken van t zitten. Maar probeer t rustig aan te doen, en ik blijf denken aan: daarna langer met mn uk thuis!! :):) Dat maakt t wat makkelijker..

X

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Huursubsidie krijgt niemand met een huur hoger dan die 650 per maand (en nog een paar euro) ongeacht je inkomen.

@Star, hebben de verschillende woningbouwverenigingen geen vrije sector woningen? Hier wel, die zijn net iets gunstiger geprijsd dan via andere makelaars.

Wij hebben ook geen recht op huursubsidie als ik ga werken. Blijf ik thuis krijgen wij de volle pond huursubsidie.

Zo mijn meisje is aangekleed, maar heb geen goede schoentjes voor op de foto. Die moet ik dus nog even halen. En ik ben bang dat ik ook oorbelletjes moet halen want ik kan er maar 1 vinden :(. Zo even onder de banken kijken maar heb er een hard hoofd in! Ik moet ook zuiniger met die dingen zijn zeg.

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Dat is nou typisch de regering he.
    Ze maken het steeds moeilijk om normaal te kunnen leven(alles wordt maar duurder en lonen stijgen niet).
    daarnaast heb ik soms wel de gedachte waarom ik eigenlijk nog kinderen in deze wereld zeg.
    Vol oorlog, mishandelaars, gekken, verkrachters enzovoorts.
    daarnaast hebben we allebei geen superbaans dus altijd merkkleding zit er gewoon niet in.
    Gelukkig kan ik deze gedachtes gauw van me afschudden want vrolijk wordt je er niet van.....

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi hoi allemaal,

jeetje wat veel geschreven zeg!

Sommigen al 25 weken zwanger...wauw. Ik ben morgen 24 weken, vind het al heel wat :)

Pfff wat een zorgen hé? Geld en woonruimte enz.... Hier gisteren ook een brief van de belastingdienst dat we volgend jaar 100 euro p maand minder hypotheekrente-aftrek krijgen en we komen nu al amper rond :( Snap het ook echt niet, er zou toch niets veranderen? En mijn hypotheek wordt toch echt niet lager, dus erg apart weer :(

Deze week hebben we de kids van mijn lief, wordt af en toe echt gek van ze! Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet, kunnen zichzelf slecht vermaken en zeuren om van alles....Pfff zal wel komen omdat het mijn eigen bloedjes niet zijn dat ik af en toe zo weinig van ze kan hebben. Voel me daar dan ook wel weer schuldig om, het zijn maar kinderen, maar waarom kunnen ze zich niet gewoon gedragen als engeltjes in plaats van ettertjes???

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hier ook tot 36 weken doorwerken, Heb ik bij de andere twee ook gedaan. Vond ik niet zwaar verder. Ben alleen sneller aangebrand tijdens mijn zwangerschappen dus niet altijd even leuk voor mijn omgeving :D

Hoop dit keer weer op normale bevalling. Bij de eerste hele goede normale bevalling gehad en bij de 2de keizersnee vanwege stuitligging. Een geplande keizersnee heeft zeker ook z'n voordelen maar heb toch liever weer een normale bevalling.

Spirit: hoop dat de overdracht van de week wel gaat lukken!

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    cvm... pfff 100 euro per maand minder belastingaftrek.... dat is niet niks zeg.
    hoop dat we hier hetzelfde houden anders moet er toch echt iets veranderen bij ons uitgavenpatroon (zou niet weten wat maar dan maar mijn auto de deur uit)....

8. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #4788 Nikske89, 21 dec 2010
    Laatst bewerkt: 21 dec 2010
    Hier nog geen brief gehad van de belastingdienst dat we minder hypotheekaftrek zouden krijgen, ben benieuwd of wij die ook gaan ontvangen...

Wat vervelend zeg dat er toch een aantal van jullie geldzorgen hebben... Hebben jullie wel al uitgerekend of bedacht hoe jullie dat dan straks met een kindje gaan doen ?!

Hier kunnen we nu aardig rondkomen en leuke dingen doen, 2 auto's rijden, sporten en de boodschappen halen die ik wil. Straks ga ik netto ongeveer 300 euro minder verdienen. We zouden dan nog steeds goed uit moeten komen maar toch zal het wennen zijn !!

Ik heb natuurlijk al zitten rekenen en bedenken wat wij straks eventueel weg kunnen laten... Hebben jullie echt zitten rekenen en tellen voordat jullie aan deze zwangerschap begonnen ?!

9. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Nee op het moment niet, maar hou het nu wel in de gaten.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik denk niet dat het komt omdat het niet je eigen bloedjes zijn. Ze worden bij hun moeder waarschijnlijk anders opgevoed dan jouw normen zijn. Zoals niet zo zeuren enzo.. Ik kan dingen van mijn stiefzoon ook niet hebben als in mijn ogen die dingen niet horen. Maar thuis mag hij het dus hij weet niet beter..

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier niet zitten tellen voor ik zwanger werd haha. Was een ongelukje :p

Maar mijn vriend verdiend voor een fulltime baan 1800 bruto. En ik krijg zowiezo heel weinig, hoe meer ik verdien hoe meer ze inhouden van de stadsbank.

Hier is het op dit moment zo dat mijn vriend precies de kosten van de vaste lasten verdiend. Hij betaald natuurlijk ook allimentatie enzo dus is al iets meer dan standaard.
    Alles wat ik verdien is ons leefgeld. Echter als ik niet ga werken krijgen we aan toeslagen en aanrechtsubsidie ongeveer 600 euro (dus ook kindgebonden budget enzo).
    Alss ik ga werken op tijden dat ik opvang nodig heb dan hou ik hetzelfde over door de kosten van de opvang. De toeslagen vallen dan zo goed als weg. Alleen de zorgtoeslag en een beetje kgb.
    Ga ik 16 uur werken op tijden dat ik geen opvang nodig heb dan hou ik ietsje meer over. Ongeveer 75 euro meer per maand.

Dit is mijn berekening voor 2011 vanaf het moment dat de 2e er is.

In 2012 zal ik dus of in gaan leveren als ik de baan in de zorg ga aannemen, omdat de kinderopvangtoeslag dan drastisch omlaag gaat.

Voor mij dus een rare situatie... Financieel gezien kan ik net zo goed thuis blijven namelijk. Maar ik wil toch ook niet volledig thuis zitten dus dan neig ik al snel naar een parttime baan in de schoonmaak of winkel ofzo op de dagen dat mijn moeder op kan passen.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja zou ik doen. Want soms zitten er best goede 'acties' tussen. Maar die zijn dan vaak ook al weer snel weg!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier de foto's gemaakt. Zijn echt supermooi (diegene die ze laten zien hebben op de camera) maar wat zijn die dingen belachelijk duur zeg!
    We krijgen er 1 gratis, maar wil er nog wel 1 bij hebben denk ik. Er is ook een foto gemaakt van haar en mij samen. Dan heeft ze haar handje op mijn buik en lacht ze naar de camera. Erg lief!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Welke schoenmaat hebben jullie kleintjes eigenlijk?
    Volgens mij heeft Rebecca echt kleine voetjes!

Nu zit ze in de fase dat maat 19 net te krap gaat zitten en maat 20 net iets te ruim. Dus neem aan dat ze maat 20 heeft, want te krap is niet goed natuurlijk ;).
    Ze is nu bijna 1,5..

15. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik zet nu in op werken tot 36 weken, maar dat is meer vanwege m'n werk dat ik liever dan pas weg wil, dan vanwege mezelf. Zelf zou ik liever met 34 weken al met verlof gaan. (Ha, da's over 9 weken al! Waarvan deze en volgende week vakantie :D). (Oei, besef opeens dat dat betekent dat ons kindje ook al best snel gaat komen, al is dat dan natuurlijk nog weer 4 tot 6 weken en evt. nog max 2 erbij later ;)).

Na mijn verlof wil ik een paar weken volledig ouderschapsverlof opnemen (weet nog niet of m'n werkgever daarmee akkoord gaat). Heb eigenlijk liever voor de bevalling wat meer tijd thuis om rustig de overgang te maken van 1 naar 2 kindjes, dan dat ik misschien wel heel kort nadat m'n verlof is ingegaan al beval. En als ik met 34 weken al met verlof ga, betekent overtijd-gaan extra verlof. Da's dan misschien een schrale troost :D

Maar ja, moet even de situatie op m'n werk in 2011 afwachten (reorganisatie per 1 januari, vandaar), of ik al met 34 weken weg kan/wil (i.v.m. het 'veroveren' van een plek in het nieuwe team). Zou mooi zijn als dat goed uitkwam en ik met een gerust hart toch gewoon met 34 weken thuis kan blijven!

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Ook ik werd me er vandaag ineens bewust van dat ik nog maar ruim 3 maanden moet tot de bevalling.... Er schoot ineens een soort van paniek door me heen... Waarom? geen idee het lijkt ineens gewoon erg snel te gaan ;). Alles is in huis dus wat dat betreft zit het wel goed..

@ bevaldatum, Ik heb geen probleem met sommige data's, als het komt dan komt ut...

@ financiën, We leven nu vrij ruim, dus als ik wat meer op ga letten komen we gemakkelijk rond lijkt mij. Betreft hypotheekaftrek, we hebben een brief van de belasting gehad, maar heb deze nog niet vergeleken met die van vorig jaar...

@Werk, Ook ik wil tot 36 weken werken zodat ik langer met de kleine heb. Morgen mag ik nog een dagje werken en dan heerlijk 1,5 week vakantie :D!

17. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    MiniMe81: gewaagd hoor om het zo donker te maken!
    geuren: hier eigenlijk geen last van geuren vies vinden/er niet meer tegen kunnen.
    cvm1985: hahaha, is idd een buik. Met de hoofdletter B ;):D
    Kelly1980: hai, daar ben je weer! Fijn dat alles goed is!
    spirit70: wat ellendig zeg :$ Pfff, ik hoop dat het allemaal lukt!
    pino: ff overleggen denk ik. Zeker als je je ongerust maakt.
    Koeky: druk, druk, druk!!! Jeetje, dat is wel balen dat je gevallen bent. En maar doen alsof er niets aan de hand was :(
    pino: fijn dat de waarden goed waren. Colaverbod? Hoe dat zo?
    Nikske89: zo hee, jij bent druk geweest! Gaat hard zo he die weken ;)
    Fleuri: nog gefeliciteerd!
    inleiden: wil zelf eigenlijk ook niet te lang doorlopen. Stel dat een spoed KS gedaan zou moeten worden, dan loop ik hoog risico voor complicaties door mijn eerdere buikOK. Dat wil ik dus voor blijven. Maar een spontane bevalling heeft wel de voorkeur!
    titania: wat grappig om de oude versie van de blije doos te zien!
    datum: ik hoop dat ze niet op 28 maart komt, dan is mijn zwager jarig. Een mooie datum lijkt me 11-04-11, dan ben ik 8 dagen overtijd.

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Foeske, die paniek is heel herkenbaar hoor. Ik heb ook het gevoel dat alles NU af moet want het is nog maar 16 weken......
    Belachelijk want tijd genoeg hihi.

Nikske, diezelfde opmerkingen hadden we ook al van mijn schoonfamilie verwacht. die zijn altijd heel erg van de centen en hebben ook allemaal een veel betere baan dan ons. Wij zijn maar verkoopster en cv-monteur en dat zijn "allemaal" ingenieurs en verzekeringspersonen en ambtenaren.
    Zodra wij het dus hebben dat het een maandje iets krapper is, krijgen we gelijk verwijten dat we niet met geld kunnen omgaan.

Nu weet ik wel dat jij dat niet zo bedoeld maar leve de hormonen, je opmerkingen blijven wel even hangen en malen.

Wij hebben zeker doorgerekend of een 2e kind te betalen is en het antwoord is (op papier) ook volmondig JA.
    In praktijk zijn er echter altijd extra uitgaves in de maand (extra tanken of verjaardagen of wat dan ook) dat de berekening vooraf nooit echt uitkomt.
    Wat kost een kind nou eigenlijk? ik bedoel je kunt het zo duur maken als je zelf wilt en het feit dat ik BV ga geven scheelt natuurlijk wel in de voedingen...
    Voor de rest merk ik eigenlijk niet dat we Sem al hebben want onze uitgaves aan boodschappen zijn nooit echt duurder geworden want hij eet immers met de pot mee.
    Luiers enzo koop je niet elke week, tenminste wij niet maar als ze in de aanbieding zijn.
    Zeg er wel eerlijk bij dat kindergeld bij ons gewoon op de rekening blijft staan en niet apart gaat voor hem.
    Heeft hij schoenen/kleding of wat dan ook nodig, dan halen we dat gewoon en niet 1x per kwartaal als het kindergeld binnen komt.

Het feit dat kinderopvang, zorgverzekering en de rest duurder wordt, is van te voren niet in te plannen en dat is waar wij nu tegenaan lopen.

Overal is wel een mouw aan te passen....

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    verder is het dus absoluut geen aanval op je he nikske maar je opmerkingen schoten door de hormonen en lastige peuterdag, denk ik gewoon even iets verkeerd.
    Hoop niet dat IK nu te bot of zo overkom, want ben dus niet boos hihi

20. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo Dames,

Het gaat toch wel snel zo met de zwangerschap he??? inderdaad nog ruim 3 maandjes... Zelf ben ik 1 april uitgerekend, ik ben benieuwd of ik het nu wel tot het einde toe kan volhouden of dat mijn lichaam zelf weer een aanzet geeft dat het er klaar mee is.
    Ik had bij bart tot 35 week geen hoge bloeddruk, tot ik ineen midden in de nacht flinke rugweeen kreeg, bleek ook 1 cm ontsluiting te hebben dus vk stuurde me midden in de nacht door naar het ziekenhuis omdat de weeen niet stopten. In het ziekenhuis 4 uurtjes gelegen, en tadaa ineens stopten de weeen... Ik dacht, nou dan kunnen we wel weer naar huis, tot dat ze mijn bloed gingen testen en mijn bloeddruk nog een keer deden en toen had ik spontaan de laatste 3 weken last van hoge bloeddruk / beginnende zwangerschapsvergifitiging. Vandaar dat met 38 week dus is besloten op in te gaan leiden, wat na 13 uur flinke weeenstormen en geen vorderende ontsluiting leidde tot een keizersnee.
    Ben erg benieuwd hoe het nu gaat... Had al aangekaart of het mogelijk was om al een keizersnee in te plannen, maar de gyn zegt 65% kans op een goede bevalling, maar ik ben zo bang dat ze weer niet zien dat het kindje helemaal ingewikkeld is met de navelstreng. Maar goed met 36 week wordt er nog eens naar gekeken.
    Ik las dat iemand al voor de 3e keer een geplande keizersnee krijgt. Mag ik vragen waarom eigenlijk???

Hier trouwens vandaag flink last van een buikgriepje. Eindelijk in de avond hou ik wat binnen. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat, hoop dat ik morgen nog ff naar het kerstdiner kan met mijn collega's.

Ik ga trouwens verplicht 6 week van te voren met zwangerschapsverlof. dat is nu al over 8 week:$ ik neem na mijn verlof al mijn vakantie.overuren van afgelopen jaar op en hoef dan pas 1 augustus weer te beginnen. Ik denk er nog sterk over na om nog wat vakantiedagen van volgend jaar er aan vast te plakken (zoontje is 3 op 21-8 en manlief op 2-8) en wil eigenlijk nog wel uitgebreid hun verjaardag vieren.. Maar goed dat moet ik eerst nog maar even afwachten of dat mogelijk is! Het is wel een heerlijk gevoel om zo lang niet te hoeven werken. Nu doe ik ook meer team ondersteunende dingen en dat voelt erg prettig en totaal geen stress van de jongeren of frustraties van collega's ben dus erg blij. Heb voor mezelf een beetje afstand genomen van het werk en dat voelt eigenlijk wel prima op deze manier... Straks als de beeb er is dan zal ik wel weer eens wat meer aan werk denken, voelt het naast mama zijn en de vele voedingen doen en luiers verschonen ook wel weer fijn om gewoon LEONIE te zijn en dat ik werk doe waar ik me goed bij voel...

Heeft iedereen al een beetje kerstboodschappen gedaan??? pff ik moet nog wat voor 2e kerstdag bedenken maar ben zo slecht in het bedenken... Hele zwangerschap al geen zin in eten dus ook totaal geen inspiratie.... Wie weet heeft iemand hier nog tips:(

fijne avond allemaal

Deel Deze Pagina