Hier nog geen boodschappen gedaan of cadeautjes gekocht Dat doe ik donderdag. Verder heb ik helemaal niks bedacht om te gaan eten (normaal weet ik dat al ergens minstens een maand van tevoren of iig een groot deel ervan). Dit jaar hebben wij zowel op 1e als op 2de kerstdag niks gepland. Als het weer zo blijft, dan komt mijn moeder niet en zijn we dus "vrij". We vieren kerstavond met mijn schoonfamilie. We hadden kerst opengehouden voor mijn moeder en zusje (omdat zij uit elkaar is), maar ze gaat toch naar haar eerder gemaakte afspraken. Lekker rustig, maar wel een gek idee om niks gepland te hebben.
Meiden heb even jullie hulp / advies nodig... Vandaag gewerkt tot 17.00 uur. Van 17.30 tot 18.30 even op de bank geslapen, was zooo moe Hield t niet meer. Sinds ik nu wakker ben (ondertussen ook gekookt en gegeten) ben ik heel duizelig en licht in heel mn lichaam. Heel vreem eng gevoel. Ook al zit ik, lig ik, loop ik.... Heel gek, maar t voelt alsnog ik (erg) dronken ben, en mn lichaam niet helemaal onder controle heb. Ik heb t idee dat ik ineens flauw zou moeten vallen, terwijl ik me niet ect heel licht in mn hoofd voel. Wat moet ik nu???? Heb dit nog nooit eerder gehad!! De duizeligheid zit meer in mn benen. Voelen licht aan, en heb t idee dat ik elke moment "weg" kan vallen.....
FB, Heb jij of iemand in je buurt een bloeddruk meter?? Kzou het ff checken, zoniet zou ik toch naar de HAP bellen hoor.... Sterkte!
even een teken van leven hier t is zo chaotisch druk.... ben al bekaf voordat de feestdagen uberhaubt begonnen zijn, dus zal even nog stilletjes zijn van hieruit probeer even terug te reageren @ foeske... prachtige echo!! @ luckey .....ik heb hier al een nieuwe prijsopgaaf gehad van het kdv van louise-faye maar wordt 'maar' (ik vind het maar) 7 cent p/u duurder en van de belasting scheelt het ongev 20,- dus ik vind het persoonlijk goed te over zien en te doen @ nikske.... was de rit te doen naar zeeland? @ minime.... wij hebben ons hele budget onder de loep laten nemen (manlief had vorig jaar onterecht ontslag geen recht op ww, advocaat in de arm en rechtbank en blablabl..... uiteindelijk exact een jaar later godzijdank een vaste baan want hij kreeg maar paar maand ww en ik weigerde de bijstand dus spaarpot was leeg uiteindelijk nog 3 mnd bijstand nodig gehad en ondertussen de kleine geboren en al enfin ) naast alle vaste lasten en boodschappen (ik houd strikt 1 vast bedrag voor boodschappen) en 2 spaarpotjes 1 voor kleding ect en de ander voor van alles en nog wat, dus echt alles eraf, sparen we nu 600,- p/m maaar! we hebben geen auto wat al scheelt denk ik maar sloeg stijl achterover dus kunnen weer lekker alles opbouwen zonder te stressen we houden mijn gehele salaris over en een deel van manlief zn salaris @ pino... het beste kan je even bellen of langs de belasting gaan, want tuurlijk kan je wel toeslag vragen ondanks variable uren er zijn ook kinderdagverblijven waar variabele dagen mogelijk zijn en volgens mij gaan toeslagen echter niet naar schuldeisers wat ik heb begrepen, dit word echt voor jouw rekening voor kinderopvang gebruikt @ geboortekaartjes versturen.... had er bij ons dochtertje 75 gemaakt en we hebben er zelf 1 over voor in haar album dus maak nu voor de zekerheid 80 @ mama van jay ... hoe is het nu met de verkoudheid? @ bramtim... dikke knuffel! hoop dat de spanning snel om mag slaan in een grote blauwe wolk @ minime... wauwie erg gaaf geworden het kamertje! @ star2.... een hoop spanning bij jou geweest, gelukkig was en is alles goed met de kleine! @ cvm.... mooie buikfoto! @ spirit... jeetje! wat een onbenullige reden dat de koop niet door kon gaan hoop dat t snel rond is! @ nikske... lees dat je weekend super was! @ sanne... denk aan jezelf heh @ inleiden.... wordt sterk afgeraden met BI, dus als voor die keus komt te staan.....en inleiden is echt geen pretje en een ruggeprik was voor mij persoonlijk helemaal hel @ fleuri.... proficiat met je verjaardag! @ titania.... geweldig die blije doos ik wist wel dat mn moeder hm ook had maar niet hoe ze eruit zagen @ sneeuw..... bergen sneeuw.... lopen gaat belabberd, gaat steeds onderuit, maar fietsen gaat goed, heb de kleine ook gewoon naar kdv gebracht vanochtend en morgen weer, gister ook op pad geweest met de kleine op de fiets @ datum.... hier zit vanaf t begin 30 maart in mn hoofd, ben benieuwd, hoop nu niet ingeleid of iets te hoeven worden maar ja.... je weet t niet met de epileptie hoop in ieder geval geen 7 april, dat is mn neefjes verjaardag @ 25 weken damens.... proficiat!!! @ de regering..... ik zal maar zwijgen want heb geen goed woord voor ze over over geen van alle ... laaielichters, ze naaien je waar je bijstaat.... maar owee als t hun portemonee betreft @ kind en kosten.... je kan het zo duur maken als jezelf wilt mijn ouders hebben van alleen mn vaders salaris 4 kinderen opgevoed (2 wonen nog thuis) en we zijn alle 4 naar school gegaan ect en niets tekort gekomen..... mn moeder was altijd crea met geld en tja dan maar geen merk kleding of weet ik wat, langleve wibra zeeman lidl en aldi bij wijze van.... ik vind dat persoonlijk voor ieder een eigen persoonlijke keus, wij zelf zitten ook ruim in budget maarree.... ook gewoon wibra en zeeman ect zou een dief van mn eigen portomonee zijn ze zijn zo overal uit gegroeit ze zijn snel op vanalles uitgekeken.... tja en wat die regering elke keer flikt :x zou wel eens een theekransje met ze willen hebben @ fb.... denk je bloeddruk probeer wat drop te eten en anders gewoon even terug naar bed! wooohooo ik ben er!
wat kdv aangaat, hebben de brief idd ook al binnen zover ik heb kunnen rekenen scheelt het onze 30 ofzo. is dus voor 2011 heel goed te doen. ze hebben echter voor 2012 ook weer prijsstijgingen gezegd en dat is dus maar weer eens afwachten..... och komt allemaal wel goed....
wauw toch gelukt op alles te reageren (geloof ik) hier hectische dagen vrijdag en zaterdag ging t goed(doorhulp van nieuwe bekkenband) dus tja oops beetje teveel gedaan babyshopping en kerstcadeaus en voorraadkast vullen en ect zondag een ongelooflijke rotdag gehad gister op pad geweest met de kleine heerlijk op de fiets door de binnen weggetjes en alle beestjes die ze dan ziet is ze helemaal hyper en in extase...... zo cute! vandaag kerstkaarten overal gebracht en huis gerommelt en kleine meis naar kdv gebracht ect ect tussendoor mn zusje met kids op bezoek gehad dus wilde boel vrijdag vieren we kerstavond bij hun onverwachts dus moet weer voor die tijd nog wat cadeautjes hebben voor ons manneke nou zo goed als echt alles in huis, alleen nog een .... klamboe hij is super actief maakt ook niet meer uit of ik lig zit of sta of dat ik actief ben hij stuitert maar door, wel weer enorm veel harde buiken, ook een aantal weg moeten puffen/zuchten dus nu echt 2 dagen zo rustig mogelijk doen zodat we de kerstdagen overleven verder volop genieten van onze meis, ze gaat als een raket inene komen steeds meer woorden bij en het lopen gaat super van t weekend moeten lachen vraag aan dr (sochtends komt ze eerst altijd lekker bij ons op bed) wie is dat, wijzend naar mn buik...... draait ze zich om en zegt papa, oeioeioeioei en ook nog echt zon vingertje erbij.... we kwamen niet meer bij verder is niks meer veilig in huis dus hele tijd roept ze nu baby baby baby naja kan nog 1000 en 1 dingen vertellen over dr maar wil betijds naar bed en jullie niet gek maken
@Seertje, ja cola verbod... Ik snap het nog niet helemaal maar schijnt slecht te zijn als je al hoge risico hebt op zwangerschapssuiker. Maar ja, ik drink nog wel cola hoor. Zonder suiker en max 2 glazen per dag. Ik dronk wel heel veel dus probeer me nu hier aan te houden. Verder veel aanmaaklimonade maar dan heeeeel dun. Zo krijg ik ook mijn water binnen. @Luckey, goh wat herken ik jouw verhaal!!!! Trouwens niet over Nikske, want weet zo niet meer wat ze zei. Het is bij mij in ieder geval niet verkeerd overgekomen . Maar van je schoonfamilie. Mijn schoonfamilie is ook zo. Mijn vriend is ook de 'domste' van de familie volgens zijn moeder. Zegt ze ook gewoon waar hij bij is. Omdat hij een netwerk-monteur is. Zijn zus heeft een eigen kapperszaakje welke ze ook enkel op heeft kunnen zetten door de hele goede baan van haar man. Die is CAT-tekenaar geloof ik en verdiend erg veel. Zijn broer heeft een eigen bedrijfje in CAT-tekenen. Die doet het ook ERG goed! Mijn vriend heeft een diploma voor CAT-tekenen maar kan het voorwerk niet doen. Dat is veel rekenwerk en dat is niet zijn sterkste kant. Hij is wel heeeeeel goed met computers en netwerken en alles wat daarmee te maken heeft. Dat vind hij ook super leuk om te doen. En hiermee verdiend hij 'maar' 1800 bruto per maand. Ach, naar mijn mening is dat een goed loon . Dat verdiende ik ook bij de belastingdienst. Zijn moeder vergeet alleen wel dat ze mijn vriend voor de keuze heeft gezet toendertijd. Zij ging verhuizen naar haar man en Kevin mocht kiezen, OF meegaan (naar een gehucht) en daar naar school gaan, OF werken en in haar huis blijven wonen. Tja, een jongen van 18 met een hele hechte vriendenclub enzo gaat echt niet zomaar weg verhuizen naar een minidorpje achter nijmegen. Dus hij is toen gaan werken. Ze vergeet volgens mij ook dat zijn broer en zus meer dan 15 jaar ouder zijn dan hem. Het komt ook wel omdat hij samen met zijn ex zijn erfenis heeft opgemaakt. Zijn ex had een gat in haar hand en heeft eigenlijk alles uitgegeven. Hij had een auto gekocht en een goede camera en dat was ook het enige wat hij mocht houden na de scheiding. Maar ja, mijn vriend is in zoverre fout geweest dat hij het toegelaten heeft. Maar hij is gewoon heeeeeeel makkelijk op dat punt. Al met al vind ik het enorm meevallen en baal er verschikkelijk van dat mijn schoonmoeder steeds zeurt over het geld. Ze kan ook niet voorstellen dat wij rond kunnen komen van het loon van mijn vriend. Ik had al uitgelegd dat wij dan vollop toeslagen enzo krijgen en van 2000 netto kan je echt wel rondkomen! Maar ja, we moeten het maar met het gezeur doen he . @Duur zwangerschap, ja gaat echt hard he! Hier is de nesteldrang ver te zoeken! Zal ongetwijfeld komen door het feit dat we toch moeten 'verhuizen' in die tijd. Ik moet nog wel een jasje hebben voor de beeb. De rest komt later of is niet echt nodig. Alle dringende dingen heb ik in huis. @Kerstinkopen, wij gaan 1e kerstdag uit eten met mijn schoonfamilie en 2e kerstdag zijn we lekker thuis. Ik heb nog geen boodschappen gedaan voor die dag omdat eerst morgen mijn verjaardag nog is. @FB, snel even wat zouts eten of drinken.. Daarna wat voedzaams. Als dat niet helpt de vk bellen denk ik. Maar meestal moet het eerste wel helpen. Niet vergeten even goed te drinken erbij dat is altijd goed. Hier, boodschappen net gedaan voor mijn verjaardag. Mijn vriend is het HELEMAAL ZAT!!!!!! Hij wordt al maanden respectloos behandeld op het werk en vandaag alweer. Hij gaat nu heeeeeeel hard opzoek naar een andere baan. Hij vind dit werk zoooooooooo leuk! Maar ja, hij kan beter ergens anders werken waar hij in ieder geval met plezier naar het werk gaat en dan langzaam doorzoeken naar een baan in dezelfde sector dan hier blijven. Hij heeft hier geen zekerheid of hij mag blijven en als ze hem dan ook nog zo behandelen is niks waard! Vraagje, is het gek als ik tegen de vk ga zeggen dat ik max 1 a 2 weken BV wil geven? Dat is in eerste instantie mijn doel. De eerste melk is toch erg goed, maar ik wil niet maandenlang fulltime bv geven. Ik zat al te denken om misschien te gaan combineren. De eerste 2 weken bv en daarna half borst half fles. Indien de kleine dat toelaat. En mocht de bv echt niet op gang komen na een paar dagen dat ik dan al ga combineren. Wil de kleine dan alleen nog maar flesvoeding dan ga ik daarop over, maar ik ga mij niet meer dood lopen stressen voor de BV. En met deze oplossing kan ik er toch mee beginnen in de hoop dat het goed gaat.
Geen bloeddrukmeter in de buurt helaas... Maar de meeste reageren wel zo ja, ik dacht zelf ook aan mn bloeddruk. Ga maar even paar dropjes proberen en even wat lezen! Heb t idee dat mn voeten tintelen, beetje vaag T liefst ga ik even in bad, maar dat risico durf ik niet te nemen. Straks verzuip ik Thanks voor de snelle reacties in ieder geval
@ pino.... geen gek iets hoor als je 'maar' 2 wk bv wilt geven er zijn zoveel vrouwen die alleen het begin bv geven zelf heb ik 50/50 gedaan omdat de productie niet op gang kwam de kleine heeft hier geen moeite mee gehad en wij ook niet wel vond de kleine de bv overduidelijk lekkerder dan kunstvoeding
Luckey: Opmerkingen?! Ik vertel toch juist dat wij ook hard achteruit gaan en dat het voor ons ook wennen gaat worden?! Ik vertel juist eerlijk dat ik ook heb zitten rekenen, en vroeg of jullie dat ook allemaal gedaan hadden....... Wij zijn ook maar een normale politieman & doktersassistente!! Maar goed ik heb zelf ook onwijs last van mijn hormonen dus ik zie het niet als aanval FB: Ik denk inderdaad ook aan je bloeddruk, probeer even wat extra zout inname (bouillon of drop)... Misschien helpt het ?! Hier net terug van de VK, pff heb me even leeg gestort want zit echt een beetje met mezelf in de knoop. Dat luchte heerlijk op en heb er samen met mijn VK om kunnen lachen. Met de kleine man gaat alles goed dus daardoor voel ik me ook wel weer beter xxx
fijn dat alles goed was nikske!! @ all... vraagje hebben jullie ook van die vreselijke jankbuien ....om werkeleijk niets want de afgelopen dagen van mezelf jank ik helemaal niet snel en bij mn dochtertje nog nooit zo erg gehad
waarom zou je het tegen de vk moeten zeggen dat je maar 1 of 2 weken bv wilt geven. daar heeft mijn vk nooit heen gevraagd..... verder vroeg nikske alleen of we (omdat het geldgedoe zo vaak omschreven wordt door meerdere mensen) het wel van te voren berekend hadden of ene kindje mogelijk is... geen idee waarom maar is gewoon verkeerd geschoten denk ik...
Hoi hoi, Luckey, wij zitten hetzelfde, een kind kan financieel precies, al is het krap door de alimentatie van zijn oudste twee. Maar nu we ineens minder hypotheekrente terugkrijgen en de kinderopvang vanaf 2012 onbetaalbaar word hebben we echt een probleem. Aan de andere kant, alles komt altijd op zijn pootjes terecht, we zullen niet hoeven onkomen van de honger en rekeningen kunnen we in ieder geval van onze salarissen betalen. Als het echt moet zoek ik een baan dichter bij huis, waardoor mijn auto eruit kan enz enz. Overigens, wij hebben niet van te voren gerekend hoe en wat er financieel mogelijk is. Ik weet dat we rond zullen komen al is het soms krap, en zelf vind ik liefde het allerbelangrijkste wat je een kind kunt geven en dat hebben we in overvloed @FB: klinkt als een lage bloeddruk...Wat zouts eten doet wonderen en als je het niet vertrouwd, vk bellen! Kerst: Wij hebben alle boodschappen in huis, maar zijn beide dagen bij familie dus dat scheelt Hier een vraagje over testamenten (vrolijk he?) Als ons meisje er strax is en er gebeurd iets met ons beiden, dan is onze dochter mijn enige erfgenaam terwijl mijn vriend naast onze dochter nog twee zoons als erfgenamen heeft. Stel ons huis levert 300.00 op, dan erft onze dochter dus 200.000 (het halve huis van mij en 1/3 van haar vader) terwijl de jongens ieder maar 50.000 krijgen. Nu vind ik die verdeling niet eerlijk, vooral omdat ik niet wil dat de kinderen onderling ruzie zouden krijgen om iets stoms als een erfenis. Dus zou ik de jongens van mijn vriend als erfgenamen moeten erkennen, maar probleem hierbij is dat ik zijn oudste (verstandelijk gehandicapte) zoon geen vermogen wil geven. Als hij namelijk in een tehuis terecht komt en hij heeft eigen vermogen moet hij dat gebruiken om zijn zorg van te betalen. heeft hij geen eigen vermogen, dan krijgt hij hiervoor een uitkering. Ik heb dus liever dat onze dochter en zijn jongste zoon een hoger bedrag krijgen die ze aan hun toekomst kunnen besteden en dat de oudste in ieder geval in mijn testament niet erft.... MAAR mijn vriend wil zijn oudste niet minder bedelen dan zijn andere kinderen dus hebben we een discussie. Want dan wil ik zijn kids dus allebei niet erkennen als erfgenaam omdat ik voor mijn gevoel dan mijn dochter benadeel en geld over de balk smijt. Wat zouden jullie doen???
@Musty, ja ik weet dat ik toeslag kan krijgen. Maar vanwege de variabele uren moet ik een schatting maken van het gemiddelde. Maar als ik voor bijv 80 uur toeslag krijg en ik heb die maand 95 uur opvang gehad dan moet ik het verschil echt bijleggen. Over het algemeen maakt het niks uit, maar ik heb geen ruimte om die speling op te vangen zeg maar. Zowiezo niet als de opvang mij 260 euro per maand moet gaan kosten. Fijn dat het zo goed gaat met je meisje. En met jou ook redelijk. Leuk he die kleintjes met die dikke buiken! Rebecca zei eerst de naam in haar versie (VIS of TIS ) maar nu zegt ze ' Boertuhh' of te wel broertje . @FB, als het je bloeddruk is zal het snel minder worden na wat eten en kan je daarna rustig in bad
ik vatte het gewoon persoonlijk op.... waarom geen idee. leve de hormonen. bah ben zo snel chagrijnig en geirriteerd om niks eigenlijk...... het ergste is ook nog wel dat mijn man er altijd op in gaat, ipv me te negeren (wat ik hem duidelijk maak in mijn goede buien hahah) en dat levert dus weer een fikse discussie op en daarop reageert Sem weer.... cirkel rond...
@Budget: Wij hebben ook al bericht van de Belastingdienst gehad over de voorlopige teruggaaf van de hypotheek, maar die is gelijk aan dit jaar. Wel zijn we beiden wat meer gaan verdienen dan vorig jaar, dus wellicht dat we toch wat minder terugkrijgen (weet niet precies hoe dat werkt). Ik moet de wijziging nog doorgeven. @Nikske: Wij hebben wel goed berekend wat we minder te besteden zouden hebben per maand voordat we aan de zwangerschap begonnen. Ik wil gewoon voor mezelf het idee hebben dat we alles op een rijtje hebben, en dat we een verantwoorde keuze maken. Nu weet ik wat ik minder ga verdienen, en wat de grootste extra kosten zullen zijn, en dat we het nog goed moeten kunnen redden. Dat is toch wel een fijn idee vind ik. @Seertje: ja, mn haar is best wel heel donker, echt donkerbruin! Maar ik vind het wel cool zo voor de wintermaanden Straks na de bevalling weer mn eigen kleur denk ik, met wellicht wat highlights. @Luckey: Ik ben het met je eens dat als het moet, je toch wel rondkomt. Er is altijd wel ergens op te besparen. Wij hebben ook weleens een maand dat we eigenlijk teveel hebben uitgegeven, dan maken we dat de volgende maand wel weer goed (proberen we haha). En ik hoef sowieso geen merkkleding voor mn kindje, ook al zouden we geld genoeg hebben, ik vind het gewoon onzin! Voor je het weet is hij er weer uitgegroeid. Ik koop voor mezelf ook geen merkkleding trouwens, en nooit gedaan ook. Vind ik het geld niet waard. @Leonie: Wij gaan morgen de kerstboodschappen doen. We gaan zaterdag naar mn ouders, maar hubby gaat daar koken (vindt hij leuk, en mn ouders vinden het allang prima natuurlijk). Ik kan zelf absoluut niet koken, dus ik kan je weinig tips geven.... @FB1984: klinkt bekend, maar bij mij duurt het vaak maar een paar seconden, hoogstens een paar minuten. Bij mij komt het dan door mn lage bloeddruk. Lakrisal of een bouillon helpen altijd goed. Ook kan het schelen om op je linkerzij te gaan liggen, dan gaat de doorbloeding in je rug schijnbaar beter. Mocht het niet beter worden, zou ik wel even de vk of hap bellen! @Musty: Gezellig dat je ook weer even langskomt
Dat wil ik het liefste ook. 50/50 maar wordt aan alle kanten afgeraden door de productie. Maar ja, mijn dochter kreeg fulltime en kwam de productie alsnog niet op gang. Maar kan je ook al beginnen met 50/50 dan? Want 50/50 wil ik wel gewoon vol houden zolang de kleine dat wilt.
@ cvm.... ik snap jou maar ook je vriend is het niet mogelijke om een toezichthouder of iemand die zijn geld beheert aan te stellen zonder dat een instelling of instantie eraan kan komen? al is het op diegene's naam?
cvm moeilijk hoor, ik zou het eerlijk gezegd niet weten... wij moeten ook nodig iets op papier laten zeggen voor als ons iets gebeurd. hebben nu niet eens een voogd aanstaan voor Sem. logische is gewoon dat hij naar mijn ouders gaat, maar kunnen schoonfamilie hem ook "claimen"???? wat moet allemaal in een testament staan???? Wat gebeurd als niets geregeld is???? wie beheert dan het financiele plaatje (koophuis) tot hij oud genoeg is???