@ Nikske, Creatief zeg! Ziet er leuk uit zo!! Ik had vanavond eigenlijk moeten beginnen met zwangerschapsgym maar degene die dat geeft is ziek. Nu dus volgende week de 1e keer... Het was hier koopavond dus samen met manlief inkopen voor kerst kunnen doen. Morgenochtend heb ik controle bij de dietiste en diabetesverpl. Kben benieuwd... Oja even een vraagje! Heeft iemand van jullie ook zoveel last van haar (.)(.)??? Ik ineens sinds gister avond wel . Ze staan strak, doen pijn en puilen bijna m'n BH uit. Jeetje watskebeurt?! Ga vannacht maar weer met een topje aan slapen denk ik .
@Luckey: Lijkt me wel heel mooi een belly fotoshoot. Ik ga straks eens googlen op wat en waar. @Nikske: Wat gaaf die handdoek! Ben jij altijd zo creatief? Misschien heb je nog een idee voor raamdecoratie in ons babykamertje (zie paar pagina's terug, die met wolkjes en de zonnelamp) @Foeske: Geen last van pijnlijke borsten, maar ze zijn wel ontzetten gegroeid! Puilen ook mn beha uit (mn nieuwe, grotere bh!) bijna! Stopt dit nog? Ik ben zulke borsten niet gewend haha @Luckey: Heerlen is net iets te ver voor ons inderdaad, ik ga op zoek naar iets in de buurt van Weert, er zullen er vast genoeg zijn. Wel handig als een vriend van jullie dat zo goed kan! @Hier: Vanavond naar de vk geweest. Alles was weer goed met de kleine! Hartje klonk heel mooi zei ze, perfect ritme Ben inmiddels wel al ruim 6 kg aangekomen. VK heeft nu al mn komende afspraken tot 36 weken ingepland, de tijd gaat nu wel heel snel lijkt het! Daarna nog kerstboodschappen gedaan. Alles is binnen gelukkig. Morgen nog even naar de koopavond een cadeautje voor mn zwager halen, de rest hebben we ook allemaal.
Hallo allemaal, Iedereen met goed nieuws en/of verjaardag van harte gefeliciteerd!!! Ik heb heel wat mooie foto's voorbij zien komen van buiken en kamers! Zelf heb al weer een flinke tijd niet geschreven , maar wel alles gelezen. Omdat ik fulltime werk en in de weekenden veel op pad ben, kan ik nog geen beterschap beloven tot in m'n verlof . Na de 20-weken echo waren erg blij en konden we de heftige bloedingen van het eerste trimester eindelijk echt achter ons laten. Maar 2 weken geleden kregen we ineens het bericht dat er een fout is gemaakt met de bloedwaarden van de combinatietest en dat we toch een verhoogd risico op het syndroom van Down hadden. De kans ligt nu op 1:120, dus nog steeds minder dan 1%, maar ze vertelden er meteen bij dat er ook ernstige lichamelijke beperkingen bij het syndroom van Down kunnen horen. En dat als we een punctie wilden, dat we dat meteen die week moesten doen zodat we na de uitslag nog 1 week de tijd zouden hebben om de zwangerschap eventueel af te breken.. Op advies van de VK hebben we een extra echo laten uitvoeren en gelukkig zag alles er goed uit en waren er ook geen softmarkers voor het syndroom van Down te zien. We hebben daarna meteen besloten om geen punctie uit te voeren, omdat daar ook een risico aan vast zit en omdat het kindje net zo welkom is als het het syndroom van Down heeft. Sorry voor het lange verhaal, maar het was behoorlijk heftig. Gelukkig is het nu weer rustig en kunnen we weer genieten van de zwangerschap! Fijne kerstdagen iedereen!
Ladies, het lukt me niet om bij te lezen vandaag Toch een vraagje: ik heb het gevoel dat ik deze week opeens niet meer zo goed tegen suiker kan. Had de afgelopen dagen al af en toe zo'n zeurderig gevoel in m'n buik, elke keer nadat ik iets ongezonds had gegeten (kerststol, chocola, koek, dat soort dingen). Na een gezonde maaltijd was het gevoel weg, maar 's avonds toen ik weer wat snoepte kreeg ik er weer last van. Dus vandaag de hele dag zo min mogelijk suiker gegeten en ik voelde me wel goed. En daarnet eet ik een paar negerzoenen, en ja hoor: nu heb ik opeens hoofdpijn... Wat denken jullie: moet ik me zorgen maken om hoe ik reageer op suiker, of gewoon even niet meer snoepen en me er verder niet druk om maken? En is er hier iemand die dit herkent? Misschien iemand die te maken heeft met (zwangerschaps)diabetes? Dat schoot opeens door m'n hoofd vanavond... Behalve dat zeurderige gevoel en nu hoofdpijn heb ik verder geen last van dingen. En vrijdag was m'n bloeddruk ook helemaal goed.
Hey dames, Even snel.. Ik heb een leuke dag gehad maarr wel druk en vermoeiend. Heb ook best veel voorweeen nu. Zo lekker naar bed en hopen dat het morgen minder is. Morgen wordt Rebecca opgehaald door mijn moeder, heerlijk even alleen. @MiniMe, was jij dat met die mousse haarkleuring? Is 1 pak genoeg dan? Ik heb wel echt veel en dik haar.. Ga morgen eens kijken naar die verf!
hi lady's Ben d'r ook weer even snel Zag dat pino jarig is HAPPY Birthday!!! Pffff wat kletsen jullie wat af zeg. Hier drukke dag gehad met dochterlief! Pfffffff echt die plak ik echt nog een keer achter het behang. Maar we hebben koekjes gebakken die zowaar ook nog eetbaar zijn hahaha ik wordt nog wel eens handig. Morgen is eindelijk de zolder aan de beurt! Woehoe! Hoe bedoel je nesteldrang. Ik poets de heledag door het huis, maar de zolder kom ik nooit beter voor m'n hartkleppen . Maar morgen ga ik er echt beginnen. Alle oude zooi weggooien en op markplaats zetten. Kan moeilijk alles bewaren ja toch . De opslag hebben we pas al gedaan dus daar kan weer wat in hihi. Langleve de vakantie. Gelukkig gaat Ri naar het KDV anders komt er nog niks van opruimen. Net al 1 doos kerstzooi weg kunnen doen. En er staat nog een flinke doos met een kerststal die veel te groot is voor hier dus die gaat ook op marktplaats. Begin eindelijk na de zwangerschap van Ri weer een beetje mezelf te worden en alles onder controlle te krijgen Ik ben er gewoon hyper van hahaha. Maar doe het nog wel "rustig" aan. Niet te zware fysieke dingen. M'n bekken is echt nog de weg kwijt van die klapper. Maar goed met muffin (nieuwe werknaam verzonnen door dochterlief) gaat alles goed. Z'n bewegingen zijn goed zichtbaar en erg aanwezig. Ow en joepie we hebben een naam kort en krachtig en semi hollands ben d'r erg gelukkig mee. De proefkaartjes waren binnen maar die moeten we even goed bekijken met daglicht maar het zag er goed uit. Ben ook erg trots op mijn creatie. Zit te bedenken wat ik nog kan doen lol ik moet mezelf echt remmen anders blijf ik gaan.
Goede morgen allemaal Laatste dagje werken en dan een week vakantie. Na O&N begin ik weer. Dan is het nog maar 8 weken werken en dan lekker met verlof! Hanna: Wat een heftig verhaal zeg! Denk je klaar te zijn, krijg je zo iets te horen. Ik snap eigenlijk niet dat ze zo'n fout hebben kunnen maken met de bloedwaarden..... Lees maar lekker mee, in je verlof zullen we wel vaker wat van je lezen toch? Fijne dag allemaal
@Pino: Ja, dat was ik van die mousse haarkleuring Voor mij was 1 pak meer dan genoeg (had zelfs nog ruim over!). Maar ik heb dan ook dun haar, en niet te lang, net tot op mn schouders. Misschien anders even bij de drogist vragen of ze al ervaring ermee hebben. Of 2 verpakkingen kopen, en 1 terugbrengen in het geval je die niet nodig hebt. Moet je even kijken of ze nog bij de Etos in de aanbieding zijn, was vorige week maar EUR 10. Dan is het nog wel te doen.
zo net even de weg door geglibberd voor kerstinkopen e doen. verse groentes en zo voor te gourmetten. ben alleen af het vragen of het niet lullig is dat sem morgen de hele dag bij mijn ouders is en wij dan gewoon naar huis gaan (manlief haalt hem op na het werk) om te gaan gourmetten en hun niet hebben uitgenodigd??? zaterdag vieren we met zijn allen kerst dus in principe niet toch? Hanna. wat een heftig verhaal zeg. snap niet dat er zulke fouten gemaakt kunnen worden, gelukkig wees de echo geen extra risicos aan....
Goedemorgen, Hier net wakkergebeld.. Heel gehaast Rebecca aangekleed en meegegeven aan 'opa'. Ik was heel de tijd vergeten. En Rebecca lag gewoon in bed te spelen om 09.00 uur. Vandaag maar even shoppen en haren verven. Ik ga dan toch voor de mousse denk ik. Ik ben zelf altijd erg gek op de producten van Syoss en die zijn nu 2 halen 1 betalen, maar dat is moeilijker zelf te verven denk ik. Gisteren is Rebecca gestruikeld tijdens het rennen. Precies met haar voorhoofd tegen een hoek van de muur. Dat was echt eng.. direct een ei op haar voorhoofd van dik 1 cm dik!! en dat op dat kleine hoofdje. Kwartier gehuild en toen heeft Dora haar weer opgevrolijkt. Het is nog steeds een dikke bult maar ziet er niet meer zo eng uit als eerst. Ook een mooie schaafwond erop, arm meisje. Weet iemand waar ik heuppanty's kan kopen? Ik zoek een dikke panty maar die onder mijn buik valt. Een zwangerschapspanty is vaak zo duur en heb je niet in dikke varianten geloof ik. Anders haal ik maar een legging... @Hanna, erg slordig van die fout zeg! Wel fijn dat je voor een echo mocht komen en alles er gewoon goed uit ziet!
@Luckey, ik vind het niet raar hoor als je ze niet uitnodigd. Helemaal niet als je de dag erna met de hele fam samen bent.
Meiden bedankt voor jullie complimentjes Mini: ik ben inderdaad altijd wel creatief bezig, heb voor onze eigen slaapkamer ook de lampenkappen zelf bekleed en houten letters die het woord LOVE maken bekleed in dezelfde stof als de lampenkappen en op de muur geplakt... Erg leuk geworden enzo is het allemaal toch een beetje 1 geheel. Wat zou je graag voor raamdecoratie willen?? Bedoel je dan een gepimp rolgordijn, of juist iets wat je gewoon voor je raam kan hangen...... Wat ook leuk is voor jouw babykamer is vogelhuisjes bekleden met stof, is dan wel niet iets dat je voor het raam hangt, maar ik vond het wel bij het thema passen. Is niet heel moeilijk en geeft een leuk effect!! Ik heb er zelf ook eentje gemaakt, maar toen was ik nog niet zwanger. Heb er toen ook een muziekdoosje ingedaan.... Nu achteraf passen de stofjes niet echt op de babykamer, dat is wel jammer Hanna: wat een heftig verhaal zeg !! Maar gelukkig was er op de extra echo dus niets schrikbarends te zien. Nou meid probeer maar lekker te genieten de rest van je zwangerschap, jullie hebben al spanningen genoeg gehad. Merry X-mass !! Pino: wat schrikken als zo'n kleintje valt he, maar als ze meteen huilen is dat een goed teken dus dat scheelt weer
@Nikske, ja ik vond het vallen niet eng wat dat gebeurd zooooveeel.. Maar die bult, hoe die begon te groeien en groeien.. Ging echt snel en bleef maar doorgroeien.. Op een gegeven moment is het toch iets afgezakt met wat koude doeken erop.
Goedesmorgens, @Chantigo, Het is misschien wel iets hormonaals?? Ik heb zwangerschapsdiabetes maar heb er totaal geen last van! (m'n waardes liggen gelukkig ook netjes)... Als je het niet vertrouwd ff de ha bellen?! Hier, Ben vanochtend naar de diabetesverp. en de dietiste geweest. Beiden waren erg tevreden. Heb de afgelopen 4 weken waardes van tussen de 3.7 en 6.1 gehad dus das mooi! Kheb wel een boekje meegekregen van het voedingsentrum zodat ik mijn koolhydraten beter in de gaten kan houden en meer kan gaan variëren. Ik moet pas terug als ik regelmatig boven de 7 kom met mijn waardes, ik vind het prima!
@Foeske, hoe wisten ze eigenlijk dat je zwangerschapsdiabetes hebt? Hier net haarverf gekocht. Jammer genoeg hadden ze de john frieda foam niet in de goede kleur. En van alles hadden ze er nog maar 1 (die er nog stonden). Ben dus voor de Syoss gegaan. Ik vind het een goed merk dus hoop dat de verf ook goed is. Was 8 euro voor 2 in de aanbieding. Daarvoor kan het nog eens minder zijn haha, als het tegenvalt vind mijn portomonee het niet zo heeeeel erg. Wel ben ik voor de chocoladebruin gegaan. Ik heb ongeveer net zo donker haar, alleen fletsen en kouder van kleur. Dus maak het hiermee hopelijk wat warmer. Mocht het niet bevallen dan zal je het ook niet echt merken denk ik . Net zoals Musty heb ik ook wel 5 tinten in mijn haar. Norrmaal kwam dat met de verf dan ook gewoon door. Dus de lichtere tinten blijven dan ook lichter.. Ben benieuwd wat het gaat worden. Vraagje, hebben jullie een jasje ofzo voor de kleine voor de eerste dag(en). Ik heb net een vestje gekocht. En volgens mij moet dat dik genoeg zijn toch? Het pakje heeft zowiezo lange mouwen en lekkere warme stof. Indien nodig kies ik voor een romper met lange mouw (neem zowel lang als kort mee) en ik heb een wikkeldoek die mee zou gaan. Dan is een vest toch wel warm genoeg?