April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pino: jouw dochter is niet een stuit geboren toch? Die van mij wel dus had en geplance keizersnee wel dus bid nu voor een hoofdlliggertje ipv een stuitliggertje. Mijn eerste is wel gewoon geboren en wil dat weer. Was super goede bevalling.

CVM: hahahaha toch fijn dat de borrel uiteindelijk zo leuk was. Inderdaad merk ik dat veel ouders denken dat hun kind echt de leukste is van de groep ed. Maar het is ook goed dat ze het gevoel ehbben at dat zo is want daarom brengen ze hun kind graag! IK ben wat kritischer tov mijn eigen kinderen maar merk vaak in mijn omgeving dat ik een van de weinigen ben.
    Vond mijn eigen babies bijv. ook gewoon lelijk, en vind eigenlijk, op een uitzondering daargelaten, babies zelden knap, hooguit schattig.

Chantico: ik heb voor de 2de keer zwangerschapsdiabetes maar herken de klachten niet. Zou het toch we even aankaarten bij vk, want dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.

Hanna79: wat een stress en wel een msiser zeg die fout met het bloed. Hopelijk hebben jullie nu weer wat rust gevonden.

2. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    Hey meiden,

Kom even snel langs want druk, druk, druk hier!
    Beetje last van kerststress en de nieuwe wandkast moeten we zo gaan ophalen.

Daarom voor iedereen:

Hele fijne Kerstdagen !!!!

Maak er wat moois van met iedereen die je lief is.

Liefs!

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    voogdij: ook wij moeten dit gaan regelen. Vind dit een erg lastig onderwerp. Je moet het steeds kritisch ook bekijken, niets is zo veranderlijk als een mens. Ik zou iemand willen kiezen waar ons kind zich prettig voelt, qua opvoeding redelijk op 1 lijn liggen en waar er iets (financieel) te bieden is. Binnenkort ons maar daarover buigen.
    Denkt iedereen aan familie of toch ook aan vrienden?
    bramtim: wat super dat alles goed is!!!
    pino: nog gefeliciteerd!!
    bellyshoot: lijkt me heel erg leuk om te doen. Wil sowieso een gipsafdruk maken en die dan in het kamertje ophangen. Moet nog ff kijken.
    nikske: leuk je handdoek!
    themakamers: hier ook absoluut geen kinderlijke kamer. Dat komt over een paar jaar wel, als ze een jaar of drie is ofzo. Nu ff iets wat mama en papa leuk vinden ;)
    Hanna79: jeetje, wat een heftig verhaal zeg.......Hopelijk is jullie kindje gewoon helemaal gezond!
    luckey: zou er me niet al te druk over maken ;)
    pino: och gos, arme meid!
    bramtim: gefeliciteerd met je verjaardag. De hoeveelste?

Vandaag was ik vrij. Was net voor 7 uur opgestaan aangezien ik de kerstboodschappen moest doen, cadeautjes moest halen én ook naar de VK moest. Alles is gelukt, zonder die irritante drukte!
    Bij de VK was het allemaal goed. Hartje klonk mooi, qua grootte prima, bloeddruk was netjes laag. Mijn bm is nu 2 vingers boven mijn navel. Ze kon het niet helemaal goed voelen, maar ze dacht dat ze met haar hoofdje rechts onder zat, rug links en benen links boven :)
    Verder besproken dat ik, bij een spoedks, een mediane incisie wil ipv een pfannenstiel (bikinisnede). Anders heb ik zometeen een anker op mijn buik plus nog het stomalitteken, dus liever niet. Ook over het eerder inleiden gehad, omdat vaker voorkomt dat het kindje op het laatst komt te overlijden. Onnodig vind ik zelf. Maar va 41 weken word ik gestript. Is je lichaam er aan toe dan komt het op gang en anders niet. Verder krijg ik een afspraak in het zkh voor echo en ctg om te kijken of alles nog optimaal is. Én ik word dan om de dag thuis gezien/gecontroleerd. Dit alles juist om het te voorkomen. Was weer gerust!
    Gister stond ik op de weegschaal en zag dat ik inmiddels 11 kg ben aangekomen......:$

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Yes!! Net heeft mijn neef de spullen gebracht zodat hij morgen de kast (voor de babykamer) zelf kan maken

En... Morgen komt ook de commode, het ledikantje (wat voorlopig eerst de zolder op kan omdat we eerst de wieg gebruiken) en de box :D

Kortom helemaal happy hier ;)

5. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    @ Pino, Ik ben ruim een maand terug op controle geweest bij de huisarts. Deze had me in het begin van de zwangerschap verteld dat ik verhoogd risico op zw. diab. had vanwege mijn overgewicht. Een maand terug wou ik zekerheid dus heb ik gevraagd of ik alvast naar het lab mocht. Dit dus gedaan en ja hoor te hoog! nuchter was goed maar kreeg daarna een suikerdrankje en moest na 2 uur weer geprikt worden en die waarde zat boven de 8 terwijl je niet boven de 7 mag komen... Als je nog vragen hebt hoor ik het wel hé ;).

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Meiden ik kom jullie even HELE FIJNE KERSTDAGEN wensen !!!
    Ben er na het weekend weer, dus niet teveel kletsen hoor ;)

xxxx

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pffff... zit ik een heeeeel verhaal te typen is ineens alles weg!

Nu maar even in 2 keer.

@Iedereen, fijne feestdagen!

@Me2, mijn dochter is idd nog gedraaid optijd en gewoon natuurlijk bevallen.

@Foeske, bedankt! Denk dat ik ook maar eens langs de HA ga na de feestdagen.

@Jorietje, fijn dat de spullen gebracht worden. Kan je lekker aan de gang in de babykamer!

@Voogdij, hier zijn vrienden niet in ons opgekomen. Maar we hebben beide geen goede ervaringen met vrienden.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier, wat een drama!

Mijn haar is geverfd en dat is tenminste erg mooi geworden gelukkig!

Rebecca is ziek, hele dag al moe en hangerig en nu ook koorts en meerdere keren overgegeven. Nog contact gehad met de arts van de HAP en die geeft wel aan dat ze zeer waarschijnlijk een hersenschudding heeft door die enorme bult op haar hoofd, maar dat ze verder een griepje onder de leden heeft.
    Gelijk mijn moeder geregeld voor zaterdag als oppas.
    Mijn schoonmoeder heeft vanmiddag chemo gehad dus ik kan mijn dochter nu echt niet meenemen ookal zou ze zich beter voelen.
    Dan daarbij, we gaan naar een wokrestaurant en rebecca is wel een alleseter maar als je je niet lekker voelt is normaal eten toch het fijnste denk ik.

Pfff... erg vermoeiend om steeds maar weer een ziek meisje om te moeten kleden omdat ze zich ondergespuugd heeft. En het kwam zelfs haar neus uit! Gillen!!!!! Vond het zoooooo sneu!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    kom ik na het werk naar buiten gelopen, heb ik gewoon letterlijk mijn auto moeten uitgraven...
    gelukkig kwam ik wel gewoon weg en zelfs het naar huis rijden ging redelijk (geen enkele keer gegleden ofzo) dus hopelijk gaat het morgenvroeg net zo "goed".

Bramtim.... 2x proficiat zeg... eerste keer heb je nog tegoed vanwege de goede controle en tweede keer voor je verjaardag!!!!!

Seertje... wat is het verschil tussen een mediane incisie en een pfannenstiel??? Dacht dat ze snede altijd net boven de haargrens zetten?????

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    beterschap pino voor je kleine meid!!!!!

11. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Medianesnede:
    een verticale snede van de navel omlaag naar het schaambeen

Pfannenstielsnede
    horizontale snede of te wel de 'bikinisnede' (net onder je bikinibroekje)

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier ben ik weer even, ga zo lekker bankhangen...
    Had eigenlijk moeten werken tot 22 uur, maar zit er helemaal doorheen,dus heb vrij genomen.
    Morgen ook meteen vrijgenomen... Denk dat t me toch allemaal teveel word t fulltime werken. Maandag weer werken,dus komnde dagen zoveel mogelijk proberen te rusten en dan maandag hopelijk helemaal fit..!!

Morgen naar gyn,dus meteen aangeven van t slappe gevoel, want heb er toch weer last van.:(

xx

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Kom even snel, reageer morgen of zaterdag even op iedereen.

dankjewel voor de verjaardagswensen!! Ik zal maar onthullen dat mijn leeftijd vandaag op 23-12 gelijk is als beide getallen bij elkaar optellen. Wie het het eerst raadt mag een stukje vlaai komen eten haha.

Vanmiddag naar school geweest voor een surprisemiddag met mijn mentorklasje. Het was super gezellig en ze hadden drie taarten voor me gebakken. Echt een hele leuke verassing. En natuurlijk nog leuke kadootjes voor de baby gekregen in mijn surprise..

Moest het gewoon even kwijt aan jullie haha... was zo leuk.

Voor de rest ben ik gesloopt want normaal sta ik niet zoveel op mijn pootjes maar vandaag als uitzondering toch 6 uur in de benen geweest. Ik ben dus heeeeelemaal gesloopt.

Gelukkig vier ik mijn verjaardag niet en normaal komt mijn moeder en broer met zijn gezin maar vanwege het slechte weer en dat ik ze toch zie met kerst, slaan we dit jaar gewoon lekker over.

Tot morgen of zaterdag!!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hebben jullie trouwens voor de 1e tijd een wiegje voor bij jezelf op de kamer??

En doen jullie hem/haar dan de eerste weken/maanden daar in laten slapen? Of snachts in het wiegje en overdag in zijn eigen kamertje?
    Of anders?

Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen, en m dan snachts in t wiegje te leggen bij ons op de kamer. En overdag als hij slaapt in zijn bedje op de babykamer,Zodat hij toch aan zijn eigen kamer went....

Of is dit niet slim? En beter om hem op 1 plek te laten slapen?? T is maar een idee die ineens in mij opkomt hoor....

Tips/Reacties welkom:D

15. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    T had de eerste 4 weken alle slaapjes in de wieg op onze slaapkamer. Soms kwam het natuurlijk wel eens voor dat hij na een wandeling in de kinderwagen in slaap viel, dan liet ik hem gewoon lekker liggen in de bak. Vanaf 4 weken de overdag slaapjes op zijn eigen kamer. ' s Avonds nog in wieg bij ons ook ivm BV. Toen hij 8 weken oud was sliep hij ook ' s nachts op zijn eigen kamer. Ging goed.

16. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    pino: wat ontzettend sneu voor je grietje.....Beterschap!
    Fleuri: dank je voor de uitleg. Een mediane kan nog tot je ribbenboog lopen. Je hebt dus een mediane onderbuiks-, een mediane bovenbuiksincisie of een combi. Dan lig je echt van schaambeen tot aan ribbenboog open.
    bramtim: leuke verrassing!! Enne, je leeftijd valt toch wel mee?
    wiegje: hier nemen we er geen. Dus dat wordt gewoon in het ledikantje.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier slaapt de kleine de eerste tijd volledig bij ons op de kamer. In dit geval noodzaak. Echter mijn dochter sliep ook de eerste maanden volledig bij ons op de kamer en die had wel een eigen kamer.
    Meer omdat ik het zelf fijn vond hoor.
    Leek mij rustiger voor zo'n kleine om 1 slaapplek te hebben.

18. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Sem heeft overdag in de box geslapen in de eerste paar weken (niet lang) en snachts gewoon vanaf nacht 2 in zijn eigen kamertje/ledikantje.

Dit keer zal het weer zo zijn denk ik (sem is toch overdag op school) en anders zal ze gewoon in haar eigen bedje op haar eigen kamer gaan slapen.
    Heb op de slaapkamer ook geen plaats voor wiegje

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

#4939 Chantico, 23 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2010
    Dank voor je reactie. Vandaag geen rare dingen meegemaakt en vanavond de 'proef op de som' genomen: paar negerzoenen op en nu geen hoofdpijn :D Dus denk dat het toeval was, maar wil toch wel proberen minder te snoepen... Fijn dat jouw waardes zo goed waren!

Fijn om te lezen dat jij de klachten ook niet herkent. Ik zal het noemen bij de vk, maar heb daar pas over drie weken weer een afspraak en zolang ik niet vaker dit soort klachten heb ga ik er niet speciaal voor bellen. Denk ik ;)

Onze meid heeft de eerste maanden alle slaapjes in de wieg naast ons bed gedaan (of in de wandelwagen, of op schoot, of in de draagdoek, maar niet in haar ledikantje op haar kamertje). Toen ze een paar maanden oud was (weet niet meer precies hoe oud, zijn we haar overdag op haar kamertje gaan leggen, inderdaad om aan die ruimte te wennen. En met vijf maanden, toen ze uit de wieg was gegroeid, ging ze ook de nachten over, en dat ging meteen goed. Ik wil het nu weer op diezelfde manier doen.

20. leonie anita

leonie anita Actief lid

12 okt 2010
    243
    0
    0
    sociaal pedagogisch hulpverlener bij Vitree
    Almere, Flevoland
    Hallo Hallo,

Bramtim, van harte natuurlijk! Wat leuk van jou klas zeg, lekker he ff verwend worden!

@ pino: naar man van je dochtertje... vertroetel der maar lekker. Buikgriep/griep gaat wel weer flink rond. Zelf ook dinsdag de hele dag geveild door het griepje :( Hopelijk knapt je prinses weer gauw op..

@ hier:
    Vandaag maar de laatste kerstboodschappen gehaald. En dit dachten echt meer mensen met mij vandaag nog ff dingen scoren. Pff wat was het druk. Nog ff kadootje gescoord voor bart zijn juffies van de opvang.... Altijd leuk om mensen ff speciaal te bedanken deze tijd van het jaar.
    Hier wordt de babykamer wit met roze en eerst zonder thema. Bij bart had ik meer spulletjes van Woezel en pip, maar nu weet ik nog niet wat ik echt wil. Heb ook nog van die grote me 2 you beren, misschien dat die nu wel leuk staan bij de roze kamer... Nu heeft Bart natuurlijk een toystory kamer, omdat hij hier zelf helemaal weg van is (enne ik vind het ook helemaal niet erg) maar wil nog wel ff wachten met de prinsessen enzo, totdat dochterlief zelf een beetje aan kan geven wat ze leuk vind.
    Zag dat er al wel heel wat creatief bezig zijn met kamers enzo, dan kriebelt het hier ook wel, maar goed eerst moeten even wat andere dingen nog betaald worden dan kunnen wij ook los, volgende maand ofzo.
    Ik schrok vandaag ff van mijn afteller op hyves, nog maar 99 dagen voordat het 1 april is, wow... ff niet bij stil gestaan.... Er gebeurt nu zoveel tussen door, eerst sint, nu opleven naar kerst en oud en nieuw, en tadaa dan start 2011... Ben zo benieuwd wie van de trouwe schrijfsters het eerste wondertje hier laat showen.. Hoop echt dat het met iedereen goed mag verlopen en we allemaal enorm kunnen genieten van gezonde baby's en heel veel liefde!

Voor iedereen:

fijne feestdagen!

Hoop dat iedereen lekker kan genieten van ontzettend lekker eten, gezellig samen zijn met lieve mensen en hopelijk ook flink verwend met prachtige kadootjes;)

Deel Deze Pagina