Wiegje: Wij hebben nog een familiewieg waar ik zelf in heb gelegen en die gebruiken we gewoon als bedje op het eigen kamertje. Misschien zetten we het de eerste dagen (of beter nachten) bij ons op de kamer, dat zien we wel als de baby er eenmaal is. Wieg heeft wielen dus kan makkelijk verplaatst worden Het ledikantje kan voorlopig de zolder op en gebruiken we pas als de baby uit de wieg gegroeid is..
De wieg die ik wil gaan halen heeft ook wielentjes,dus ook makkelijk te verplaatsen. Ik ben alleen bang dat als hij de eerst weken/maanden alleen bij ons op de kamer slaapt dat het daarna moeilijk word om hem alleen in zijn eigen kamer te laten slapen... Vandaar dat ik m snachts bij ons wil en overdag in zijn eigen kamer... (dat idee heb ik nu hoor) maar de reden is dat hij dan ook went aan zijn eigen kamer. Maar ik weet t nog niet helemaal wat ik wil . Op 2 verschillende kamers zou misschien ook verwarrend kunnen zijn voor m. Dus mischien tegen die tijd gewoon even kijken hoe of wat? xx
ik kijk gewoon even aan hoe dit kindje het wel. sem sliep gewoon onrustig snachts bij ons op de kamer en ik ook dus voor beiden voldoende rust te krijgen is hij naar zijn eigen kamer gegaan. overdag lag hij meestal gewoon in de box of zo te slapen, wilde hem niet zover van me vandaan leggen (op zijn kamertje ofzo). Zelf heb ik maar de eerste paar dagen een middagdutje gedaan en toen lag hij meestal naast me in bed (kraamhulp zekerde alles goed af haha). Bah het is me hier toch een lading sneeuw zeg. 32 cm ofzo op de straat!!!!!. Geen doorkomen aan, manlief is net richting werk vertrokken en op de autoweg lig alleen al 10 cm.... ik ga het niet een proberen om met de auto op het werk te komen, ik ga wel lopen. ook geen doen maar volgens mij beter dan met de auto..... wish me luck. zal maar genoeg paracetamols meenemen......
Goedemorgen dames. Gister drukke dag gehad, dus niet meer kunnen reageren hier. Ik was ´s avonds helemaal op, dus heb lekker film gekeken, de Nanny Diaries. @Bramtim: Van harte nog met je verjaardag!!! Ik hoop dat je een mooie dag hebt gehad! @Wiegje: Wij hebben een familiewieg, maar ik weet niet zeker of we die gaan gebruiken. Eerst even dit weekend afwachten, dan gaan we naar mn ouders en zij hebben de bekleding, dus even kijken of dat wat is. Mn man is er al niet zo'n voorstander van, die wil ons kindje gelijk in z'n eigen ledikantje leggen. Lijkt mij misschien ook wel net zo fijn, het lijkt me erg onrustig als de baby bij ons op de kamer slaapt in het begin (want daar zouden we de wieg dan neerzetten). Aan de andere kant vind ik het idee achter de familiewieg wel weer heel mooi.... @sneeuw: Hier ook niet normaal! Gisteren was het al een hele tour om naar huis te komen, iedereen glibberde over de weg. Maar toen ik vanochtend naar buiten keek, was het alleen nog maar veel erger geworden! Onze tuin is compleet helemaal wit, je ziet geen struiken/vijver/planten meer! Manlief heeft geprobeerd naar zn werk te gaan, maar is na 500m alweer omgekeerd omdat het gewoon niet te doen was. Hij heeft een vrije dag kunnen nemen. Hij gaat zodadelijk een poging doen om mij naar het station te brengen. ALS we daar al aankomen, is het nog maar afwachten of en wanneer er een trein komt.....zucht... gelukkig laatste dagje, volgende week lekker vakantie! Ik hoop dat de wegen morgen iets beter zijn trouwens, we moeten nog helemaal naar Drente rijden (en zondag weer terug!) For now: HAPPY HOLIDAYS voor iedereen!!!
@wiegje; hier de eerste nachten gewoon in de kinderwagen. Met me dochter toen ook gedaan. @sneeuw; hier gelukkig niet meer, heerlijk zeg ben blij als het weg is! @iedereen; Hele fijne kerstdagen allemaal!!
Goedemorgen, @Sneeuw, hier niks extras gevallen dus nog altijd een kleine 3-5 cm. Wegen zijn gewoon schoon maar wel glad een beetje. Collega van mijn vriend belde hem al op dat die naar huis is gegaan. In Limburg mogen vrachtwagens al neit eens meer rijden op de snelweg en hij kwam er ook niet door. Mijn vriend moet naar leusden en amsterdam. Hopelijk is dat wel te doen. @MiniMe, je zou natuurlijk ook de wieg kunnen gebruiken op de babykamer. Dat gebeurd ook nog wel eens. Omdat een baby toch wat meer geborgen ligt in een wieg. Als je hem graag wilt gebruiken dan he. @Luckey, sterkte met lopen naar je werk! Hier, Rebecca heeft goed geslapen. Ze wou zelfs de peutermelk drinken (met een flinke lading ranja erin). Sterker nog, het was het enige wat ze wou drinken. De melk is er ook ingebleven, een half flesje. En ze heeft een half plakje cake op. Ik heb dat maar geprobeerd omdat het een beetje droog is. Heb geen biscuitjes in huis. Tot nu toe gaat het goed. Ze is vrolijk en heeft geen koorts meer. Maar dat kan vanmiddag natuurlijk weer anders zijn. Ik moet eigenlijk nog boodschappen doen vandaag. Maar dan moet ik dus samen met Rebecca. Lijkt me niet zo'n slim plan of wel? Maar heb geen brood en avondeten in huis dus eigenlijk moet ik wel.
hey meiden even kort berichtje heb niet bijgelezen, maar beetje chaotisch hier op t moment eind van de middag gaan we naar mn zusje en vieren we daar kerst voor de kids (neefje nichtje en onze meis) met cadeaus en eten enzo fijne feestdagen allemaal alvast!!! Bekijk bijlage 116938
Even snel een berichtje want wil zo scampi's schoonmaken en knoflooksaus alvast maken. (wat een eetfestijn is het toch weer!) gister lekker naar het theater geweeest met man en m'n ouders, waren pas om 01.00uur thuis en kwas helemaal total loss . Hierdoor wel heerlijk geslapen! Vandaag houd ik m'n suikerwaardes weer bij want was het eigenlijk een beetje vergeten van de week... en met de feestdagen is dit ook niet zo gemakkelijk!. Ik zit trouwens al een week helemaal onder de pukkels op m'n rug . Ik heb anders nooit puisten, wat hormonen kunnen doen zeg! Heb van de week maar clearasiel gekocht en het lijkt nu iets te verminderen . Ook maar nieuwe BH's aangeschaft en verrek! M'n (.)(.) doen een stuk minder zeer! BH's waren denk ik toch te klein dan. Nou ik ga poetsen, pellen, roeren, snijden en misschien dat ik nog ff tijd heb voor was schoolwerk (ben bang van niet) en dan maar eens richting vrienden. Allemaal hele gezellige feestdagen !!!!
Pino: beterschap met jullie meisje !!! Hopenlijk voelt ze zich heel snel beter... Bramtim: wat leuk dat je zo goed verwend bent met taarten en cadeautjes Wiegje: Hier geen wiegje, kleine gaat gewoon in zijn ledikant op de babykamer slapen. En als we hem dan een keer om wat voor reden ook op onze kamer willen hebben dan kan dat in het begin in de kinderwagenbak... Maar we willen eigenlijk gewoon vanaf het begin zijn slaapkamer als slaapplek gebruiken. --- ow mijn god !!!! Er ligt hier gewoon 28 cm VERSE sneeuw ben net met de meetlat naar buiten geweest... Haha !!!! Dat is toch niet meer normaal voor nederland ?!?! Het ziet er heel mooi uit hoor, maar toen ik net in de auto stapte was ik doodsbang !!!! Hoop dat het maandag een stuk minder is als ik weer naar mijn werk moet......
Net bij gyn geweest, alles was goed. Kleine groeit goed en beweegt ook erg veel (maar dat wist ik zelf al) Genoeg vruchtwater enzo. Wel word ik dinsdag getest op suiker. Omdat mn bloeddruk gewoon goed was, wel laag zoals de vorige keren, maar niet te laag... En moet ook nog bloed prikken voor wat extra testjes! Ben benieuwd! Iemand bekend met suiker tijdens zwangerschap?? Ga zo naar baby en tiener in Sliedrecht... Inkopen doen!!! Fijne kerstdagen alvast allemaal!!!!
@FB, waarom moet je suiker prikken dan? Ik heb deze keer alleen nog een vingerprikje gehad na het eten, maar ga na de feestdagen kijken of ik via de huisarts een test in het lab kan regelen. @Nikske, kan je niet wat sneeuw hierheen sturen??? Wij zitten hier in de drap van de afgelopen tijd. Er was welgeteld een paar MM sneeuw gevallen, dus dat is ook zo drap! Ik haat veel sneeuw (met rijden enzo) maar drap is nog erger! @Foeske, fijn dat het gezellig was gisteren! Dat wordt wel lekker eten bij jullie he? Als je nog wat over hebt hahaha @Wiegje, voor diegene die twijfelen. Het maakt voor de kleine echt niet uit waar die ligt. Bij jou, beneden in de box (overdag), in een wieg, de kinderwagen, altijd in zijn eigen kamertje of wisselend. In het begin is die zo klein dat ze dat nog niet beseffen. Sommige baby's slapen zelfs beter met wat geluid om hun heen. Rebecca sliep ook veel in de box of kinderwagen omdat wij zoveel staal in het huis hadden dat een babyfoon niet zou werken. Ook omdat ze op haar buik lag door reflux en ik er dus bij wou zijn. Vond ze heeeerlijk! En de overstap naar het bedje overdag was geen enkel probleem. Op een gegeven moment slapen ze liever op hun eigen kamer, maar ja... Rebecca kon dat pas met een maand of 7/8 door de huisvesting. Ik zou zeggen, maak de keuze waar jij als moeder je het beste bij voelt. Hier, net Rebecca naar mijn moeder gebracht. Die slaapt daar. Dus kon ik alsnog boodschappen doen. Gelijk even wat shirtjes gekocht. 1,80 euro per stuk .. Superopruiming hier hahaha. Gewoon effen shirts die goed meerekken en lang genoeg zijn. En wat eten gehaald voor 2e kerstdag. Wij gaan dan gourmetten, dus heb kip in 2 soorten, vis, biefstuk en worstjes hmmm heb er al helemaal zin in! Morgen is het lekker makkelijk, dan gaan we wokken!
FB: wij hebben wel een wiegje,maar dat staat niet bij ons op de kamer. Misschioen de eerste paar nachten wel maar daarna gewoon lekker op zijn eigen kamer, Dat werkte in ieder geval bij onze andere kinderen het beste. Onze kinderen vonden het te onrustig om snachts bij ons te liggen dus gingen ze na paar dagen naar hun eigen kamer ondanks dat ik hem alle twee full time bv heb gegeven.Overdag sliepen ze of in de kinderwagen bak of op hun eigen kamer net zoals het uitkwam. Maar je kan beter kijken wat jouw kindje het fijnste vindt. IK heb trouwens al voor de 2de keer zwangerschapsdiabetes. Ik hoor dat er nog veel dames hier gewoon moeten doorlopen tot 42 weken....ik dacht dat ze inmiddels protocol hadden veranderd vanaf dit jaar..........er is nl inderdaad gebleken dat 42 weken te lang is. Trek zelf aan de bel als je het niet wil. Ik weet dat als je een beetje op je strepen gaat staan dat ze je ook niet meer zomaar door laten lopen in NL. Hier in Zwitserland laten ze je sowieso niet doorlopen na 40 weken tenzij je het zelf wil. Voor iedereen: HELE FIJNE FEESTDAGEN!!!!
@Me2, dat is wel fijn zeg dat je daar niet door hoeft te lopen! Ik heb nog niks gehoord dat het hier ook veranderd wordt. Ja op sommige plekken mag je vanaf 41 weken vrijwillig ingeleeid worden. Hier trouwens al sinds mijn verjaardag veel buikkramp. Ook als ik niks doe, bijv vannacht, heb ik last van mijn buik. Een lichte maar aaanhoudende kramp. Die was er vanmorgen nog. Heel vreemd.
Pfft Ik ben laatst helemaal niet meer aan forum lezen/schrijven toegekomen... Ik hoop dat iedereen het goed maakt! Ik voel me helaas niet zo goed, maandag bleek dat naast dat m'n bmh weer iets verkort is het ook nog deels verweekt is.. in combinatie met veel (pijnlijke) harde buiken, was de gyn er niet zo blij mee.. dus ik ben nu aan de meds, die best pittige bijwerkingen bij me hebben gelijk(zelfs weer misselijk geworden tot overgeven aan toe) dus ik breng de kerst plat op de bank door en laat me lekker verwennen.. Ik blijf vechten voor dit mannetje, hij is alles voor me. Ik wens jullie allemaal hele gezonde en gezellige kerstdagen!! geniet lekker van je famillie en niet te vergeten; zorg goed voor jezelf!
@Titania, jee wat naar! Laat je maar goed verwennen en doe rustig aan! 1 heeeeeeel groot voordeel.. De termijn waarop we ons bevinden wordt steeds mooier. Maar ik duim dat je mannetje gewoon nog lekker 12 weken blijft zitten
@pino: Ik moet dindag een test doen bij t lab ja. Om half 9 moet ik nuchter in t ziekenhuis zijn,krijg een vinjgerprik en wat te drinken,dan naar huis en 2 uur plat liggen... Dan weer terug en vingerprik. Dan word ik donderdag gebeld voor uitslag. Ook moet ik bloed prikken voor wat andere dingen... Ben benieuwd Morgen even suiker testen met zo'n apparaat van mn neefje, die heeft suikerziekte en heeft een tester. Kan ik alvast zien wat het is. Net terug van shoppen bij baby en tiener. Weer wat spullen gekocht: matras, hemeltje, voedingskussen, parasol, 2 buikbanden, en nog wat kleine dingetjes. Veel hadden ze niet wat ik nodig heb, of veel duurder dan ik in andere winkels gezien had. 2e kerstdag waarschijnlijk naar babydump
Titania wat rot zeg Houd je maar goed rustig !!! FB goed geslaagd zo te horen Hier echt een super schattige buikband cadeau gekregen van mijn zusje....
Jeeej mooie buik Nikske!! Hier net een allimentatieeis ingedient bij het LBIO. Maar heb al wel gelezen dat ik geen schijn van kans maak. Belastingdienst enzo gaat voor en denk dat hij daar ook behoorlijke schulden heeft. Pfff... als ik die allimentatie zou kunnen eisen dan kon ik de schuldeisers blij maken.. Mijn ex heeft inmiddels een achterstand van 3166 euro !!!!! Volgens mij is hij nou niet zo blij met mij! Gaan jullie vanavond al kerst vieren of morgen pas?