April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Wat is er weer veeeeeeel gekletst zeg. Ik ga een poging doen om wat te lezen.

2. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Hallo allemaal,

Zoo hier zijn we weer eventjes snel kleintje ligt lekker ff te slapen.
    Ik zal vanavond even alles bij lezen want er is een hoop gekletst zie ik zeg!!

@ hier : Alles gaat zo zn gangetje.. Jay is gelukkig helemaal opgeknapt, hier van de week fikse bloeding gehad na de gyn geweest om 21.30 daar een kweek en een uitstrijkje genomen en nu 2 weken wachten tot de uitslag. Het kan zijn dat er iets is met de baarmoedermond?? Heb geen idee..

@ pino: zag dat je vandaag de geslachtbepalingecho heb, wat leuk meid! hopelijk is het al te zien! Je bent de 1e toch hier in dit forum met het de echo??

@ sven: ik heb je blog nog niet gelezen dat ga vanavond gebeuren maar wat bijzonder 2 kindjes na een lange weg! Van harte gefeliciteerd ( en welkom natuurlijk )

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee er is er 1 die al weet wat het wordt en gisteren had iemand anders ook een geslachtsbepaling, maar daar hebben we nog niks van gehoord.

4. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Zijn er trouwens er vrouwen bij wie er nog geen buikje te zien is?

Hier in de ochtend nog steeds zo plat als een duppie maar zo rond 4uur gaa ie toch wel opzetten in in de avond zie je het wel duidelijk

5. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    Ohh okee.. jaa dat heb je als je een tijdje weg bent he haha ;)
    Maar als jullie weten wa het wordt, vertellen jullie het dan ook aan andere mensen of houden jullie het voor je?

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als het aan mij ligt dan vertel ik het gelijk aan iedereen. Geloof dat mijn vriend het liever geheim houdt, maar heb hem al gezegd dat ik dat toch niet kan hahahahhaa

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ze konden het niet op kweek zetten omdat er morgen niemand is die het kan aflezen... grrrr

mama van jay... kon de gyn je niet geruststellen wat betreft die bloeding dan... nu zit je nog 2 weken in onzekerheid??

voor de rest ga ik even verder genieten van mijn broodje hamburger... heb er weer 2 gebakken hihi...

8. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ha Sven, welkom hier! En wat leuk dat jullie een zoon én dochtertje (lijken te) krijgen! Ik ga je blog later nog eens rustig lezen. Misschien staat daar het antwoord al in, maar ik ben toch nu al nieuwsgierig ;): hoe gaan jullie het na de geboorte doen? Krijgen jullie de tweeling een deel van de tijd bij jullie in huis, of wordt het vaderschap op iets meer afstand? Ik hoop dat het een constructie wordt waar jullie je heel fijn bij voelen!

Wat was er ook al weer nog meer om op te reageren...

Oja, buikjes: hier nu toch wel permanent een bolletje. Ik ben er ook echt heel trots op :D

Ander vraagje (voel me bijna schuldig over om die te stellen, omdat er zoveel mama's hier zijn die vervelende klachten hebben): zijn er hier nog meer mama's die in deze fase eigenlijk vrijwel niets van hun zwangerschap merken? Ik heb wel een bolletje, en big boobies 8), maar verder voel ik eerlijk gezegd niets aan m'n lijf. Geen rare of onhandige dingen meer. Omdat ik de kleine ook nog niet voel (placenta aan de buikwand :() en ik geen Angelsound gebruik, vraag ik me soms af 'zou het nog wel allemaal goed gaan daarbinnen?'. Ik weet dat ik zo'n periode ook had in m'n vorige zwangerschap, maar toch wilde ik even weten of er hier nog meer meiden zijn die dit herkennen.

En zijn er hier ook meiden die hun zwangerschap niet heel erg kunnen delen met hun vriendinnen? Ik las gisteren van iemand die een vriendin had die maar niet zwanger kan worden, dat is wel heel heftig. Ik heb zelf een paar vriendinnen die één kind hebben (zelfde leeftijd als mijn oudste) en mijn vorige zwangerschap hebben we enorm veel met elkaar meegeleefd en gedeeld en ook nu kletsen we heel veel over onze peuters. Nu zitten zij beiden in een situatie waarin ze geen tweede kindje zullen krijgen (in ieder geval niet op korte termijn) en hoewel ze zeggen dat ze het niet moeilijk vinden dat ik nu zwanger ben, merk ik toch dat ze er niet echt naar vragen hoe het met me gaat, of dat ze iets zeggen over m'n buikje ofzo. Ik ga er zelf ook niet over beginnen, wil ze vooral alle ruimte geven om er op een voor hun goede manier mee om te gaan. Maar ik vind het wel een beetje jammer dat het nu zo totaal anders gaat dan toen. Net of dit kindje een beetje genegeerd wordt :( en mijn gevoelens rondom deze speciale tijd dus ook :( Zijn er hier meer die dat herkennen?

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klachten.. ik voel de kleine wel af en toe )placenta ook aan de buikwand' en heb bekkenpijn. Maar verder geen klachten.. Bij mijn dochter had ik veeeel meer klachten, dus voel mij zo goed als klachtvrij hahaha.

Vriendinnen, ik ben een paar jaar geleden voor een paar jaar vertokken naar het zuiden van het land. Daardoor veel vriendinnen kwijt geraakt. Nu wel weer contact met wat meiden maar niet dat ik zeg goh dat zijn goede vriendinnen..

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo allemaal,

Weer even snel 1 en ander bij gelezen.

@sven; welkom en een tweeling hartstikke leuk zeg gefeliciteerd!

@pino; spannend vandaag voor jou, veel plezier bij de echo!

@mamavanjay; dat was even schikken, hopelijk is het niks ernstigs.
    Ik merk overigens wel verschil met me buik sochtends en savonds, in de avond lijkt tie idd veel groter.

@luckey; lekker vreemd dan, en nu? Moet je wachten tot maandag of...

Hier vanmorgen even ha geweest, even me urine laten controleren had alweer 2 dagen beetje last van me buik.
    Maar het was helemaal schoon dus goed. Nu denk ik dat het gewoon komt door de groei van me bm, tis een beetje zeurderige en en toe krampachtig pijntje. Waarschijnlijk hebben me darmen er ook mee te maken want die blijven ook maar irriteren.:(
    Verder nog even me bloeddruk laten opmeten en die was ook perfect gelukkig.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Ik heb ook nog niet echt kunnen vast stellen of ik nu de kleine voel of dat het me darmen zijn, dus hou ik het maar op het 2e!
    Mijn placenta ligt ook aan buikwand.

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik snap je gevoel ook helemaal hoor.
    ik voel me ook eigenlijk alles behalve zwanger. Het is dat ik elke morgen sta te kokhalzen dat ik het weet....
    Ben blij als ik naar de gyn mag en het hartje weer kan horen hoor.
    kan me herinneren van de vorige zwangerschap dat ik van 15 tot 20 weken er niets aan vond. :x:)
    Daarna voelde ik de kleine regelmatig en dan is het toch anders he...

Verder voel ik ook alleen mijn darmen ploppen hihi

Wat vriendinnen aan gaat... sinds ik thuis ben heb ik 1 vriendin zelfs maar 1 x gezien. Een andere vriendin mail ik wel mee en zie ik ook regelmatig maar verder ben ik door mijn "ziekte" toch vrij afgezonderd van iedereen nu.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Sven, heb een klein stukje gelezen van je blog (het begin) en gaat het om een draagmoeder-constructie ipv een co-ouderconstructie, wat ik eerst dacht? Wow, helemaal geweldig! Het lijkt me zo moeilijk om je kind(eren) te moeten delen...

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whahaha nog even en je mag!!

spierpijn is er nog steeds snap er geen snars van, voelt helemaal niet als bandenpijn maar ook niet als een harde buik, tenminste die omen en gaan zeg maar

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm.. wel gek Ik had van de week wel dat mijn hele buik wat naar aanvoelde. Duurde 2 tot 3 dagen en toen was het weer weg.

Pff... net maar het echobureau gebeld. Was als de dood dat ik 18.30 ofzo moest komen en dat ik dan om 19.00 uur aan kom zetten en ik geen echo meer mocht maken hahaha. Die vrouw wel lachen :p. Maar het klopte, om 19.00 uur zijn wij aan de beurt!!!

Nog 6 uurtjes..

Ik moet wel met een volle blaas komen van haar. Neem aan dat dat is zodat ze alles beter kunnen zien?

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ pino ja klopt dan is t beter te zien, doordat de blaas de baarmoeder dan verder naar boven/voren duwd ;) ben benieuwd!!

hier staat de echo 1 nov geplanned maar manlief heeft moeite met vrij te krijgen :( zou balen zijn als t niet lukte omdat we t gehele weekend feesten hebben en ons meis jarig en 1 nov zelf 5 jr getrouwd zijn

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Klachten heb ik ook niet. Ook heb ik al van de eerste week een serieuze buik van de darmen. Dus ik zal nooit mijn buikje zien groeien omdat ik niet weet of het de darmen zijn of het baby'tje :(
    Daardoor voelde ik me ook veel minder zwanger.
    En daarbij komt dat ik geen enkel kwaaltje heb! Niets nada! Velen van jullie zouden meteen willen wisselen, maar zou toch ook graag een gevoel van zwangerschap hebben :(
    Maar goed dat ik op de echo mijn beebje zie groeien en weet dat ie er zit :p

Lucky, ik heb ook meegemaakt dat ik in een vorige relatie probeerde om zwanger te worden. Heel de mallemolen doorgaan, maar niets. En dan werd ook ineens iedereen rond me zwanger! Weet nog goed dat mijn collega zwanger een kindje verwachtte. Oh wat haatte ik hem! :( Waarom zij wel en ik niet? :(
    Het is echt niets persoonlijks maar het doet zo'n verschrikkelijke pijn als het bij jezelf gewoon niet lukt...
    Maar je mag jezelf zeker niets verwijten!! Het is zeker niet persoonlijk bedoeld. Je vriendin is nu gewoon behoorlijk depri omdat het haar niet lukt. Geef haar wat tijd om het te verwerken

Sven, wat leuk een tweeling. Snap nog niet het hele verhaal maar als ik tijd heb ga ik je blog eens lezen ;)

18. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Oh ja, Pino....ik duim voor je dat beebje zich volledig bloot geeft :D
    Nog heel even geduld :p

19. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hallo allemaal,
    hier was de nachtweer pet helaas dus net ff een tukkie gedaan voel me als nieuw:D

@sven welkom hier wow gaaf een tweeling! lijkt me erg bijzonder

@pino veel plezier bij de geslachtsbepaling vanavond en balen vna je nagel auuu

@chantico hier eigenlijk ook weinig klachten hoor ik voel m wel maar ook maar soms(heb er de rust niet voor)en ik heb geen vriendinnen met kinderen dus ik kan deze zw ook niet echt delen wel jammer, maar gelukkig hebben we zp kom ik een heel eind hoor:D

20. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @Musty: dat je blaas de baarmoeder naar voren duwt is anatomisch niet haalbaar. De blaas zit namelijk vóór de baarmoeder ;)
    @klachten: ook eigenlijk niet. Ik gebruik wel de angelsounds, dus kan ik zelf lekker luisteren. Ik zit dus daarom niet in een "zwart" gat.

Deel Deze Pagina