April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by suus1982, Oct 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Grrrr.... zelf het vlees is verpest door de zenuwen!!! Wordt een rondje mac denk ik :D.

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ;) dan zal t beter geleiden.... wist niet meer zeker wat t was :p

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    nou zit t me lekker te maken ik probeer gezond te doen met mn boerenkool ;)

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Pff.. nog 4 uur.

Vriend en ik hebben het net besproken. Hij wilt echt perse niet dat anderen het geslacht gaan weten. Ik wil het hier wel bekend maken, maar dan ga ik iets minder herkenbaar kletsen haha. Dus naam van mijn dochter laat ik voortaan weg.
    Ik denk zelf dat ik het wel aan mijn zussen vertel. Anders zou ik het niet kunnen. Dan kan ik het er toch met iemand over hebben. En morgen hebben we een high tea dus wordt toch flink uitgehoord.
    En ik wil morgen, met hun, het eerste setje kleertjes halen. Maar weet nog niet zeker of ik het hun ga vertellen dus dan wordt het een neutraal setje denk ik.
    Pff... moeilijk!!!!

Bij mijn dochter wist gelijk iedereen het..

Dan zou het toch wel een voordeel zijn als de kleine de beentjes bij elkaar houdt.. dan is het voor mij minder moeilijk om mijn mond te houden. Bahhhh...

Maar heb er nog enorm veel zin in whahahha...

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Whaha ja wij ook. Had sudderlappen met broccolie en aardappelen.

6. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    lol pino..... manlief wilde het bij ons dochtertje ook geheim houden.... nou.... hij was de eerste die t tegen andere eruit floepte nog sterker smsde :p

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hahaha ja, maar mijn vriend hield het bij zijn zoon ook geheim. Het is dat zijn ex het op een gegeven moment vertelde.
    Dus denk niet dat hij zwigt..

Hmmmmm......

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bevallingslijst:
    uitgerekende datum, naam, hoeveelste kindje, waar wil je bevallen, borstvoeding (bv) of fles (fv)?

Ik wil het niet weten, of hou het geheim
    Ik krijg een zoon!
    Ik krijg een dochter!

29 maart 2011
    *Delilah, 2e kindje, hopelijk thuis, hopelijk bv
    *Aliekeleppink (Alieke), 2e kindje, thuis, fv

31 maart 2011
    *Violet32, 3e kindje, ziekenhuis, bv
    *Athalia, 2e kindje, ziekenhuis, waarschijnlijk fv

1 april 2011
    *Leonie Anita, 2e kindje, ziekenhuis hopelijk bv

2 april 2011
    *BellNoor (Anne), 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Buddy (simone), 2e kindje, thuis, fv
    *Flower83, 1e kindje, ziekenhuis, fv

3 april 2011
    *Pebbie, 1e kindje, ?,?,
    *FB1984 (Fabienne), 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Seertje, 1e kindje, thuis, bv

4 april 2011
    *Faith84, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Foeske, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Chantico, 2e kindje, hopelijk met vk in ziekenhuis, bv
    *Niksks89, 1e kindje, ziekenhuis, fv
    *Fleuri, 2e kindje, ziekenhuis, bv

5 april 2011
    *Touwtje, 1e kindje, thuis, bv
    *Cherish, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *titiana, 1e kindje, ziekenhuis, bv

6 april 2011
    *Kelly1980, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Moetsyyy, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Pino2, 2e kindje, ziekenhuis, fv

7 april 2011
    *Enya, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Janneke G, 2e kindje, ?, ?
    *Star2, 3e kindje, ziekenhuis, bv
    *Mobius, 1e kindje, ziekenhuis, bv

8 april 2011
    *Sanne85, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *MiniMe81, 1e kindje, thuis, bv

10 april 2011
    *Jojoki, 2e kindje, ziekenhuis, bv
    *Me2, 3de kindje, ziekenhuis, bv

11 april 2011
    *Suus1982, 2e kindje, thuis, bv
    *Luckey, 2e kindje, ziekenhuis, bv

12 april 2011
    *Moi1984, 2e kindje, thuis, bv

13 april 2011
    *Musty, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv (hoop ik)
    *Laravelk, 1e kindje, ziekenhuis, hopelijk bv
    *Hanna79, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *cvm1985, 1e kindje, thuis, bv
    *spirit70 , 3e kindje, ziekenhuis geplande keizersnede, bv

14 april 2011
    *Dagdromer, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, bv

15 april 2011
    *Jeetjejom, 2de kindje, verplicht ziekenhuis, denk fv
    *Onsfrumpie, 2de kindje, in het ziekenhuis ivm eerdere KS, bv
    *Mama van Jay, 2e kindje, ziekenhuis, fv

18 april 2011
    *Bailey1985, 1e kindje, thuis, bv
    *Dribbel, 2e kindje, ziekenhuis, fv

19 april 2011
    *monica076, 1e kindje, ziekenhuis, bv
    *Sam28, 3de kindje, thuis, bv

20 april 2011
    *Mary, 2e kindje, thuis, bv

21 april 2011
    *Annemie, 1e kindje, thuis, bv

23 april 2011
    *Isra, 2e kindje, verplicht ziekenhuis ivm eerdere KS, fv

25 april 2011
    *Bramtim, 2e kindje (Jurre*), ziekenhuis waarsch. KS, hopelijk bv

27 april 2011
    *Koeky, 2e kindje, ziekenhuis, hoop bv maar denk fv
    *Vuurtorentje84, 1e kindje, ziekenhuis, fv

28 april 2011
    *Kipkip, 2e kindje, ziekenhuis, fv
    *Anouk31, 2e kindje, ziekenhuis ivm eerdere KS, bv

30 april 2011
    *Kaat2000, 1e kindje, ziekenhuis, bv

Afspraken:

22-10 - Pino2 - pretecho + geslachtsbepaling 16+2
    25-10 - spirit70 controle gyn
    25-10 - Titania - pretecho + geslachtsbepaling 16+5
    26-10 - Bramtim - operatie cerclage aanbrengen
    26-10 - Nikske89 -pretecho + geslachtsbepaling 17+1
    26-10 - Me2 - vruchtwaterpunctie
    27-10 - Luckey - controle Gyn
    27-10 - Seertje - controle vk
    27-10 - Cherish - controle vk
    27-10 - Jojoki - controle vk
    28-10 - Musty - Gyn
    30-10 - MiniMe - pretecho + geslachtsbepaling 17+1
    01-11 - Pino2 - controle vk
    01-11 - Musty - pretecho + geslachtsbepaling
    02-11 - Nikske89 - controle vk
    03-11 - Star2 - controle gyn
    05-11 - FB1984 - controle vk in ziekenhuis
    08-11 - Kelly1980- controle vk
    08-11 - Alieke- 20 weken echo
    09-11 - Titania - controle gyn
    10-11 - foeske - vk - 2e echo
    10-11 - Leonie Anita - 20 weken echo
    10-11 - Bramtim - controle cerclage gyn
    12-11 - Me2 - 20 weken echo type 1
    15-11 - FB1984 - 20 weken echo + geslachtsbepaling!
    16-11 - Annemie - controle vk
    17-11 - Kelly1980 - 20 weken echo
    17-11 - MiniMe81 - 20 weken echo
    17-11 - Chantico - 20 weken echo
    18-11 - Nikske89 - 20 weken echo, type 1
    18-11 - Seertje - 20 weken echo + evt. geslachtsbepaling
    18-11 - Fleuri - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    22-11 - Star2 - 20 weken echo + evt. Geslachtsbepaling
    22-11 - Titania - 20 weken echo
    24-11 - Bramtim - controle cerclage gyn
    24-11 - Pino2 - 20 weken echo
    24-11 - MiniMe - controle vk
    25-11 - Musty - SEO umcu
    29-11 - Jojoki - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    29-11 - Cvm1985- 20 weken echo + geslachtsbepaling
    06-12 - Annemie - 20 weken echo
    08-12 - Bramtim - controle cerclage gyn
    21-12 - Bramtim - controle cerclage gyn
    29-12 - Foeske - pretecho
    30-12 - Seertje - pretecho + geslachtsbepaling

VK
    Ziekenhuis
    Overige onderzoeken en afspraken
    Geslachtsbepaling

*** Sterretjes die helaas niet meer bij ons zijn ***

-Jamejosie85
    -Truusdemier
    -RoSa2009
    -Esje78
    -Lautjep
    -Kristel86
    -Lindanna
    -Odess
    -Angela en Arjan
    -Rachel85 (1 van 2ling)
    -julia6
    -Loepie
    -mimi1982

Even wat gewijzigd bij mijn naam.

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Gelukkig, er zijn er meer die zich af en toe afvragen of ze nog wel zwanger zijn: gedeelde onzekerheid is halve onzekerheid :D Gelukkig weet ik nu dat het inderdaad met deze termijn zo 'nietsig' kan voelen en tóch helemaal goed komen :) Maar fijn dat ik niet de enige ben nu. En ook fijn/jammer dat ik niet de enige ben die deze zwangerschap niet heel erg kan delen met vriendinnen.

Van de week was er iemand die last had van maagzuur. Weet even niet meer wie. Ik wilde nog even 'tippen' dat er twee methoden zijn om dat aan te pakken (misschien al bekend, maar beter dubbel dat niet): iets eten/drinken dat het maagzuur kan neutraliseren (zoals vla), of als dat niet helpt juist iets eten/drinken dat óók zuur is (zoals sinaasappelsap). Hoop dat iemand hier nog iets aan heeft :D

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Net even geluisterd met de angelsound.. Wat een heerlijk geluid is het toch! Kleine was weer flink in beweging.

@Maagzuur.. hier ook last van, maar maagklepje werkt niet helemaal goed. Enige wat ik eraan kan doen is zorgen dat ik op mijn linkerzij slaap en geen sappen meer drinken op dat moment..nDan wordt het echt TE..

11. Violet32

Violet32 Bekend lid

Feb 4, 2009
    677
    0
    0
    Wat is er veel gebabbeld
    @pino hier ook al jaloers mmm maar wij eten ook boerenkool ook lekker hoor

@all wij houden hier niks geheim hoor iedereen mag t weten alleen de naam niet.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goede boerenkool is net zo lekker hoor :p Vind ik dan.
    Ik ben GEK op stamppotten.

13. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    boerenkoolstamppot.... oh dat ga ik zondag maken geloof ik... wel zonder rookworst maar met gehaktbal ofzo...

wij eten nu hollandse gehaktschotel met aardappelen en salade... ik heb het zelf kunnen koken dus ben helemaal happy.... 2e echt goede dag...

Pino NOG MAAR 2 UUR!!!!!

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ahhhh help de minuten kruipen echt voorbij! Vind het zoooo vreselijk. Gelukkig moeten we nog boodschappen doen en mac eten..

15. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland

Heeeeel veel plezier met je echo!!!

Ik ga misschien toch ook wel 1tje eerder plannen;)

16. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Mijn baas belde net, niet mijn filiaalleidster maar de baas van alle filialen in nederland zeg maar.
    Voor het eerst sinds ik ziek ben. Heb gezegd dat ik sinds een paar dagen van de medicatie af ben en dat ik 2e goede dag heb.
    Als ik groen licht krijg vd gyn woensdag, wil ik weer gaan starten. natuurlijk ben ik weer veel te positief geweest... grrr baal daar ik natuurlijk wel van.
    Ja hij wilde me niet missen tijdens de sint periode... jaja, alsof ik onmisbaar daar... hahahaha.
    maajra heb me bedankt voor het bellen en gezegd dat ik woensdag na het gyn bezoek wat laat weten....

17. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #917 titania, Oct 22, 2010
    Last edited: Oct 22, 2010
    @Pino!! ik heb alles zitten teruglezen van vandaag, ik ben zelfs zenuwachtig voor je.. super spannend. Ik mag maandag stressen.. Kelly(met Alice in Wonderland icoontje) had gisteren geslachtsbepaling, ben benieuwd wat zij in haar buik heeft!

@luckey, fijn dat je al 2 goede dagen hebt gehad, het was je gegund. Hopelijk dat het zo aanhoudt en de hormoontjes niet meer vervelend doen.. Als het goed blijft gaan is werk(boventallig) of een paar uurtjes misschien wel een beetje een afleiding. Kan me voorstellen dat thuis de focus op de misselijkheid groter is. Anthans dat heb ik zo ervaren. Ik probeer nu zo veel mogelijk te slapen op de tijden dat het het ergst is. Maarja alles op zijn tijd, eerst afwachten hoe je je blijft voelen(en hopelijk is dat geweldig!)

@ mama van jay, jeetje, hopelijk heb je snel duidelijkheid over de bloeding..2 weken wachten vind ik wel erg lang.. sterkte en hopelijk geen bloedingen meer, want die zijn geen pretje. *knuf* Fijn dat het beter gaat met Jay.

@Sven, welkom hier.. jullie hebben de eerste April tweelingen in onze lijst! super bijzonder. Ik heb jullie verhaal ook gelezen op jullie blog. Ik ben mega hormonaal en daardoor erg sentimenteel, maar ik heb me toch zitten janken om jullie filmpje. Zo mooi dat dit nu werkelijkheid is voor jullie. Jullie kindjes zijn zo gewenst en boffen met zulke vaders als jullie. Ik begin steeds meer in de nub theorie te geloven(tenzij dat maandag bij de geslachtsbepaling mijn kleintje met jongens-nub een meisje blijkt te zijn;)) en het ziet er iid echt als een jongen en een meid uit! wow

@vriendinnen. Ik ben vorig jaar verhuisd uit Amsterdam naar Utrecht en ik vond het toen al eng of mijn vriendinnen wel zo vaak op bezoek zouden komen.(al is het 20/25min met de trein) Gelukkig heb ik eigenlijk nog steeds even veel contact met iedereen. Nu dat ik thuis zit heb ik echt verbazingwekkend veel bezoek en telefoontjes gehad. Ik ben nog best jong dus uit mijn vriendengroep ben ik de eerste die een kindje krijgt. Iedereen lijkt het heel spannend te vinden en noemt zichzelf al tante. heel grappig. Ik heb behalve dat ook vriendinnen die ouder zijn en een(een oud collega) die bv ook al ruim 10 jaar een grote kinderwens heeft.. er is niets mis met haar of haar man, maar samen lukt het niet. Ze is nu dus al ook heel lang bezig met een adoptie procedure, die ook maar niet opschiet. Ik heb het haar nog niet verteld, omdat ze op een rondreis was in Azie en ik zie er erg tegenop.. ik gun het haar zo en bij ons was het de eerste keer raak. Zo oneerlijk. :( Echt mijn hart breekt voor haar, want ik weet hoe moeilijk ze het heeft elke keer dat iemand in haar omgeving zwanger wordt.

@ hier alles rustig. Probeer me hard niet te vervelen, maar vandaag was een beetje suffe dag. kon me nergens echt op concentreren;boeken,tv ging een beetje langs me heen.
    Deze week nog 2 keer harde buik gehad.. al schijnt het wel vaker voor te komen vind ik het nog steeds een klein beetje eng zo vroeg al.
    Ik ben zo blij met de aambeien creme, pfft hoop dat ik nu van dat probleem af ben. Vind het nog steeds apart al die zwangerschapskwaaltjes.. al lees je erover in boeken denk je zelf niet gelijk dat je er zo veel van krijgt hihi.

18. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    #918 Fleuri, Oct 22, 2010
    Last edited: Oct 22, 2010
    Zo daar ben ik ook weer even.
    Op de donderdagen en vrijdagen werk ik de hele dag in de praktijk, als ik dan thuis kom wil ik lekker van Thijmen en manlief genieten, dus zal die dagen hier niet veel op het forum te vinden zijn.
    Heb wel het een en ander kunnen lezen via mijn mobiel;)!

@Sven: zoals al eerder geschreven, welkom hier. Heb met veel belangtelling al een kijkje genemen op je blog. Je schrijft erg leuk en wat een bijzonder verhaal!
    Jullie zijn trouwens de eersten hier die een tweeling verwachten. Spannend hoor. Wat zullen jullie blij zijn met deze vrouw, echt zo geweldig!

@ Pino op dit moment bewonderen jullie je kleintje.
    Ik hoop dat hij/zij er een beetje goed voorligt!

Merken zwangerschap.
    Net zoals bij de eerste zwangerschap merk ik er niet zo veel van, lichamelijk dan. Emotioneel is het de afgelopen 2 weken wel erg aanwezig geweest ivm het bloedverlies. Nu de uitslagen allemaal positief zijn, ga ik er ook meer bewust van genieten. Ben nu ook heel erg gefocust op 'plopjes' in mijn buik. Bij T begon ik dit met 18 weken te voelen. Ze zeggen dat je het bij volgende zwangerschappen eerder kan voelen omdat je het gevoel herkent. Gisteren waren er dan een paar 'plopjes' maar ik weet niet of dit ze nou echt waren....
    Mijn buik is echt wel te zien, ook 's ochtends als ik op sta. Is in een week erg snel gegaan. In mijn witte praktijk kleding valt het niet op. Maar als ik een jurkje aan heb valt het door mijn slanke postuur anderen wel op!

Ga weer even verder lezen....

19. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oproep aan de genen met een 'angel sound'

Er bestaat een theorie waarbij de hartslag van de baby aangeeft of jullie een jongetje of een meisje verwachten.
    Misschien een leuk testje. En als je zou willen dan het resultaat met ons delen, ben namelijk heel benieuwd of we deze theorie kunnen bevestigen.

Het is als volgt:

Hartslag gelijk of groter dan 140 slagen per minuut = meisje
    Hartslag onder de 140 slagen per minuut = jongen

Wie doet mee.

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    @Foeske: Wat een mooie echo! Echt heel leuk om te zien!

@Luckey: Heel herkenbaar van die vriendin. Ik heb een goede vriendin die al 3 jaar bezig is om zwanger te worden. Inmiddels hebben ze al 7 IUI pogingen achter de rug (ze krijgen er 10 omdat ze meedoen aan een onderzoek), maar nog steeds geen resultaat. Ze is tevens een collega, en we werken op een afdeling met 25 mensen, waarvan 95% vrouw. De een na de ander wordt zwanger bij ons, en het lijkt me echt heel frusterend voor haar! Ze heeft het er regelmatig ook heel moeilijk mee, ik zou zo graag willen dat ik iets voor haar kon doen! Ik probeer in ieder geval niet teveel over mn zwangerschap te praten als ik bij haar ben. Natuurlijk gunt ze het ons ook, maar zij is nu ook wel een keertje aan de beurt :(

@Pino: Oh je hebt nu ongeveer je echo denk ik!!! WOW Superspannend zeg! Kom je het wel hier vertellen???

@Sven: Welkom hier! Een tweeling! Dubbel geluk, wat leuk zeg! Ik ga binnenkort je hele weblog eens lezen.

@Luckey: Fijn zo iemand die zich er even mee gaat bemoeien! Goed dat je bij je standpunt bent gebleven, anders leert hij het nooit.

@Mama van Jay: Als wij het geslacht weten, mag ook iedereen het weten! Persoonlijk denk ik: waarom geheim houden? Het is vooral voor ons interessant wat we krijgen, andere mensen maakt het toch niet uit of wij een jochie of meisje krijgen lijkt me. Daarnaast kan ik het gewoon niet voor me houden :)

@ Chantico: Ja leuk he dat bolletje! Heb ik nu ook:) En ik ben er trots op! Verder merk ik ook helemaal niet dat ik zwanger ben. Ik voel me prima, en heb nergens last van. Alleen mn buikje en borsten inderdaad die groeien! En dat is alleen maar leuk:)
    Af en toe wel last van lichte obstipatie, maar als ik maar regelmatig Roosvicee laxo drink is er niets aan de hand.

@Luckey: Wat fijn dat je weer een goede dag hebt. Misschien is het vanaf gisteren gewoon voorbij met de misselijkheid!!! Zo geweldig zijn he:)

@Fleuri: Goh nu zou ik willen dat ik een Angelsound had, ging ik gelijk testen! Nu gewoon maar afwachten tot volgende week zaterdag.

Share This Page