April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Morguh. Hier gaat het een dagje poetsen en vooral veeel wassen worden. :( :( bahhhh

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Hi meiden, vanochtend ben ik al druk aan het poetsen geweest, dus dat is gelukkig weer klaar voor vandaag. De was heb ik gisteren al gedaan:) We zouden vandaag nog de logeerkamer (wat babykamer wordt) naar zolder verhuizen, maar mn mannetje is ziekjes, dus we stellen het maar een weekje uit. Ik kan ook niet alleen gaan sjouwen met die bedden en tafeltjes etc. De zonnehemel is gelukkig al op zolder (is zo zwaar!!).

Volgens de Chinese geslachtskalender zouden wij een jongetje krijgen. Nou ben benieuwd of het klopt....
    Net even gecheckt voor een vriendin van me, en zij heeft idd een meisje gekregen zoals de kalender voorspelt.

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

#1043 Chantico, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2010
    Is een heel bakje op toastjes doen en in één avond opeten 'met mate'? :)

Titania, kun je een linkje van je topic over die ambachtelijke zalmsalade hier neerzetten? (ik kon het zo snel niet vinden…) Nu ga ik toch een beetje twijfelen ;) En ik ben ook zo’n muts die probeert zoveel mogelijk risico’s te vermijden. Al ben ik er wel een stuk minder mee bezig dat de vorige zwangerschap. Heb nu het gevoel dat er eigenlijk bijna niets is wat niet mag (je moet bijvoorbeeld echt héél goed zoeken om nog ergens een rauwmelks kaasje te vinden, volgens mij), maar soms maak ik dus wel kleine slippertjes en dat deed ik de vorige zwangerschap echt niet! Heb bijvoorbeeld een paar weken terug één dosis van een hoestdrankje genomen dat bij nader inzien niet voor zwangere vrouwen was… Ach, gedane zaken nemen geen keer en ik zal m’n zalm-lust maar een beetje proberen te temperen… ;)

Bramtim, mocht ik je voor dinsdag niet meer hier treffen, dan wil ik je alvast een héél voorspoedige operatie wensen!

Kelly, fijn dat het op je werk goed geregeld is nu, ook met je verlof!

Over het geslacht: de chinese kalender klopte bij mijn dochtertje niet. Nu hebben we het trouwens het gevoel dat het dit keer een jongetje is. (Heb nog niet op de chines kalender gekeken) Wel een ‘raar’ idee, want ik ben inmiddels zo gewend aan dat ik een dochter heb, dat ik aan het idee van een zoontje echt zal moeten wennen. We weten het op z’n vroegst 17 november (20-weken echo), áls we het daar vragen (wat we nog steeds niet besloten hebben).

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Chinese kalender.. Hier klopte het volgens mij beide keren!
    Maar ja, op mijn leeftijd die ik had tijdens conceptie van mijn dochter kon ik alleen meisjes krijgen... Lijkt mij erg sterk!

Wij hebben het commode probleem opgelost.
    Heb een ladekast staan en daar leggen wij het waskussen op. Hij is iets hoger dan de standaard, maar dat is juist fijn. Dan alleen een plankje erboven hangen :p.

Me = happy :D

Straks ga ik wat kleertjes bij elkaar zoeken en opschrijven wat ik allemaal al heb liggen.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Vandaag een lekker dagje gehad.
    we zijn wezen vliegeren met zoonlief, maar eerst nog langs "mijn" werk gegaan (speelgoedzaak) om een nieuwe te kopen.
    Bazin vond me bleek eruit zien, doe ik ook hahah, maarja zo voel ik me niet. voel me echt al 4e dag achter elkaar levendig en fit...
    Het vliegeren was wel inspannend en ik was blij dat ik weer op de bank kon zitten met een kop thee in de hand.
    Kreeg pijn halverwege mijn billen?????
    Daarna lekker de pizza van gisteren opgewarmd en sindsdien me aan het bedenken wat ik nog kan eten... IK HEB HONGER!!!!!.

Kelly... fijn dat op het werk alles geregeld is, toch prettiger idee he.

Pino... goede oplossing met commode

Zalm... oh heerlijk op toastjes... morgen ook gelijk salade halen, al ga ik dan voor de eiersalade. JUMMIE

Chinese kalender... volgens mij klopte hij bij zoontje wel, en nu gaf hij volgens mij een meisje aan... ik laat me verrassen.....

Jongensnaam.... we hebben er 1tje... doopnamen moeten we dus nog bedenken...
    Meisjesnaam... hebben we compleet.. 1 naam plus 2 doopnamen.
    Alle oma´s zijn geeerd... wat we destijds bij Sem niet hebben gedaan. Doen jullie de kids vernoemen of kiezen jullie gewoon mooie namen????

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Luckey, halverwegen je billen kan je bekken zijn. Wat leuk dat jullie zijn wezen vliegeren!

@Vernoemen, Ons zoontje krijgt als 2e naam de naam van mijn schoonvader. De vader van mijn vriend is op 44 jarige leeftijd gestorven aan te hoog cholestorol. Zijn naam wordt dus zowiezo gebruikt.

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Vandaag wezen pronken met de filmpjes en foto's die we woensdag mee gehad hebben bij de pretecho. Leuk, leuk leuk.

@vernoemen, Wij gaan voor een naam die we mooi vinden. We hebben er voor zowel een jongen als een meisje 5. Maar ik denk dat er in de loop van de tijd nog wel af zullen vallen....

@eten, manlief is nu om friet door mijn besluitloosheid eten we dus wat laat (had echt geen idee waar ik zin in had, maar in ieder geval geen zin om te koken):D. Gister sushi gegeten maar heb wel de vis eruit gepulkt.... Ik had er zoveel zin in, maar kprobeer me wel aan de 'regeltjes' te houden.

@babykamer, Ik kwam er vandaag achter dat we over 3 maanden de kamer al klaar moeten hebben omdat de kraamzorg dan langskomt.... Oei wat vliegt de tijd zeg! Kheb nog net niks.... Snel maar eens gaan shoppen naar de Ikea denk ik 8)

8. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een heerlijke dag gehad.
    We begonnen in de dierentuin (wonen we 5 min fietsen vandaan)
    The Ocean was weer een groot succes; "vis" ..."vis"... "vis".
    Daarna heeft hij heerlijk zijn middag slaapje gehad en hebben wij ons lekker op de bank genesteld en David Attenborough gekeken.

In de middag nog even naar mijn ouders (10 min fietsen) In het park stond een zweefmolen en daar heeft zoonlief 2 rondjes in gezeten. Van opa kreeg hij nog een paar poffertjes. Dus voor T kon de dag niet meer stuk.

Nu gaan we lekker vroeg naar bed, filmpje kijken.

@Kelly: dat was ik die naar je werk vroeg. Fijn dat alles geregeld is. Zal weer wat rust brengen.

Namen: meisjes naam (inclusief 2de naam) hebben we, maar jongens naam geeeen ideeee......Mijn man zegt we verzinnnen echt wel wat als we de 20 weken echo hebben gehad en het geslacht dan hopelijk te weten komen.

Iedereen nog een fijne avond!

9. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    waarom dan klaar hebben, daar heeft niemand tijdens de intake naar gevraagd bij ons.. bij zoontje dan he, wie weet is het nu anders.
    ik was echt toen in de veronderstelling dat samen gecontroleerd werd of we alles compleet en in orde hadden.
    was helemaal teleurgesteld toen dit niet het geval was hihi

10. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    @pino: fijn dat je het probleem hebt opgelost! Scheelt weer :)
    @luckey: leuk vliegeren met je zoontje. Is die pijn misschien je SI-gewricht? Lekker dat je weer trek hebt!
    @vernoemen: nee, hier niet. Denk ook niet dat we 2 namen gaan geven. Heb zelf maar 1 naam en dat vind ik wel zo makkelijk. Bovendien vind ik de mogelijke namen niet leuk. Dus gewoon mooie namen :D
    @foeske: leuk dat hebt zitten pronken, fijn gevoel!
    Komt de kraamzorg controleren??? Heb er niets over gehoord.
    @Fleuri: jullie wonen dus in Arnhem? Leuke dierentuin is dat! Heerlijk zo'n dagje weg!

11. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Ik heb vanavond, zo'n 10 minuten na het eten, voor het eerst mijn kindje gevoeld!!!!!! Het was een drukkend gevoel, gevolgd door een veeg. Heel vaag is dat!
    Echt grappig met precies 17 weken :D:D:D

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Seertje! GefeliciteerD!!! Super leuk!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Kamertje, hier heeft de kraamzorg wel gekeken maar meer omdat ik een vraag had over de hoogte van de commode. Ik had een kastenwand ter hoogte van 1 meter als commode.
    3 ladekasten tegen elkaar. Daar heb ik er nu nog 1 van staan, die ga ik weer gebruiken. Alleen past er niks meer naast het kussen dan. Dus nu maken we er een plankje boven.

Als ik geen vraag had over de commode waren ze niet wezen kijken in de babykamer.

14. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    @seertje apart gevoel he? fijn dat m voelt.

@hier is de kraamzorg niet komen kijken ze gingen wer van uit dat ik alles wel had, en dat was ook zo;)

@vernoemen hebben we bij ons eerste zoontje wel gedaan naar de opa s, die heette Moos Jan Gerrit Benjamin(die laatste vond ik gewoon mooi)
    En ons 2e zoontje is wel vernoemd naar zn broer die heet Felix David Gabriel Mozes, mn vriend vond t eigenlijk wat veel maar ik kon er geen weglaten ik moest ze echt allemaal:D
    Nu ben ik dus eigenlijk door mn jongens namen heen voor een meisje hebben we wel een naam en als het een meisje is gaan we die ook vernoemen ik denk naar de tantes.

@hebben jullie s avonds ook zo n trek in lekkere dingen? gek word ik ervan

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Violet, wat veel namen! Mooi hoor. Ik heb er zelf 3.
    Lekkere trek, nee hier abolsuut niet! Eet zowiezo minder nu ik zwanger ben,..

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ violet ik heb t erg weinig maar heb me net losgelaten op mergpijpen :)
    en wat een namen :) wel mooi

ons dochtertje heet louise-faye anne hubertina
    en de meidennaam die we nu hebben verklap ik niet :p alleen nog geen vernoemingen erbij gevonden
    jongensnaam hebben we ook helemaal compleet

man man man heb me toch een partij emo huilbuien :)

17. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    YAY wat super geniet ervan!!

ik heb vanacht 1,5 uur liggen genieten van de kleine:)
    t was zo stil bij onze meis dat ik effe moest gaan checken of ze nog wel...... maar alles was goed ze lag gewoon helemaal ko
    terug in bed begon de kleine in mn buik :D whahha effe alleen in alle rust van liggen genieten

18. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    t is toch niet elke avond?
    bij mn dochtertje had ik bere trek in smeerworst/leverworst
    maar mocht van de vk heerlijk gewoon een lekkere dubbele boterham ermee ;)

19. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    mmmmm mergpijpjes heb ik helaas niet in huis zit aan de mini lion

Pino minder trek??

20. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129