@ chantico: Thanxx ik begin een beetje zenuwachtig te worden maar zodat ik hopelijk woensdag weer thuis ben, laat ik hier weten hoe het gaat. Lief dat je duimt. @chinese kalender: bij *Jurre klopte het niet en bij dit ukje moeten we het nog afwachten tot december. Alhoewel, krijg zoveel controles dat ik misschien de gyn ga verleiden tot een eerdere uitspraak hihi @kamertje: jeetje meen je dat nou echt dat je voor een bepaalde tijd het kamertje klaar moet hebben? Wij beginnen pas na 32 weken aan het kamertje en met shoppen. Ach dan moeten ze daarna maar komen. @Namen: meisjesnaam hebben we al maar we wachten tot we het geslacht weten met verder verzinnen. Kindje krijgt maar 1 naam en wordt niet vernoemd. @ Seertje: hey wat leuk!!!!! Mooi gevoel is dat he!! Ik voelde Jurre* ook al met 14 weken ongeveer maar besefte pas later dat dat inderdaad zo was. Toen ik opgenomen werd met ontsluiting voelde ik net voor ik de ok op werd gereden hem voor het eerst aan de buitenkant schoppen. In het ziekenhuis werd het schoppen veel heftiger wat genieten was en daags voor hij geboren en overleden is, voelde papa hem ook voor het eerst aan de buitenkant. Mooie momenten die we heel erg koesteren en hopelijk nog een keer mee maken tot we er knettergek van worden haha. Denk trouwens ook dat ik dit ukje ook al gevoeld heb. @Huilbuien heb ik ook. Pfff wat een emo doos en dat wordt steeds erger weet ik nog haha. Trouwens, ik ben een totaal niet onzeker persoontje maar als ik zwanger ben ineens een tikje onzeker. Hebben jullie dat ook? @kwaaltje: dezelfde als vorige winter is weer terug: super pijnlijke tepels als het koud is buiten aaaaaaah. Moet echt op zoek naar bhs met verwarming haha. Loop elke dag namelijk een paar uur buiten met de honden brrrrrr
Ja echt,... bij mijn dochter had ik zoveeeeel trek! Nu heb ik alleen zin in de verkeerde dingen. Overdag in hartig en zout... (dat is al vrij ongezond). Maar avondeten heb ik het liefst gezond nu. En savonds wil ik nog wel eens 10 theelepeltjes ijs pakken ofzo, maar meer kan ik niet meer op.
Hey meiden Even snel een berichtje van deze kant voordat jullie me dalijk als vermist opgeven Ik heb jullie wel snel bijgelezen maar ben echt zo lek als een zeef. Ik zag wel dat de april stand op 3 jongens staat LEUK !!! En musty een meisje toch?! Ben zo benieuwd naar de rest... Nou even over hier... Vrijdagavond meteen naar Sofia gaan kijken, de bevalling was super snel gegaan. Om 08.00uur is het begonnen en om 12.30uur was ze er!!! Was dus heel snel, maar zeeeeeer pijnlijk. Gelukkig gaat wel alles goed met mama en dochter. Ze woog 3,8 kilo en dat is gelukkig niet zo zwaar als haar zus. Haar zus was namelijk 4,4 kilo!!! Ze zijn wel beide pas echt bij 42 weken geboren, dus dan ben je zowieso al zwaarder. Nou in ieder geval het is echt een klein poppetje en ik kan niet wachten totdat ik ook zoiets moois in mijn armen heb Ik ben zoooo benieuwd naar dinsdag, kan haast niet meer wachten Sow nu ga ik naar bed, want we hebben het de afgelopen dagen zo giga druk gehad, en de komende 3 avonden hebben we ook nog plannen, dus ik ga lekker slapen. Dikke kus en knuffel Van N. & ?
Ow wat fijn!!! Gefeliciteerd Hier nog niks gevoeld Hoop dat dat snel komt, lijkt me zo fijn, weer een beetje meer bevestiging. Geniet ervan
Pfff, je moet je niet laten opjagen door de kraamzorg hoor!! Zij zijn er om straks JOU te ondersteunen, niet om nu een oordeel te geven of je wel een baby mag krijgen Lekker in je eigen tijd dat kamertje klaarmaken! Na de geboorte heeft je kleintje niet veel meer nodig dan wat warme kleertjes, een veilig wiegje, op z'n tijd een schone luier en melk en vooral liefdevolle armen. De rest is extra. Wel leuk hoor - voor ons - maar een kamertje kan hem/haar dan echt nog niet veel boeien Bij de intake door de kraamzorg werd hier niet eens naar de baby-uitzet of het kamertje gevraagd (en terecht!). Haha, nee niet elke avond gelukkig (Maar als ik er vanavond een bakje van in huis had gehad...) Fijn dat je van de vk leverworst mocht. Ik heb toch wel een beetje het gevoel dat een zwanger lijf aangeeft waar het behoefte aan heeft, dus toegeven (met mate ) aan bepaalde 'urges' vind ik niet onzinnig (de echt 'verboden' dingen uitgesloten natuurlijk). Trek: ik heb deze zwangerschap vooral behoefte aan hartige dingen (of heb ik dat misschien wel altijd?) en ik heb ook al een paar keer heel veel zin in zuurkool of andere zurige dingen gehad. Haha, klassiek, toch?! Verder veel zin in vis, zoals die ambachtelijke zalmsalade. En bij vlagen zin in fruit, maar dat kan ook een gewetenskwestie zijn Seertje, heerlijk dat je de kleine hebt gevoeld! Ik heb het gisteren even nagezocht en bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de kleine pas bij 20/21 weken... Ik zal wel niet veel zenuwen daar hebben lopen ofzo, want verder kan ik niets bedenken waarom ik het toen zo laat pas voelde. (Ja, hooguit dat ons meiske niet heel explosief in haar bewegingen was, wat ze nu ook nog niet is ) Nu zou het dan ietsje eerder kunnen zijn (al weet ik echt niet meer precies hoe die eerste beweginkjes voelden ), maar ivm de placenta aan de buikwand mag ik denk ik blij zijn als het weer 20/21 weken is Dat wordt nog lang wachten voor mij...
Ik voelde sem de eerste keer met 16 weken... mijn man voelde hem de eerste keer op zijn verjaardag, met 20 weken. De placenta lag ook voor en toch er doorheen getrapt haha. Dit keer heeft hij al een paar keer (elke avond haha) de hand erop gelegd en hij meent de kleine te voelen, maar ik voel nog niets.... Hij is donderdag jarg, zou wel een fijn verjaardagskadootje zijn of niet???? Gisteravond wakker gelegen van het feit hoe ik het straks moet doen, kleine naar de opvang en de grote naar basisschool... ligt ongeveer 15 minuten uit elkaar. Zal een kunst en vliegwerk worden...... waar je niet al druk over maakt he?
hey allemaal. Hier eindelijk weer is een berichtje van ons. heb niet echt bij gelezen want ppff dat is wel veel hihihi.... bij ons gaat alles goed. heb alleen erg veel last van hoofdpijn ppff. wordt er afentoe en moe van... tja en voor de rest. ik heb helemaal geen trek in avond eten. heb wel een erg leuk nieuwtje.. we hebben afgelopen vrijdag een 3d echo gehad en we krijgen een JONGEN... helemaal happy... zo leuk helemaal voor manlief denk ik...... het was allemaal goed hij groeide goed dus niets vreemds aan de hand.. heerlijk is dat als je weer even de bevestiging krijgt dat alles goed is... nou meiden ik ga weer aan het werk en zal beloven dat ik weer ff wat vaker hier langs kom wippen....
Goede morgen allemaal, @flower gefeliciteerd!!! een jongen leuk!! Daarmee staat de teller alweer op 4 jongens en 1 meisje. @luckey oja zorgen heb ik ook hoor maar dan denk maar zo mn moeder had er 5 en dat ging ook goed, dus komt tijd komt raad denk ik maar.
Wij mogen woensdag weer naar de vk en gek genoeg begin ik nu toch weer wat onzekerder te worden of het allemaal nog wel goed zit.. Ben nu 16wk, nog geen grammetje aangekomen en ook qua buik is er nog weinig te zien en ook voel ik de kleine nog niet.. Maar qua eetlust zit het wel goed denk ik, ik moet (zeker s morgens) ongeveer om het uur wat eten anders trek ik het echt niet, terwijl ik normaal s morgens alleen een kop thee drink, niks eet en pas rond het middaguur gaat er eten naar binnen.. De hele tijd dacht ik, ach het zit natuurlijk allemaal wel goed, maar nu de woensdag dichterbij komt, komen er toch twijfels.. Hoop zo dat het allemaal nog oké is (sorry hoor, moet het even kwijt)
jorientje, ik heb precies hetzelfde. sinds 5 dagen is mijn misselijkheid zo goed als weg (alleen nog bij het opstaan) en voel ik me echt kiplekker... heb ook een beetje angst of alles nog wel goed zit... natuurlijk is nog alles goed bij ons!!!!!! en 4-1 voor de jongens.... hoop dat we daar 4-2 van kunnen maken binnenkort hihi
@Luckey: Hier ook alleen nog ff misselijk vlak voor ik opsta, dan komt er een zooi slijm uit (sorry) en als dat er uit is, is het klaar en heb ik de hele dag geen last meer... En idd wat je zegt: tuurlijk zit alles nog gewoon goed bij ons, maar ik wil t kindje zo graag voelen, dat je echt zelf bevestigd krijgt dat er leven in je zit.. En ik zou wat meer buik willen zien, zodat iedereen kan zien dat er een kleine komt.. Maar ja, wie weet is het volgende week ineens anders, en heb ik de kleine gevoeld en heb ik wat meer buik hihi..
Goedemorgen, Chineze zskalendar; geen idee of met de eerste 2 klopte ivm ik toen via ICSI zwanger ben geworden. Deze zwangerschap zou een meisje moeten zijn, volgends de NUB ook, dus ben benieuwd. @pino; Fijn dat je probleem heb opgelost met de commode. @seertje; wat super leuk dat je de kleine heb gevoelt. @lekkere trek; ook heel veel last van, probeer en alleen niet elke x aan toe te geven, al lukt dat niet altijd. @flower; gefeliciteerd een jongen, wat leuk! @hiero; Weer flinke last van me rug, gister op een verjaardag op een verkeerde stoel gezeten. Hebben jullie ook zo een bandenpijn? Hier ineens wel veel last van, lijkt wel soort spierpijn aan de zijkant van me buik. Verder begint het buikje hier lekker te groeien.
Het staat nog 4-0 toch? Musty heeft 70% zekerheid n.a.v. de NUB meting.. Dat kan dus ook nog een jongen zijn.
Hier lekker uitgeslapen. Kleine bleef liggen tot 8.30 uur. Wel heeft ze al wat koorts.. Nu 4 dagen na de BMR prik. Dus wordt de komende dagen rustig aan doen! Zo gauw boodschappen doen en even langs de Zeeman wat babykleertjes halen. Zal vanmiddag ook een foto maken van de nieuw gekochte kleertjes . Morgen krijg ik van iemand nog wat kleertjes en spulletjes. En ik koop van haar een ooievaar die 'door het raam vliegt'. Bij mijn dochter mocht ik niks versieren van mijn ex. Vond hij niet nodig.