April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,
    Lees starx ff alles bij hier was het vanmorgen toch wel weer erg vroeg *gaap*
    Als er nog meer dames vandaag voor pretecho gaan ... veel plezier!!!

2. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Bramtim
    Ik weet niet meer of je dit nog leest, maar ik wil je veel succes wensen met je operatie. Dat alles voorspoedig mag verlopen!

3. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zit er stiekem een beetje over na te denken om voor de 20 weken echo een geslachtsbepaling te laten doen.........

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Spannend hoor, heel veel plezier vanaaf.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    veel plezier allemaal vandaag...

ik wacht hier even tot mijn auto ijsvrij is en dan ga ik even shoppen met zoontje.
    hij heeft nieuwe schoenen nodig en regenlaarsjes...

gisteren via MP een positiespijkerbroek gekocht voor 2.50 en daarin heb ik een buik joh pfffff super man.
    de bovenste rand is wel nog wat wijdt maar goed.... over een paar weekjes hopelijk passend!!!!

6. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    OOh luckey das ook geen geld, en nog mooi dat tie goed is ook.
    Ik durf dat nooit, die maten verschillen altijd onwijs.
    Ik moet straks even miss etam om zs-leggings te ruilen, wat vallen die dingen klein.

7. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Voor de mensen die gaan (baby)shoppen:
    Ze hebbe trouwens bij de kruidvat weer baby artikelen in de aanbieding.:D
    Hydrofiel luiers, wieg, ledikant en maxi cosi dekentjes, lakentjes, hoeslakentjes, slaapzakjes enzz.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ik ga pas echt shoppen als ik weet wat het wordt.
    daarbij moet ik eerst nog 4 bananendozen van zoonlief doorwerken om te kijken wat we überhaupt nodig hebben....
    hydroluiers heb ik nog een stapel liggen, maar ja met printje is ook leuk natuurlijk he??????

9. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Heel veel plezier vanavond Nikse!
    Wij mogen vanavond om 20:30! :D

10. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nikske en Liane; Wat spannend!! Veel plezier vanavond!! Geniet ervan..

Liefs

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Niske en Liane, veel plezier vanavond!

@Lucky, fijn dat je geslaagd bent voor een broek. En voor die prijs! Helemaal super!
    Ik durf dat normaal ook niet! Broeken moeten echt wijd zijn bij de benen als ze mij willen passen.
    Misschien dat ik toch eens een kijkje ga nemen.

@All, hier vanmiddag visite. Verder nog geen plannen. Ben al begonnen met de commode inpakken. Doe er alleen kleertjes in maat 50 en 56.. Rest gaat opgevouwen in tassen. Heb niet zoveel ruimte.

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Ook veel plezier vanavond!

13. mama van jay

mama van jay Actief lid

27 jul 2010
    351
    0
    0
    Verzorgende
    dordrecht
    nou gisteren voor t eerst overgegeven maar of t nou van de zs komt of van wat anders is de vraag..Vanacht wel redelijk geslapen maar vanmorgen ook weer erg misselijk en overgegeven maar zoontje lief ook dus wie weet..

Nou hier zo weer lekker naar bed samen met zoontje lief

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Liane: jij ook veel plezier vanavond!! Meiden heel even een vraagje over het zw.verlof

Mama v Jay: beterschap!! Ook voor je zoontje natuurlijk... We hebben heel veel patienten die zich sinds gister hebben gemeld met de buikgriep. Wie weet hebben jullie die wel te pakken!!

Meiden even een vraagje over het zw.verlof:
    Hoe zit dat nou... Je hebt 16 weken...
    ik heb 6 weken ervoor en 10 erna...

Maar stel ik beval te bijvoorbeeld 3 weken te vroeg, krijg ik dan gewoon mijn 3 weken erna eraan geplakt???
    En stel ik beval 2 weken te laat, krijg ik dan toch gewoon mijn bevalling die 10 weken erna???

15. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden,

Na een lange tijd niet geschreven te hebben in dit topic kom ik me toch maar weer melden.

Hier inmiddels ruim 14 weken zwanger en het gaat helemaal lekker. Tot de 12de week ontzettend misselijk geweest, maar nu gelukkig geen last meer van. Nu af en toe is hoofdpijn, maar ook dat schijnt erbij te horen.

Ik begin ook al echt een buikje te krijgen, maar ook bij ons zoontje had ik al vrij snel een buikje.

Ik zie dat er al een aantal weten of ze een jongetje of een meisje krijgen, wat ontzettend leuk. Ook zie ik dat een aantal meiden vanavond een echo hebben, super leuk. Veel plezier meiden. Wij willen niet weten wat het wordt.

Volgende week mag ik weer naar de VK, erg veel zin in. Vind het altijd leuke uitstapjes naar de VK.

Nikske om even op jou vraag terug te komen. Je hebt het idd goed. Beval je eerder dan je uitgerekende datum heb je gewoon in totaal 16 weken verlof. Beval je later dan je uitgerekende datum dan hou je 10 weken nadat je bent bevallen. Ik had dat ook bij ons zoontje ik beviel 9 dagen later en had dus een extra week.

16. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    Dankjulliewel allemaal! :D

de kriebels beginnen nu toch wel erg te komen :)
    ben benieuwd of me dochtertje het goed heeft! zou wel heel bijzonder zijn!

hier ook hoofdpijn... :(

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja als je 3 weken te vroeg bevalt heb je 13 weken na je bevalling verlof
    Als je 2 weken te laat bevalt heb je 10 weken erna en in jouw geval 8 weken ervoor.

18. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nikske:Dit heb ik als info van het werk meegekregen:D:

Het zwangerschapsverlof vangt aan hoogstens zes, maar uiterlijk vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum. Die datum moet blijken uit een verklaring van een arts of een verloskundige. De periode van zwangerschaps- en bevallingsverlof bedraagt een aaneengesloten periode van zestien weken, waarbij het bevallingsverlof minimaal tien weken bedraagt. Wanneer je besluit door te werken tot zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum, dan heb je zes weken zwangerschapsverlof en aansluitend 10 weken bevallingsverlof, in totaal dus 16 weken. Stel, je bevalt twee weken later dan de vermoedelijke bevallingsdatum, dan heb je in ieder geval nog recht op 10 weken bevallingsverlof. In dat geval komt het totaal aan zwangerschaps- en bevallingsverlof dus uit op 18 weken. Wanneer je vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum stopt met werken, dan heb je nog recht op 12 weken bevallingsverlof. Als je in dat geval twee weken later bevalt dan de vermoedelijke datum, heb je nog recht op 12 weken bevallingsverlof en komt het totaal aan zwangerschaps- en bevallingsverlof dus eveneens uit op 18 weken.

Staat helaas niets over als de baby eerder egboren wordt..Volgens mij krijg je dan gewoon die weken dat het eerder is extra..

Liefs

19. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    je houdt je 16 weken verlof, ook al komt je kindje eerder.....
    komt je kindje later dan heb die tijd zeg maar extra...

Dus je bevalt met 38 weken.... is 16 weken verlof
    en je bevalt met 42 weken.... is 2 weken winst dus 18 weken in totaal verlof.

Hier is het spannend.... als ik op 11 april beval, moet ik 13 juni weer gaan werken (bij 6 weken van te voren stoppen) en mijn man gaat 16 juni naar noorwegen op visvakantie....
    ik wil natuurlijk proberen tot 4 weken van te voren door te werken, maar geen idee of dit lukt vanwege het staande werken...

Net weer even overgegeven.... hopelijk eenmalig....

mama van jay... hopelijk eenmalige gebeurtenis. slaap ze maar lekker met je zoontje...

nikske en liane... veel plezier tijdens de echo....

de rest weet ik het even niet meer hoor....

20. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Vervelend meid dat je hebt overgegeven, hopelijk eenmalig.

Wat leuk je vriend op visvakantie. Mijn vriend is afgelopen jaar in Ierland op visvakantie geweest.

Deel Deze Pagina