April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Isra, ja mijn oma vond het echt superbijzonder. Ze vond het zo gek dat je de kleine zo kon zien bewegen en drinken enzo..

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Je hebt recht op 16 weken in totaal, waarvan minimaal 4 vooraf aan de uitgerekende datum en 10 weken na de bevalling. En dan dus 2 weken extra. Als je die 2 weken vooraf aan de bevalling hebt opgenomen, dán geldt dat je extra dagen krijgt om toch aan de 10 weken verplicht na de bevalling te komen. Als je echter minder dan 6 weken voor de bevalling hebt gehad, dan gaat het niet op dat je extra krijgt als je overtijd gaat. Deze tekst van het UWV gaat niet over het scenario van dat je minder dan 4 weken voor je uitgerekende datum met verlof gaat. Daar zit nu net de crux.

3. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    ja maar het uwv bepaalt toch hoelang je verlof hebt daarna.
    ik heb toen echt die 5 dagen extra gehad, dat heeft toch niets met goede werkgever te maken...
    ben nu even helemaal in de war hihi

4. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    U bent 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 6 weken verlof voor uw bevalling en 12 weken erna. In totaal heeft u 18 weken verlof.

dit vond ik weer op rijksoverheid.nl...
    sorry nu houd ik erover op, voel me net zo'n zeur hihi

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Dit geldt inderdaad als je 6 weken van tevoren met verlof gaat. Als je 4 weken van tevoren gaat, en je bent overtijd, dan ben je overtijd in je eigen tijd (does that makes sense :().

6. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Seertje fijn dat het uitstapje naar de VK weer goed was. Toch altijd fijn om te horen. Ik vind 5 kilo ook netjes hoor. Ik mag volgende week weer, dus ben benieuwd wat de weegschaal bij mij aangeef.

Wat betreft Sex hier nog niet echt een stijgende lijn :(

Pino geloof het graag dat het voor je oma een bijzondere ervaring was. Voor oudere mensen is het zo onbegrijpelijk.

Luckey na mijn weten heb jij ook gelijk. Niet dat ik nu als eigenwijs wil overkomen, maar zo ben ik tenminste altijd voorgelicht.

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Zo had ik er nog niet over nagedacht, maar ik begrijp dat niet iedereen zomaar overal op internet wil staan.
    Mij maakt het persoonlijk in dit geval niet zoveel uit, aangezien het niet mn echte naam is. Aan de andere kant denk ik niet dat het veel toegevoegde waarde heeft (sorry, is niet verkeerd bedoeld, ik vind het echt een heel leuk initiatief!!), aangezien dezelfde lijst ook hier op het forum staat.

8. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    och ja ik merk het wel.... eerst maar eens zorgen dat het werken goed gaat.... dat regelt zich allemaal wel ter zijner tijd...
    toen (bij sem) is het ook goed gekomen met het verlof dus zal nu ook wel zo gaan....
    ik moet er toch vakantiedagen achteraan plakken omdat manlief gaat vissen in noorwegen.... (hopelijk gaan ze daar mee accoord hihi)

sex is trouwens niet meer voorgekomen sinds ik zwanger ben...
    in het begin vond ik het een gek idee, daarna was ik te misselijk en nu heb ik gewoon geen zin....:)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Sex, hier nog altijd goed geweest. Ben wel extra snel moe, maar ja, dan maar niet te lang wachten he ;).

@Verlof, ik kreeg de dagen dat ik overdatum ging gewoon erachgter geplakt, maar ik had 6 weken van te voren als verlof. Dus ja, aan mijn ervaring hebben jullie ook niks ;)

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Seertje: Hier staat de sex op een laag pitje. Ongeveer 1x per week ofzo. Ik heb er gewoon niet zo'n behoefte aan. Mn man vindt het gelukkig geen probleem.
    Het is nu meer kwaliteit dan kwantiteit zeg maar ;)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik begrijp je punt, maar misschien is het beter om te zeggen dat jij er niet op wilt staan omdat jij het liever niet hebt.
    Ik vind deze reactie een beetje aanvallend overkomen. Met name 1 zin dan.
    Het was tenslotte wel heel goed bedoeld van diegene (weet even niet meer wie).
    Denk ook omdat eigenlijk (zo goed als) alle andere bevallingslijst topics ook een aparte site hebben om hun gegevens op bij te houden de meeste het eerder 'normaal' zullen vinden.

Desnoods kan ze even vragen wie er niet op willen?? En of er mensen zijn die het handig en intressant vinden. Dan desnoods iedereen die het er niet mee eens is natuurlijk gelijk even verwijderen :) kan niet zo zijn dat er dingen blijven staan wat anderen niet willen.

Voor mij is het trouwens niet meer als normaal omdat de andere topics waar ik zat dat ook hadden, maar het voegt voor mij geen meerwaarde toe. Dus wat dat betreft zou mij niks uit maken of hij wel of niet blijft en zo ja met wat erop. :)

oh en chantico, ik snap je punt wel heel goed hoor.;) is niet gek bedoeld ofzo.:)

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Maareh, wat is het Hyves adres voor de april-mama's????

13. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    sex ..oh sex, ik mis het zo.

Mijn libido is echt terug van weggeweest. ik denk dat het nog erger is omdat het niet mag(en er dus kans ik dat dat tot de bevalling duurt-en dan de standaart 6wk daarna nog. dan zou ik dus op ruim een half jaar komen):$

14. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Voor jou is het helemaal erg als je wil maar niet mag.....
    Hier hadden we met 10 weken nog sex, daarna niet meer. Dus nu na 7 weken weer. Eerst moe of geen zin.

15. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
  16. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    verkoopster in een babyspeciaalzaak
    Heerhugowaard
    zijn jullie allemaal lid van de april mama hyve?

wie is wie daar?

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ik heb mij net aangemeld bij de hyves..

18. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    Heerhugowaard
    nee, je verlof gaat verder vanaf je bevallingsdatum, dus als je 2 weken telaat bevalt, schuift je verlof ook twee weken op:)

19. Sonja82

Sonja82 Actief lid

18 nov 2007
    182
    0
    0
    Heerhugowaard
    Sex... hier nogmaar 1 keer geweest sinds de positieve test (30/7)
    Ik krijg er hartkloppingen van, erg fijn (not)

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier krijg ik er trouwens wel pijn van aan de bekkenbodum en ook heb ik heel lang erna nog een harde buik...

Deel Deze Pagina