FB: Spannend!! heel veel plezier vandaag.. Volgens mij maar het niets uit..Op een 2d echo kunnen ze het toch ook gewoon zien.. Liefs
goedenmorgen dames, ik was al behoorlijk vlijtig vandaag haha. heb al boodschappen gedaan voor eht weekend, mijn man is jarig dus lekkere dingen in huis gehaald. foute boel want nu heb ik honger als weet ik veel wat hihi. Pino... wat een lief dochtertje zeg. wie van jullie is "gekleurd" (mag ik dat zo vragen???) Hyves... ik heb me ook aangemeld. staat daar ook op wie wie is???? FB1984..... Ik werk momenteel 15 uur per week en die kunnen verdeeld worden over 4 dagen. Meestal ben ik echter 2 hele dagen ingedeeld maar kan ook 1 hele dag en 2 middagen zijn. Mijn voorkeur heeft echter 3 hele dagen werken, vond ik altijd het prettigste. Dan heb je tenminste lekker tijd voor je kind en huishouden. Dalik als oudste naar school gaat zou ik het liefste 4 dagen willen werken van 9 tot half 3 ofzo... maarja vind het maar eens ergens. Maakt me eigenlijk niet uit waar of wat... al shet maar leuk is hihi. Chantico.... niemand is de zeur eigenlijk, we willen gewoon graag allebei ons gelijk halen hihi. leve de hormonen
FF snel, zit op mn werk... Gister bij de vk geweest, alles was goed, hartje voor t eerst gehoord. Echt gaaf!! Dat ik nog niet aangekomen ben, is geen probleem, als ik gewoon genoeg eet en drink, dan is het goed. En dat ik nog geen buik heb, komt doordat de baarmoeder wat verder naar achter ligt, met 20-24wk kantelt de baarmoeder vanzelf naar voren omdat er dan achterin geen plek meer is en heb ik waarschijnlijk wél gelijk een lekker buikje. Heb alleen bloedgroep A-neg en daarom moet ik een keer extra bloedprikken en krijg ik ook 1 of 2 spuiten in mn bovenbeen met antistoffen ofzoiets... Ze heeft het helemaal uitgelegd, maar ben de helft alweer vergeten, maar dat staat in een boekje wat ik heb meegekregen, dus zal ik nog wel ns doorlezen
vriendin van me heeft dat ook met die bloedgroep. als ik het goed herinner van haar verhaal is het voor de 1e zwangerschap niet zo erg, maar bij een 2e zwangerschap ernstiger. zij heeft het toen vertaald naar een leger: 1e zwangerschap wordt het leger aangemaakt en in de volgende zwangerschap staat het leger klaar om af te stoten. (hoop dat ik het goed onthouden heb haha)
Leuk dat veel mensen het geslacht al weten, ik word ook wel nieuwsgierig nou, hopelijk maak de gyn volgende week even een echo kan ik het gelijk vragen. @FB; Spannend, veel plezier bij de echo!
Sex: ja wel minder dan eerst. Zoveel onderzoeken en ik wil niet dat de gyn in een kwakje ligt te wroeten haha. Vervelende is nu dat ik niet weet of het nog mag. Zal dat maar even navragen de volgende controle. Werken: ik werk nu fulltime (4,5 dag in onderwijs dus niet hele lange dagen) en blijf dat doen. Dan zijn de weekenden en vakanties voor mama. Papa werkt 4 dagen. Kleintje gaat 1 dag naar oma, 1 dag bij papa, halve dag bij mama en de overige 2,5 dag naar Kdv. Grootte baarmoeder: ik loop nu dus niet bij de vk en heb dus ook geen flauw idee hoe groot je baarmoeder is. Weten jullie dat?
Me2 helemaal duidelijk . Kan me voorstellen dat je extra zekerheid wel een geruststellend gevoel geeft. FB ik werk 16 uur en dat bevalt me heel goed. Veel plezier vandaag bij je echo. Luckey gefeliciteerd met je man. Jorietje super dat alles goed was bij de VK en dat je het hartje hebt gehoord. Moet eigenlijk nog van alles in huis doen maar kan de gang nog niet echt krijgen.
* Betreft werk: Voor mij hele lastige keus ja! Eigenlijk vind ik 4 dagen best veel.... Maar ja, anders heb ik een grote kans dat ik echt een andere baan moet gaan zoeken, of hopen dat ze binnen de organisatie iets anders willen zoeken (dat zou ik ook niet erg vinden,maar lastig in deze tijd) De ene week 3 en andere week 4 dagen mag ook niet. Het is al een grote uitzondering dat ik 4 dagen mag gaan werken. Betreft opvang: Mijn moeder gaat waarschijnlijk 1 dag minder werken (als dit goeggekeurd word) dus dan kan het kindje doordeweeks 1 dagje naar haar toe. Ik werk ook om de week op zaterdag en kan het ook naar mijn ouders. Dus de ene week zal ik 2 dagen KDV nodig hebben en andere week 3 dagen. Mijn vriend werk onregelmatig, dus we willen gaan kijken of het lukt die week dat we 3 dagen KDV verblijf nodig hebben of hij dan thuis is... Dan valt t allemaal nog mee. Als mijn moeder geen dag minder gaan kan werken dan heb ik besloten om geen 4 dagen te gaan werken. Ga mn kindje niet de ene week 3 en andere week 4 dgn naar KDV verblijf doen!! Ik heb ook zitten denken om te vragen of ik een jaar lang 1 dag per week Ouderschapsverlof mag nemen... Dat scheelt al een hoop natuurlijk!! Eer dat ik dan 4 dgn moet gaan werken is de kleine al weer bijna 1,5 jaar.... Maar dat moet mijn werk het wel goed keuren. Dus ik denk dat ik het ga proberen, om te kijken of het lukt. Lukt het niet, dan kan ik altijd nog verder gaan kijken/zoeken. Ik heb daar erg naar mn zin betreft werk en collega's, (op een groot misverstand na van een paar weken geleden dan) dus wil liever niet weg... * echo: Jaaaaaa heb straks mn echo!!! Heb vanacht gedroomd dat het een jongentje was met oranje haar hahah (voor t eerst dat ik echt droom over onze uk) Jullie horen mij straks, ga nu even eten en mijn nagels laten doen! X
FB: is het geen optie om 3 dagen langer te werken bijvoorbeeld? fOf moete je er echt 4 dagen zijn. Ik werk fulltime, nooit mdienr gewerkt en krijg nu de derde. daarmee zal dat ook niet veranderen. IK heb goede opvang en goede hulp in huis. Mijn man zogt smorgens voor de kids en ik einde avn de dag. Ik besef me echter wel goed dat ik werk heb waarin ik mijn eigen tijd kan indelen en dus heel flexibel ben. Zie mijn kinderen dus denk ik meer dan part time werkende moeders.
Hey meiden, Veel bijgelezen zeg! Kletskousen! Heb net een mail gehad voor de geslachtbepaling, dinsdagavond om 19.30 weten we of hij of zij zich bekend wil maken. Ben zoooo benieuwd of het gaat lukken. Gistermiddag ook nog even bij de arbo geweest. Mag vanaf volgende week 3 x 2 uur gaan werken, maar dan wel alleen kantoorwerk en niet meewerken op de afdeling. En dat dan voor de komende 4 weken. Daarna zien we weer verder hoe het gaat. @ werk: Ik werk nu 28 uur, onregelmatig verdeelt over dag en avonddiensten. De ene week zijn dat 3 dagen en de andere week 4. Sven gaat nu nog gemiddeld 3 dagen naar een gastouder. Half december mag hij eindelijk naar het kdv. Dan gaat hij 2 dagen naar het kdv en als ik op maandag zou moeten werken gaat hij 's ochtends naar de gastouder en 's middags naar oma. Na de bevalling wil ik minder gaan werken. Ik denk zelf aan max 3 dagen. Maar vrees of het gaat lukken....... De dinsdag ben ik standaard vrij en dat blijft ook zo. Als ik op donderdag zou werken gaat hij ook naar oma. Het liefste zou ik thuismama zijn, maar ja... het is even niet anders! @FB : veel plezier straks! Verder hier niet veel te melden, Sven is errug druk vanmorgen... kijk uit naar 13 uur, dan kan hij lekker nog eventjes naar bed gaan. Liefs!
Goedemorgen allemaal, T is bijna niet meer bij te houden. @FB veel plezier met je echo strax! @sanne oh leuk jij mag dinsdag, ik moet zeggen dat ik nu ook wel erg nieuwsgierig word. @pino leuke foto, dochtertje van kennissen heeft ook zo n peride gehad dat ze alle jongens wilde zoenen en nu is ze verlifd op 2 tegelijk haha je moet je kansen spreiden nietwaar @bramtim fijn dat alles goed is gegaan, dat van het ziekenhuis ingaan ken ik wel, Moos is overleden in Utrecht maar daar komen we niet vandaan, maar tijdens een herdenking in het UMC moesten we er wel heen wat heb ik t moeilijk gehad zeg. Ik ben wel blij dat we toch gegaan zijn anders word t zo n drempel zeg maar en das ook niks. @sex libido schiet hier aardig omhoog kan ik wel zeggen @werk ik ben lekker thuis en tot nu toe bevalt t prima, ik besef wel dat ik mij in een luxe positie bevindt hoor. @jorietje leuk he hartje horen Ik voel ineens wat plopjes in mn buik echt geweldig ben nu al trots!! Iedereen die ik vergeten ben sorry!!!
@FB, veel succes straks. Hopelijk gaan ze akkoord met ouderschapsverlof! Lijkt mij wel een goede optie! @Violet, super dat de kleine zo schopt ! Hier ook een thuisblijfmama. @Sanne, spannend dinsdag de geslachtsbepaling! @Isra, hier weet ik niet hoe groot de bm is letterlijk. Ze meten het wel, maar bij is dat gedaan door een stagiere en dat klopte niet. Als ik op mijn rug lig zie ik de baarmoeder helemaal zitten. Zit nu denk ik zo'n 2cm onder mijn navel.. Of 1 cm.. klein stukje in ieder geval.
whaaaaaaaaaaaaaaa de slinger is af en t opzetstukkie voor meptaartje nu weer mn handen vrij zo effe eten en naar de gyn en vanaaf kom ik alles effe terug lezen! (poging tenminst )
Ik mail ook nog met mama's die ook hun kindje zijn verloren en met ons viertjes zijn er nu 3 zwanger en eentje is net bevallen. We hebben allemaal dat het continu heel dubbel voelt en dat we tegen drempels aanlopen. Soms overvallen die je. Ik zie wel op tegen hoe het gaat lopen met de cerclage. Vind het zo onzeker:kom ik op bed of niet, wat mag wel, wat mag niet, hoe ver ga ik komen, komt mijn kindje niet veel te vroeg en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zie op tegen de termijn van Jurre* maar wil die zo graag minstens 10 weken voorbij gaan. Ik denk dat die onrust wel plaats gaat maken voor een beetje genieten. Alleen om me op dit moment op een wolk te krijgen heb ik alle heliumbalonnen van de hele wereld nodig geloof ik haha.
FB lijkt me moeilijk als je eigenlijk geen keuze hebt. Hopelijk gaat het ouderschapsverlof lukken zodat je voor een jaar 3 dagen mag gaan werken. Sanne leuk dinsdagavond een geslachtsbepaling. Heb je zelf een voorgevoel. Violet heerlijk genieten van die plopjes.
Hoi allemaal, hier weer een jankdagje, ben ineens zo onzeker en heb op aanraden van iemand hier gister net toch maar de vk gebeld. Al huilende natuurlijk weer, maar daardoor hoorde ze wel dat het menens is. Mag vanmiddag om 14.40 uur even langskomen, hopelijk gaan ze dan even t hartje luisteren. Voel me zo stom! Waarschijnlijk is het vals alarm (hopelijk) dus voel me ergens ook voor lul staan, maar ik moet gewoon even weten dat alles goed is en mocht anders ps 20 november weer naar de vk, dat ga ik niet volhouden zo!' Vanmorgen ook gesprek met mn baas gehad. Hield het ook bij haar niet droog, maargoed, hormonen he. Werk nu van dinsdag tm vrijdag, maandags is mn vrije dag. Maar die 4 dagen achter elkaar valllen me lichamelijk zooo zwaar, mn bekken en onderrug trekken het na twee dagen gewoon niet. Mag nu van vrije dag ruilen, werk dan ma en di, woensdags vrij en dan do en vrij weer werken. En ze wil nu elke twee weken een gesprek met me omdat ze me kent...ik kom nooit uit mezelf als ik het niet redt en ze is bang dat het te zwaar word. God ik mag wel in mn handjes knijpen met zo'n baas!!! Anyway, even ego hier, als alles vanmiddag goed blijkt te zijn kom ik alles uitgebreid teruglezen en reageren