Violet: ik begrijp je volledig als je over een luxe positie praat omdat je thuisblijf mama bent. Ik heb dat ook, alleen dan precies andersom: ik werk niet full time omdat het moet (helemaal niet zelfs), maar omdat het kan en omdat ik het leuk vind! Dat voelt ook als een luxe positie. Bramtim: helemaal begrijpelijk dat je je zo voelt...jew eet gewoon niet waar het schip gaat stranden, maar ga wel van het positive uit. Ik post in een ander topic samen met een meisje die haar eerste heeft verloren door vroeggeboorte wegens baarmoeder insufficientie en bij de 2de dus 6 maanden plat heeft gemoeten omdat het bijna weer mis ging, echt vreselijk......elke keer die angst als eea weer begon op te spelen dat de baby weer te vroeg zou komen....en verder helemaal niets mogen doen dan op de bank hangen tv kijken.....je wilt het niet geloven, maar zij is uiteindelijk over de 40 weken heen gekomen terwijl ze bang waren dat ze de 24 niet eens zou halen......Ik weet dat elk verhaal anders is maar trek je op aan de positieve!
Fijn dat je langs kunt komen bij de VK zeg... ik herken het maar al te goed die onzekerheid.... laat je maar lekker geruststellen!!! En hou vast die baas!!!! hihi klinkt als een baas van goud
ik ben door de gyn gevraagd of ik mee wil werken aan een onderzoek/verband tussen de lengte vd baarmoedermond en vroeggeboorte. cerclage plaatsen ze toch bij een te korte baarmoedermond of niet???? Dat overtuigd mij des te meer om mee te doen aan het onderzoek. Sem is dan wel niet te vroeg geboren maar hoe meer mensen mee doen, hoe meer antwoorden ze krijgen he... Knuffel Bramtim... jij lijkt me die het hartste nodig hebben nu
@CVM, fijn dat je vanmiddag al langs mag komen! @Bramtim, ik ben het helemaal eens met Me2. Een hele lastige situatie, maar van het positieve uitgaan helpt vaak al, al is het alleen voor je eigen gemoedsrust. Gelukkig ben je goed onder controle en zal je ook snel weten wat je te wachten staat mocht er iets anders gaan dan gepland. Mijn duimen draaien overuren voor iedereen hier! Dat alle beebjes maar gezond en wel geboren mogen worden en op een gezonde termijn Hier ben ik de 2e babywas aan het draaien. Wel heel vroeg he? Ik heb veel dingetjes gekregen en wil dat graag direct gewassen hebben. Dus heb een was hydrofiele luiers gehad en nu een was met allemaal witte spulletjes. Is het nodig om vlak v oor die tijd alles weer te wassen? Ik leg het in laadjes en ga morgen even van die zwitsal geerbuiltjes halen. Werkte bij mijn dochter ook zo goed. Heerlijk ruiken die kleertjes dan!
Hier ook dezelfde vraag gekregen van de vk. Moet nu een verklaring tekenen en dan gaan ze dat ook controleren bij mij. Ik heb bij mijn dochter wel even rond gelopen met ontsluiting, maar ze is pas na de 40 weken geboren.
CvM beter een keer voor niks naar de VK dan te laat. Als je het hartje weer hebt gehoord ben je vast weer volledig gerustgesteld en misschien wel een idee om een angelsound aan te schaffen, als je onzeker bent kan je zelf even naar het hartje luisteren. Luckey goed dat je meedoet aan zo'n onderzoek. Pino zo jij bent er vroeg bij om de babyspullen al te wassen. Ik vind dat allemaal klusjes voor mijn verlof, heb het gevoel als ik het nu doe dat ik het toch 4 weken voor die tijd weer wil doen.
@pino, jij bent vroeg met de was! ik heb nog helemaal NIETS voor de nieuwe baby gekocht (wel 2 rompers en een broekje gekregen)
ff over dat onderzoek: is dat landelijk? ze hebben mij ook gevraagd maar ik heb soms nog weleens last van mn oude hechtingen. Is er iemand hier die dat onderzoek al gehad heeft? Bij mij zou t nl samenvallen met de 20 w echo.
MEEDOEN!!! Hadden ze dat maar aan mij gevraagd bij Jurre*. Niet alleen de lengte van de cervix is doorslaggevend of er een cerclage geplaatst wordt maar ook of hij nog werkt. Bij mij is hij van redelijke lengte maar door eerdere ingrepen voor Asherman werkt hij bij mij niet meer. Is hij slap geworden zeg maar waardoor hij bij het zwaarder worden van kindje en vruchtwater niet meer vol kan houden. Een cervix moet je zien als een buisje die de baarmoeder afsluit. Deze verandert ook van lengte in de zwangerschap, kan ook van lang naar kort en weer terug. Soms gaat hij een beetje funnelen. Dat betekent dat hij aan de kant van de baby een beetje open gaat staan maar aan de kant van de vagina dicht blijft. Bijvoorbeeld bij harde buiken vangt hij een beetje de klappen op. Normaal gesproken gaat dat openstaan (funneling) vanzelf weer weg maar bij mij dus niet. De rekbaarheid/elasticiteit is vanwege littekenweefsel helemaal weg. Daarnaast is vorige keer de noodcerclage ingescheurd waardoor hij nog verder beschadigd is. Vandaar een hoog vaginale cerclage. Fijn om te lezen dat ze onderzoek gaan doen. Denk alleen dat ik niet meer mee mag doen haha. Er was toch nog een andere mama die een eerder zwangerschap had met een probleem van de aanhechting van de navelstreng/placenta. Sommige dingen zouden ze standaard moeten bekijken. Is misschien een paar minuten meer werk maar kan zoveel betekenen als het op tijd gevonden wordt. Dus ik zou echt wel meedoen aan dit onderzoek mits je je in dit onderzoek kunt vinden natuurlijk. Ik geloof dat ze in landen om ons heen standaard de lengte van de cervix meten maar hier niet.
nu al kleertjes wassen en zo. Haha je bent er echt vroeg bij maar als je het leuk vindt, waarom zou je het dan niet doen. Doe je het gewoon nog een keertje tijdens je verlof.
Ja dat gevoel heb ik ook hoor. Maar ja, aangezien ik best veel spulletjes krijg die gebruikt zijn door kennissen vind ik het fijner ze gewassen in de kast te leggen. En als alles in de kast ligt is het overzichtelijker wat ik al wel en niet heb. Dus grote kans dat het straks nog een keer gebeurd haha.
Mijn moeder belde net. Die heeft de oude kleertjes van mijn dochter van zolder gehaald . Nou had ik enorm veel meisjeskleren voor haar, maar toch nog een tasje met neutrale kleertjes. Ik ben weer helemaal blij! De overige kleertjes ga ik uitzoeken en alles wat ik niet wil bewaren voor Rebecca gaat naar de kringloop denk ik. Wij willen toch echt geen kindje meer hierna en zie het bij mijn zussen nog niet gebeuren. @Onderzoek, ik denk idd dat ze dat bij de 20 weken echo doen. Echter krijg ik die niet bij de vk (standaard wel) omdat er extra controle op het hartje moet komen. Dus weet niet of de gyn hier ook die onderzoeken doet.
Bramtim: ben het helemaal met je eens...Hier in Zwitserland doen ze veel meer onderzoeken die simpel zijn en zoveel ellende kunnen voorkomen.....De neef van mijn man is zijn oudste zoon meteen na de bevalling verloren aan streptokokken B infectie (moeder is dan draagster en geeft dat door aan baby tijdens de bevalling). Dat is een hele simpele test bij 36 weken die dat kan vaststellen en dan kan je met antibiotica bevallen zodat de baby niet geinfecteerd raakt,. Doen ze hier in Zwiotserand standaard. Mijn man's neef verloor zijn kind zo omdat ze het in NL te duur vinden (gewooon gvd een uitstrijkje bij 36 weken!!!). Echt vreselijk en zo zijn er meer dingen zoals die navelstrenginsertie die jij hiervoor noemt....
Me2: Wat fijn dat de uitslagen tot dusver goed zijn zeg! Dat zal wel al een opluchting zijn lijkt me... Bramtim: Wat fijn dat de operatie over het algemeen meeviel. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het zwaar was omdat er bepaalde dingen weer boven kwamen. Doe de komende tijd maar even lekker rustig aan!! Sanne85: Ik had ook op mijn jongensnamen lijstje de naam Finn bovenaan staan, maar vriendlief kan er niet aan wennen helaas CVM: Ik heb de laatste tijd last van harde buiken in de avond en dat maakt me heel onzeker!! Ik herken jouw gevoel dus wel. Mini: Wat spannend dat jullie ook bijna het geslacht weten en inderdaad niet weggaan voordat je het weet Seertje: Wat fijn dat het zo goed was bij de VK. De auto is gemaakt van staal, dus lekker stevig Ik ben persoonlijk niet zo van het hypermoderne plastic speelgoed, ik houd wel een beetje van dat ouderwetse. Wat betreft jouw persoonlijke vraag over sex, dat is hier wel heel goed, maar wel minder vaak dan voor de zwangerschap. Ik ben gewoon vaak veel te moe ervoor Hyves: Ik heb zelf geen hyves, dus kan me er niet aanmelden denk ik, of wel?! Pino: Wat een geweldige foto zeg !! ** Pfff zit pas op pagine 145 met bijlezen, zou ik er nog veel moeten ?! ** FB84: Ik ga na de bevalling 3 dagen werken, maar heb zelf op dit moment ook een conflict met mijn baas. Zal dat straks even uitleggen... Je hebt nu waarschijnlijk de echo al gehad, dus wie weet lees ik op een van de volgende pagina's of jullie een meisje of jongen verwachten Jorietje: Ik moet ook die spuit met antistoffen! Wel mooi dat je het hartje gehoord hebt, geniet er lekker van. ** Hoop dat ik niets of niemand vergeten ben, wat een geklets zeg **
@ Here: Nou hier zit het ook allemaal niet echt mee, ik heb gemiddeld 3 keer per week last van harde buiken en mijn VK vind dat VEEL te vroeg. Ik heb mijn baas dus aangegeven dat ik minder moet gaan werken, maar hij wil mij niet als ziek opgeven. Hij vind dat ik dan maar mijn contract moet aanpassen naar minder uren, aangezien ik na de bevalling toch al minder uren zou gaan werken. Mja dan ga ik wel nu en tijdens mijn zw.verlof al in loon achteruit!! Ik wou dat dus eigenlijk niet, en toen maakte hij de opmerking: "jouw kind moet niet mijn probleem worden, je hebt nu je laatste jaarcontract, bedenk je dat goed!" Pfff nu wil ik natuurlijk niet mijn baan kwijt raken, maar ik baal er wel echt onwijs van!! Ik weet dat ik allerlei rechten enzo heb, maar als ik het op die manier ga spelen, heb ik kans dat mijn jaarcontract volgend jaar niet verlengd word naar een vast contract Ik denk dus dat ik er niet onderuit kom om mijn contract aan te laten passen, en nu al minder uren te gaan werken... Nou verder zitten we ook nog steeds in dubio over de namen, we komen er echt niet uit & vinden echt allebei allerlei verschillende namen leuk. Nu zijn er 3 namen die we samen wel leuk vinden, dat zijn: Naud, Levi & Sem (nadeel van Sem is dat je hem heeeeeel veel hoord). Dus dat wil ook niet echt opschieten Nou ik heb wel nieuwe foto's geplaatst in mijn album, dus dan kan er gespiekt worden door degene die dat willen -xxxx-
Wel een naaistreek van je baas! Maar ja, als je de opties naast elkaar legt weet hij ook dat je ermee accoord moet gaan of je raakt je baan kwijt. Erg jammer, maar als je je baan echt heel leuk vind verder zou ik ermee accoord gaan. Wat betreft de namen. Naud en Levi vind ik echt super stoer! Sem, vind ik persoonlijk een afschuwelijke naam! Snap ook niet dat hij zoveel voorkomt haha. Mijn stiefzoon heet ook zo. Maar ja, persoonlijke meningen over namen verschillen gelukkig, anders had iedereen hetzelfde geheten. Persoonlijk vind ik Naud de leukste. Klinkt ook lekker eigenwijs en toch stoer . Ik ga even foto spieken
Pino: Het is inderdaad een naaistreek, zeker omdat ik na mijn bevalling eigenlijk mijn vast contract zou krijgen en dat wil ik nu natuurlijk niet op het spel zetten! Vriendlief en ik hadden al als oplossing verzonnen dat ik best mijn contract nu al terug wil zetten naar 3 dagen, maar dan met tegeneis dat ik wel nu al een vast contract krijg. Want stel ik ga alleen mee in zijn eisen, en ik ga nu terug naar 3 dagen en hij ontslaat me toch alsnog NA de bevalling.... Dan krijg ik ook maar WW over 3 dagen!!! Moeilijk
ja dat is een supergoede oplossing! Hopelijk gaat je baas ermee accoord! Lijkt mij geweldig als je dat zo kan regelen. Heb je EN zekerheid EN minder uren zonder gevolgen dat je thuis komt te zitten.
Ik wilde idd net reageren dat als ik jou was ik dit ook zo eisen. Dan heb je iig alvast je vaste contract. Vind het trouwens wel een naaistreek van hem.