April 2011 mama's - Na de crash - deel 1

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door suus1982, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Even mijn mening hierover..
    Luieremmer heb ik nooit gehad toen ik met een container werkte (dus laagbouw huis).
    1 of 2 kruiken is afhankelijk van de kraamzorg. Bij mijn dochter had ik er 1 en is nooit gebruikt. Nu heb ik er bij voorbaat al 2 gehaald.
    BV mag niet in de magnetron. Wat je kan doen is het flesje in heet water zetten en een paar minuten later is het warm. Flesvoeding is makkelijker wat betreft inkopen ervoor haha. Dat mag namelijk wel in de magnetron.
    Flessenwarmer lijkt mij dus wel handig, maar niet noodzakelijk.

Flanellen doeken heb je niet nodig. Worden eigenlijk nauwelijks nog gebruikt. Hydrofiel washandjes heb ik wel. Vind ze fijn en mooi dun. Vooral in het begin veel gebruikt.

Op het aankleedkussen kan je idd met hydrofielen werken. Echter lijkt het mij wat onhandig met een kleintje. Maar het kan zeker. Nu met mijn dochter doe ik het ook hoor.

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Super leuk he dat voelen! :)

3. Seertje

Seertje Bekend lid

22 sep 2009
    778
    0
    0
    Operatieassistente
    Almere
    Hoezo is het onhandig met een kleintje? Snap ik even niet...

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Idd omdat ze nogal eens van zich af kunnen plassen enzo. En mijn dochter ligt nu heel stil. als baby niet. Dan zou het niet goed blijven liggen..

Het idee van een ander net om een handdoek te gebruiken en daarover een hydrofiel is wel een goede trouwens. Die bedekt het allemaal tijdens het gebruik :D

5. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Misschien door het bewegen ofzo, dat de hydrofiel dan verschuift?! Ik weet het anders ook niet ;)

Babykamer under construction.... Foto's in mijn album :D

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier, vanmorgen uit kunnen slapen. Heerlijk. Wel veel steken gehad in mijn liezen en krampen.. Harde buiken zijn sochtens wat minder.
    Denk dat het misschien komt door een groeispurt??
    Weet het niet..

Wel ineens heel erg de angst dat ik op bed kom te liggen.. Hoe moet ik dat dan doen met een kleine?? Lijkt mij vrijwel onmogelijk.. Hopelijk is de angst ervoor tijdelijk.

@Niske,balen dat het steeds slechter gaat met je rug!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Nikske, lekker druk bezig! De commode vind ik erg mooi! En het gordijn ook zooo schattig!

8. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hey wat leuk!! Alweer twee april meisjes!! Echo was oooooverduidelijk. Gefeli Musty

9. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    @ bramtim.... ik heb de echo nog niet gehad hoor ;) morgen pas

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mooie commode nikske!!

11. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    hoi allemaal,

wat leuk, inmiddels een meisje erbij :) Gefeliciteerd allemaal met jullie mannen en meisjes :)
    Zelf moeten we nog wachten tot 29 november!!!

@nikske: balen van je rug!
    @pino: en bij jou van je bekken!
    @musty: Gefeliciteerd met je dochter, mooi meisje hoor :)

Hier alles héél goed :) Was gisteren jarig en heb het mooiste kado ever gekregen: BEN TEN HUWELIJK GEVRAAGD!!!!
    Heb uiteraard ja gezegd dus nu kan het grote regelen beginnen. We willen graag getrouwd zijn vóór het kleintje er is en we houden het klein, alleen familie en de beste vrienden erbij. Nu bestaat mijn naaste familie al uit 20 man incl kids en aanhang dus komen we nog wel op 40 man totaal (minstens!) Waarschijnlijk gaan we op een vrijdagmiddag trouwen en daarna naar ons huis voor een hapje en drankje.
    Net al een beetje gegoogeld op jurken maar lijkt nogal moeilijk te zijn om aan een tweedehands positietrouwjurk te komen dus waarschijnlijk word het gewoon een leuk positiejurkje....Tenzij iemand hier tips heeft???

12. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    goedenmorgen!!!

CVM Proficiat!!!!!

hier ben ik KO. vrijdag die huifkartoch.. gisteren de verjaardag en laatste gasten gingen rond half 2 (zomertijd) weg.
    om half 4 (wintertijd) heb ik alle toastjes en zo in de wcpot gegooid en vanmorgen om half 7 (wintertijd) werd zoonlief wakker. Man is wel naar onder gegaan maar sindsdien heb ik dus hoofdpijn. Van die irritante aanwezige.
    Mijn maag is onrustig en de boterham valt fout.....
    vanmiddag ook nog naar verjaardag van zusje en morgen werken dus duim dat het betert...

heb wel alles nagelezen maar niets is blijven hangen, sorry

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Woooow van harte gefeliciteeeeerD!!!!!:D

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

He bah luckey! Hopelijk knap je een beetje op nog vandaag.

15. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    haha en ik heb ook geen voorspellende gave.

Dan moet ik dus duidelijk iemand anders feliciteren.

GEfeliciteerd meisjes mama waarvan ik geen flauw idee meer heb wie dat is.

16. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Wat super leuk!! Heb jij voor mij meer info van deze workshop? vind het een geweldig 5-12 kado voor moeder en schoonzusje namelijk

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    FLEEEUUURIII jij bent de meidenmama. Gefeliciteerd!!

18. titania

titania Bekend lid

14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #1758 titania, 31 okt 2010
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
    Hey meiden,
    Ik heb net een stuk of 15tal pagina's terug zitten lezen.. laatste dagen waren erg druk. Veel bezoek gehad(zelfs mijn leidinggevende was toevallig in Utrecht op een training en kwam even langs, heel lief), verder veel moeite me concentreren dus als ik hier even langskwam was het 1 bladzijde lezen en dan kon ik niet meer.

Ik heb er ook enorm doorheen gezeten deze week.. ik ben echt verschrikkelijk emotioneel, echt typisch hormonaal. Janken om alles. Boos worden op m'n vriend om niets en dan huilen dat ik gemeen tegen hem ben. Echt chagrijnig de hele tijd. net PMS. Ook weer mega misselijk in de middag en dagelijks overgeven..dus mijn niet bestaande eetlust is nu weer gedaalt naar eten om iets binnen te hebben. Mijn moeder is hier 2 dagen in de week en kookt dan fantastisch maar ik moet er echt niets van hebben. Vragen "waar heb je zin in?" antwoord ik met een staar en :(.
    Ik dacht dat progesteron een milder soort hormoon was dan HCG. Wat is dit?!?!

@FB @Minime;
    GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJES!
    We gaan echt voor dat elftal(met reserves op de bank denk ik ook nog);)

@Fleuri, jij gefeliciteerd met je meisje!! Zo is het echt perfect een jongen en een meisje! Een grote broer is meestal zo leuk met een klein zusje. mooie echo foto's ook.

@ Musty.. auw meis was rot van je val, ik hoop dat het een beetje gaat nu. Je hebt het ook niet mee he? *knuf*
    Geweldige foto's van je meisje! leuk dat de verjaardag was geslaagd. Balen dat je vriend op zijn verjaardag toch moet werken.

Veel papa's jarig rond deze tijd heb ik het idee(Luckey's man ook al) Mijn eigen vriend is volgende week vrijdag.. ik heb nog steeds geen cadeau!! Ik kan niet even gaan shoppen in de stad, maar iets online heb ik ook niet zo 123 gevonden. Iemand ideeen? voel me een slecht vriendinnetje nu. ;)

@Pino,jij ook sterkte met je bekken.. naar om te horen dat het zo snel achteruit gaat.

@ Nikske, las over al je werk perikelen.. gelukkig heb je iets kunnen regelen, maar het lijkt me voor de werksfeer en relatie met je baas niet fijn dat hij zo'n houding aannam, terwijl je volgens mij hartstikke hard je best doet. Grote kamer idd! ook balen van je rug, heel veel sterkte. ga je nog naar de zwanger en fit en heb je er wat aan?

@harde buiken. Dit zijn van die momenten dat het zooo fijn is dat dit forum bestaat. Ik ben opgelucht dat het eigenlijk best veel voorkomt nu al. Al is het natuurlijk niet goed. Ik heb het inmiddels sinds 2 weken, en het is nu elke dag en ik maakte me er toch zorgen om.. nou zijn het hier wel de drukke mama's(Pino) of werkende dames(Seertje, Nikske). Ik ben helemaal niet druk en toch gebeurd het.. Ik denk dat ik er gewoon weinig aan kan doen. Rustiger aan wordt lastig. Ik heb ergens gelezen dat het je cervix wel kan verzwakken, daar schrok ik wel van..want in combi met bloedingen is dat niet goed.

@ Taarten.. ik ben weer vergeten van wie die was, maar de Cars taart was echt indrukwekkend! en Minime's baby blauwe ook super geslaagd!

@Seertje, op het kdv waar ik werkte hadden ze geen hoes of doek op de aankleedkussens.. Er stond een detol achtige spray(eco, niet giftig) om elke keer schoon te houden na elk kind. Nooit echt problemen mee gehad eigenlijk.

@CVM; wat FANTASTISCH, gefeliciteerd meid! echt leuk! Asos.com heeft mooie positie jurken, maar meer voor een feestje dan een bruiloft. Ik weet niet welke kleur je wilt.(bij de sale "clearance" hebben ze wel meer wit/creme jurkjes)
    Wij willen heel graag trouwen maar wachten tot na de baby er is.. we hebben nog geen datum. Ik heb wel al een pakje voor de baby op het oog! hahaha bij de H&M online hebben ze geweldige rompertjes met strik en heren pak..voor kerst, maar kan ook voor een bruiloft dus. Zo lief!

@ Naaien! Ik bel er echt DOL op. Ik naai graag dingen voor mezelf en vriendinnen en als ik straks meer mag bewegen ga ik me echt storten op baby kleertjes.. leuke stofjes kopen. Ik was zo blij dat in de Felcitas doos, die ik deze week pas binnen heb ook een "Knippie" zat. Ik was helemaal geinspireerd.
    Dit boek is trouwens echt een tip. Zitten heel veel simpel uit te voeren naai ideeen in bol.com | Baby & co, Pieke Stuvel | Nederlandse boeken

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha ik vind het toch grappig dat ik als drukke mama gezien wordt ;). Ik hang bijna de hele dag achter de pc niks te doen :p
    Ben heeeel druk in mijn hoofd. Alleen komt er meestal helemaal niks van.

*werpt een blik in huis en schaamt zich stiemen*

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @CVM: GEFELICITEERD! Wat een geweldig nieuws!
    Mn man en ik zijn afgelopen mei getrouwd, en hebben het ook heel klein gehouden. Alleen familie (dus ouders, zusjes en aanhang, opa en oma) en onze beste vrienden. In totaal 26 man. Was erg geslaagd! We zijn in het kleinste kasteeltje van NL getrouwd (www.kasteeltjehattem.com) dus kwam goed uit zo'n klein gezelschap. Geniet van de voorbereidingen!

@Bramtim: Ik heb de workshop gedaan in Panningen (Limburg). Ik weet niet waar je woont, maar hierbij de website: Welkom
    Anders gewoon even googlen op taartworkshop en plaats of provincie waar je woont. Er zijn er volgens mij genoeg te vinden. Succes:)

@Nikske: Wat een gaaf rolgordijntje!!! Waar heb je die vandaag als ik vragen mag?? Wellicht ook iets voor onze jongenskamer;)

@Titania: Sterkte!

@Naaien: Misschien moet ik ook maar eens een cursus volgen. Lijkt me wel superhandig en ook erg leuk! Ik heb namelijk het probleem dat broeken bij mij standaard te lang zijn, dus die moeten altijd een paar cm korter worden gemaakt. Het probleem is dat mijn moeder dat nu nog altijd doet, maar aangezien ik in Limburg woon en mn ouders in Drente, is dat niet echt handig...
    Hebben jullie een cursus gevolgd???

Deel Deze Pagina