April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Dit is voor ons ook de eerste pretecho, dus hier ook nog geen ervaring mee, maar inderdaad, het is dus een pretecho.

Onze jongens heten Milan en Lars. Milan is een slowaakse naam en Lars scandinavisch. Sven past er dan het beste bij denk ik, maar ik heb er niet het wow-gevoel bij wat we wel meteen bij Milan en Lars hadden. Ik denk dat onze 2e naam Lucas wordt!

Ik heb echt een heerlijk dagje vandaag! Jongens op de bso/kdv en ik heb tot 12.45 in bed gelegen. Nu nog steeds in de pyama naar suffe programma's kijken haha. Heerlijk! Alhoewel ik me zo maar eens ga klaarmaken!

2. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @namen: Wij waren er bij de allereerste zwangerschap al heel snel uit welke namen we wilden. Wat dat betreft zijn man & ik echt twee handen op één buik (haha, toepasselijk nu!). Vreemd genoeg hebben we bijna altijd dezelfde smaak en keuzes. Ook met inrichting van het huis lagen we altijd op 1 lijn. Echt ideaal!! Voor zowel meisje als jongen hebben we dus al een naam. Alleen wil ik wel graag 2 namen, dus een voornaam & bijnaam, en de bijnaam moeten we nog even over nadenken.

@buikjes: Mooi hoor meiden! Zo leuk om die buikjes te zien, blijf foto's plaatsen hoor! Zal binnenkort ook weer van mijn buik een foto maken, al is er volgens mij weinig veranderd t.o.v. vorige foto's.

@bevallen: Het gevoel dat ik heb is zo sterk, dat het allemaal maar een eitje is... Ik voel me na die bbz zo ontzettend krachtig geworden of zo. Ik doe er nu maar mijn voordeel mee. Wie weet dat ik straks alsnog in een hoekje ga zitten bibberen uit angst voor de bevalling!

@shoppen: Dit weekend gaan manlief en ik ons oriënteren voor de babykamer en spullen! Heb er echt onwijs veel zin in.

Overigens ben ik afgelopen week geen grammetje aangekomen. Maar mijn vetpercentage leek wel iets te zijn afgenomen (m.a.w. blijkbaar ben ik dus wel aangekomen, maar dan niet in vet, ofzo).

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hoi dames!

Wij hebben idd ook een meisjesnaam, 2 zelfs... die we erg mooi vinden. Maar we denken echt dat t een jongetje word... Zaterdag kwamen we een naam tegen die we allebei echt super vinden. Hoewel die jongensnaam niet zo uniek is als we wilden, vinden we m toch mooi. Maar het is zo moeilijk als je in t onderwijs werkt, pfff

@bevallen: ik heb geen medische voorgeschiedenis, ik ben bang dat ik in paniek raak en dat t echt heeel erg pijn gaat doen. Dus t liefst dan op een plek als t ziekenhuis...

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Leuk:D:D

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hbben t er net nog even over gehad, en over de jongensnaam zijn we nu wel uit. Of we moeten een nog mooiere horen, maar dat denken we niet... Meisjesnamen zijn echt makkelijker:D

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@namen: een jongensnaam hebbe we al een paar weken geleden bedacht. En een meisjesnaam hebben we nog niet eens over nagedacht.... Pfff moeilijk hoor! Qua jongensnamen zitten we helemaal op 1 lijn, maar meisjesnamen.... We wachten de 20 weken echo denk ik maar af :D

@bevalling: ik ben er niet zenuwachtig voor of zo (eigenlijk helemaal nog niet mee bezig, is nog zoooooo ver). Bij onze dochter had ik echt zoiets van ik laat het allemaal wel over me heen komen, geen enkele bevalling is toch hetzelfde. Ik heb geen bevallingsverhaal gelezen en ook niet naar "horrorverhalen" van anderen geluisterd. Ik heb alleen in mijn 9 maandenboek gelezen hoe een bevalling zo ongeveer verloopt en wat er evt. zou kunnen gebeuren. Mijn bevaling was eigenlijk best "leuk", natuurlijk kietelt het niet of zo, en mijn weeenstorm was ook niet echt heel erg fijn (het ging wel snel daardoor!) maar we hebben tussen de weeen door best veel gelachen :) We vonden het allebei een mooi, bijzondere ervaring. Doe mij er nog maar zo eentje!

7. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha dames,

Over de namen zijn we het nog niet uit. Heb zelf al wel wat balletjes/namen opgegooid maar stiekem merk ik aan mn vriend dat hij volgens mij de echo van morgen afwacht. Dan hebben we de 2e echo en weten we of we uit de kritieke periode zijn....spannend.
    Verder ook hier super misselijk, houd nog steeds mn avondeten niet binnen en sta 's ochtends ook nog steeds op met overgeven. Balen, hoop dat t snel over is....

8. Maryloes

Oh, ik ben echt erg. Zit ik op te bank en denk: ik heb zin in appelflappen. Dus ik in de diepvries kijken, ja bladerdeeg. Nog appels op de fruitschaal. Dus nu appelflappen gemaakt, over 15 minuten heb ik een lekker flapje bij mn kopje thee:D

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hahaha doen! lekker toch, juist doen waar je zin in hebt! ik heb t met de macdonnalds, 20 km gereden voor een big mac:p maarja daarna spuug ik t uit... val alleen maar af.... jullie?

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Oh maryloes hou op! Krijg spontaan weer trek. Dan heb ik nou de hele dag, dan verteld iemand iets over eten of ik rijd ergens langs en heb ik dan vervolgens de hele dag trek in. MMMMHH.

Ik heb trouwens het idee dat mijn buikgroei wel een beetje stilstaat nu, de eerste weken had ik het gevoel dat het heel hard ging maar nu?!

Hier al uit over een meisjesnaam, jongens twijfelen we nog. Ik weet alleen zeker dat 2e naam de naam van mijn overleden vader wordt maar als 1e? Bij onze dochter zijn we ook pas vanaf week 20 serieus gaan nadenken dus vandaar dat we ook niet echt een jongensnaam hadden. Aangezien we wederom een meisjesnaam hebben denk ik dat het geen jongetje wordt, haha.

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Oh Monique begin jij over Mac. Bedankt :( Ik val nml niet alleen maar af, oftewel ik kom goed aan, haha.

12. Maryloes

@afvallen, hier niks afgevallen, maar dat komt denk ik door al het gesnaai en vette eten ( als ik iets vets eet ben ik dus niet misselijk ). Maar goed, ook niet aangekomen, dus ben allang blij.

@namen, ben heel benieuwd welke namen onze kindjes uiteindelijk gaan krijgen!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ namen: wij wachten nog even tot we het geslacht weten voor we daar heel serieus over na gaan denken. Ik kan wel 20 mooie meisjesnamen noemen, maar vind de jongensnamen zo moeilijk. Maar wie weet is dat ook niet nodig, dus we zien wel :)

Vandaag met manlief en de kids naar centerparcs geweest en het was echt zo leuk! Vind zelf dat ik echt al een mooi buikje heb :)

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Aarrgh, zag net weer een reclame van chocolade muffins. Ik word gek van mezelf. Normaal hou ik nog geen eens van chocolade ;)!

Hoe waren de appelflappen?

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

hihi, ik ben ook wel benieuwd naar de appelflappen ja! Klinkt goed, een warm flapje bij de thee... :)

@ Maryloes: wat leuk dat jullie Lucas overwegen als tweede naam! Ik vind Sven idd beter bij Milan en Lars passen dan Thijn, en Lucas past er prima bij. Wie weet kom je alsnog een leukere naam tegen, maar anders hou je die toch gewoon? Kan me voorstellen dat na 2 jongens, de inspiratie ook wel een beetje op is :);).

Ik ben de hele dag al aan het brainstormen over een 2e naam bij Benjamin (al is het nog helemaal niet zeker dat die het wordt, hihi)
    Kan me zeker voorstellen dat de dames die een geslachtsbepaling krijgen, even wachten met het verzinnen van de naam!

@ (vr)eetbuien: hier soms wel wat rariteiten, maar ik ben qua eten sowieso niet echt normaal. Kan ook zonder zwangerschap ineens trek krijgen in de raarste dingen! Ik mis wel enorm mijn filet americain, biefstuk en paté... nog meer dames die dat ook hebben? Paté eet ik nu elk weekend 2 boterhammetjes van, mmmmmm

@ juli: wat fijn dat jij zo'n goede bevalling hebt gehad van je 1e! Is ook wel eens goed om te horen, meestal hoor je alleen maar de ellende. Zie al helemaal voor je hoe je lachend in de verloskamer staat, hihi :), daar doe ik het voor hoor!

16. Maryloes

De appelflap was heerlijk, heb er zelfs 2 op haha!

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

haha, als je er maar van genoten hebt! :p

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Lekkerrrrrrrrrrrrrrr......:D

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamamarije: je had het toch ook over Hugo? Dat vind ik echt heel mooi bij Lucas staan ... Hihi, wij hebben hier een Hugo rondlopen, en vinden Lucas erg mooi, grappig toch?

@ eetbuien: ik heb heel vaak honger, maar zit snel vol. En gelukkig word ik vangst eten dus misselijk, ik kan geen hamburgers zien!

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@namen; Leuke namen zie ik weer voorbij komen, voor een meid zijn er er al uit voor een jongen nog niet.
    En volgens de NUB is het een meid, dus ben benieuwd!:)

@gewicht; eerste weken was ik afgevallen, nu ging ik gister op de weegschaal staan en ben ik gewoon al 3 kilo aangekomen.:$
    Beetje in de gaten houden dus.

@eetbuien; hier ook veel last van en dan vooral vette dingen.
    Geef er niet altijd aan toe hoe moeilijk dat soms ook is, glas water of stuk fruit doet wonderen.;)
    En zit idd wel sneller vol als anders.

Deel Deze Pagina