April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: mooie kinderwagen!!

@ollebolle: groot gelijk dat je dit bij je volgende bezoek aan de gyn aan gaat kaarten. Je moet natuurlijk wel een goed gevoel hebben bij de artsen en het ziekenhuis!

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Hoop dat het hier nog gaat komen dan. Heb hem net wel paar x gevoelt en vannacht ook wel, maar het voelt anders...zachter!
    Kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik morge ochtend toch maar even de gyn. Beter zekere voor het onzekere!

Sorry als ik overkom als een aansteller, maar vind het zo spannend en de angst dat het fout gaat blijfd toch een beetje hangen!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Natuurlijk ben je geen aansteller! Goed naar je gevoel luisteren!
    Beter 9x voor niks bellen dan 1x te weinig toch?!

Hier een rare nacht gehad, wel 10x wakker geweest en dan tot de conclusie komend dat ik wel geslapen heb.....

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Aansteller!?!? Doe niet zo gek! In jou situatie helemaal logisch hoor. Ik denk dat we allemaal wel een beetje angst hebben, maar als je zelf een keer heb meegemaakt dat het ook heel anders kan lopen is het wel heel dichtbij....

Bel anders vandaag gewoon als het je niet lekker zit! Kan je ook weer wat eerder terecht en ben je sneller gerustgesteld.

5. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Over baby voelen gesproken. Ik denk dat het zo'n beetje gelijk is hier, op de echo's is al gebleken dat het een druktemakertje is aangezien hij geen moment stil zit. Maar eerlijk gezegd let ik er ook niet heel erg goed op :) Het is gewoon druk met een ukkie van 1,5 in huis!

Ik denk dat onze dochter ook heel erg goed voelt dat er "wat aan de hand is" want ze is echt niet bij mij weg te slaan. Ze wil constant op schoot, mama moet mee spelen, mama moet helpen en papa mag niet helpen; mama moet haar in bed leggen.... Ik denk dat ze toch veel meer mee krijgt dan wij denken.

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ ollebolle: zeker aankaarten! Zo'n verschrikkelijk verhaal gaat je niet in je kouwe kleren zitten als je zelf nog moet bevallen. En idd, jouw gevoel bij het zkh en de gyns is het meest belangrijk!! Anders kun je nooit ontspannen bevallen.

@ star: je bent echt geen aansteller meid! Met jouw voorgeschiedenis kan ik me voorstellen dat je extra voorzichtig bent, maar eigenlijk kun je wat betreft een zwangerschap nooit té voorzichtig zijn, toch? Idd, gewoon lekker bellen en bespreken hoor!

@ baby voelen: Lucas was meer een stamper en bokser, type 'ik laat wel even voelen dat ik er ben', zeg maar. Deze baby is idd ook meer een schuivertje, die voel ik ook de hele dag, maar wat gemoedelijker en 'gezelliger' zeg maar. Maar ja, of dit nou een jongen of meisje is... ik denk nog altijd een meid, maar goed, we zullen het voorlopig nog niet weten!!

@ mrs hair: mooie wagen en goeie deal! Helemaal top! Ga je ook nog een keer een foto maken met die skies eronder :D?

@ kinderwagen: wij hebben afgelopen weekend de Kid-Sit uitgeprobeerd voor achter de kinderwagen. Lucas vond het helemaal geweldig!!! Riep de hele tijd met een big smile: Jijen Jijen Jijen!! (lees: rijen rijen rijen) ;). Denk dat dat wel goed komt dus...

@ babyinzet triptrap: wij doen het niet. Ik vind hem toch wel echt heel klein lijken, we hebben nog geen triptrapstoel en ik wil proberen Lucas tegen die tijd dat het nodig is, op een gewone stoel te zetten met een stoelverhoger. Mocht dat niet lukken, kunnen we altijd nog een kinderstoel bijkopen! Ben jij er al uit, Mamavanjuul?

7. MamaMarije

Haha, ze krijgen idd veel meer mee dan je denkt! Lucas wil hier constant met een bal onder zijn trui lopen, telkens mijn trui omhoog en weer naar beneden om de baby te zien (of juist 'baby laaaapen': baby slapen ;)). Alles wat voor de baby is, wordt benoemd, van de babykamer tot de mobile boven het bedje.
    Mega-schattig toch? Ben echt benieuwd hoe het straks ECHT is, als de baby komt!

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb alles bijgelezen, maar weet even niks meer waar ik op kan reageren... *zeef*

Hier: vandaag heel druk op t werk, dus net eerst even slaapie gedaan. Box is net ook bezorgd:D Ik zou gebeld worden voor een afspraak wanneer hij bezorgd zou worden, en ineens stonden ze al voor de deur!! dus straks vriend even lief aankijken... misschien kunnen we m in elkaar zetten!! Misschien beetje vroeg, maar kan ik er de hele dag naar kijken hihi en kunnen de honden beetje wennen.

Gister zwangerschapszwemmen gedaan!! Heeeeerlijk!!! Had ik veel eerder mee moeten beginnen. Echt heel relax en súper gezellig zeg haha.. Misschien ga ik vanavond weer!

Wilde eigenlijk nu stuk met de honden gaan wandelen, maar regent, en word maar niet droog:(

Moet ook de vaatwasser nog in en uitruimen!!! bahhh geen zin in!!

X

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @star: zoals de andere dames ook al zeggen, je bent zeker geen aansteller!!!! Als je het niet vertrouwt gewoon bellen hoor!

@fb: leuk dat de box inmiddels ook geleverd is! En fijn dat het zwemmen zo relaxt en gezellig was.

Hier vandaag samen met mijn moeder allerlei spullen gekocht. Voedingskussen, rompertjes, beddengoed etc. Ben er helemaal blij mee!

10. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @star, je bent geen aansteller!! met jou verleden weet je juist wanneer je je gevoel moet volgen! Bellen dus!! liever 9x teveel dan 1x te weinig (weet niet wie dit zei, maar je hebt gelijk!!)

Kom op jongens we hebben te maken met een leventje in ons buik, als wij niet zelf opkomen voor onszelf, wie dan wel?? Ik ben over het algemeen niet te spreken over de artsen tegenwoordig hoor... je moet tegenwoordig praktisch zelf arts zijn, wil je geholpen worden. Als je niet goed gebekt bent, doen ze wat ze willen! Ik zeg niet dat alle artsen zo zijn, maar over het algemeen heb ik dus slechte ervaring. Ik mag van geluk spreken dat ik een top huisarts heb :)

We betalen toch niet voor niets onze premie??? gebruik maken van je recht! pff ik had advocaat moeten worden ;)

Ik moet zeggen dat ik jullie steeds beter leer kennen en jullie allemaal toch wel toffe dames vind hoor :D

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En Star? Al gebeld?

Deze baby is ook echt een stuk rustiger dan Juul, die was ook een echter boxer en bij deze gaat het allemaal wat gemoedelijker!
    Maar heb wel 2 meiden (als het goed is;)) dus is echt per kind verschillend.

Julia wil elke avond voor dat ze naar bed gaat in baby zusje kamer kijken. Zijn natuurlijk druk bezig daar en ze vind het reuze interessant.
    We hadden laatst kleertjes gekocht en die ging ze ook even laten zien aan opa. Ik mag juist nooit mijn trui omhoog doen, want dan krijgt zusje het koud, haha! Ze vraagt wel steeds of ze baby zusje "stats aaien" mag.

@Ollebolle: Helemaal gelijk heb je, krijg inderdaad al snel het gevoel dat je een aansteller bent. Je moet inderdaad doodrammen en soms zelfs overdrijven om uberhaubt een afspraak te krijgen.
    Mij hoor je niet klagen, heb een super gynaecoloog!

Ik vind iedereen hier ook tof :D

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Leuk he (baby) shoppen!!!:D

Ik wil nog wat kleertjes in maat 50 erbij halen.
    Wat hebben jullie in maatje 50, hoeveel??

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier net met de hondjes wezen wandelen... Was wel even lekker. Kreeg alleen na paar minuten verschrikkelijke steken in mn buik:(
    Nog nooit gehad, deed echt pijn en mn buik werd ook hard!
    Even stil gaan staan, en beetje over mn buik wrijven enzo, maar t hielp niet... Heel rustig aan doorgelopen, mn buik bleef hard en de pijn ging van mn rechtkant naar links. Heeel vreemd. Dit duurde bij elkaar misschien 5 a 7 min ofzo. En daarna was t weg.
    Misschien dat de baby verkeerd lag???
    Of misschien verkeerde beweging met de hondenriemen omdoen?
    Effe in de gaten houden...

Wij gaan zo de box in elkaar zetten!!! :D
    Wilde eigenlijk ook wachten tot mn verlof, maar ja anders staan die dozen ook maar in weg hier haha...
    En de dozen zijn beschadigd en gedeukt, dus wil wel even controleren of de box nog netjes is, anders moet hij terug

Als hij staat zal ik foto'tje plaatsen!!

Ook weer verzinnen wat we nu weer eens moeten gaan eten...?

Vind t ook erg gezellig hier, en ben blij dat een forum als dit bestaat!! Anders kan je bijna nooit echt over baby, zwangerschap, en alles er omheen praten... Je hebt hier heel veel steun aan elkaar vind ik!! Super;)

14. MamaMarije

@ ons clubje: vind het hier ook super gezellig! Bij de zwangerschap van Lucas was ik een soort van te laat met aanmelden voor een clubje, dan kom je er heel moeilijk tussen. Vind het nu wel erg leuk! Idd, in je omgeving ziet iedereen je aankomen: jeetje, daar heb je die zwangere weer, kan over niks anders praten dan dikke buiken en baby's :D (ja, ze hebben gelijk, maar wat verwachten ze dan;):p?). Hier kun je lekker spuien...

@ artsen: heb gelukkig nog niet veel slechte ervaringen, maar het klopt zeker dat je heel mondig moet zijn tegenwoordig! Ik kom zelf uit de zorg en ben dus wel gewend aan het artsen-type, maar een cursusje inleving en communicatie kan bij de meesten geen kwaad :(

@ fb: bandenpijn wellicht? Je weet het soms toch niet waar het vandaan komt... Wellicht een verkeerde beweging idd? Heb jij honden die rustig meelopen of van die 'trekkers'? IK heb het ook soms, dan even rustig aan doen en dan trekt het vaak wel weer weg. Je baarmoeder staat nu ook onder flinke spanning natuurlijk! Veel plezier met de box! Ben je dan 'uitgenesteld' ;)? Ik had bij Lucas trouwens ong. 2-3 pakjes in mt. 50, hij was een flinke. Ik had wel het nodige in 50-56, valt vaak net iets ruimer!

En owja: staar je niet blind op de maat in het labeltje!! Die klopt vaak helemaal niet zo goed. Leg de kleertjes op elkaar, dan kun je beter zien wat groter/kleiner is.

@ eeka: leuk leuk! echte babyspullen in huis! Waar moeders toch niet goed voor zijn, he?

@ mamavanjuul: 'stats aaien', ach goss.... schattig he?

15. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik heb niet gebeld, ben vanmiddag even op bed gaan leggen en heb hem weer af en toe gevoelt het is alleen niet zoals hij altijd trappelt.
    Normaal begint hij ook te trappelen of draaien als ik op me zij ga leggen nu dus ook niet. Heb ook even met de angelsound geluistert en hartje klinkt goed.
    Me buik voelt ook erg vreemd aan, heel strak zeg maar. Zal het daar door komen, misschien dat het dempt ofso?!

Ben een klein beetje geruster maar ga toch morgen ochtend zk bellen of ik even langs kan komen. Week wachten vind ik weer té lang.

@FB; hier best veel kleding in maatje 50.
    Stuk of 10 truitjes, 8 broekjes, 7 rompers een jasje, vestje en 2 boxpakjes!

Steken van onder heb ik ook soms, schijnt bij de bandenpijn te horen. Fijn is het iig niet.

Box staat hier ook ivm met de poes, we dachten dat we de hele dag haar uit de box moesten sturen maar valt me reuze mee ze heeft er gelukkig (nog) geen oog naar. Hopelijk blijfd dat zo als er straks een warm zacht boxkleed in ligt.;)

Ben ook blij met dit forum, gezellig kletsen over onze zwangerschap en beebbies. En elkaar steunen als het nodig is ..helemaal Super!:)

16. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #2116 Banaantje81, 19 jan 2011
    Laatst bewerkt: 19 jan 2011
    Zo is het maar net!!! Ik ben het helemaal eens met je. Dus star, je stelt je niet aan, absoluut niet zelfs. Het gaat om een nieuw leven en je kunt daarmee niet voorzichtig genoeg zijn. En helaas ben ik het ook eens met Ollebolle over dat artsen tegenwoordig niet echt je-van-het zijn, er worden veel fouten gemaakt en belangrijke dingen over het hoofd gezien (is mijn ervaring hoor! Wil niet zeggen dat elke arts slecht is natuurlijk!). Mijn eigen gynaecoloog en een verloskundige in het ziekenhuis zeiden mij allebei dat ik moest opkomen voor mezelf, omdat je daarmee het meest gedaan krijgt. Als ik zelfs van hun dat advies krijg, dan betekent dat toch wel iets! Dus bellen als je je zorgen maakt hoor meid. Echt doen.

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: Gave kinderwagen zo met dat rood! Wilde ook eerst een rode kinderwagen :D En voor dat geld....sjonge!!

Ik heb gisteravond de box in elkaar gezet toen mijn man was overwerken. Zo trots, want hij staat!

Dit is onze kinderwagen, met jeansstof:

18. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @eeka; leuk hoor, je kan er ook geen genoeg van krijgen!;)
    Hier althans, alles wat ik leuk vind neem ik weer mee, moet mezelf af en toe echt een halt toe roepen.

@artsen; hier dus wel slechte ervaring mee gehad eerste 2 zs.
    Nu overigens niet, gyn wil dat ik bel vind hij helemaal geen probleem. 2 weken geleden in het weekend zei er een verpleegster nog; altijd bellen ook snachts, dan zijn we er ook. Omdat ik had gewacht tot de ochtend.
    Wel fijn dat het ook zo kan dus...

19. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Wauw, ook een mooie hoor banaantje!

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik vraag me trouwens af hoe het gaat met anmiri en haar kleine mannetje. Hoop zo dat alles goed gaat met ze!

Deel Deze Pagina