April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@mamavanjuul; goed luisteren naar je lichaam hoor!

@elize; gefeliciteerd en welkom, klets gezellig met ons mee!

Hier niet veel plannen vandaag, dochter ziek thuis!
    Die was vannacht zo aan het hoesten.

Ben zelf ook niet helemaal lekker, hoofdpijn en veel last van me rug gehad vannacht en nog steeds, heb bijna geen oog dicht gedaan hoe ik ook ging liggen elke houding deed zeer.:( Kreeg ook regelmatig een harde buik , misschien dat dat vanuit me rug kwam geen idee, maar doe iig lekker rustig aan vandaag.

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @FB; fijn dat je naar je zin heb gehad het weekendje weg.

En indalings weeën, zou kunnen, hoor meer mensen die het zoals jou beschrijven. Kan er zelf alleen niet over mee praten.

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Elize welkom!

Hier: Gisteren een gesprek gehad met arts, Noah doet het goed voor zo'n ukkie:)
    Hij heeft wel een bloeding gehad in zijn hoofd, komt vaak voor bij zulke kleintjes, zag er niet heel ernstig uit zei ze. Of hij daar iets van over houd kon ze niet met zekerheid zeggen maar zoals het nu lijkt dacht ze van niet... Ze herhalen de echo's van zijn hoofd en ze verwachte geen slechtere uitslag. Spannend...:(
    Hij is ook al wat gegroeid, gister 835 gram.

@star, heeft jouw dochter ook een bleoding gehad? En hoelang hulp met ademhalen?

Wij gaan weer richting umcg, fijne dag!

4. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, Noah heeft sinds gister een buurjongetje, en die heet.......Noah:D lekker verwarrend voor de verpleging...

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @star: beterschap met je dochter. En doe het inderdaad maar lekker rustig aan vandaag, misschien dat je vannacht dan wel goed slaapt en je morgen weer wat fitter voelt.

@anmiri: goed nieuws dat de arts tevreden is over Noah. Wel vervelend van die bloeding en de onzekerheid die dat met zich mee brengt. Maar jullie zoontje is nu al zo'n vechtertje, dat dit ook goed moet komen.
    Lekker verwarrend ja voor de verpleging, twee Noah's naast elkaar :)!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Elize: Welkom!

@ Anmiri: Weer een spannend gesprekje dus... Kan me voorstellen dat je je helemaal rotschrikt bij het woord 'bloeding'... Maar fijn dat de arts je gelijk gerust kon stellen en dat het vaker voorkomt...

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Dames: Ik heb bij anmiri gemerkt dat ik het jammer vond dat ik geen adres had om een kaartje te sturen, en ik weet dat sommigen van jullie dat ook heel jammer vonden. Is het wat om een besloten club aan te maken, puur met het doel om onze adressen aan elkaar te geven, voor degenen die dat willen? Het lijkt me niet zo handig dat we dat hier in het open forum doen... Of heeft iemand een (nog ;)) handiger idee?

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: wat mij betreft een prima idee hoor! Om idd hier nou een adressenlijst aan te maken gaat wellicht wat ver, maar op een besloten forum vind ik het no problem!

@ fb: indalingsweeën zou idd wel eens heel goed kunnen. Heb je het idee dat je kindje lager zit? Minder tegen je ribben en maag? Ben je al geweest bij de HA?

@ maryloes: balen van die misselijkheid zeg, zo zie je maar dat elke zwangerschap weer anders is... kan me voorstellen dat je uitkijkt naar april dan!

@ anmiri: wat fijn dat Noah weer gegroeid was, die 1000 gram komt steeds dichterbij! En tja, het is ook zo'n mooie naam :D die hou je vaak niet voor jezelf, hihi. Idd schrikken van die bloeding! Laat je het weten als je meer weet? Hopelijk valt het allemaal mee, jullie hebben genoeg te verduren gehad nu (heb ik even democratisch besloten :)).

@ elize: welkom!! en nog gefeliciteerd natuurlijk.

@ star: balen dat jij en je meisje ziek zijn! Virusje in huis? Rot dat je dan bijna niet slaapt, je hebt je rust extra hard nodig..

@ mamavanjuul: hoe is het met werken? Is het te doen?

Zo... weer iedereen gehad geloof ik :p sorry als ik iemand vergeten ben...

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@anmiri, wat fijn dat Noah het naar omstandigheden zo goed doet! Ik heb wel vaker gehoord van zo'n bloeding. Gelukkig lijkt het er op dat hij er niks aan overhoudt, maar het blijft spannend. Hopelijk blijven de echo's goed!

@adressenlijst, prima idee! Weet alleen niet zo gauw hoe we dat kunnen uitwisselen, maar daar heeft mrs hair vast een manier voor!

Wel gek ook denk ik af en toe, heb al veel met jullie gedeelt en heb ook wel het idee dat ik jullie een beetje "ken", maar we hebben elkaar nog nooit gezien! Misschien komt het ooit nog eens tot een meet, alhoewel zulke dingen altijd lastig blijven aangezien we allemaal verspreid wonen.

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @adressenlijst: prima om dat via een besloten forum te doen. Ben niet zo thuis in die dingen maar mrs hair heeft daar vast wel een idee over ;).

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier: momenteel heel veel pijn aan mijn polsen, het lijkt wel of ze er met messen in zitten te steken :(. Nou heb ik al jaren polsklachten en met vlagen dezelfde pijn als nu, maar voor mijn zwangerschap slikte ik dan pijnstillers en dat mag nu natuurlijk niet. Paracetamol werkt helaas niet, fysiotherapie ook niet en zelfs met mijn polsbraces om blijft het erg pijnlijk.

Pfff, dit vreet veel energie...

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Ach vervelend dat hij die bloeding heeft gehad. Komt idd veel voor bij te vroeg geboren kindjes. Hoop iig dat het allemaal meevalt.
    Mijn dochtertje heeft het toen niet gehad.

Mijn meissie heeft best lang aan de beademing gelegen, later had ze alleen wat extra zuurstof nodig. Die zou ik toen ook thuis krijgen, zuurstofflessen enzo, zodat ze eens een dag of weekend thuis mocht zijn. Maar een paar dagen voor kerst (ongeveer 4 mnd later) kon ze ineens zonder, en kreeg ik alleen long puffers voor dr mee.

Kan ineens heel hard gaan hoor met die kleintjes, en jou mannetje is ook al zo een sterk kereltje dus dat komt best goed.

Toevallig een naam genootje erbij op de afdeling.

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Bah vervelend eeka, is er helemaal geen alternatief wat medicatie betrefd? Misschien even aan de ha vragen?

Beterschap iig!

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vind t ook een goed idee om een adres lijstje te maken... en misschien mob nr erbij??? Zodat je zelf eventueel kan sms-en ofzo als je niet op i'net kan?? Als t maar wel 100% besloten is..!

Ik kreeg de huisarts vandaag niet te pakken:( Moest natuurlijk ook nog onder werktijd bellen, want kan maar tot 11 uur. Vanacht gelukkig weinig last gehad, maar ga morgen weer bellen.

Ik ga eens zoeken op indalingsweeen. Ik heb zelf t idee dat hij nog wel erg hoog ligt hoor, erg schoppen/bewegen tegen mn ribben en veel last van maagzuur... Ook zie ik m vaak hoog liggen (een hele bult)
    Lastig

Ik las gister ergens dat je ook beenweeen kan hebben!! Iemand ervaring daarmee? Want kan er weinig over vinden! Misschien verklaard dat mn krampen in mn benen?

X

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    * Anmiri: Spannend allemaal... Gelukkig zien de artsen het positief! Leuk nog een mannetje die Noah heet, en nog zn buurjongen ook;)

* Elize: Welkom en praat/lees gezellig mee!! Gaat alles goed verders?
    Werk je (nog)?

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nog 3,5 week werken....!!!! Jeeehh

(effe tussendoor hihi)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga trouwens binnenkort zelf spulletjes maken met strass-steentjes erop. Heb de spullen binnen. Ga eerst wat dingen voor mezelf maken, zoals mutjes met naam, slabbertjes, rompertjes, buikbanden ed met teksten erop... Als ik wat gemaakt heb zal ik hier foto's plaatsen.
    Misschien dat ik andere er dan ook blij mee kan maken voor een klein bedragje

O ja van collega 2 vrijkaartjes voor de avond gekregen voor jonge gezinnenbeurs Even kijken of ik er heen ga! Lijkt me wel leuk... Zo niet, dan laat ik t jullie weten en kan ik iemand anders er misschien wel blij mee maken!

X

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hier gaat t momenteel klote...ik heb een gekneusde nekwervel en gil het af en toe uit van de pijn. Heb van dokter paracetamol met codeine gekregen maar durf het niet te nemen vanwege de baby, ook al heeft ze speciaal opgezocht welke pijnstiller ik wel en neit mocht....

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Wat vervelend zeg! Hoe komt het dat je nekwervel gekneusd is? Snap wel dat je de pijnstillers niet durft te gebruiken, maar de dokter zal het toch wel weten? Anders even overleggen met de vk?

Wens je heel veel sterkte toe!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Dank je. Helaas is er geen alternatief qua medicatie. De artsen hoopten dat ik tijdens de zwangerschap juist veel minder pijn zou hebben, maar helaas... Tja, uiteindelijk zakt de pijn wel weer en ik ga er maar vanuit dat ik over een maand of drie dit alles zo ben vergeten als onze baby geboren is.

@fb: je hebt dus al een hobby gevonden voor in je verlof :D! Gaat trouwens snel joh, nog maar 3,5 week werken! Ben erg benieuwd naar de foto's tzt.

Deel Deze Pagina