April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@FB; mooie buik en schattig mutsje.

@anmiri; idd zal het voor mij idee een reuze baby zijn.:p
    Fijn dat het toch wel goed gaat met noah. Bacterie had me dochtertje toen ook, ze zijn natuurlijk ook zo vatbaat als ze zo klein zijn.
    Meestal geven ze gelijk medicijnen ervoor, hebbe ze dat bij noah ook gedaan?

Balen dat je die bloeding heb gehad, je loopt jezelf idd snel voorbij, ik ken het heel goed. Je bent alleen maar druk met je kleintje en je denk dat je lichamelijk weer redelijk wat aan kan, zo voelt het althans. Ik werd ook steeds om me vingers getikt om het rustiger aan te doen. Maar hoe kan je je wil graag bij je kindje zijn.
    Zo dubbel allemaal hé!
    Toch wel proberen meis...
    *Beterschap en Dikke knuff*

Hier; redelijk geslapen tot 4 uur.:( Ineens beroerd, snotteren, hoofdpijn en rillen. Dus nu ben ik aan de beurt.
    Dus proberen maar wat te eten en dan maar weer lekker me bedje in straks!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri: vervelend zeg, die bloeding! Ik denk dat het ook heel moeilijk is om in jouw situatie jezelf niet voorbij te lopen, je wilt toch het liefste bij Noah zijn en bent dan misschien snel geneigd om niet genoeg naar je eigen lichaam te luisteren. Het is ook niet niks wat je allemaal voor je kiezen hebt gekregen...
    *knuffel en veel beterschap*

@star: jij ook heel veel beterschap en doe het rustig aan.

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    @anmari: Lastig hoor dat je rustiger aan moet gaan doen... Probeer ook een beetje aan jezelf te denken (voor zover dit kan). Dan kan je straks een sterkte gezonde moeder zijn voor Noah...
    *knuffel*

Bedankt voor alle leuke reacties over t mutsje en mn buik;)

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ fb: mooie buik hoor! En idd een snoepig mutsje, goed gelukt toch?

@ anmiri: logisch dat je jezelf voorbij loopt, je wil er toch zoveel mogelijk zijn voor je kleine man! Probeer toch je rust af en toe te pakken waar het kan, het gaat je niet in je kouwe kleren zitten.
    Wel een prettig idee dat de artsen denken dat Noah niet meer ziek gaat worden van die bacterie, maar het lijkt me toch een beetje griezelig, of niet?

@ star: tja... vaak ontkom je er niet aan he, als je eenmaal een virus in huis hebt! Zeker als je kind ziek is (geweest), die hangt dan zo lekker aan mama... Ziek lekker uit meid, neem je tijd!

@ hier: zometeen met mijn familie lekker een weekendje weg naar Maastricht. Jammer alleen dat het altijd zoveel voorbereiding vergt... wassen, inpakken, plannen, etc. etc. En manlief zegt dan: ja, maar als ik nou eventjes boodschapjes ga doen, dan kun jij toch de rest regelen ;)? eeehhhh... oke... blijven ademen... mannen hebben nou eenmaal vaak niet zo door wat het aan voorbereiding vergt, zeker met zo'n kleine man! Tis een lieverd, maar af en toe...

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Zo, ik ben er ook weer, eindelijk. Herstellende van die nekwervelkneuzing. Vandaag weer gaan werken.... Fysio helpt wel goed ertegen en heb nu bijna geen last meer. De fysio zei dat het zomaar plotseling kan ontstaan door een verkeerde slaaphouding, dan komt er een wervel in de verdrukking en dan ben je de sjaak. Dat is waarschijnlijk bij mij gebeurd. Ik wist niet dat dat zulke grote consequenties had! Heb bijna de hele week niet kunnen werken erdoor, en het is al zo druk...

Weer nieuwe foto's van Anmiri zie ik en een buikfoto van FB, leuk hoor! Gelukkig gaat het dus naar omstandigheden goed met de kleine Noah?

Wat zijn er veel meiden hier die al op de 30 weken zitten zeg, en weer allemaal echo's gehad ook? Spannend hoor! Het komt nu zo dichtbij! Ons babykamertje is nu zo goed als af, eindelijk, de meubels staan in elkaar, spulletjes bijna compleet.

MamaMarije: Veel plezier in Maastricht! Lekker hoor, even er tussenuit.

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de 30-weken begint het idd super dichtbij te komen... ik tel de weken af waardoor de termijn nog korter lijkt.

het is voor mij als de dag van gisteren dat ik mijn hier aanmeldde met wat 6 weken??? en nu ga ik richting 30 weken.. ongelofelijk.

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames,

Eventjes ego hoor.. Ik heb best een nare ochtend achter de rug. Ben naar het ziekenhuis geweest om te testen op zwangerschapsdiabetes, en die test was niet goed. Het is niet gezegd dat ik daadwerkelijk diabates heb, maar mijn score was wel te hoog.

De komende weken moet ik vier keer per dag bloedsuikers prikken. Als blijkt dat die toch te hoog blijven, moet ik insuline gaan spuiten en word ik overgedragen aan de gynaecoloog (en ingeleid met 38 weken :(). Sowieso moet ik naar een diëtist van de diabetespoli en naar de internist van het ziekenhuis. Hele mallemolen dus...

Eerst maar eens kijken hoe mijn bloedsuikerwaardes dit weekend zijn, en dan maar hopen dat het meevalt... Gelukkig was mijn lieve man mee naar het ziekenhuis, en heb ik even in een stil hoekje wat traantjes kunnen laten, want ik schrok echt behoorlijk...

8. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet schrikken!! Ik heb dit ook moeten doen zodra het bekend was dat ik in verwachting was en ben zelfs nog steeds onder controle.
    Ik prik mijn hele zwangerschap al voor mijn suikerwaarde. Je kunt het zelf onder controle houden door anders te gaan eten. Ga eerst 4x daags prikken en als dan blijkt dat de waarde hoog zijn, zul je idd insuline moeten spuiten. Tot nu toe heb ik het onder controle, maar ik blijf ook angstig hoor. Maar ik hou het goed bij. Ben ook onder controle by gynaecoloog en de hele reutemeteut. Het is niet leuk, maar het is beter om goed onder controle te zijn.
    Vanwege dit krijg ik ook om de 3 weken een groei-echo..

Ik heb geen zwangerschapsdiabetes, maar wel hele hoge kans om het te krijgen.

9. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @mrs hair. wat ene rotnieuws! maar fijn dat ze het zo goed onder controle houden.

@hier. had vanmorgen erg last van buikpijn. beetje ongesteldheidsgevoel. heb ik nog niet eerder gehad. nu pas trekt het weg. even in de gaten houden

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

:$:$:$ Wow mooie buik hoor! Ongelofelijk hoeveel dat toch kan schelen! Zo'n buik had ik vorige zwangerschap nog niet eens met 40 weken. Die moet al goed in de weg zitten!

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@anmiri: He bah een bloeding.... Ik vond het al knap dat je zo snel weer op de been was, maar ik denk dat je jezelf in deze situatie inderdaad heeeeel erg snel voorbij loopt. Je wil je kids aandacht geven en het liefst natuurlijk ook de hele dag bij Noah zijn. Moeilijk hoor! Probeer inderdaad af en toe een paar uurtjes te gaan liggen, of misschien wat eerder naar bed als het kan (weet het, makkelijker gezegd dan gedaan...!).

@mrshair: he bah wat een waardeloos nieuws! Hopelijk kan je het idd onder controle houden met prikken en valt het uiteindelijk allemaal mee.

@Maxi cosi voetenzak: Wat doen jullie??? Bij onze dochter heb ik geen maxi cosi voetenzak aangeschaft omdat ze in juli werd geboren. Die dingen zijn gewoon echt te warm voor de zomer, dus ik heb gewoon een dekentje over haar heen gelegd. Nu dus april.... Elke keer een jasje aan-en-uit doen is natuurlijk ook niets, dus wat zal ik doen? Een Lodger misschien of een andere wrapper die ook in de maxi cosi past? Heb ze van Koeka gezien en Snoozebaby.... Iemand tips / ervaring???

12. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    O dat is wel schrikken hoor!!
    Hopelijk valt t allemaal mee.... Spannend komende weken!

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik heb dit ook al 3 keer gehad sinds 2,5 week geleden... Ben ook extra onderzocht door gyn, maar niks geks gevonden. Alles was goed.
    Denk dat t er bij hoort, lees t bij meerdere!
    Maar goed in de gaten houden, en als je t niet vertrouwd -> bellen!;)

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik weet t ook nog niet!?:(
    We gaan vanavond de kinderwagen halen, dus zal meteen even rondkijken wat ik eventueel kan kopen...

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamaMarije: mocht je dit nog op tijd lezen, dan heel veel plezier in Maastricht!

@mrs hair: jeetje, da's niet zo'n leuk nieuws! Misschien blijkt het toch wel mee te vallen en anders ben je in het ziekenhuis in ieder geval in goede handen. Wel fijn dat je man mee is gegaan vanmorgen zodat hij je meteen kon steunen.

@voetenzak maxi cosi: ook nog niet echt over nagedacht...

@smyltje: is je buikpijn nu helemaal over? Anders inderdaad gewoon bellen hoor.

@fb: leuk, vanavond kinderwagen ophalen!

Inmiddels ben ik ook in het bezit van het kraampakket, ze hebben het vanmiddag bezorgd. Gelukkig was ik door jullie verhalen al voorbereid, dus ik heb alleen de leuke dingen (knuffel en boekje) uit de doos gehaald en de rest mooi laten zitten. Daar hoop ik voorlopig nog niet mee geconfronteerd te worden.

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Gelukkig dat het weer beter gaat met je. Wel vervelend zeg, dat dit kan komen door een verkeerde slaaphouding...

Leuk dat je kamertje (bijna) af is. Hier ook en ik kan er zo van genieten, loop iedere dag wel een paar keer binnen om te kijken :)!

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: Wat een rotnieuws zeg. Dat is wel even schrikken... Hopelijk valt alles mee. Maar misschien zoals Ollebolle al zei is het met een nieuwe manier van eten wel voor het grootste deel zelf op te lossen? Ik hoop het!!

Eeka: Ja de inhoud van dat kraampakket is niet echt om vrolijk van te worden. Maar denk maar zo: de helft heb je misschien niet eens echt nodig straks. Veel spullen zitten er volgens mij ook 'preventief' in. Ja leuk he zo'n eigen babykamertje!! Word helemaal warm vanbinnen als ik daar binnen loop, zo speciaal. En ook stiekem wel een beetje eng, zo'n grote verandering in je leven!

@hier: Zit een kindje met zijn voetje onder mijn rib...dat voelt raar. Niet echt lekker eigenlijk. Zo, nu op naar huis! Vandaag weer lekker gaan werken (nek is weer OK) en ben goed productief geweest dus nu mag ik wel weer relaxen vind ik ;)

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hier is eindelijk de buikpijn gezakt. heeft echt van 10 uur tot 15 uur geduurd. nu is het weg. voel smurfje nog goed, dus maak me nog niet echt zorgen. hou het wel goed in de gaten!
    vanmorgen heb ik de hik gefilmd! echt heel duidelijk te zien. grappig :)

19. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
  20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    mooie buik smyltje! En gelukkig dat de pijn nu weg is.

banaantje: dat herken ik wel, dat het ook een beetje "eng" voelt! Het is inderdaad een hele grote verandering die eraan zit te komen.

Vandaag heb ik slofjes gekregen van mijn moeder, die heeft ze zelf gebreid. Zo lief! En een tante was ook al bezig met iets te maken, wat is nog een verrassing, maar ze is erg creatief en weet wel wat ik leuk vind. Laat me dus maar verrassen ;)!

Deel Deze Pagina