April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@FB, die kortingsstickers zaten van de week bij de Wij Jonge Ouders. Als je je hebt aangemeld voor de blije doos krijg je het tijdschrift ook, niet gehad?

@mrs hair, fijn dat de waardes dit weekend keurig waren! Als ik het goed begrepen heb eet je heel gezond. Kun je dan toch zwangerschapssuiker ontwikkelen? Of heeft dat uberhaupt niks met wat je eet te maken?

@bewegingen, je moet je kindje inderdaad zo'n 10x per dag voelen. Maar in theorie kan je kindje natuurlijk binnen 10 minuten 10x bewegen. Wat ik altijd van mijn vk heb begrepen is dat het ook meer om het patroon gaat. Ik heb in ieder geval wel dat ik ons meisje op redelijk vaste momenten gedurende de dag voel. Stel dat het opeens op die momenten heel rustig is, zou ik het wel in de gaten houden.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij mij was er iets misgegaan met de aanmelding voor de blije doos:(
    Dus ik krijg t tijdschrift pas vanaf volgende maand.... Wel heb ik de uitnodiging gehad om de doos te halen!

Hij beweegt wel de hele dag door, alleen veeeel minder dan voorheen, en rustiger. Ik denk zelf dat t wel goed zit hoor! maar houd t even in de gaten, en ben even benieuwd naar jullie reacties....

x

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fb: wel opletten hoor met die harde buiken! Misschien toch (nog) rustiger aan gaan doen?!
    Qua bewegingen, ik heb alleen de instructie gekregen dat ik vanaf de 26e week de baby iedere dag moet voelen bewegen. Maar hoeveel heeft de vk niet gezegd.

@mrs hair: was je suiker vanavond (na 1,5 uur ;)) wel onder de 7? Wel balen hoor, iedere keer dat prikken.

@maryloes: goed geshopt dus met leuke kortingen :D!

@blije doos: ben nu al twee zaterdagen op een rij voor niks bij filialen van Prenatal geweest, iedere keer is de doos op :(.

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    fb: wil je nog stickers van Prenatal hebben dan? Heb ze namelijk nog allemaal liggen en ga ze zelf niet gebruiken. Je krijgt 6x 15% korting op alles en 2x 20% korting op kleding.

5. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    mrs Hair, vind je waardes prima, denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!

Verlof, denk dat ik die nu maar vast neem:D

Star, beterschap!!!!

Noah::):):):):)Hij is zo lief en knap! Hij doet het echt keurig, ze willen morgen low flow proberen voor een paar dagen, daarna mag meneertje helemaal zelf gaan ademhalen!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @FBtje: Ik weet wel zeker dat je rustiger aan moet doen!!! Man, ik word alleen al moe als ik je verhalen lees...haha!
    Nee, serieus meid, pas op hoor, je moet er nog wel "even" een kindje uit poepen straks en dan is het echt gedaan met de rust!

@Bewegingen: Elke beweging is er inderdaad 1. Hier ook wel een duidelijk patroon. 's Ochtens. 's middags en 's avonds zijn er bepaalde trappeluurtjes.

@Hier: erg druk gehad...vriendlief is jarig vandaag en vandaag dus visite gehad. erg gezellig, maar wel druk.
    Daarnaast is dochterlief....nou ja, 2 jaar! Dus....veel aanvaringen met elkaar, hahah! Kleine boef is het hoor!
    Maar wel een hele lieve!

@hormonen: Tja...ik reageer wel heftiger, maar om er inderdaad nou alles op te gooien....daar trap ik niet in!

ZO...nu nog even relaxen met Boer zoekt vrouw en dan mooi op tijd naar bed!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja, de bedoeling is om 4 weken van te voren te stoppen, dan 2 weken werken en dan weer 3 weken vakantie...

Laatste werkdag is dan 23 maart...

8. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    mamavanjuul: proficiat met de verjaardag van je vriend!

anmiri: wat een mooie foto weer! Ben zo blij voor jullie dat het goed gaat! Ligt Noah nog onder de warmtelamp?

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Anmiri: wat een mooie foto van noah, zo klein nog.

Ik moet nu nog 4 weekjes werken, maar ben echt aan het aftellen, ben echt super moe en er komt thuis niet veel uit mijn handen. het werk wordt best zwaar en heb soms harde buiken, draag heel veel de steunband en dat helpt wel, anders loop ik sávonds krom van de bandenpijn. ik probeer maar rustig een beetje door te gaan afwisselend met rust nemen. De babykamer is zo goed als klaar, alleen nog het rolgordijntje ophangen, hij is erg mooi geworden.

ik heb nog wel een beschaafd buikje vind iedereen, ik vergeet steeds om foto's te maken, dan en ik alweer met mijn gedachten ergens anders.

Afgelopen vrijdag ook, dan rij ik met een collega mee naar mijn werk, ongeveer 15 kilometer van huis, komen we daar aan, gaat mijn telefoon, is het mijn man, waar ik de autosleutel heb, want hij moets met de auto mijn zoontje naar de psz brengen en dan naar zijn werk. ik denken voel in mijn jaszak en wat zit daar de autosleutel, konden we weer terug naar huis, terwijl hij de avond te voren nog vraagt, heb je de autosleutel al uit je jas gehaald. ik ben dat dan na een aantal minuten zo weer vergeten, echt stom, ik baalde er echt super van. maar ja, zwangerschapsvergeetachtigheid heet dat geloof ik, ik hoop dat dat straks weer over is.

veel succes allemaal met de laatste loodjes.

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mamavanjuul: gefeliciteerd!

@anmiri: mooie foto weer!
    Bij iedere foto vin dik het toch weer moeilijk om voor te stellen dat er ook zo'n ukkie in mijn buik zit!

@FB: oei die harde buiken zijn idd niet best! Toch maar wat rustiger aan proberen te doen.... Bij de 1e zwangerschap wa sik ook net Truus de Mier hoor, toen dwong ik mezelf na elke 30 min. "Truus de Mieren" ook weer 30 min. te zitten en dat werkte best goed voor mij....

@urineverlies: hebben jullie daar ook zo'n last van? :) Gisteren was echt het toppunt. Had een beetje te veel gedaan (keuken uitgesopt) en dan is mijn bekken "vermoeid" en dan is er helemaal geen houden aan.... bij elke keer niezen, hoesten of een gekke beweging begint het dan weer. Waren we bij de Bart Smit moest ik niezen en ja hoor..... voor m'n gevoel stond ik gewoon in m'n broek te piessen (uiteindelijk viel het nog wel mee, maar wat voelde ik me ellendig). M'n man moest onwijs hard lachen en stelde voor on TenaLady voor me te gaan halen ;););) Uieindelijk kon ik er zelf ook wel om lachen hoor, maar op dat moment zelf kon ik echt wel door de grond zakken....

12. Juli2009

@verlof: 28 feb. zou mijn laatste werkdag zijn, maar ik zit nu dus al 2 weken thuis...... dus eh 13 weken van te voren :)

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ maryloes: zwangerschapsdiabetes kan je (soms) onder controle houden met een gezond eetpatroon, maar je eten is niet de oorzaak. Het komt door je zwangerschapshormonen dat de insuline, ook een hormoon, niet goed werkt... Eigenlijk is mijn bekkeninstqbiliteit ook al een oorzaak van mijn zwangerschapshormonen die hun werk te goed doen, dus die hormonen van mij doen het in ieder geval super ;)

@ eeka: na 1,5 uur zat ik gelukkig wel op 6,3 dus ik had gewoon echt te vroeg geprikt :D, was wel weer behoorlijk opgelucht!

@ anmiri: wat een prachtige foto weer!! En wat fijn dat je low care mag gaan proberen!! En als hij eenmaal zelfstandig mag gaan ademen en van een heleboel buisjes en slangetjes verlost is, maakt hij waarschijnlijk nog weer een grote sprong, toch?

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Graaag...!!!!

Ik wil namelijk nog wat kleding halen voor de uk.
    Denk bij prenatal, want kan nergens anders maatjes 50 vinden:(

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Goed zeg!!!
    Wel spannend....
    Wat is t toch een sterk mannetje zeg!!

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

hahaahh wat een actie!!!;)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lieve foto van Noah....
    Vind t echt mooi om zijn foto's te zien.
    Krijg elke x een verliefd gevoel erbij.

Laat staan wat jullie voelen...!!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga jullie advies maar opvolgen en wat rustiger aan doen....:(
    Heb zelf t idee dat ik niet veel doe, zit écht best veel op de bank.
    Maar ja, dan wel vaak druk op mn laptop...

Hmmm even deze week aankijken als ik wat rustiger doe hoe het gaat.
    Wil niet dat er straks iets gebeurd, of dat hij ineens eerder komt.

Wat zijn de gevolgen eigenlijk van harde buiken???
    Of consequenties?

X

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik besef denk k zelf ook nog niet dat ik alweer 7 mnd zwanger ben....
    Als ik t hardop zeg; 7 mnd zwanger, denk ik wwooo 7 maanden alweer!

x

20. Juli2009

@zwangerschapsvergeetachtigheid: had mij ook kunnen gebeuren hoor. Ik trek regelmatig de deur achter me dicht en dan denk ik, shit heb ik mijn sleutels nou wel... ;)

Na de bevalling meteen geen last meer van die vergeetachtigheid... Echt niet!! Tenminste niet bij mij. Na de bevalling werd het alleen maar erger en het heeft nog zeker 6 mn geduurd voordat ik weer een beetje wat kon onthouden ;). Gek werd ik ervan!

Deel Deze Pagina