Gevolgen weet ik eigenlijk ook niet maar harde buiken zijn vaak een teken van je lichaam te veel doet en dat je het rustiger aan moet doen. Zijn ze ook pijnlijk? (vast een bakerpraatje hoor, maar ik heb wel eens gehoord "veel harde buiken is een slim kind" )
Als je me een pb-tje stuurt met je adresgegevens, dan kan ik ze morgen op de post doen en heb je ze dinsdag als het goed is. Ze zijn nog geldig t/m 6 februari.
mrs hair: gelukkig dat 't wel gewoon goed was! Enne, de volgende keer zul je waarschijnlijk heel goed de klok in de gaten houden en niet te vroeg prikken . urineverlies: hier sinds een paar dagen ook last van . Voelt aan als heel veel, maar is iedere keer maar een paar druppeltjes.
Idd mrs Hair en hij is de meeste draadjes al kwijt! Hij had 3 infusen, die zijn er al uit, hij doet het dus alleen op moedermelk nu Als hij die low flow krijgt is dat grote ding van zijn neus af en dat mutsje weg. Dan krijgt ie gewoon zo'n snorretje met lucht onder zijn neus. Denk dat de sonde dan ook via zijn neus kan ipv keel. Weet niet meer wie het vroeg, over een warmtelamp. Hij ligt in de couveuse voor de warmte en die lamp was om bilirubine af te breken, het geel zien. Die lamp is sinds gister weer weg!
@anmiri, wat een sterk kereltje heb jij zeg, echt een kleine vechtertje! Hoe is het verder met jou dan? @urineverlies: hier ook last van, vooral bij het lachen, hoesten en niezen! @vergeetachtigheid: hier ontzettende last van, het is nog een wonder dat ik mijn hoofd niet vergeet. Op dit moment slechts 1 hersencel actief 8) @harde buiken: heel snel last van als ik eventjes iets doe. Rust dus ook heel vaak uit. Wordt nog leuk als ik naar de 9-maandenbeurs zal gaan.. @baby voelen: minder dan voorheen, maar dat komt ook mede doordat de kleine groeit en de ruimte om lekker te bewegen beperkt wordt. Zolang ik af en toe een schoppie voel maak ik me niet druk. @hormomen: geen last van @zwangerschapssuiker Mrs Hair: Ik hoef niet elke dag 4x te prikken, in het begin wel, maar nu mag ik om de dag prikken en zelf bepalen of het na het ontbijt, lunch of diner is. En af en toe prik ik dagen wel 4x per dag. Dus spelenderwijs.. @blijedoos: vergeten op te halen, tja wat wil je met 1 actieve hersencel :x Voor de rest niks nieuws te melden, behalve nog 10 weken te gaan en 7 weken werken
@anmiri; Wat ontzettend fijn dat Noah het zo goed doet! Fijn ook dat je ons op de hoogte houdt! Wat heerlijk om die foto's ook te zien. Heel raar, maar bij mij is het sinds de geboorte van Noah ook meer werkelijk geworden dat ik ook zo'n kleintje in mijn buik heb. @ hormonen... pfff heb nog steeds dagen dat ik weinig kan hebben, maar ik vind het ook wel makkelijk dat mijn man dat gebruikt als hij zelf ook een kort lontje heeft. @ blije doos; stond daar zaterdag ook voor niks, leveringsproblemen, dus geen blije doos voor mij. De bon was nog maar geldig tot 5 februari, maar in de winkel zeiden ze dat ze daar niet echt naar keken. @baby voelen.. gisteren wat minder, mis dat dan gelijk wel. Hoop dat ze vandaag weer actiever is. Hier is de babykamer eigenlijk zo goed als klaar (Joepie!!) Stond zaterdagavond nog spullen in te ruimen, want als het dan kan, dan moet het gelijk bij mij. Papa staat ook elke keer nu in het kamertje te genieten, dat is zo schattig! Ik stop officieel 23 februari met werken, maar werk nu al maar 50%, ik trok de wisselende werktijden, en het onderweg naar cliënten in de auto snel eten niet meer. Dit icm met de lage bloeddruk en last van mijn rug en bekken. Ik moet morgen naar de bedrijfsarts en dan hoop ik niet dat die mij weer voor 3 weken full-time aan het werk stuurt! Ik zit nu maar een beetje te zitten, dat is het rotte van avonddiensten, zit ik me de hele dag in te houden om nog van 16.00 tot 23.00 te gaan werken... Zo ik heb even geklaagd, wie heeft er nog leuk nieuws?
@anmiri: ik was degene die dat vroeg van de warmtelamp. Maar wat doet Noah het dan toch goed, echt super hoor! Heb jij dit weekend ook wat aan jezelf kunnen denken, tijd genomen voor jezelf? Is natuurlijk erg moeilijk, maar wel belangrijk in deze heftige periode. @ollebolle: herkenbaar, die vergeetachtigheid! Voel me af en toe ook echt een vergiet en schrijf alle belangrijke dingen op want anders vergeet ik het. @noukie: ik verwacht niet dat de bedrijfsarts je nog fulltime aan het werk stuurt, ze zijn vaak toch erg voorzichtig met zwangere dames. Maar die avonddiensten lijken me wel erg vervelend, want dan zit je inderdaad de hele dag te wachten tot je een keertje kunt gaan werken... En leuk trouwens dat jullie babykamer ook klaar is en dat papa er ook zo van geniet! Ik heb net de controle bij de vk gehad, alles was goed gelukkig! Heb af en toe wat last van steken in mijn vagina, maar dit heeft te maken met het indalen van het kindje en kon geen kwaad. De vk maakte nog wel een opmerking over de bruine zwangerschapsstreep die over mijn buik loopt, want ze vond het grappig dat deze zo duidelijk te zien is. Het hb-gehalte was ook nog bepaald en is nu weer gestegen naar 7,3! De appelstroop, Roosvicee en groene groenten hebben hun werk gedaan dus ik hoef geen ijzertabletten gelukkig!
Daar was ik weer! Heerlijk weekendje gehad, helaas alleen wel érg druk! Ietsje eerder naar huis gegaan om te voorkomen dat Lucas en ik niet helemaal in zouden storten . Vanochtend alweer Muziek op schoot gedaan met Lucas, dus alweer volop in beweging! Ik heb alles bijgelezen, maar weet het niet meer zo precies @ mrs. hair: rot dat je toch moet prikken nu! Kan me voorstellen dat je daar even enorm van baalde/baalt! En ook inleiden met 38 weken dus? Hoe zijn je suikers nu? @ anmiri: wat fijn dat Noah het zo goed doet! Het is inderdaad een knap en sterk kereltje, dat belooft wat... Hoe is het nu met jou? @ zwangerschapsstreep: heel bijzonder, bij Lucas had ik een duidelijke bruine streep en nu helemaal niks!! Bizar... zou het dan toch een meid zijn ? @ blije doos: moet m ook nog ophalen, maar met al die berichten dat ze op zijn, weet ik niet of ik de moeite ga doen .... Wat heerlijk dat veel van jullie aan het aftellen zijn naar je verlof! Ben ik overigens de enige thuisblijfmama? Ik wist het eigenlijk niet meer zo @ buik: hier zit ie BEHOORLIJK in de weg... kan de bank bijna niet meer uitkomen (lekkere diepe hangbank), schoenen/steunkous/etc is een drama. Hij wordt voor mijn gevoel nu ook echt 'zwaar', echt het gevoel dat je extra gewicht meetilt! Sorry als ik het e.e.a. vergeten ben!
Ha mamaMarije, fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad! Je ging toch naar familie toe of met familie een weekend weg, of heb ik het nu heel erg mis? Zal in ieder geval wel gezellig zijn geweest met allemaal familie! Grappig dat je nu helemaal geen zwangerschapsstreep hebt en bij Lucas wel... Tja, misschien komt het bakerpraatje inderdaad uit en krijg je nu een meisje . Ik ga het vrijdag of zaterdag toch nog maar een keertje proberen met de Blijedoos. Hopelijk is ie dan wel binnen gekomen...
@ MamaMarije: Nee, ik hoef niet insuline te prikken, ik moet 4x per dag bloedsuikerwaardes prikken. En ik heb een hele rits aan bezoekjes aan het ziekenhuis gepland staan, het is een hele mallemolen... Fijn dat jij een leuk weekend hebt gehad! @ Noukie: Ik denk ook niet dat je weer fulltime aan het werk moet hoor, zou ook nauwelijks de moeite zijn voor die 3 weken toch? @ Eeka: Ik wist niet dat kindjes al zo vroeg indalen... Er waren nog een paar dames met ongesteldheidspijn, dus wellicht voor anderen wel herkenbaar, het blijft mij tot nu toe bespaard. Hier: Met twee zieke kinderen thuis... En zó vreselijk slecht geslapen vannacht, ik heb vanaf 3 uur wakker gelegen, pas in slaap gevallen tegen half 7 ofzo, en ik moest om 7u opstaan...
mrs hair: Beterschap met de kinderen! Altijd zielig als ze ziek zijn. Balen dat je zelf zo slecht geslapen hebt. Hopelijk gaat het vannacht beter...
oké, ik heb wat geks en wil even weten wat jullie vinden. niet lachen! ik heb sinds een paar dagen dat 1 schaamlip erg opgezwollen is. doet geen zeer! nu wil ik er wel even naar laten kijken (IELL!). zal ik hiermee naar de HA of VK moeten?? @bewegen. grappig dat sommige zich een beetje 'zorgen' maken dat jullie de beeb wat minder voelen, ik maak me zorgen omdat ik haar veel voel!! wordt er he-le-maal kriegel van. bijna de hele dag door draaien, woelen, trappen, de hik. AHHH geen moment rust! ook op mn werk niet als ik lekker bezig ben. 's nachts ook veel wakker.. zo zie je maar, het is niet gauw goed
smyltje, ik zou denk ik de vk bellen. Hier kun je 's ochtends de assistente bellen om te overleggen bij klachten. Misschien heeft het met de zwangerschap te maken? En zo niet, dan stuurt de vk of assistente je wel door naar de huisarts lijkt me. Sterkte ermee!
Zo, mijn nekwervelkneuzing is weer over! Vandaag lekker naar de zaak geweest. Heb afgelopen dagen echt weinig achter de computer gezeten maar heb alles zoveel mogelijk bijgelezen. @blijedoos: Dit weekend opgehaald, en zag echt veel zwangere vrouwtjes voorbijkomen in de stad met die doos! Zo geinig. Er zat een rompertje en speentje in die wel handig waren, en wat Pampers. Voor de rest vooral reclamefolders. @indalen: Begint dat nu al??? Ojee, mijn baby ligt volgens mij nog steeds hartstikke dwars, ik voel aan de linker- en rechterkant van mijn buik de beweging (armpjes en beentjes) dus hij ligt horizontaal. Hopelijk draait hij/zij nog op tijd dan. @buik: Druk begint wat groter te worden, in bed krijg ik nu zelfs last van bekken en heupen. Wel jammer. @werk: Ik ben ontzettend gestressed. Volgende week heb ik een aantal heel belangrijke afspraken voor de zaak en vrijdag ook weer eentje, allemaal nieuwe opdrachten waaronder een paar heeeele grote. Heb er zelfs slapeloze nachten door gehad Ik weet dat het niet goed is, maar dat is het nadeel van een eigen zaak. Het is gewoon je financiele zekerheid én je hobby tegelijkertijd. Kan het niet loslaten. Maar eigenlijk moet dat wel, ik voel me gefrustreerd erdoor. Ik wil minder gaan werken maar op deze manier zit dat er echt niet in. En wat minder uren maken kan best, maar dan moet ik in die uren die ik overhoud wel extra productief zijn. Wat een dilemma's. Door die nekwervelkneuzing heb ik vorige week zo lang thuisgezeten dat ik nu alweer achterstanden heb in te halen...zucht!!! Kan wel janken.
@harde buiken: de vk zei tegen mij, doordat ik te veel harde buiken had. Dat de harde buiken weeen gaan worden als je er dus niet naar luistert en er niet aan toegeeft. Naja, dat wil je natuurlijk nog niet! @ijzer: is bij mij net geprikt, ook iets te laag, maar hoef nog net niet aan de medicijnen. @buik: hier valt t echt nog mee hoor. Kan mezelf ook nog gewoon scheren van onder. Dus daar ben ik blij mee. @Noah: wat een lieve foto weer! Echt een sterk kereltje hoor! Kan me voorstellen dat je erg trots bent! @indalen: net bij de vk geweest en de baby ligt nu goed, lag steeds in stuit, maar nu ingedaald
Misschien een domme vraag, maar waarom wordt er bij jullie allemaal ijzer gechecked? Bij mij hebben ze maar 1 bloedonderzoekje gedaan helemaal aan het begin van de zwangerschap, om de algemene tests te doen en zo, en 1 keer geprikt voor de combinatietest, meer niet. Is dat niet ongebruikelijk dat ze bij mij geen ijzer checken, of doen ze dat standaard bij de 30 weken?
@banaantje: ik weet t niet, de vk begon er ineens over. Misschien volgende keer aan haar vragen? Of hier even bij de vragen aan de verloskundige op dit forum vragen.
@banaantje: lastig met je werk! Als je een eigen zaak hebt komt er natuurlijk wel veel meer bij kijken dan dat je in loondienst bent. Hopelijk kun je toch een goed evenwicht vinden in werk en rust en maak je je tijdens je verlof niet al te veel zorgen. En de komende week jezelf niet te druk maken om de opdrachten! @monique: vervelend van je harde buiken! @ijzer controleren: bij mij hebben ze dat met de 9 weken gedaan en daarna met de 24 weken. De assistente zei dat ze dat meestal tussen de 24 en 28 weken deden. En omdat hb-gehalte met 24 weken laag was vroeg ik of ze deze keer nog een keertje wilde controleren, omdat ik nog steeds vrij moe ben en graag wilde weten of m'n ijzerrijk "dieet" goed werkt. @indalen: baby is bij mij nog niet echt ingedaald hoor, maar de steken die ik voel hebben wel met het indalen te maken volgens de vk. Ze zei ook nog dat de baby rond deze termijn ingedaald kan zijn om dan vervolgens weer een tijdje anders te gaan liggen en opnieuw in te dalen. Ik kon dus nog wel even last blijven houden van steken...
@ banaantje: bij mij hebben ze ijzer gecheckt omdat ik zo moe was... Dus hoert niet standaard volgens mij.
@Indalen: Nou, hier volgens mij ook niet hoor, heb het idee dat ze overdwars ligt. Hoop het niet, want dan wordt het zo wie zo een keizersnee en ik hoop toch op een vaginale bevalling.... @Buik: Pff, die begint nu wel in de weg te zitten. Krijg bij schoenen aan trekken meteen last van zuur...erg vervelend. @Zwangerschapsstreep: Vorige keer ook, nu niet...en tja...2e meid is op komst. dus ontkracht het bakerpraatje meteen...sorry @Vergeetachtigheid: vreselijk! @NOAH!!! Wat een sterk kereltje, lees steeds de stukjes hard op voor aan mijn vriend. Wat een manneke zeg! ....tja...verder weet ik het niet meer, hahaha! Ow ja, buikfoto!!!