April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mrshair: beterschap met de kids!

@Mamamarije: mooi dat het weekendje weg geslaagd was!

@zwangerschapsstreep: bij de 1e geen streep en bij de 2e ook (nog) niets te zien.

@mamavanjuul: mooie buik! je draagt je kindje echt naar voren zo te zien!

@Ijzer: hier is het ook standaard rond de 30 weken

@maryloes: Moooooooi!!! Hier wordt het ook een knalmuur (paars) voor dochter en blauw met lime groen voor de baby.

2. Juli2009

Dat meen je niet! :$ :$ :$ Hopelijk zetten de weeen niet verder door en stoppen ze door de bedrust. Ik ga in ieder geval voor jullie duimen dat de kleine nog even lekker blijft zitten. Heel veel sterkte!!!!

Pingen: ehhhh .... :) ooit wel eens iets van gehoord, maar hoe het ook alweer moet :( Ik ga wel effe googlen en en anders weet onze wizzkit Banaantje het misschien wel :D

3. Juli2009

Wat is pingen?

Pingen is de allernieuwste trend op het gebied van messaging. Pingen houdt in dat je razendsnel en onbeperkt berichten (in de vorm van tekst, beeld of spraak) kunt versturen via het programma BlackBerry® Messenger, dat uitsluitend op BlackBerry smartphones te vinden is. Hoewel de techniek al een tijd bestaat, wint deze vorm van Hi-speed Messaging de afgelopen tijd enorm aan populariteit.

De trend is over komen waaien uit Amerika, waar talloze celebrities met hun BlackBerry in hun hand, vaak pingend, op de gevoelige plaat zijn gezet. Er is zelfs een website aan deze ‘Celeberries’ gewijd.

4. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Nou daar ben ik dan weer na een hele tijd! Wegens drukte gewoon geen tijd meer gehad om alles bij te houden maar heb net even alles terug gelezen!:)

Anmiri: Wat een prachtig kereltje! Nog zo klein! Gaat het verder goed met hem?

FB: Sterkte meid!

Hier veel last van zwangerschapskwaaltjes.. mijn bloeddruk is erg hoog en zit nu thuis..mag niet meer werken..Harde buiken werden steeds meer en ook pijnlijk dus ook hier verplichte rust..Gelukkig hoef ik tot nu toe nog niet in het zh te blijven maar de kans zit er wel in dat ze binnenkort toch daar laten blijven..:( Probeer het nu al heel rustig aan te doen maar als je zo thuis zit is dat toch erg moeilijk!..

Kamertje is wel helemaal klaar nu! moet alleen nog alles wassen en strijken en daar ben ik langzaam eens mee begonnen..:)..

Hoe is het verder met iedereen? Nog steeds dames die nog aan het werk zijn?
    Banaantje: hoe gaat het met de drukte!:( Let je wel goed op jezelf!

Liefs

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Fredje: vervelend dat je zo'n last hebt van harde buiken. Hopelijk kan je het met rust wat onderdrukken en mag je voorlopig nog thuis blijven. Leuk dat je kamertje klaar is! Doe je het wel rustig aan met wassen en strijken?

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    FB; dat is ook schrikken zeg. Kwamen ze daarachter door die harde buiken?Nou rustig aan, je bent in ieder geval in goede handen en iedere week dat de bevalling uitgesteld kan worden is weer meegenomen.

Anmiri; ik kan me voorstellen dat het spannend blijft. Succes weer!

Hier overigens ook slapeloze nachten, 4-6 uur slaap is inmiddels heel normaal. Ten eerste is mijn dochtertje een paar keer wakker, manlief snurkt en ik slaap gewoon erg licht, als ik ook eenmaal wakker ben duurt het uren voor ik weer slaap. Gelukkig vandaag vrij dus ga zo even een tukje doen. Maar goed, zodirect als de baby er is, hoef ik in ieder geval niet meer te wennen aan slaapgebrek ;)

7. Juli2009

@Fredje: balen die hoge bloeddruk!!! Kwamen die harde buiken echt door de hoge bloeddruk en merk je al dat het minder wordt nu je het rustiger aan doet? "Bedrust" betekent dat trouwens dat je echt verplicht hele dagen moet liggen of mag je wel gewoon door je huis heen banjeren? Het kamertje is in ieder geval klaar dus dat geeft een beetje rust hoop ik!

@Angst: Om maar even een "gezellig" onderwerp aan te snijden. Ik heb toch best vaak een beetje "angst" dat er iets niet goed is met de kleine..... Soms kan ik er echt van wakker liggen :( Natuurlijk heb je altijd wel een beetje angst dat het misschien toch niet helemaal goed zit, maar mijn beste vriendin is vorig jaar haar kindje verloren (ernstig geestelijk en lichamelijk gehandicapt, 1 week oud geworden) en dan komt het allemaal toch wel heel erg dichtbij..... Daarnaast heb ik vriendinnen waarbij het allemaal niet zo goed wil lukken en ik was beide keren in 1x zwanger en dat "knaagt" het op een een of andere manier toch wel een beetje... hoe kan ik nou zo veel "geluk" hebben, het moet toch een keer "fout" gaan. Volgens mijn man praat ik het mezelf aan en moet ik stoppen met dat stomme gepieker.

Ben ik de enige die zich soms gewoon echt zorgen maakt? Zijn het de hormonen? Of zit er een steekje bij me los? :)

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ hier: net de intake kraamzorg gehad (telefonisch), weinig nieuws eigenlijk! Net als de vorige keer 49 uur.

@ fredje: luister naar je lijf meid!! Het is het niet waard om jezelf nu voorbij te lopen. Wel balen dat je zoveel last hebt van de kwaaltjes & harde buiken. Heel rustig strijken hè ;)?

@ FB: fijn dat je ons op de hoogte houdt! Ik hoop echt voor je dat je snel naar huis mag en je kleine dus nog lekker even blijft zitten.

Enneh... wat PING betreft... ik wist het ook niet hoor :) ik ben zo'n ouderwetse muts..

@ slaapgebrek: valt hier (nog wel) mee, word wel weer wat vaker wakker 's nachts, maar ik kan relatief snel weer inslapen.

@ Lucas: het manneke is ziek! Ach goss... issie bijna nooit! óf hij heeft een tik van mijn keelverkoudheid/keelpijn meegekregen, óf er zitten een paar hoektanden of kiezen te drukken. Of beide natuurlijk ;). Hij is echt niet zichzelf, hangerig, koortsig, wil niet eten... kortom, een zieke dreumes! Ventje toch...

@ angst: ik kan het relatief goed wegzetten/wegdrukken. Ik maak het gelukkig niet vaak mee in mijn directe omgeving dat er kindjes overlijden ofzo, dus ik doe net alsof het niet bestaat, zeg maar. Survivalstrategie ;). Als ik er teveel over ga nadenken, word ik ook gek hoor! Hormonen werken ook niet mee natuurlijk...
    Tja... de beste manier om ermee om te gaan weet ik ook niet eigenlijk... hier werkt ontkenning dus best wel goed :)

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

beterschap voor Lucas!

@angst, niet zozeer of alles wel goed is met de kleine, maar ik denk wel eens: hoeveel geluk kan een mens hebben. Ik bedoel: leuke man, fijn huis, lieve vrienden en familie, allebei een leuke baan, 2 gezonde jongetjes en het lijkt er op dat daar een gezond meisje bij komt. Onze ouders zijn allemaal nog in goede gezondheid....ik bedoel maar. Ik denk dat je vooral moet genieten en er zijn voor de mensen waarbij het niet lukt of een kindje hebben verloren.

Ons neefje ( 5 jaar ) zal door een spastische gen-afwijking nooit kunnen lopen en zit dus in een rolstoel. Er zijn dus vrienden die het gewoon niet snappen. En tuurlijk weet je niet hoe het is als je het zelf niet hebt meegemaakt, maar wij proberen er wel voor ze te zijn. Geen begrip etc hebben vinden mijn zwager en schoonzusje veel erger, dan het feit dat hun kindje in een rolstoel zit.

Conclusie, niet echt een tip voor je, maar geniet vooral en steun je vrienden!

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi

Sorry mn telefoon is erg langzaam, dus doe er heel lang over om alles te lezen, dus doe dat wel weer als k thuis ben!
    Vanmorgen ctg gehad, weeenactiviteit is niet toegenomen,das mooi!
    Ook inwendige echo gehad, geen veranderingen op te zien.
    Dit word paar dagen zo herhaald! Blijft alles t zelfde dan moett ik meer gaan
    Wandelen en kijken of t erger word,zo niet dan mag k naar huis. Ben dus nog paar dagen hier minstens.

Ik heb zelf goeie hoop!

Xx

11. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws FB, doe maar rustig aan en lekker naar huis tot week 40. 1te vroeg geboren baby is genoeg hoor;)

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Fb: Goed zo! En heel goed dat je er zelf ook positief in staat, dat scheelt al zo veel he! Dan voelt je kindje die rust ook!

@Angst:
    Ik herken het helemaal hoor! En ik denk dat het heel normaal is om je zorgen te maken over de gezondheid van je kindje. Maar ik hou me dan maar vast aan het feit dat de echo's goed waren.
    En inderdaad, soms denk ik ook wel eens: heb al een gezonde lieve dochter, een fantastische kerel...goede baan, leuk huis....
    Ik maak me er juist meer zorgen over hoe het straks moet gaan met 2 kindjes. En ik hou zo ontzettend veel van Julia, dat ik me afvraag of ik dat gevoel straks weer heb (heb ik hier volgens mij wel eens gemeld).
    Ik heb weleens gelezen dat zorgen maken juist goed is, omdat dat zorgt voor binding met je ongeboren kindje en het moedergevoel op gang brengt.

@Slecht slapen:
    Hier ook gehad...slaap nu als een blok. Lig voor 22 uur op bed.
    Als je het echt niet meer trekt, dan wel even contact opnemen met je vk!

En aan al de dames met de harde buiken:
    RUSTIG AAN DOEN!!!!!
    Die harde buiken zijn echt een teken dat je rustiger aan moet doen!

@Werk: Ik ben nog volledig aan het werk. Nou ja, volledig: Werk 4 dagen van half 9 tot 16 uur. Normaal van half 9 tot 17 uur, maar krijg een uur extra pauze per dag en die neem ik dan in 1x op.
    Dus op papier werk ik 32 uur, maar in werkelijkheid 28.
    Op dit moment nog prima vol te houden, maar ben wel de weken naar mijn verlof aan het aftellen (nog 7!!!).

Verder gaat het hier eigenlijk prima, mij hoor je even niet klagen.
    Ben benieuwd hoe lang dat duurt, hahaha!

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamaMarije: beterschap met Lucas!

@fb: fijn dat je ons op de hoogte houdt en goed nieuws dat de weeenactiviteit niet toeneemt. Hopelijk blijft het ook goed gaan en mag je over een aantal dagen weer naar huis.

@angst: kan me soms ook echt wel zorgen maken. Zeker hoe het straks allemaal zal gaan, omdat ons kindje natuurlijk toch geboren wordt met een handafwijking. Er zijn veel ergere dingen en de medische wetenschap kan steeds meer dus er zal vast veel mogelijk zijn voor ons kindje, maar het zal echt niet altijd meevallen. Maar aan de andere kant probeer ik toch vooral te genieten van hetgeen wel goed gaat. Wat de toekomst brengt weet je toch niet (en is misschien ook maar goed dat we dat niet weten) en sommige mensen maken heel veel mee en bij andere mensen loopt het hele leven op rolletjes. Dus inderdaad genieten van alles!

14. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Fabienne: Goed en slecht nieuws dus! Het slechte nieuws was dat we erg zijn geschrokken van het nieuwtje dat je in het ziekenhuis lag, maar oh wat fijn om te horen dat de vooruitzichten goed zijn zeg! Hoe langer het beebje bij je kan blijven hoe beter!

Maryloes: Supermooie babykamer, erg leuk met die knalkleuren en dat wit!

Fredje: Ik doe mijn best om niet te hard van stapel te lopen, maar ik vind het verschrikkelijk moeilijk om een balans te vinden. Ik weet zelf niet waar ik goed aan doe :(

@pingen: Ja dat is een soort van gratis smsen via je BlackBerry, maar dat kan dus alleen via BlackBerries onderling. Zelf heb ik een Nokia smartphone en daar kan het dus niet mee, wel jammer! Smsjes zijn echt afschuwelijk duur.

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @angst: Heb ik ook vreselijk de laatste tijd. Het gaat allemaal zo goed dat ik denk dat het vroeg of laat mis gaat, dat ik misschien toch te vroeg beval (en dat mijn kindje het dan niet zo goed doet als Noah), of dat de bevalling niet goed gaat, of dat mijn baby een afwijking blijkt te hebben. Soms heb ik die angst heel erg, maar ik probeer het maar van me af te zetten. Denk dat dat voor ons allen het beste is, om het toch proberen van je af te zetten, want je druk maken heeft geen zin omdat je er niets mee kunt veranderen. Het kindje zal toch geboren moeten worden over een paar maandjes, en dan zal alles wel blijken. Ik heb er volle vertrouwen in dat we allemaal prachtige kindjes zullen krijgen hoor! Genieten van de zwangerschap is ook belangrijk en de angst probeer ik zelf dan maar ondergeschikt daaraan te maken.

Ik pieker me suf over of het kindje geen groeiachterstand heeft of zo. Vind de schopjes niet zo hard. Hij/zij kan veel harder trappen maar het blijft meestal bij een beetje suffe schopjes. Ik ga dan meteen piekeren...zucht...lastig hoor!!

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ fb: wat een heftige verhalen... Ik hoop voor je dat het de komende dagen goed blijft gaan!!

@ fredje: jammer dat jij je ook niet meer zo goed voelt, wel goed dat je nu -gedwongen - je rust neemt!

@ angst: ik ook... Maar dan met name of ik wel een leuke mama zal zijn :(

17. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @FB: Goed nieuws! Hopen dat je snel weer naar huis mag!

@ angst: Ik heb eerder momenteel wat angst voor de bevalling, zeker als je verhalen hier gaat lezen, moet ik ook niet doen natuurlijk!, maar toch de zorgen of alles wel goed zal gaan, of mijn man op tijd terug zou zijn van werk oid.

Verder naar de bedrijfsarts geweest en hij zei alleen maar tegen me dat hij hoopte dat ik deze 3 weekjes tot aan het verlof nog de uren kon maken die ik had afgesproken, dus dat is fijn.

Verder verveel ik me een beetje, mannetje is in slaap gevallen op de bank (werkt de hele dag buiten dus die is na het warme eten vaak snel in dromenland).

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ noukie: ook goed nieuws dus! Gelukkig dat hij niet moeilijk deed.

@ mamamarije: sterkte met Lucas! Rozan en Hugo zijn ook nog steeds niet lekker, het heerst schijnbaar echt :(

19. Juli2009

@Angsten: "Gelukkig" ben ik niet de enige met angsten.... Normaal ben ik best wel goed met "struisvogelpolitiek" maar nu lukt het me op de een of ander manier gewoon niet zo goed. Ik denk ook dat ik me soms een beetje te veel door mijn vriendin laat meesleuren (zit nog depri thuis). Ik ga in ieder geval 1x in de week bij haar langs en de ene keer voelt ze zich beter als de andere en dan leef je natuurlijk toch weer heel erg mee. Voor haar zijn mijn dikke buik en drukke dreumes natuurlijk ook niet echt "leuk". Maar gelukkig zegt ze zelf wel steeds dat ze het liever zo heeft als alle mensen die haar ontlopen.

Maar goed genieten van de zwangerschap is inderdaad belangrijk en ik ga gewoon proberen mezelf niet meer zo gek te maken!!

@FB: goed nieuws! Hopelijk mag je over een paar dagen gewoon naar huis!!

@MrsHair: natuurlijk ben je straks een leuke mama!!! Als ik het zo hoor ben je nu ook al een hartstikke leuke "stiefmama" (ik vind dat altijd een beetje een naar woord), dus dat komt echt helemaal goed straks!!!

@Banaantje: moeilijk he om die balans te vinden! Wat is nou "rustig aan doen"? Meestal weet je pas achteraf dat je te veel gedaan hebt. Als je thuis zit zie je ook gewoon echt alles en dat helpt ook al niet echt....

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, en er is weer rust in huis! Julia net weer naar bed gebracht, altijd zo;n heerlijk momentje: samen liedjes zingen en nog even kroelen en kusjes geven.
    Heb haar echt gemist, had haar vanaf maandagochtend niet meer gezien. Ze had mij ook gemist, kwam binnen en het was: Maaamaaa!
    Dikke kus, van de kleine armpjes om mijn nek, heerlijk ;)
    Papa had ze wel al gezien, die komt dan tussen de middag bij zijn ouders eten.

Ik heb last van mijn buik! Heb echt trekkend gevoel aan de zijkant en bovenin. Zusje is ook druk aan het bewegen, buik gaat op en neer en krijg er extra bulten bij.
    Zal wel weer in een groeispurt zitten...

@Mrs Hair: Natuurlijk word jij een leuke mama ;)

Deel Deze Pagina