April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ FB: ik duim voor je dat je over een paar daagjes lekker naar huis mag met je beeb nog in je buik! Ik duim voor je!

@ mrs hair: waarom zou je geen leuke mama zijn?! Tuurlijk wel meid! Je hebt inmiddels al zoveel mama-ervaring en met een kindje van jullie samen zal het extra bijzonder zijn! Vraag het anders even aan Rozan en Hugo, die zullen het vast beamen ;)

@ eeka: kan me voorstellen dat je het af en toe griezelig vindt wat de toekomst jullie en jullie kindje zal brengen. Dat is helemaal logisch! En idd, men kan heel veel tegenwoordig, maar zoiets heeft ook zijn 'pittige' kanten.

Zo zie je maar, ieder heeft zijn eigen angsten! Daarom is het ook heel fijn om dat allemaal van je af te kletsen hier. En straks natuurlijk als alle beebs geboren zijn! Dan zijn er ook weer genoeg huis-tuin-en-keuken-zorgjes en grotere problemen waar we tegenaan lopen... het hoort erbij ;)

*steekt nu weer even lekker de kop in het zand*

@ urineverlies: IK WORD ER HELEMAAL SIMPEL VAN! ik kan bijna elke keer als ik hoest of nies een schone broek aantrekken :(:x Ik denk dat ik binnenkort echt maar aan de Tena Lady's ga.... *schaam schaam* nog meer meiden hier?

@ anmiri: hoe is het gesprek gegaan vanmiddag?

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    mrs Hair: ik twijfel er niet aan dat jij een leuke mama wordt! Als ik je verhalen lees dan krijg ik het gevoel dat Hugo en Rozan heel erg weg van je zijn. Waarom zou je kleine meisje dat dan straks niet zijn? Nee hoor, daar hoef je volgens mij helemaal niet aan te twijfelen!

@noukie: gelukkig dat het gesprek met je arts reuze mee viel. Nog 3 weekjes werken, dus jij kunt nu lekker aftellen!

@mamavanjuul: op zich wel een fijn gevoel denk ik, dat je meisje blij was om je weer te zien!

@anmiri: hoe was het gesprek met de arts vanmiddag gegaan?

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

FB, ik hoop dat het met beweging rustig blijft en je snel naar huis mag.

Mrs hair, tuurlijk ben je een leuke moeder! Dr zijn al 2 kindjes die al helemaal weg van je zijn!

Mamamarije, geen last van, maar weet wel dat je niet de enige bent. Maar vervelend is t wel.

Anmiri hoe is t gegaan?

Eeka, ik zag dat jij deze week ook weer een echo krijgt. Moet je weer naar nijmegen?

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    mamamarije: urineverlies is heel herkenbaar, wordt er ook niet goed van :(. Inlegkruisjes werken niet altijd even goed dus heb ook al gedacht om Tena te gaan halen...

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Maryloes: ja, volgende week donderdag mag ik weer naar het Radboud in Nijmegen voor een echo. dan krijgen we te horen of de botten in de rechterarm en -hand goed blijven groeien. En ze zullen vast wel weer kijken of er verder geen afwijkingen te zien zijn. Aan de ene kant verheug ik me wel weer om de kleine te zien, maar aan de andere kant vind ik het ook wel erg spannend! Vriendlief is bang dat we het geslacht deze keer wel zullen zien (tot nu toe weten we het nog steeds niet) en zou het liefste niet meekijken.

6. MamaMarije

@ eeka: hmm... jij dus ook al 'incontinentie-slachtoffer'... pfff, echt zoo irritant!

Spannend weer volgende week! Maar als je gewoon duidelijk aangeeft dat jullie het geslacht niet weten, moeten ze daar toch prima 'omheen' kunnen kijken? Wij hebben dat ook gedaan bij de groei-echo's en toen zei de gyn ook: 'okee, dan zal ik er niet bij in de buurt komen'. Heb ook echt niks gezien! En het gaat vaak zo snel...
    Plus, het armpje zit natuurlijk wel op een ietsje andere plek dan het geslacht van je kleine ;)

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hihihi, klopt natuurlijk! Maar ja, ze zullen vast wel weer de beentjes en voetjes bekijken en op gaan meten, want ook die zijn een aandachtspunt. Vorige keer was onze baby zo aardig om met z'n beentjes over elkaar te gaan liggen. Voor de echoscopiste wat lastiger meten, maar voor papa en mama niet erg :D! Ach ja, we geven 't wel aan voor de echo en dan proberen ze er vast weer rekening mee te houden.

8. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Wat een hoop nieuws weer van iedereen, en wat een kwaaltjes hebben we met zijn allen toch, gelukkig dat dat straks na alle bevallingen weer over gaat.

vandaag naar de VK geweest, alles was goed, moest vanmiddag ook in het ziekenhuis even bloedprikken voor de rhesusfactor, hebben ze meteen maar voor de hb geprikt, kon in een keer. bij de VK kreeg ik de prik met medicijnen voor de rhesus dus twee keer lek geprikt op een dag, de medicijnen in mijn bil gehad, heb nu een hele zere bil. Jammer.

veel succes voor iedereen mt onze kwaaltjes

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sinds vanacht aan de weeenremmers. Ook een prik gekregen om zn longetjes te rijpen.
    Moet tot vrijdag ochtend aan infuus blijven. Dan weer aankyken hoe mn lichaam reageert...

Zit even in een dip! :(

Xx

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    FB: oei, da's niet zo'n mooi nieuws :(. En het leek gister allemaal wat beter te gaan...
    Hopelijk blijft de kleine toch nog wat langer zitten, iedere dag is er tenslotte weer eentje, en je bent in het ziekenhuis in goede handen.

Hele dikke knuffel voor je!

11. Maryloes

FB, dikke knuffel! Sterkte meid, hopelijk valt het mee!

Gisteravond bedacht ik me om even de info van de kraamzorg door te nemen. Lees ik in de 1e brief dat ze na het ontvangen van het zorgcontract de inschrijfbevestiging binnen 3 weken opsturen. Het voorlopig zorgcontract had ik meteen na ontvangst ingevuld en teruggestuurd, maar nooit de bevestiging ontvangen. Maar niet eerder gerealiseerd. Dus ik gisteravond meteen mail gestuurd, belden ze net al. Het komt allemaal goed! Ze sturen het zorgcontract nog een keer naar me toe en morgen moet ik bellen voor het maken van een afspraak voor de telefonische intake. Had in september al aangemeld, dus dan denk je lekker op tijd te zijn, zou het alsnog misgaan. Maar eind goed al goed.

12. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee FB, hopelijk zakt het gauw weer af! Denk aan je!

Gesprek arts: Noah doet het goed. Ze houden zijn lever in gaten omdat hij nu voor de 4e keer onder die lamp ligt. Waarschijnlijk komt het gewoon omdat ie zo klein is maar het kan iets met bloedlichaampjes en een hoop ellende zijn. Daar zijn nu geen aanwijzingen voor gelukkig. Schedelecho word wekelijks herhaald, echo van gister hebben we nog geen uitslag van.
    Zoals hij het nu doet is het dus vooral groeien en helemaal zonder hulp gaan ademen:)
    Ben wel al helemaal zat van het gereis naar Groningen:(is erg vermoeiend. Hoop echt dat Noah gauw naar Hoogeveen kan!

13. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wat fijn dat het goed gaat met de kleine Noah! Goed dat hij al zelfstandig ademt!
    Dat reizen is natuurlijk erg vermoeiend, hoe lang moet je reizen?

@intake kraamzorg; ik ga ook maar eens actie ondernemen, want heb nog niets gehoord over de intake. Had me ook al heel vroeg aangemeld, en wel het zorgcontract opgestuurd, maar ook niets meer gehoord....

14. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FB, ojee meis, doe het rustig aan, hopelijk valt het idd reuze mee.

@anmire: wat doet Noah het goed zeg!!

Hier vandaag de blijedoos opgehaald, zat niet veel bijzonders in..
    maar goed alles is meegenomen..

Ga trouwens tot mijn verlof elke woensdag vrij nemen, merk dat ik toch heel moe ben als ik 5 dagen werk, woensdag werkte ik halve dag, maar toch voelde het als een hele dag. Nu ga ik lekker mijn week doorbreken en goed rusten. Moet toch naar mijn lichaam luisteren ;)

@urineverlies: heb ik ook last van, gebruik maandverband, Tena gaat me iets te ver haha...

15. MamaMarije

@ fb: jee meid, kan me voorstellen dat je in een dip zit! *dikke knuffel voor jou* hoop dat je snel weer van de weeenremmers af kunt!

@ anmiri: fijn dat Noah het goed doet!! Logisch dat je moe wordt van het reizen, elke dag op en neer, pfff.... het is voor een goed doel, maar breekt je wel op! We gaan maar even van het beste uit voor de lever van Noah, hij is natuurlijk ook nog maar zo klein...
    Goed dat ze zijn schedeltje goed in de gaten houden!

@ blije doos: vond hem ook niet erg boeiend, eerlijk gezegd :)

@ maryloes: goed dat je het ff nagevraagd hebt! toch lullig als blijkt dat het niet geregeld is... ;)

@ hier: vanmiddag weer bij de vk geweest, gelukkig alles goed, weinig bijzonderheden. Aangegeven dat ik wel een beetje huiver voor de bevalling ivm de grootte van de baby, maar zij maken zich geen zorgen...... naja, dan steek ik mijn kop maar weer in het zand :D

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@FB: he shit, dat is balen! Het leek juist de goede kant op te gaan gisteren.... nemen de weeen toe doordat je een beetje aan het bewegen bent of ook al door de bedrust. Heel veel sterkte, ik duim voor je dat de kleine uk nog even lekker blijft zitten!!!

@Anmiri: goed nieuws dus eigenlijk! Wat betreft de lamp: een vriendin van mij is met 40+4 bevallen en haar kindje moest ook tot 3x aan toe onder de lamp. Het kindje was iets meer als 8 pond en er was verder helemaal niets aan de hand. Kan me trouwens voorstellen dat je een beetje gek wordt van het heen-en-weer gereis. Weet je al wanner Noah naar Hoogeveen mag? Dat is toch meestal wanneer hij een bepaald gewicht bereikt heeft?

@Mamamarije: ben ook zo lek als een mandje hoor ;) Je wordt er behoorlijk onzeker van ook, ik ben steeds als de dood dat ik ergens moet hoesten of niezen...... Het lijkt wel alsof ik tegenwoordig ook elke dag nies, terwijl ik dat voor mijn zwangerschap nooit had :( Heb van de bekkenbodemfystiotherapeut (leuk woord voor galgje :D) wel oefeningen gehad om te zorgen dat het niet erger wordt en de spieren sterker worden (regelmatig de spieren down under aanpannen bijvoorbeeld).

PS: Hihi is zie mezelf al staan in de supermarkt bij de kassa met Tena Lady.... :):):)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi, ik dacht ik kom even langs. Lig veel op bed, mag er gelukkig toch uit om naar de wc te gaan en te douchen! Hele opluchting!!!
    Probeer heel rustig aan te doen. Heb af en toe nog wel krampen (weeen??)
    Is net weer een nieuwe bijgekomen op onze kamer. We liggen nu met zn 3en!
    Die naast me is echt mevr kwebbel en zeikerd. Wel zielig lief meisje, maar af en toe pfffff
    Verpleegkundigen hier houden t wel in de gaten en weten hoe ze is. Vanacht ben ik apart gelegd, heerlijk rust!
    Aankomende nacht weer.. (Als er plek is)

Vrienlief had net verassing; broodjed kroket!!! Heerlijk...

Hoop dat t met jullie ook goed gaat?! Jammer genoeg geen internet hier
    Dus alles via mn tel

Xx

18. MamaMarije

@ fb: hihi, moet even lachen om je buurvrouw :D, kan best vermoeiend zijn, zo iemand naast je! Ach, doe gewoon het gordijntje dicht als je haar zat bent, toch? Een beetje aanspraak kan ook wel weer lekker zijn! Lig je daar met allemaal andere meiden die in hetzelfde schuitje zitten? Of ook al bevallen dames?
    Fijn, broodje kroket!! Dat zijn de betere acties.... *krijgt hier ook meteen trek... :)*
    Ook lekker dat je iig uit bed mag om te douchen en voor het toilet, even je benen strekken...

@ juli: jij bent dus ook al bijna een 'Tena-lady' :)? Rot is dat hè? Ik had het maandag bij yoga... Lichtgrijze broek aan (dat is dus een no-go...) en ja hoor, een kriebelhoestbui :)...
    Gaan we daarna allemaal fijn wijdbeens zitten om de bekkenbodem 'te voelen'.... toen ben ik maar even naar de wc gevlucht, echt zo genant!! Gelukkig heeft iedereen bij yoga zijn ogen dicht :p
    Ik probeer ook altijd mijn bekkenbodem aan te spannen voordat ik hoest/nies, maar ja... als je blaas dan net vol zit...

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gelukkig gaat t goed met noah! Hopelijk mag hij snel naar n ziekenhuis dichtbij!
    Succes met je mannetje! X

20. Maryloes

GEBOREN!
    17-01 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d

Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje