April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heel vreemd! Maar onze hond deed ook heel vreemd hoor.....maar 1 troost..ik ging 12 dagen overtijd, hahaha!

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    hahahah okee;)

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Heb hier ook last van (gehad) en wilde ook niet aan tabletten omdat ik altijd snel last heb van obstipatie. Naast de dingen die je al schrijft kreeg ik van de vk ook de tip om veel groene groenten te eten en geen melk(producten) te eten of drinken rondom de maaltijd, maar minimaal 2 uur ervoor of erna. Door de melk wordt het ijzer namelijk minder goed opgenomen in het bloed. En Floradix in drankvorm schijnt echt goed te helpen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. In ieder geval was mijn ijzer door op te letten met eten en drinken in vier weken tijd met 0.6 gestegen, dus het is echt het proberen waard!

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @star: jij ook succes met jouw echo!

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Jeutje, wat is er weer veel geschreven meiden! Maar ben weer bijgelezen nu.

Eeka: enorm veel succes morgen bij de echo! Blijft altijd spannend, ik hoop dat je snel met een gerust hart naar huis terugkeert.

Gisteren heb ik zwangerschapscursus gehad voor het eerst. Wel heel geinig! Er was een ander stel waar we wel een klik mee hadden, die waren ook in maart 2010 getrouwd. Het was allemaal nog erg onwennig en niemand durfde echt goed contact te leggen, hoop dat dat nog wel zal veranderen...

Verder had ik vandaag een hele belangrijke afspraak voor een ontzettend grote, gave website (voor een bekende BN-er :D) en dat heeft me helemaal opgeslokt. Ik moet nu echt gaan uitkijken dat ik niet overwerkt raak. Dus ik ga nu even achter de laptop vandaan en genieten van mijn schoppende baby. Die is immers 10000x belangrijker dan grote websites maken. Ik voel me op dit moment zo emotioneel omdat ik vandaag amper heb gedacht aan de baby, terwijl die zo belangrijk is, dat verdient hij/zij niet...kan er gewoon om janken! Ik voel me schuldig dat ik vandaag mijn werk zo liet overstemmen.

Gelukkig heb ik morgen een vrije dag! 's Morgens ga ik met mijn mannetje ontbijten in Breda (heb een Bongo bon voor een 'ontbijt met bubbels', nou, hij krijgt mijn bubbels want dat is champagne). In de middag ga ik met hem en mijn schoonouders een hemeltje uitzoeken voor het wiegje van de baby bij de Babydump Roosendaal. Dus gelukkig heb ik dan een baby-rijke dag!!!! De zaak kan dan even de pot op ;) ook al is het maar voor 1 dag. Maar het is bijna weekend, gelukkig!

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: je hoeft je echt niet schuldig te voelen omdat je vandaag meer bezig bent geweest met je werk dan met de baby. Ik denk dat we allemaal wel eens zo'n dag hebben dat andere dingen overheersen...
    Geniet morgen iig van je ontbijt zonder bubbels en het shoppen voor de kleine!

7. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister is Noah de 1e kilo gepasseerd, 1025 gram!!!!!:D:D:D:D
    Er hing een slngertje bij hem toen we kwamen, heel leuk.
    Hij doet het goed, cpap word weer afgebouwd.
    Schedelecho is ook goed, niets afwijkends meer op te zien:)
    Volgens mij vroeg eeka het: Dat rode lampje om zijn voet is om het zuurstofgehalte in zijn bloed te meten. Niks engs;)

Met mij is het wat minder, ben bekaf en kan weinig hebben. Kan overal wel om janken. Was gister bij de huisarts, mijn bloeddruk is nog steeds veel te hoog, eigenlijk zou ik er andere medicijnen voor moeten nemen nu maar dan moet ik stoppen met borstvoeding....en zegt ie: je moet ook wel rustig aan doen. Pfff die opmerking kan ik echt niet meer horen!

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Thnx, jij ook!;)

9. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden

Fijn dat het zo goed gaat met jullie mannetje, helemaal top natuurlijk! Tis een lekker ventje, heb gister even via de cam gekeken naar jullie prinsje!;)

Iid...dat je rustig aan doen weet je wel dat dat moet, maar dat is gewoon zo moeilijk nu. Je wil lekker bij je kindje zijn das logisch. Plus de dingen erbuiten.
    Ik herken het heel goed. Wel balen van de bloeddruk, hoop dat die wat gaat zakken voor je.
    Probeer smiddags anders een uurtje te gaan leggen en laat de boel lekker even de boel.

*knuff meis!*

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik mag om 9.45 weer naar de groei echo en controle.
    Ben benieuwd wat onze uk weer is gegroeit in 2 weken...Spannend!.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Meiden, succes met de echo;s vandaag!

En Anmiri: het is toch niet meer dan logisch dat je er door heen zit? Goh, het is niet niks hoor wat jullie op dit moment mee maken!
    En de eerste kilo! Wat een mijlpaal!!!

Gisteravond wat engs mee gemaakt! Ben er nog steeds ondersteboven van. Julia begon om 21 uur te huilen zoals kindjes kunnen huilen als ze ziek zijn. Dus ik er meteen heen, lag ze te ijlen in haar bedje en met haar oogjes te draaien. Dus ik heb meteen het grote licht aangedaan en haar uit bed getrokken en op schoot genomen. Zat ze me verwildert aan te kijken, zo van wie ben jij en aan mijn gezicht te plukken.
    Pff...en daarna kwam ze in een koortsstuip! Voelde echt de paniek omhoog komen zeg. Ze begon helemaal te schokken en te fladderen als een vogeltje, zo eng !!!!
    Ben als een gek tegen haar gaan praten en toen keek ze me opeens aan en begon te huilen. Heb haar weer in bedje gelegd en ze was meteen weer vertrokken.
    Was echt helemaal de weg kwijt de rest van de avond....wat is dat eng zeg, een koortsstuip.
    Ze is nog wel een paar keer wakker geweest van het ijlen en nu nog steeds wat koorts. Maar dat hoop ik echt nooit meer mee te maken!

12. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0

Nou da's toevallig....en wij maar denken dat we ze te vroeg uitlaten....hier ook honden die terug gevallen zijn!!! Het is idd. niet echt lekker wakker worden zo 's ochtends maar ben blij dat er meer honden zijn die t hebben.

Laten we samen maar hopen dat t over is als de kleine er is!!!

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wow! Wat is er weer veel gechreven zeg!!! Ben weer helemaal bijgelezen, maar ben bang dat ik de helftr alweer vergeten ben :)

Beetje rotdagen achter de rug.... begin gewoon echt te balen van het thuiszitten. Bah! Zwanger zijn zou "leuk" moeten zijn, maar soms is het gewoon even lastig om het allemaal nog leuk te vinden.... Ik was dinsdagochtend naar de stad geweest, lekker shoppen voor babykleertjes! Was ik bijna 1 uur in de stad, kon ik niet meer lopen van de pijn :x Mijn linkerbeen leek wel "vast te zitten" of zo, ik kreeg hem echt niet meer voor mijn rechterbeen :( Ben maar even gaan zitten en ben toen naar m'n auto gestrompeld. In de auto zitten janken natuurlijk..... Volgens de VK moet ik het gewoon een beetje rustiger aan doen. IK WORD ECHT GEK VAN DIE ZIN!!!! Ik weet dat iedereen het goed bedoeld, maar ik denk dat ik die zin 20x op een dag hoor :x:x:x Afgelopen dagen veel last gehad, trap kom ik aan het einde van de dag nog amper op, maar gelukkig gaat het nu alweer stukken beter :)

Zo, genoeg geklaagd voor vandaag :D Probeer het maar weer een beetje positief in te zien, 30 weken voorbij, mnog maar 10 te gaan! :)

@ Mamavanjuul: wat eng!!! Pfff ik vind nog dat je rustig reageerde, ik had waarschijnlijk binnen 5 min. op de EHBO gezeten. De zoon van een collega heeft het ook gehad en hij had daarna nog bijna 2 weken last van koorts... Hopelijk vant het mee bij Julia! Arme meissie...

@Star: succes vandaag bij de echo!! Spannend weer hoor!

@Anmiri: Fijn dat het zo goed gaat met Noah! En helemaal logisch dat je er even doorheen zit natuurlijk. Zwanger zijn is al een emotionele achtbaan en al die stress van momenteel erbij is natuurlijk een beetje te veel van het goede! Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer Noah mag verhuizen?

@FB: Gelukkig gaat het met jou & de baby (naar omstandigheden) goed!!! Moet je nu alleen maar bellen als je denkt dat je weeen hebt? Moet je je niet wekelijks bij het ziekenhuis melden?

@Kamertje: de stucadoor komt eindelijk eind volgende week! Kunnen we volgend weekend de vloer leggen. Volgens mij moet het stucwerk dan wel 2 weken drogen voordat we kunnen schilderen/behangen, maar er zit tenminste een beetje schot in de zaak! Mijn man heeft belooofd dat alles acht half maart af is, dus ik ben benieuwd....

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamavanjuul; jeetje dat was idd schrikken bah. Heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt. Hoe gaat het nu met dr?

@Juli; das idd de wel bekende zin die zwangeren vaak te horen krijgen. Het is idd moeilijk omdat je wel wil maar je het niet kan.

Ik ging net stofzuigen dacht wel dat dat kon, nu weer last van me rug en alweer harde buiken.:( Straks lekker een uurtje op bed leggen voordat die kleine weer uit school komt.

Vanmorgen dus controle gehad, dat was allemaal goed.
    Groei echo was ook goed, hij was weer goed gegroeit al blijfd het natuurlijk een klein mannetje.:)
    Over 2 weken weer terug komen!

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ echo's: is er al echo-nieuws vandaag? Ben benieuwd!

@ anmiri: jeej! *feestje voor Noah!* wat goed dat hij de kilo gepasseerd is, zeg... sterke kerel! En zoals de andere meiden ook al zeggen: logisch dat je er even helemaal doorheen zit! Dan heb je behoefte aan begrip en uitrazen en niet aan iemand die je de les gaat lezen, lijkt me. En ik kan me voorstellen dat je de bv ook nog niet wilt stoppen, je hebt supermelk zo te lezen ;). Krijgt Noah alleen maar bv of worden zulke kleine kindjes automatisch bijgevoed?

@ mamavanjuul: jeetje, wat heb jij goed en rustig gehandeld zeg! Had je het al eerder meegemaakt met Julia? Ik hoop echt dat nooit mee te maken! Het schijnt idd verschrikkelijk eng te zijn.... brrr.... hoe is het nu met de kleine grote meid?

@ juli: kl*te dat je je zo voelt, maar wel heel begrijpelijk. het is gewoon enorm irritant als je niet kunt doen wat je graag zou willen nu... Het zijn idd nog 'maar' 10 weekjes.... en ik ga dan maar altijd weer eventjes bewust genieten van het getrappel in mijn buik... Daar doe je het voor en voor je het weet ben je weer alleen in je lijf :(, het is zooo dubbel!
    Fijn dat er schot in het kamertje zit! Als je maar ziet dat er íets gebeurt...

@ banaantje: heel goed dat je ook even baby-tijd neemt! Al 'vergeet' ik ook regelmatig de zwangerschap, doordat je gewoon mega-druk bent. Dat ik dan ook toevallig die basketbal in mijn buik meetil, tja... dat gaat dan zo vanzelf... :). Pas als de kleine dan weer schopt denk ik, o god ja... er zit er nog 1 in ook, hihi
    Laat je weten welke website het was als ie af ie? neem aan dat je dat nu nog niet mag zeggen, of wel :p?

@ hier: ik heb mijn eerste striae!! Daar baal ik echt enorm van :x:x:x. Was zo trots op mijn grote strakke egale buik, nu word ik straks alsnog een zebra, blegh... Zegt manlief: "o, maar als dat striae is, dan heb je nog veel meer van die kleine streepjes!" Thanksssss.... :(, die zitten dus aan de onderkant van mijn buik en kan ik niet zien.
    Hadden de strepen niet even kunnen wachten tot ná de fotoshoot?

*sorry, dit valt uiteraard in het niet bij wat andere meiden meemaken, maar toch... even EGO*

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed zo meid (en kleine man) ;)

17. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Joehoe! Goed nieuws dus! Toch weer een fijne geruststelling lijke me!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Star2: Goed zo! Maar waarom blijft het een klein manneke? Ik had vorige week de groeiecho en wij liggen een week voor op schema. Maar ze werd dus met 30 weken op 1300 gr geschat en ik zie dat jullie manneke nu op 1500 wordt geschat....

Heb het nog nooit eerder meegemaakt, zo;n koortsstuip.
    Voelde wel paniek opkomen hoor, stond op het punt om naar beneden te schreeuwen naar mijn vriend ;) Maar besefte meteen ook dat Julia zich dan helemaal te pleuris zou schrikken als ik in paniek raakte.
    Ik weet niet, maar iets nam het even van me over. Dus ben maar met haar op de grond gaan zitten, haartjes aaien en maar praten blijven, zo van: rustig maar, mama is bij je, rustig maar, mama is bij je.

Ze heeft nu nog wat lichte verhoging en is wat hangerig, maar de woonkamer is weer 1 groot speelgoedparadijs, dus het valt nu wel weer mee :D

Dromen jullie trouwens ook zo vreemd?
    Ik droomde vannacht dat ze dachten dat ik zwangerschapsvergiftiging had en dat ze allemaal onderzoeken gingen doen. Maar mijn vriend lag te snurken en elke keer als ik de uitslag zou krijgen, werd ik wakker van zijn gesnurk. En als ik dan weer in slaap vie, begon de droom weer opnieuw...heel irritant dus!

@MamaMarije: oooooh balen is dat zeg! Kan me goed voorstellen hoor! Getverderrie...nou maar hopen dat het kleine streepjes blijven!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Vanmorgen hebben we de echo gehad in Nijmegen. Gelukkig waren er geen andere afwijkingen te zien en groeit onze uk erg goed. Het rechteronderarmpje is iets korter dan het linker (zo'n 5 mm) en we hebben het rechterhandje goed in beeld gezien.

Het is nu duidelijk dat er echt maar twee vingers aanwezig zijn, met wat uitstulpsels op de vingertoppen. Het handje zelf ziet er vreemd uit, kijkt smal en de vingers lijken behoorlijk dik te zijn. Maar hoe het er dus "echt" uitziet, dat weten we pas met de geboorte. Het advies van de gyn is wel dat ik in het ziekenhuis beval. Hij had 't er over dat ik overgedragen moet worden aan de gyn in Helmond en dat er bij de bevalling een kinderarts aanwezig moet zijn. Gewoon voor de zekerheid, omdat ze nooit zeker weten of er toch niet meer mis is dan alleen het handje. De gyn van Nijmegen zou een brief sturen naar mijn vk en dan moest ik eea maar bespreken met haar.

Tja, al met al ergens wel een opluchting dat alles er goed uit zag, maar aan de andere kant wel balen van het bevallen in het ziekenhuis en ook wel wat geschrokken van hoe het handje eruit lijkt te zien. Bezinkt allemaal wel weer maar heeft even tijd nodig :(.

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja ik moet elke week nu terug naar t ziekenhuis, en heb ik afspraak bij gyn. Morgen weer voor t eerst terug. Vind t best spannend hoor...:(
    Ben zo benieuwd of er iets veranderd is nu ik thuis ben.

Gelukkig gaat t nu allemaal een beetje opschieten met de verbouwing...!Hopelijk is alles op tijd klaar!:)

Deel Deze Pagina