FB wat goed!!! Nou, lekker genieten nu thuis, en proberen rustig aan te doen! Heerlijk toch om weer thuis te zijn? @koortsstuip: ik denk dat ik me ook helemaal wezeloos zal schrikken idd. Heftig hoor, logisch dat dat je lang bijblijft. @reacties op buik: thnx, ben er zelf wel onzeker over. @hormonen: ik snap het wel hoor Noukie! Ik had gister een begrafenis, pfff kon mn tranen echt niet binnenhouden, dan ging de orgelmuziek aan en ging die kleine bewegen terwijl er voor je iemand in de kist ligt. zo dubbel... @mamavanjuul: goed toch het schoppen! Dan weet je dat de kleine t goed maakt
Nou...af en toe zijn het van die venijnige schopjes, precies in mijn zij onder mijn ribben, die doen echt auwie!!!
haha ja ik ken t! soms doet t echt zeer, heb t al weken op precies dezelfde plek. Toen ik haar een dagje veel minder voelde was ik echt bang, dus nu ben ik er heel blij om
@mamavanjuul, klopt ze komen inderdaad veel aan in een relatief korte tijd. Volgens mij is 4 kilo wel aan de grote kant......die van mij zijn in ieder geval kleiner! FB, goed nieuws dus! Lekker rustig aan doen thuis hoor!
Mooie buiken hoor dames! @noukie; vervelend nieuws idd. Sterkte! @FB; super dat alles goed was! Hier ligt de kleine met zn ruggetje tege me buikkant aan, heb de hele dag al zo een strak gevoel daar. Lijkt soms wel of me buik wil open klappen als tie beweegt.
Hahaha, ik moet er ook altijd wel om lachen hoor, dat gekronkel in mijn buik. Soms heb ik echt het gevoel dat ze er zo uit wandelt. Helemaal als ik een voetje oid van de ene kant naar de andere kant voel gaan tegen de buikwand aan. Pfff....de laatste 10 weken...,nu is het aftellen echt begonnen. Over 7 weken mag zusje al geboren worden Zien jullie al tegen de bevalling op of helemaal niet?
Gisteravond kregen we proefdruk van t geboortekaartje via de mail. toen drong t tot me door, zo nu wordt t echt!!! Ik zie wel erg tegen de bevalling op ja. Heb t ook met de vk erover gehad. Pfff naja t moet er toch uit he. Zie jij ertegenop mamavanjuul?
Ik zie er ook wel tegenop hoor. Ik probeer het maar niet teveel aan te denken, of erover te hebben, beetje struisvogelpolitiek dus. Heb het wel tegen de vk gezegd, dan weten ze dat ik misschien iets meer gerust gesteld moet worden. Ik laat het verder maar over me heen komen, dus ik hou me niet zoveel bezig met geboorteplannen e.d.
Noukie, hier nog een struisvogel! IK zie t wel hoe ik me dan voel en wat ik prettig vind. Ik kan van te voren niet goed inschatten wat ik wil enzo. Alleen dat ik WEL graag in t ziekenhuis beval. Ik had laatst een paar erge steken onderin mijn buik, vlakbij de schede en toen dacht ik: "nee!! straks wordt het tien keer zo erg:S" pfff
Het stomme is dat ik eigenlijk ook als de dood ben voor ziekenhuizen. Mijn keuze om daar te bevallen is puur op verstand gemaakt, omdat ik het ook niet zie zitten om midden in de bevalling of net erna daar naar toe te moeten. Manlief vond het ook fijner. Ik hoop gewoon dat als het begint, ik zo onder invloed van de adrenaline ben, dat ik het ziekenhuis ook niet meer eng vind. Of dat ik alleen maar wil dat ze eruit komt en dat het me allemaal niet meer interesseert waar en hoe.
Ja precies, dat je vol adrenaline zit en wil dat het eruit komt en dat je daar mee bezig bent. Maar wel lastig als je ziekenhuizen niets vind. Nare ervaringen mee misschien. Ik hoop ook dat ik me een beetje in mezelf kan keren en zo alles opvangen. Dat ik niet in de stress schiet maar het rustig zelf in de hand houd, maar ben bang van niet.
Ik weet eigenlijk niet of ik er tegen op zie....was er nog niet zoveel mee bezig, maar nu ik de 30 weken voorbij ben, wordt het hoog tijd om voorbereidingen te treffen. Vraag me heel erg af hoe het zal beginnen. Wanneer het punt komt dat je zegt: schat rij de auto maar voor, we gaan naar het ziekenhuis. Of dat ik mijn ouders moet gaan bellen of ze hier komen...daar denk ik meer aan. Dus ook min of meer nog struisvogelpolitiek voor het echte werk! We hebben nu dus al wel afgesproken met mijn ouders dat we hun bellen als het begonnen is, zodat ze hier heen kunnen komen voor Julia. Wat me wel een stuk rust geeft is dat mijn ruggeprikje klaar staat, haha! Of ik hem ga gebruiken is een 2de trouwens...
Ja ik zit bij Ruwaard van Putten idd Oow echt! Tot wanneer heb je in Spijkenisse gewoond?? Grappig joh...
Bevalling: Ik zag hier altijd heeeel erg tegenop!! Maar nu in zwanger ben,eigenlijk niet meer... Ik heb me erbij neergelegd en ook totaal niet in verdiept! Ik ben heel relax geworden daarin. Ik kan me wel druk gaan lopen maken. Maar hij moet er toch uit... Je weet nooit hoe het loopt... en die pijn heb je toch wel...!! Al wil ik écht niet aan de pijn denken hoor!!!! iewwwwhhh
haha nee! ik wil ook niet aan die pijn denken! Ik heb er ook altijd erg tegenop gezien, en heb altijd geroepen: Ik wil een ruggeprik! zeker weten haha. Maar ga nu eerst zonder proberen houd ik t niet uit, zet die spuit er maar in hoor!
Tot 4 jaar geleden heb ik er gewoond, tot mijn 24e. Mijn ouders wonen nog steeds in Spijk, kom er nog regelmatig. Heb op de Angelus merula gezeten en heb 5 jaar bij de Super de Boer in Maaswijk (nu Jumbo) gewerkt naast mijn studie. @ ziekenhuizen... af en toe ben ik wat hypersensitief, als ik daar binnen kom, zie ik de mensen die ziek zijn en dat komt erg hard binnen. Krijg daar een heel naar gevoel van, alsof ik me dan alles aantrek, en met iedereen mee voel. Ach, misschien dat de bevallings-ervaring me gaat veranderen
@bevalling, zie er niet tegen op. Sterker nog, ik kijk er naar uit! Beval nog liever vandaag dan morgen haha.
O echt waar joh! Ik & mijn vriend hebben ook op de Angelus gezeten. Ik ben er na 1 jaar afgegaan en toen naar de Anna Hoeve. M'n vriend heeft er 2 jaar opgezeten en toen naar de Charles. Misschien kennen we elkaar wel joh?? Waar heb je gewoond? Ik tot mn 16e in de Kreek, daarna Maaswijk. Mn vriend in Vogelenzang. Jij bent uit 1982? ik uit 1984? dus zou kunnen...
Mijn zusje komt ook uit 1984! Zat ook op de Angelus! Heb tot mijn 12e in de Akkers gewoond, daarna ook in Maaswijk, waar mijn ouders nog steeds wonen. We zouden elkaar dan toch eigenlijk bijna wel moeten kennen!