April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: ja, zo'n hormonen-ruzie kan idd ineens opkomen! Om de meest stomme dingen, tis echt zo'n typisch mannen-vrouwenvoorval... alleen bij jullie heel vervelend als de kinderen dat idd zo opvatten! Die hebben natuurlijk herinneringen op dat gebied :(. Wellicht kunnen ze zo wel van júllie leren dat je ook af en toe ruzie mág maken binnen een huwelijk?

@ hier: vandaag maar 2 harde buiken gehad, dus het rustig aan doen heeft waarschijnlijk wel geholpen. Als het nou weer terugkomt vanavond of deze week, ga ik wel even bellen. Sowieso de volgende keer even bespreken! Duurt alleen nog wel ff (22e).

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: mooi zo dat de harde buiken nu zo goed als over zijn. Fijn dat het rustig aan doen geholpen heeft!

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair; zo herkenbaar! Ik maak nu van mijn hart ook geen moordkuil. Ben net bij mijn schoonouders flink uitgevallen tegen mijn man omdat hij, in mijn ogen, niet kordaat genoeg optrad tegen het kippetje. Normaal gesproken zou ik even wachten tot we thuis zijn met dat te zeggen maar nu dus niet. Vind het ook wel vervelend dat ik me zo heb laten gaan bij zijn ouders, maar ik kan het nu gewoon niet tegenhouden. Gelukkig heeft mijn man het boek gelezen "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" en trekt zich er weinig van aan ;)

4. MamaMarije

@ geboortekaartje: wij vandaag langs de drukker... blijkt ie gesloten te zijn! Alleen van maandag-vrijdag geopend, tja.. dat gaat m niet worden de komende weken, dus toch maar via Internet. Net eventjes een paar uurtjes peentjes gezweet en alvast de 'jongens-versie' gemaakt! Nu nog de 'meisjes-versie'...

Voordeel is wel dat nu onze namen vaststaan!!
    Tenminste... als mama niet gaat twijfelen :D

@ hormonenruzies: manlief zei vanmiddag: 'je hoeft niet zo snibbig te reageren meteen!' :) sorry schat... hormonen... het sloeg idd ook nergens op!

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamamarije: Hugo heeft nergens herinneringen aan, hij was net 1 toen z'n ouders apart gingen wonen. Rozan was net 3, ook nog heel klein dus, maar die beseft heel goed dat liefde niet zomaar voor altijd is. Daar zijn we ook heel alert op en we zijn blij dat ze steeds zegt wat ze op haar hart heeft, zodat we daar ook op kunnen reageren. Zo ook vandaag, we hebben het er met z'n vieren over gehad en dan is het ook wel weer goed voor hen, gelukkig :)

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

:( kan gebeuren hoor!!!
    Hormonen af en toe..... Pffff
    haha

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Gelukkig zijn je harde buiken zo goed als weg...
    Je kan t inderdaad even aangeven de volgende keer.
    2x valt wel mee!

En zodra t weer teveel word, gewoon even bellen hoor!!
    Ik heb daarom ook aan de weeenremmers gezeten!

X

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ben vanavond lekker even bij mn ouders geweest. Mn oom &tante waren daar ook op visite, was wel gezellie!
    Is toch weer wat anders dan thuis zitten....
    Ben net thuis, ga zo nog lekker douchen en dan mn bedje in!

Ow ja, vandaag al een deel van de rompertjes gewassen.
    Sommige zijn meteen verpest!!:$
    Zijn heel wijd/breed geworden....? Baal dr echt van!
    Misschien dat t meevalt en dat hij ze nog aan kan.

Heb t gewoon op 40graden gewassen, is toch gewoon normaal??
    Of toch alles maar op 30??
    Gaan de bacterien er toch niet uit?

Hydrofiele luiers heb ik gewoon meteen op 90 graden gewassen,die zijn goed gebleven en meteen bacterie vrij;)

xx

9. MamaMarije

@ fb: ik was rompers hier altijd op 60 graden en ze blijven wel mooi. Ik weet niet welke rompers je hebt? Hier HEMA-rompers met korte mouw, met jip&janneke erop, die bevallen mij het best. Ik was overigens bijna alle baby-was op 60 graden. Hydrofiels, spuugdoekjes, slabbetjes, etc. Maar dit doe ik pas sinds Lucas er is.
    De voorbereidende was deed ik ook op 40 graden, kleertjes was(te) ik altijd op 30 graden!

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

Ik heb van alle winkels wel wat ;)

Die van Kruidvat zijn echt heel lelijk breed geworden (disney- winnie the pooh)
    Zelfs van wibra en zeeman zijn heel mooi gebleven.
    Ga toch de rest van de kleertjes maar op 30 graden wassen voor de zekerheid!;) Het word daarna toch ook nog gestreken.

Iemand misschien nog tips hoe ik kan strijken?? zonder heel de tijd te staan?? Anders moet ik het toch aan andere gaan vragen:(

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #2871 Banaantje81, 12 feb 2011
    Laatst bewerkt: 12 feb 2011
    Hier ben ik ook weer! Vandaag babybadje gekocht met thermometer etc. Heb door al dat lopen wel last van bekkenpijn en af en toe harde buik. Net in de keuken gestaan om lekkers te bakken voor de babyshower die ik morgen houd voor vriendinnen.

Ik kreeg trouwens wel een rare reactie van 1 vriendin op de babyshower. Ze zei dat ze niet van babyshowers hield, omdat er dan nog geen baby geboren is en ze wel eens heeft meegemaakt dat de geboorte mis ging.... Ik schrok daarvan, die realistische kijk van haar die ze gewoon als reden gaf om niet op mijn babyshower te komen! Net alsof ze denkt dat mijn baby misschien niet goed op de wereld komt of zo. Dat deed me echt pijn, ik werd er ook bang van, want ik dacht ineens: "Oh, is de kans dat het misgaat zo groot dan???". Was er echt naar van. En ik begrijp het ook niet. Want als je een babyshower houdt en de bevalling ZOU misgaan, dan nog...je hebt je hele babykamer al ingericht, alles is klaar, net alsof je minder verdriet ervan zou hebben als je de babyshower niet hebt gehouden of zo. Als je je toekomstige baby en bevalling niet mag vieren, dan kun je toch beter ook die babykamer maar niet inrichten? Want tja, stel dat het misgaat.....pfff...

Anmiri fijn om te horen dat je manneke weer netjes is aangekomen, en indd pijnlijk als kindjes om je heen wel naar huis mogen. Probeer een beetje met de dag te leven, elke dag die voorbij is betekent weer een dag dichter bij de thuiskomst van Noah!

Mamamarije als je vaker zulke frequente harde buiken hebt en je vertrouwt het niet, zou ik gewoon lekker bellen hoor!

Mrs hair die ruzies zijn herkenbaar. Ik heb ze zelf gelukkig niet met mijn man maar wel veelvuldig met mijn collega/beste vriend. Je kunt er weinig tegen doen, en ik denk dat je man ook wel begrijpt dat hormonen gekke buien veroorzaken. Zal vast wel goed zitten :) Maar snap dat je ervan baalt. Ik moet vaak janken om niks tegenwoordig, zojuist tijdens het eten nog omdat de kat van een kennis was overleden (ik heb die hele kat nog nooit gezien!) en dan ga ik gewoon heel hard erom zitten huilen, haha.

12. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha banaantje, arme kat:D

Lekker doen die babyshower!! Als je het om die reden niet zou doen zou je bijna bij alles kunnen denken: zal ik wel, stel dat het niet goed gaat, stel dat ik onder een auto kom etc....

Hormonenruzies: hier zijn ze ook nog en idd om de gekste dingen. Ontzwangeren duurt ook nog een aantal maanden, onze mannen moeten er maar aan wennen;)

13. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar bestellen jullie geboortekaartjes online? Wij willen ze sturen als Noah naar Hoogeveen mag of naar huis.
    Weet iemand ook nog een site met mooie gedochtjes/teksten voor te vroeg geboren kindjes? Heb wel wat gevonden maar dat is het niet helemaal.

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mrs hair; bah vervelend stomme hormonen ook!

@mamamarije; gelukkig dat de harde buiken minder zijn geworden.

@geboorte kaartje; wij hebben hem gister uitgezocht, nu nog even de gedichtje, lettertype en alles regelen hoe we het willen en dan zaterdag weer terug naar de drukker. Dan maakt hij gelijk een proefdruk.:)

@FB; was idd ook op 40 gr, hier zijn de meeste wel mooi gebleven. Hydro heb ik alleen de eerste x gewassen op 90 gr, die gaan straks bij de 60 graden was.

Strijken doe ik zittend op bed, al is dat ook niet alles want kreeg daar ook pijn me rug van. Dus wisselde het eigenlijk een beetje af, dan zitten en dan even staan.

@banaantje; ben het helemaal met anmiri eens, lekker doen hoor die babyshower.

@anmiri; Wij zijn gewoon naar de drukker gegaan, lijk me toch makkelijker. Op 1001 geboorte gedichtjes en babyversjes.nl staan een paar mooie gedichtjes voor te vroeg geboren kindjes.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goeiemorgen allemaal!

Hier weer een heerlijk nachtje geslapen, van 22.30 tot 8 uur, heerlijk!
    Verder is de baby nog steeds lekker druk en aanwezig, ben zo benieuwd hoe ze nu ligt! Volgende week maandag weer een echo, dan hoop ik wel dat ze gedraaid is. Geeft weer wat rust, want loop nu toch wel te denken:stel dat ze niet is gedraaid, wat dan? Gaan we een draaipoging doen of een geplande keizersnee. Hoewel het nog lang niet zo ver is, denk ik er toch wel over na.

@hormonen: hier ook last van hoor, gister ook een discussie gehad. Vroeg vriendlief heel rustig of ie voortaan wel wat preciezer wil stofzuigen, want ik heb me de hele week geergerd aan de hondenharen op de mat en de stof onder het tv kastje. Zegt ie: dan die je het toch lekker zelf!
    Ik was echt woest! Want tja, als ik dat zou kunnen zou ik het wel doen!
    En het verhaal schoon = schoon herken ik ook heel goed hoor. Soms zijn mannen gewoon lompe wezens!
    Zegt ie ook nog: ik zeg toch ook niet tegen jou dat jij nooit de boorden van mijn overhemden schoon krijgt, terwijl het mijn moeder wel lukt!
    :x:x:x
    Heb nu dus echt de neiging om zijn overhemden niet meer te wassen, brengt ie ze maar naar zijn moeder :x

@kaartje: We zijn er ook uit, moeten alleen nog aan de slag met de tekst en lettertype etc. Zullen we met de drukker overleggen.

@harde buiken: Ik heb er eigenlijk nooit last van, alleen als ze heel erg aan het draaien is geweest ofzo...

@wassen: Rompers, sokjes en hydrofiele luiers gaan hier altijd op 60 graden. Kleertjes altijd op 30.

Vandaag een lekkere rustige ochtend. Vriend is alweer plintjes aan het verven, geloof dat Julia aan het "helpen" is.
    Die zal ik zo even in bad stoppen en dan even de was doen (geen overhemden ;)). Dan zelf douchen en lekkere brunch maken.
    Vanmiddag naar mijn opa, die is jarig. tja en dan is de zondag ook weer voorbij.
    Maandag weer aan het werk, heb er geen zin in! Beviel me prima dat thuis zitten, hahaha! Nog 5 weken werken!!!

16. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @mamavanjuul. je baby hoeft toch niet nu al gedraaid te worden?! ze kunnen nog in de buik draaien tot een week of 34 dacht ik. mijnes draait nu tenminste nog geregeld om. dan met billen omlaag en dan weer omhoog. gaf de VK ook aan. krijg je alleen een echo om de ligging te bepalen of voor een andere reden?

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: veel plezier met je babyshower! En een vreemde reactie van je vriendin hoor, er kan altijd iets mis gaan maar daar ga je toch niet van uit? Gewoon lekker genieten!
    Laat je ons weten hoe 't geweest is?

@kaartje: hier ook via de drukker geregeld. Deze was ook alleen doordeweeks open, maar ik kon boeken mee naar huis nemen zodat we samen naar de kaartjes konden kijken. Inmiddels is het kaartje uitgezocht en is het alleen nog wachten op de proefdruk.

@mamavanjuul: veel plezier bij je opa en succes morgen met werken!

18. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamavanjuul; mij werd verteld bij 35á36 wkn moeten ze toch goed liggen.
    Hier draait de kleine man ook steeds weer in stuit.

Gefeliciteerd en veel plezier vandaag!

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@wassen, ik was eigenlijk alles op 40 graden. Heb gisteren geregeld dat mijn schoonmoeder straks de kleertjes gaat wassen en mijn moeder al het beddenspul, dekentjes, slabbetjes etc. Hoef ik het alleen maar in de kast te leggen:D

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: goed geregeld :D!

Deel Deze Pagina