@monique: ik heb hem ook met 30 weken gehad!! de gyn zei dat het tegenwordig verplicht is?? maar ja mis dat het in elk zkh anders is? liefs
@Esseltje: ik heb er met de vk over gehad en die zegt dat t allemaal nog niet rond is. Heb ik het ziekenhuis gebeld en die zei nee, ik weet wel dat er dingen gaan veranderen, maar nu nog niet hoor! Pfff ik wil t ook. Aangezien mn buik niet zo groot is stelt t me gerust dan.
Oh wat vreemd, mijn gyn zei ook dat ie nieuw was en verplicht....vervelend dat er weer eens geen rechtlijnigheid is dan :x
Hier trouwens ook geen echo gehad met 30 weken. Wat wel nieuw is bij onze praktijk is een liggingsecho met 36 weken.
@ anmiri: wow, dat gaat echt hard! Hopelijk lukt het morgen op de low flow, dan komt Hoogeveen echt dichterbij hè? Ik help je duimen! @ 30 weken echo: ik heb ook niet gehoord dat ie standaard was hoor, ik heb m gekregen ivm de diabetes... Over dik drie weken weer...
En liggingsecho is volgens mij ook niet standaard. Jammer eigenlijk, het geeft wel een hoop duidelijkheid en rust op voorhand...
Klopt, maar hoor wel dat steeds meer vk dit gaan doen. Als er complicaties optreden tijdens een bevalling is dat vaak, omdat het kindje toch in bv stuit blijkt te liggen. Althans dat is wat mijn vk zei. Met deze liggingsecho kan dat worden voorkomen.
Ik dacht (zo heb ik het namelijk begrepen van de gyn) dat je tussen de 30-35 weken een groei/liggingsecho krijgt om te kunnen bepalen of je kindje te klein is/te groot is. Ze kunnen nu dan nog ingrijpen door bijv extra rust voor te schrijven of het kindje eerder te halen. Dit moet dan weer omdat nederland op de vingers is getikt de EU ivm het sterftecijfer bij geboortes..... @Anmiri: Gaat goed met jullie kereltje zeg!!!
@mamavanjuul: ja zo begreep ik t ook. Maar mijn omgeving dus niet! Zelfs naar t ziekenhuis gebeld, maar nee hoor!
De verloskundige hier vertelde met de intake dat ze standaard een echo laten maken met de 12, 20 en 36 weken. Met 36 weken is de liggingsecho. @anmiri: wat leuk, dat ze dat in het ziekenhuis gedaan hebben! En weer goed nieuws van Noah, Hoogeveen komt steeds dichterbij ! @FB: heb je al gebeld? Wel doen hoor als je twijfelt!
@Wassen: doen jullie allemaal even normaal! zeg!! Ik krijg de zenuwen van jullie! Ik heb nog helemaal niets gewassen en twee kamers die nog niet af zijn, kan het dus echt nog even nergens kwijt. Alle rommel van de zolder staat ook nog overal in de weg.... Pfffff @mamavanjuul: wat heerlijk dat het kamertje zo goed als klaar is! (ben jaloers! ) FB: Bellen!!! @Anmiri: ehhh webcam? Heb tig pagina's terug zitten lezen, maar ben bang dat ik iets gemist heb..... Zou je het linkje nog eens willen plaatsen of kunnen pb'en? Ben erg benieuwd naar jullie mannetje!!! @Echo: hier ook niet standaard, maar ijn VK vertelde dat het steeds vaker gedaan wordt rondom 32 weken. Zij noemde het weer een groeiecho.... Ik moet woensdag heen en ga gewoon vragen of ze een echo voor me kan regelen. Brutalen hebben de halve wereld, toch?
@juli: de link naar de webcam van Noah staat in het besloten gedeelte van het forum (waar ook de adressen staan)...
Hahaha! Hier ook nog niks gewassen hoor! Ga ik echt pas doen als ik verlof heb! Dan is het mooi weer, kan het lekker buiten hangen Enne....jullie kamers komen vanzelf
Gelukkig, voel me al een beetje beter Soms krijg ik echt het gevoel dat iedereen al klaar is en dat ik nog moet beginnen met zo'n beetje ALLES..... Stucen van de zolder is het weekend klaar, dan schilderen & behangen, de vloer er in, meubels in elkaar, 30 verhuisdozen met troep opruimen, spullen dochter verhuizen, babykamer schilderen.... Alles onder controle dus
Hahahaha! Gelukkig maar Ach joh, tijd zat!!! Wij bevallen pas in de lente en moet je buiten es kijken
zo dan... moest ff 6 pagina's teruglezen ofzo... lekker bezig dames! @ anmiri: wat super dat Noah het zo goed doet! ik dacht al dat ik m vanmiddag aan de cpap zag liggen, dat klopt dus ook. Hij lag er wel heeeerlijk rustig bij! Gisteravond nog eventjes samen met manlief gezwijmeld bij jullie manneke, toen was ie volgens mij lekker wakker! Armpjes en beentjes bewogen goed. Hij ligt trouwens veel op zijn buikje he? is dat gebruikelijk bij premature baby'tjes? Omdat ze 'voldragen' baby's altijd op de rug 'moeten' leggen? @ saona: welkom! Gezellig! @ echo's: ik krijg nog een groei-echo i.v.m. die verdenking op suiker, verder weet ik er eigenlijk niks van, hihi @ kaartjes: via kaartje2go.nl besteld! Proefexemplaar vandaag binnen en helemaal leuk! Eventjes nog wat aanpassinkjes doen en dan de 'meisjes-versie' nog even maken... @ baby-uitzet: ff uitgezocht vandaag en moet toch nog wel wat nieuw spul kopen hè, vervelend zeg... hahaha. Wat extra beddengoed, wat neutrale kleertjes, slabbetjes, spuugdoekjes, etc. Dus...HEMA here I come! Ik ga pas wassen als ik alles binnen heb. @ kwaaltjes: hier beperk ik mijn dag tot de zorg voor Lucas, de was, stofzuigen, opruimen en koken. Af en toe een boodschapje met de fiets, maar daar blijft het dan ook wel bij... Gelukkig niet veel harde buiken meer, maar wel bijna elke dag meer zebrastrepen :x
@mamamarije: leuk dat de proefdruk binnen is! En wat vervelend toch, dat je nog nieuwe spullen bij moet kopen ... Wanneer heb je eigenlijk de fotoshoot?