April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @anmiri: Super dat het goed gaat met Noah, ik ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Jammer dat ik de foto niet kan zien op deze laptop!

@mamamarije: Lekker in een rolstoel gaan zitten, en kereltje evt bij je op schoot. Laat je niet kennen! Ik ga vrijdag naar de 9 maandenbeurs, heb er nu al mijn bedenkingen bij... maar ik ga toch! Even kijken online of ik nog een rolstoel kan reserveren, kan mij het schelen! Veel plezier van het weekend in de Efteling!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Mamamarije: klagen mag, dat weet je ;). Is toch prettig als je af en toe je verhaal kwijt kan zonder je naasten ermee te belasten!

Lastig hè, als anderen zich ineens met je dagindeling gaan bemoeien... Je hebt het al die tijd gedaan zoals je zelf goed dacht te doen en dan vertellen anderen dat je het heel anders aan moet pakken :x. Probeer inderdaad maar veel dingen met Lucas te doen die voor jou zo min mogelijk belastend zijn, is voor hem toch ook leuk!

Leuk joh, naar de Efteling! Mijn favoriete attractiepark, kom er bijna ieder jaar wel een keer :D. Enne, 1 voordeel van een rolstoel, je krijgt bij veel attracties voorrang ;)! Gaan jullie met veel familieleden, of alleen met je eigen gezin?

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Efteling: we zijn met 7 volwassenen en 4 kinderen. De oudste is 5, dus het is een drukke boel! Gelukkig wel twee huisjes (gezinnen met kids gescheiden), dus Lucas kan lekker rustig slapen (en mama ook!). We gaan met de familie van mijn man z'n kant. Schoonmama, zwager & gezin en schoonzusje & vriend. Heel gezellig dus!

@ saona: ja, waarschijnlijk vindt Lucas het reuze-interessant, die stoel op wielen, hahahaha. Goed dat die dingen er in ieder geval staan! Het voelt alleen zo 'invalide' en ietwat overdreven, maar ik heb geen keus denk ik.

@ eeka: Thanx meid ;) je hebt gelijk, soms is klagen even nodig. Enne, wat betreft voorrang in de Efteling: dat is natuurlijk nooit erg, hahaha. Alleen dan denk ik: tja... ook wel weer wat overdreven... ik ben niet ziek ;)...
    ik ben ook zo'n lekker gecompliceerd persoontje, pfff wordt moe van mezelf :)

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde probleem... Ik mag eigenlijk ook niks!! En dat is erg moeilijk hoor! En dan zijn wij maar met zn 2tjes er loopt er niet nog een uk in de rondte... Moeilijk hoor!
    Ik ben wel al iets gaan doen in huis, anders word ik gek.
    Maar dit kijk ik per dag gewoon aan.
    Gister heel de dag op de bank gelegen onder mn deken, lekker tv gekeken en veel geslapen, deed me goed!!

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een mooie foto.. Hij is inderdaad nog klein. Maar hij groeit! en dat is super!!
    Nou ik duim voor jullie dat alles goed gaat en dat hij snel mag verhuizen;)

X

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pfff ik heb trouwens heeeel veel babywasjes al gedraaid. Maar alles moet nog gestreken worden...
    Zit heel erg te twijfelen om hier zelf al een beetje mee te beginnen.
    Want zou niet weten aan wie ik t moet vragen (naja, doe ik liever niet)

Iemand tips hoe ik misschien kan strijken,zonder teveel last te hebben? Zittend zal denk k niet gaan lukken?

Zat te denken om de hydrofiele luiers alvast strak op te vouwen en dan snel boven en onderkant strijken... is dan ook goed toch?

X

7. MamaMarije

@ fb: op zich kun je wel zittend strijken, als je strijkplank goed in hoogte verstelbaar is. Ik moet zeggen dat ik het zelf niet prettig vind, maar uitproberen kan natuurlijk nooit kwaad. Mijn strijkplank kan nét niet laag genoeg, waardoor ik last krijg van mijn schouders en nek :(.

Hydrofielluiers kun je idd gewoon goed strak opvouwen en dan snel even er overheen flodderen met de strijkbout. Ik heb ze ooit maar 1x gestreken (tijdens mijn verlof) en sinds Lucas er is nooit meer. Wat een K-werk is dat zeg... zeker als je er elke 2-3 dagen ongeveer 20 vies hebt! :D

Kleertjes kun je evt. ook goed strak opvouwen, dan hoef je ze ook niet per sé te strijken. Ik strijk Lucas z'n kleertjes ook praktisch niet, alleen nette bloesjes ofzo.

Mocht je toch alles willen strijken (nestelen? ;):D) dan zit er niks anders op dan het gewoon in etappes te doen. Dus elke dag een paar keer 10 minuutjes ofzo...

Wat lekker dat je gisteren de hele dag een bank-dag gehad hebt! Heerlijk, ikke is jaloers :)
    Hier nog steeds wel wat harde buiken vandaag... lijkt wel alsof ik ze juist krijg als ik ga zitten, als ik bezig ben, voel ik ze niet of heb ik ze niet :(

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga wel even kijken hoe laat ik m kan zetten, kan t allicht even proberen....
    Ja, ik ben normaal ook echt niet van het strijken hoor!! Ik strijk eigenlijk alleen maar blouse-en en heel soms een shirtje;)
    Maar vind t wel netjes als alles een keer gestreken is.
    En sommige hyd.luiers zijn echt heeel gekreukt! (een bepaald merk?)

Ik heb soms ook harde buiken als ik verkeerd zit of lig hoor.
    Ik heb nu een paar houdingen ontdekt wanneer ik dat meteen krijg. Ik probeer zoveel mogelijk recht op de zitten met 2 dikke kussens in mn rug, en mn benen lang uit, dan gaat t goed.

Vandaag ga ik denk ik niets meer doen,want heb last van mn buik, beetje ongi pijnen:( Daar moet ik dan maar even naar luisteren!!

Ga nu even vriendlief wakker maken,want hij moet zo gaan werken.

Succes met je harde buiken,en probeer echt rustig aan te doen, want ik was ook eigenwijs en lag daardoor een week in t ziekenhuis:(

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Niks overdreven! Neej hoor, daar zijn die dingen voor. Ik begrijp wat je bedoelt, want ik moet zelf vast ook aan zo'n stoel geloven voor de 9 maandenbeurs... maar als een ander het zegt dan vind ik het maar onzin! Ik zou er ook als ik zelf niet zwanger zou zijn ook niet zo'n oordeel over hebben hoor als ik je tegen zou komen in de Efteling. Ierdere vrouw die wel eens zwanger is geweest kan er begrip voor opbrengen... Nou ja bijna iedere. Doet me denken aan een collega'tje... die toen ik me ziek meldde zei 'Je bent zwanger hoor, niet gehandicapt' :x, en hoe denkt zij dan te weten hoe ik me voel? Gewoon je lekker laten rollen, kun je ook als een van de voordelen van zwanger zijn zien :D

NL... Niet Lopen :p

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @strijken: Ik zou het in etappes doen! Doe ik ook. Als ik eenmaal begin ga ik wel te lang door meestal, maar ik krijg voornamelijk last van mijn voeten... komt door het gewicht dat ze moeten houden denk ik ;). Gewoon neerzetten dat ding, en in etappes doen!

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Oh en nog ff @mamamarije: Lekker overal voor gaan :D. Je mag toch niet in de achtbaan etc... dus bij de droomvlucht etc lekker legaal voordringen. Wel je voordeel doen met de situatie hoor :D

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mamavanjuul: balen van je werk!!!

@Mannen: hier nog zo'n gezellige vent hoor :D Gisteravond had ik echt last van mijn bekken, dus ik vroeg mijn man of hij even kon helpen met onze dochter in bad doen. Zegt ie: wil je dat die verbouwing op tijd af is of niet? Dus ik zeg nog dat die 10 minuten toch ook niet uitmaken, maar dan was hij laat klaar en kon hij niet slapen omdat zijn hoofd dan vol was of zo.... Wie heeft er hier nou last van zijn hormonen??? :(:(:( Ik heb alleen maar gezegd dat hij ook wel gewoon kon zeggen dat hij er geen zin in had.... pfffff

@Mamamarije: petje af hoor voor jou!!!! Als ik een dagje met mijn dochter thuis geweest ben, ben ik echt helemaal gesloopt. Ik voel me super schuldig als ik haar naar het KDV en oma breng, maar ik merk wel dat diie 2 dagen me echt goed doen. Kan je Lucas niet 2x een middagje naar (schoon)moeder / vriendin brengen? Heb je al een verschoningskussen beneden liggen? (scheelt weer trappen lopen...)

@9mnd beurs: had ik eigenlijk ook wel heen gewild, maar na 10-15 minuten lopen houd het moenteel bij mij echt op....

@Anmiri: wat een supergoed nieuws!!!! Ik ga voor je duimen dat hij volgende week over mag!

@FB: ik strijk inderdaad zittend.... Alleen met overhemden vind ik het niet zo'n succes..... maar met die kleine kleertjes gaat het prima hoor.

@Hier: nog eentje die het NOG rustiger aan moet doen :(. Heb de laatste paar dagen weer veel last van mijn bekken.... snap er helemaal niets van, want ik doe ECHT weinig (voor mijn doen dan :)). Vanochtend bij VK geweest en de alles was helemaal goed, maar ze vond dat ik beroerd liep en dat het toch wel een teken is dat ik zoveel last heb....

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    M'n broertje heeft net de strijkplank even op het laagste gezet, dus ga vandaag of morgen even proberen of t lukt om zittend te strijken:D
    Ben benieuwd....

xx

14. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @9maandenbeurs; dames die gaan heel veel plezier!

@noukie; fijn dat alles goed was. En leuk dat je toch nog een echo krijgt.:)

@mamamarije; ze heeft goed geslapen vannacht en niet meer overgegeven. Ze had wel de diarree vanmorgen dus denk een buikgriepje dit x. Ze heeft crackers op en een banaan en die zijn erin gebleven, dus gaat gelukkig weer de goede kant op.

Ik nog nergens last van, hopelijk krijg ik het ook niet....want ben ook nog niet van me verkoudheid af.;)

Lekker klagen hoor, tis ook allemaal niet niks. Zit me soms ook te verbijten. Wil zo graag dingen doen, maar het kan niet. :(
    Leuk leuk de efteling. En idd lekker in de rolstoel gaan zitten, dat slenteren breekt je helemaal op, zelfs als je niet zwanger bent vind ik altijd.

@juli; ojee jij ook al, schiet lekker op zo hé. Fijn dat verder alles goed bij de vlos.

Wat voor pakjes nemen jullie eigenlijk mee naar zh voor de baby?
    Echt een boxpakje of los broekje met een truitje of beide?

15. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier ging het wel iets beter, maar kreeg er wel last van me rug van. Verkeerde houding waarschijnlijk. Ben toen maar gaan afwisselen, even zittend even staandend.

16. MamaMarije

@ juli: die mannen toch! Ze zouden eens een kind moeten baren zeg... dat zou nou eens begrip opleveren ;). Ik ga nu idd proberen om Lucas hier en daar ietsje vaker 'uit te besteden'. Manlief gaat hopelijk ietsje vaker thuis werken en op maandag en dinsdag kan mijn moeder bijspringen, anders is het gewoon niet te doen. Verschonen kan ik idd ook beneden doen, het nadeel is alleen wel dat mijn wasmachine op zolder staat, dus de was is wel heel lastig als je (bijna) niet mag traplopen. Probeer het maar zoveel mogelijk te combineren met Lucas in bed leggen enzo...

Balen trouwens dat jij ook alwéér beperkt wordt door je bekken :( ik ben echt begonnen met aftellen nu hoor... ik ben echt bang om overtijd te gaan, hebben jullie dat ook?

@ star: goed dat je dochter weer lekker eet! Dan voelt ze zich vast snel weer een stuk beter.
    Ik neem trouwens één boxpakje mee (mt 50), zo'n zelfde pakje heeft Lucas ook aangehad, dus dat is pure nostalgie. Tis alleen de vraag of deze grote baby mt 50 wel aankan :D. Dus ik neem ook nog twee pakjes mee van mt 50/56 met broekje/shirtje, die vallen vaak ietsje ruimer...

@ 9mndbeurs: bij lucas ook geweest. Vond het leuk, maar wel vermoeiend! Nu zou ik het echt niet meer trekken :). veel plezier voor alle dames die wél gaan! Hou ons even op de hoogte van wat je daar allemaal gekocht/geprobeerd/gezien hebt!

@ saona: je, zo kun je het ook zien, zwanger zijn heeft z'n voordelen ;):D

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    1e pakje baby:

Ik zelf vind t ook moeilijk wat ik nou mee moeten nemen...
    Dus ik neem 2 of zelfs 3 verschillende pakjes mee!
    Kunnen we op dat moment kiezen.

Rompers, mutsjes enzo al gewassen... Binnenkort de pakjes, broekjes en shirtjes wassen en dan beslis ik wat ik mee neem.
    Maak wel een foto, en plaats m hier

18. Juli2009

19. Juli2009

@geboortekaartje: wij willen het kaartje uit naam van onze dochter schrijven, maar ik kom er niet zo goed uit met de tekst.

Het wordt iets van (ben er nog niet helemaal uit hoe precies)

"Hoera, ik heb een broertje"

Naam broertje
    Datum, Gewicht, etc.

Adresgegevens

Zet ik dan bij onze naam en adres, eerst de naam van onze dochter en dan onze namen? Hoe los je dat op?

Ik heb zitten puzzelen maar ben echt even Toos Inspiratieloos hoor.... :)

20. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Hier nog een die het rustig aan moet doen, ik ben halve dagen gaan werken vorige week, ik had veel te veel last van mijn buikbanden en bekken, en teveel harde buiken. ik heb vandaag even een rondje naar het dorp gewandeld, ongeveer een uurtje weg geweest, mar voelde het goed toen ik terug kwam, ik ga nu smiddags gewoon echt even liggen en rusten, slaap dan ook nog een uurtje, omdat ik snacht niet lekker slaap, veel last van mijn benen, wordt dan wakker en lig op mijn rug weer te dromen, en met draaien de buik weer meenemen. ben dan vroeg wakker smorgens, kan dan niet goed meer liggen, maar wil eigenlijk nog wel een paar uur slapen. heb soms het idee dat ik als een zombie loop, zo voelen mijn ogen dan ook, maar gelukkig heb ik er nog niemand over gehoord.

ik moet nog een paar daagjes werken en dan ga ik met verlof ben er echt wel aan toe. als mijn oudste dan naar de peuterspeelzaal is heb ik even een poosje tijd voor mij zelf, dan kan ik even doen wat ik wil en even wat in het huis doen zonder dat ik steeds de aandacht aan hem moet geven.

Deel Deze Pagina