April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo he, moest gewoon 5 blzd terug lezen ;) kan daarom ook niet alles onthouden hoor ;)

Hihi, moet ff lachen hoor! Heb echt last van mijn onderkant en gevoel dat de kleine overdwars in mijn buik ligt. Dus kan op het moment niet eens mijn schoenen uittrekken.
    Nu zit Julia op de wc, eten moet op en de telefoon gaat, dus mijn vriend weet even niet hoe hij het moet hebben.
    Ondertussen zit Julia te roepen: PAAAAPAAA ik heb poepie daan, heb vieze billuh! Kom nou!!!
    Hihihih, gestresde man in huis en ik zit lekker op de bank ;)

Maar goed, wat ik heb onthouden:
    @anmiri: wat groeit Noah als kool zeg, lijkt al heel anders sinds ie geboren is.

@MamaMarije: mooie jongen zeg! Wat een sprekende ogen!

@Pollewopke: Gefeliciteerd met je neefje! Die naam hebben wij ook in optie gehad voor een jongen ;)

Verder heb ik echt het gevoel alsof ik uren op een racefiets heb gezeten, echt mijn onderkant doet pijn! En mijn buik, pffff!
    Zal wel weer in een groeispurt zitten.
    Vanavond lekker weer yoga, heerlijk!

Zal nu eerst even lekker douchen met Julia, kan ze haar zusje weer even in zepen :D

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou t gaat.... Elke dag verschillend. Ik doe in ieder geval wel al weer iets in huis. Een beetje om de dag. 1 dag probeer ik alleen maar op de bank te liggen,lekker onder een dekbed... Beetje tv kijken, internetten en slaapie doen!

De andere dag probeer ik een paar kleine dingetjes te doen, verdeelt over de hele dag.

Nog een paar weekjes.... (dan moet ik weer haha)

3. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    waar blijven de buikfoto's?! vind ik altijd zo leuk :D

hier mijnes met 32 weken precies

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ pollewopke: gefeliciteerd met Dex!! dat is allemaal vlot gegaan dus ;) Lekker even genieten en oefenen met het mannetje, hihi

@ anmiri: wat een plaatje zeg! Zo anders als ze eenmaal kleertjes aan hebben ;). Echt een wolk van een baby hoor! Bijzonder moment als hij straks ook echt een rompertje aan mag wat jullie hebben gekocht, toch weer een mijlpaaltje.

@ ollebolle: hahaha, we gaan een weekendje weg en met een dreumes moeten we zoveel meesleuren dat ik vrees dat de auto vol zit :), je mag wel op schoot?! alhoewel... ik heb niet zoveel schoot meer, hahaha

@ fb: wat gaaf! 2 fotoshoots! Foto's zijn zo bijzonder vind ik, die zijn me echt dierbaar. Ik heb ook echt zin in mijn shoot volgende week

@ mamavanjuuL; hahaha, zie het helemaal voor me, jij op de bank, julia op de wc en manlief rent rond met het zweet op zijn voorhoofd :D I love it! vooral Julia die papa dan even lekker aanspoort, straks komt ze met haar broek op dr knieën de kamer binnen als het te lang duurt ;). Nog lekker gedoucht samen?

@ juli: ja, lastig he die kaartjes? Hier staan ze nu gelukkig vast. Wij hebben een gedichtje 'uit Lucas naam' zeg maar, en onder de naam van de baby staat bij ons 'broertje/zusje van Lucas'. Het is dus deels uit zijn naam, deels uit die van ons...

@ smyltje: mooie buik!! ik wil ook weer een foto posten, maar het toestel ligt boven en ik mag de trap (bijna) niet op, hopelijk morgen en anders na het weekend!

@ hier: heb het gevoel dat de kleine steeds lager ligt, maar ik weet niet hoe indalen voelt :)... mams vroeg al, ben je niet stiekem gewoon wat weekjes verder dan ze denken? Tja... ik weet het niet hoor, ik zal het dinsdag nog eens vragen, maar ik vrees van niet! Ben echt bang om nog 9 weken door te moeten zo!

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@anmiri; ach, wat een plaatje zeg. Mooi mannetje!
    Hoop dat hij gauw over kan naar hogeveen en dan snel mee naar huis.

Iid soms onwerkelijk dat ik al zo lang zwanger ben. Vind het stiekum soms ook wel eng hoor. Maar zal dr wel bij horen na alles.
    Ben wel blij als ukje straks in me armen ligt.

@smyltje; ook een mooie buik hoor!

Hier verder niks bijzonders, gister wat boodschappen gedaan en even hema geweest 2 voedings bh's gehaald en natuurlijk kon ik het niet laten ook iets voor de beeb mee te nemen, schattige sokslofjes. Had ze al eens in me handen gehad en dacht nu gaan ze mee. Zijn zo lief.:)
    Merkte het wel onwijs in me rug/bekken toen ik thuis kwam, en ben ik nog geen uur weg geweest.

Verder vandaag niet veel doen, beetje kleine dingetjes hier in huis.

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marije, nou laat die efteling maar zitten hoor :D ik kon de 9-maanden beurs niet eens aan, laat staan efteling :(

@star, ik ken dat probleem, ga je even shoppen voor jezelf, kom je toch iets tegen voor de kleine... het is ook zo skattig... zo klein enzo.. dat je het niet kunt laten liggen.

@wopke, gefeliciteerd met je neefje... leuk he zo'n kleintje in de familie.

@anmiri. wat is Noah gegroeid joh en wat een plaatje... *knuffel*

@buikfoto's, ik heb weer mooie foto's voorbij zien komen.. prachtig meiden!!

Mocht ik wat gemist hebben, neem het me aub niet kwalijk, maar ik onthou het gewoonweg niet joh!

Hier:
    Echo zag er gisteren goed uit, kleine weegt nu ongeveer 1700 gram. En omdat mijn suikerwaardes redelijk goed blijven, hoef ik niet meer onder controle te blijven bij de diabetesarts, moet nog wel zelf prikken en zelf bijhouden en bij uitschieters moet ik ze bellen. Over drie weken weer een date bij de VK en geen echo meer. Kindje ligt ook goed, mooi ingedaald en dat voel ik ook heel duidelijk :cool: mijn onderkant voelt soms heel beurs aan...

9-maandenbeurs:
    was heel leuk, maar supervermoeiend. Gelukkig viel het qua drukte mee en kon ik redelijk goed bij elke kraampje dingen bekijken en rustig kopen. Wat heb ik gekocht:
    * avent-borstkolfpakket incl magnetronsterilisator voor 65,-, bewaarpotjes van avent, borstel etc etc..
    * zwitsalproducten
    * wat flesjes van bebe-jou voor als de kleine wat ouder is voor sapjes e.d.
    * bambix pap wat pakken vanaf 6 maanden, houdbaarheidsdatum was tot 2013
    * veeeeel chocolaaaaaa

That's it eigenlijk.. manlief was mee en hij heeft al aangegeven, nooooooit meer te gaan :D
    Hij zei, alleeen maar vrouwen!!

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Fotoshoot: Ben heel blij dat ik die 'gewonnen' heb, en zie er echt naar uit!!! Lijkt me zo super...:D

Slapen:Vancht echt super slecht geslapen, constant wakker gelegen... En als ik in slaap viel had ik vage dromen over van alles en nog wat, weet t niet eens meer? Ook toen mn vriend naar bed kwam werd ik misselijk van de rooklucht die ik rook (normaal ruik ik t niet eens) dus ik draai me op mn rug, en ja hoor, nog geen 10 min later -> overgeven...!!:(
    Gelukkig dit keer niet door het maagzuur, want dat drankje had ik ingenomen voordat ik ging slapen... Kan ook zijn dat ik gister téveel gegeten heb hoor, want had echt een snoepbui!!!;)

Gyn: Om 13.10 uur moeten we weer voor controle naar gyn toe. Ben heel benieuwd hoor... Ook krijg ik de uitslag van de suikertest!
    Vraag me af of ik ook weer een groei-echo krijg? Want had gehoord dat daar minimaal 2 weken tussen moet zitten. Na ja,als we maar even een echo'tje krijgen ben ik al blij:D
    Liever eigenlijk geen binnenwaartse echo, pfff die ben ik zo zat!!
    Maar ja, als ik m niet krijg weet ik ook niet veel meer.

Bed verhogen:Gister hebben we t bed op de juiste hoogte gedaan, door nóg een extra matras erop te leggen haha we liggen nu op 3 matrassen en t is nu 72 cm hoog. Tssooo nou wat een hoogte zeg!!:$ Moet nog net niet in mn bed springen...! En mn vriend stapte vanmorgen uit, maar was t vergeten,dus ging bijna op zn plaat, best gevaarlijk!:(

Tot Straks!!!

xx

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

FB, succes bij de gyn zometeen! Lekker je bed omhoog, ik kan over 4 weken klossen ophalen.

Hier vanmorgen telefonische intake voor de kraamzorg gehad. krijg zoals verwacht 45 uur. Prima!

9. MamaMarije

@ ollebolle: ahahahahaha wat had je man dan verwacht? :D Dat hij gezellig ff kon bieren met een aantal mannen, hihi, lotgenoten! Super dat je zo goed geslaagd bent op de beurs! Je kunt er helemaal tegenaan ;) enneh... chocola? Is er ook al een chocolakraampje tegenwoordig? Die heb ik gemist de vorige x, jammerrrrr...:)
    Super dat je suikers goed blijven!! lekker dat je niet meer onder controle hoeft bij de diabetesarts

@ star: heerlijk dat je beeb zo lang blijft zitten! kijk maar uit, straks ga je nog overtijd :$:D. De kleine heeft het gewoon goed bij je, moet je maar denken!
    En ik kan het ook nooit laten liggen, dat schattige babyspul!

@ hier: nou, ik blijk er ook nog een fikse blaasontsteking bij te hebben! Moest van de vk urine laten checken i.v.m. harde buiken en ja hoor... dat was mis. Dus ook nog ff een kuurtje. Er zaten zoveel bacteriën in dat ze het zwikkie op kweek hebben gezet om te kijken of er geen andere infecties meespelen. Daar krijg ik vrijdag de uitslag van, maar wat ik daar nou weer van moet verwachten.... tja...

Vanmiddag efteling! Jeej! toch altijd weer magisch ;)

10. MamaMarije

@ bed verhogen: hahaha, hier werd het ook een klauterpartij toen het bed op klossen stond! het was eigenlijk voor mij nét te hoog, maar ja ;)
    Ik ga ook over een paar weekjes even klossen halen, ondersteek etc.

@ maryloes: altijd fijn 45 uur! het is dus uiteindelijk toch geregeld ondanks dat je de bevestiging niet ontvangen had!

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Waar kun je bedklossen huren eigenlijk? Ik heb gehoord dat je ze ergens gratis kunt huren maar ik heb geen idee meer waar dat was! Vanaf week 36 is dat toch?

Gisteren ook de 9maandenbeurs gedaan, was niet zo druk daar, maar wel heeeeel druk in het algemeen in de gangpaden etc. We moesten ergens ver buiten de RAI parkeergelegenheden parkeren, helemaal bij de Arena, en dan met de pendelbus naar de beurs. Wat een onderneming zeg. Maar het was wel heel leuk! Ben nog steeds kapot ervan, zoooo moe, maar heb wel wat leuke spulletjes aangeschaft.

Mooie buikfoto Smyltje!!

MamaMarije wat balen van die blaasontsteking zeg, wel goed dat ze erachter zijn gekomen!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hoi ladies,

Ik ga binnenkort ff alles goed bijlezen, want het gaat zo snel.

Maar ik heb nu verlof!! Heel gek idee, zit hier gewoon een potje te janken!:S (slaat nergens op!) Zullen de hormonen wel zijn;)

Dus in mn verlof ga ik alles goed teruglezen en bijhouden.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wow monique! Dan ben je volgens mij de eerste die met verlof is gegaan! Gek idee he, als je straks terug komt op je werk ben je gewoon mama!

FB: hoe was het bij de gyn???

Vanmorgen Julia bij de psz gebracht en toen asociaal geshopt :)Heb gewoon voor 130 euro geshopt bij de Hema, hahaha!
    Heb mezelf getrakteerd op nieuwe pyjama's en voor de meiden nieuwe kleren!
    Nieuwe lakentjes, rompertjes, sokjes echt te erg :D

Daarna Juul weer opgehaald en boodschappen gedaan! Ben kapot...pff!
    Voel me dan echt een oud wijf, hihi, maar alles is maar weer gedaan.
    Morgen gaan we alle meubeltjes overzetten, schoonmaken en voor Julia in elkaar zetten. Dan kan ik eindelijk alles uit de dozen halen en precies zien wat we hebben. Nu staat alles uitgezocht in dozen op zolder.

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mamavanjuul: ja lekker toch shoppen! Soms kan het hoor, en moet het ook! Dit zijn ook leuke dingen om te kopen!

Ik snap dat je dan kapot bent haha! Word alleen nog maar erger denk ik, als ik naar mezelf kijk de komende weken haha.

Ja, ik zit hier met 17 weken vrij in het vooruitzicht (officieel heb ik nu vakantie en volgende week begint verlof) Pffff hee.

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik vind t bed voor het mooie echt te hoog staan!
    Moet nu namelijk meer moeite doen om mn bed in en uit te "klimmen"

Ik krijg ook 45 uur, en nog 15 uur extra omdat ik een uitgebreide zorgverzekering heb:) Maar die ga ik alleen gebruiken als ik ze nodig heb.
    Want weet niet of ik het ziet zitten dat hier iemand 7/8 uur pd in de rondte loopt... Ja, als ze mn huishouden wilt doen:D

16. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Veel plezier in de efteling!!!! (zou er zelf niet aan moeten denken op dit moment)

Nou je weet nu ieder geval waar je pijn vandaan komt, dus maar hopen dat je er over een paar dgn vanaf bent;)

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Jeeeeh lekker toch met verlof!!:D
    Snap best dat je even emotioneel bent hoor....!

Ga er lekker van genieten.
    Mijn verlof gaan maandag officieel in!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Tsooo, lijkt me ook heerlijk om effe goed te shoppen!
    Maar ik houd t niet vol...

Ach straks als die kleine er is, ga ik lekker los!
    Kan ik meteen met m showen hihi

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ben bij de gyn geweest.
    Bloed uitslag van de suikertest was goed.
    Dus niks aan de hand. Ons mannetje groeit gewoon goed

Ook nog even een echo gehad, meneertje ligt nog steeds netjes met zn hoofdje naar beneden, gelukkig!!
    Geen binnenwaartse echo gehad, omdat ik maandag ook nog onderzocht ben. Vond het zelf ook niet nodig.

Heb meteen nog wat vragen gesteld over de verschillende pijnbestrijdingen die ze hebben... Ben meteen gerustgesteld, want ze hebben verschillende dingen wat ze kunnen doen, nog voor de ruggenprik! En meteen wat uitleg erover gekregen. Dus bevalling, kom maar op!!! hahaha

Vandaag nog niet echt last gehad van mn buik, voel me goed vandaag! Jippie!!

Straks ga ik even mn haar verven, of ik ga weer wat babydingetjes strijken!

xx

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh FB bij jou begint verlof ook al snel, lekker! Wat fijn dat de uitslag van suikertest goed was! En dat hij nog met zn koppie naar beneden ligt:D

Mag je gewoon je haar verven eigenlijk? Want ik moet t nodig doen maar dacht dat t niet goed was.

Deel Deze Pagina