April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @ tas. vandaag een lijstje gemaakt van wat er allemaal in moet, dus ben al een klein beetje bezig. heb ook al mini's gehaald.

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mini's gehaald??

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Smyltje bedoelt denk ik kleine flesjes shampoo en douchegel, handig voor één of twee keer douchen en 't neemt niet zoveel plaats in beslag als die grote flessen ;).

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jaaa, mini's zijn zeker handig!

@ hier: nou.... om het mooie verhaaltje compleet te maken is onze kleine eigenwijze spruit ook nog eens lekker in stuit gaan liggen! Heel fijn... Had vanavond controle bij de VK, verder gelukkig alles goed, bloeddruk, gewicht, etc. etc.
    Nu maar eens bedenken hoe ik over een draaipoging denk! Hoe zat het ook weer in ons cluppie? Bij wie ligt de baby ook in stuit (ollebolle iig, toch?) en hoe denken jullie over een draaipoging? Ik ben nog niet echt heel enthousiast eigenlijk... :)
    Het koppie van de baby in mijn ribbenkast verklaart dan wel weer de pijn in mijn ribben, toch fijn om te weten ;)

@ monique: hou eens op over uitslapen heeee.... :D Lucas heeft hier weer de neiging om elke ochtend om 7u wakker te zijn... hoop zo dat het weer bijtrekt (meestal was het tussen 8u en half 9... heel luxe, dat weet ik...)
    Fijn dat je zo van je verlof geniet!

@ mamavanjuul: ik draag ook al een tijdje mijn ringen niet meer, gelukkig doet t bij mij geen zeer! Goed om lekker duidelijk te zijn tegen je collega, hormonen kunnen ook handig zijn, hihi

@ koffer voor kids: voor de dames die geen koffer voor de kids inpakken, is het dan zo dat je ouders ALTIJD in staat zijn de kleine op te halen of naar jullie toe te komen? Mijn ouders halen in principe Lucas op, maar ze werken ook allebei. Ik moet dus ook een aantal andere adresjes achter de hand hebben (vriendinnen, schoonzusjes, etc), voor het geval dat. Denk dat ik dan toch maar iets inpak.... al is het maar voor het geval dat...

5. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @noukie; geniet lekker van je verlof.

@fb; leuk gemaakt die buikband.

Mrs hair, idd al een paar dagen niks meer gehoord....hoop dat alles goed gaat.

@mamavanjuul; hier ook al weken vocht in de vingers en voeten. Me ringen draag ik ook al weken niet meer.

Hier ook mini's in de tas, scheelt weer!

@mamarije; fijn dat alles goed was bij de vk. Hoop dat de kleine vanzelf weer draait.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, fijn dat verder alles goed was. Balen dat die kleine in stuit ligt, maar de baby kan toch nog zelf draaien?

@koffer voor kids, mijn schoonouders werken niet meer en zijn dus in staat om meteen onze kant op te komen. Ze wonen wel op 40 minuten rijden, dus om die tijd te overbruggen staan onze buurtjes ook stand by, mocht het nodig zijn om meteen richting ziekenhuis te vertrekken.

Vandaag mn piepschuimletters ontvangen en ben vanavond maar meteen aan het frobelen geslagen. Echt super leuk geworden al zeg ik het zelf!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: mooi te horen dat alles goed was bij de verloskundige. Misschien dat de kleine vanzelf nog wel draait?

8. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    de lady's zeiden het al, heb mini's gehaald voor shampoo,douchegel, tandpasta, deo en een andere tandenborstel (heb zelf een electrische) .
    heb ook al grote onderbroeken gehaald haha. en een big shirt om in te bevallen.

9. MamaMarije

@ stuitligging: ja dat klopt, de baby krijgt in principe tot 36 weken de kans om zelf te draaien, dus dat is altijd afwachten. Lucas lag met 37 weken ineens overdwars en daarna weer spontaan goed, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;);)
    Maar toch... mocht de baby zo blijven liggen, wil ik er iig alvast over nagedacht hebben, die draaipoging...

@ Maryloes: ja, dat scheelt idd, als je ouders sowieso kunnen komen! en ach, 40 minuutjes is goed te overbruggen, toch? Of ben jij van de 'stortbevallingen'?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @mamamarije: tegen mij zei de gyn dat ie het nog helemaal niet belangrijk vind hoe de baby er bij ligt, omdat het nog alle kanten op kan. Pas rond de 36-37 weken wordt dat interessant.

Hier lag ze 2 weken geleden nog onderste boven, maar als dat zo was gebleven had ik geen draaipoging gedaan.
    1: vanwege eerdere keizesnee
    2: voelt en lijkt me zo onnatuurlijk, weet niet zo goed hoe ik dat gevoel met omschrijven..

Ik kan m'n moeder altijd bellen. Als ze werkt, dan kan ze zo weg.
    Leeuwarden is niet zo groot, dus ze kan hier altijd binnen 30 minuten zijn en anders dan de buurvrouw...of schoonouders/zwager onder kantoor uren. Die zitten hier 10 minuten vanaf.

Heeft bij mij, bij die collega, niet zo veel met hormonen te maken hoor, maar ze heeft overal wel commentaar op of weet alles beter.
    Daar kan ik niet zo goed tegen...

Ga zo denk ik lekker mijn bedje in...ben echt weer moe de laatste tijd

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Waar is Mrs Hair?????

12. MamaMarije

Nou idd! goeie vraag, ik hoop dat alles goed is!
    Misschien is ze ons gewoon een beetje zat :)

13. Maryloes

Stortbevalling is bij mij wel van toepassing. Bij Lars van begint tot eind 1 uur 23 minuten en ze verwachten dat het dit keer nog sneller gaat. Die 40 minuten gaat er dus om spannen haha, maar daarom staan buurtjes ook stand by

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Zo, da's snel! Dan is het wel handig dat de buren stand by staan!

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Dat vroeg ik me vanmiddag ook al af ja. Hopelijk is alles goed...

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Waaaaat?!:$

17. MamaMarije

@ Maryloes: oei.... ja dat wordt idd spannend! Is je man ook dichtbij huis in de laatste weekjes of werkt hij ver weg? Vandaar dat jij uitkijkt naar je bevalling :D! Of heb je er nare ervaringen aan over gehouden?

Buurtjes stand-by is dan zeker geen slechte optie, hihi

@ mamavanjuul: ik snap je gevoel qua 'onnatuurlijkheid' van een draaipoging! Daar worstel ik dus ook mee... ik denk dan: die kleine ligt niet voor niks zo! Maar ja...
    We moeten hier ook de groei-echo afwachten, als de beeb erg groot is, wordt draaien ook weer lastig en is een stuitbevalling wellicht ook niet meer mogelijk.... kortom... spannende weekjes zo

18. Maryloes

Hij werkt op ongeveer 15 minuten rijden, dus dat moet te doen zijn. Ik kijk zeker uit naar de bevalling. Totaal geen nare ervaring aan over gehouden. Sterker nog, ik beval liever dan dat ik zwanger ben. Wat mij betreft mag die bevalling vandaag al komen!

Mrs hair, is in ieder geval gisteren nog online geweest zag ik...........

@draaipoging, zou het zo ook niet weten. Inderdaad een beetje onnatuurlijk en daarnaast is het ook niet geheel zonder risico. Hopelijk is het allemaal niet nodig.

Morgen mag ik weer. Ben heel benieuwd

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair zat nog wel online op Hyves dus ik denk dat het forum haar misschien ook gewoon een btje snel gaat? Zal vast niets aan de hand zijn....hoop ik...

Hier net zwangerschapscursus gehad en vertelde van die pijnen en steken onderin mijn buik, de juf zei ook meteen dat dat waarschijnlijk met indalen te maken heeft, dus kans zit erin dat het toch indalen is... Verder leren puffen!! Ik werd steeds op de vingers getikt door mijn man omdat ik niet zo serieus kon blijven, oeps :) En hij heeft massagetechnieken geleerd voor rugweeën.

Er is wel massageolie op mijn broek gevallen, en laat dat nou net een broek zijn die ik heb geleend van mijn schoonzus, echt balen.

Mamamarije ik zou de hoop niet opgeven hoor, kindje heeft nog kans genoeg om te draaien toch? Ondanks dat de ruimte wat minder is. Die van mij voel ik ook steeds draaien en gek doen, volgens mij komt het allemaal wel goed :)

Moet ook nog ff mini's halen voor in ziekenhuistas, en dextro energy! De juf van cursus raadde ons ook een kruik aan, zo'n rubberen, die hebben ze in het ziekenhuis niet en bevordert het ontspannen. Denk dat ik ook Nintendo DS meeneem voor manlief, en een mini-notebook met dongle met internet, en proviand hihi.

20. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wat een goede tips Banaantje. Nintendo, proviand haha! had ik niet aan gedacht, maar ja, meestal komen dat soort dingen als ik daadwerkelijk bezig ben met inpakken. Moet ik dus ook nog gaan doen. De tas staat er wel, alleen zit er nog niets in haha.
    De kraamzorg gaf bij ons nog het advies om er één en twee euro munten in te doen voor het parkeren en niet minder belangrijk, voor de rolstoel in het ziekenhuis. Want bij ons gaan die net als winkelwagentjes op muntjes.

Deel Deze Pagina