April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk draait ze nog maryloes!!

Noah is vandaag 1400 gram:D sinds vanmorgen weer aan de lowflow met 1 dipje tot nu toe...ze willen nu eerst een paar dagen gaan afwisselen, 12 uur low flow en 12 uur cpap, als dat goed gaat paar dagen alleen low flow, zou hij dan volgende week ergens naar Hoogeveen kunnen? We hope so:)

Nicht, gister baby opgewarmd, we hebben verder nog niks gehoord en durven ook niet zlef te bellen..

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Wat een goed nieuws, hopelijk gaat het hem lukken en kan die snel over!

Blijfd spannend dus, hoop dat alles goed komt.

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Aagh, wat een schattige foto. Mooi mannetje hoor!

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh wat een lieve foto weer! En goed nieuws anmiri!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ anmiri: ach goss... het blijft een prachtig kereltje! Je ziet hem ook echt groeien en sterker worden op de foto's! Er zijn blijkbaar ook gelukkig veel lieve vpk's ;) Ik duim voor je dat je binnenkort goed nieuws krijgt over Hoogeveen en ook over de kleine van je nicht!

@ maryloes: hmmm... een lotgenoot dus! Balen hè? Ik had zo ook mijn laatste bevalling niet voorgesteld! Heb jij al enig idee hoe je tegenover je opties staat? Wel of niet draaien, wel of geen stuitbevalling? Of wacht je het allemaal eerst maar eens af en beslis je op het moment dat het nodig is? Ik vind het zo moeilijk omdat alle opties nog open zijn momenteel :)

@ mrs hair: mooi dat alles gewoon goed gaat! en begrijpelijk hoor, als je geen fut hebt of gewoon geen nieuws ;)

@ hier: harde buiken komen af en aan, het rommelt gewoon. Probeer rustig aan te doen en krijg veel hulp gelukkig. Het feit dat die kleine nu mijn ribben aan het bewerken is met zijn/haar schedeltje, helpt alleen niet mee. Mijn hemel, wat doen die zeer zeg... Ik kan niet meer fatsoenlijk bukken, hoesten, niezen, zelfs diep inademen is erg pijnlijk.

Daarnaast heb ik vanmiddag een tijdje in het ziekenhuis gezeten met Lucas. Hij begon vanochtend met explosief spugen en diarree en hangt nu op het randje van uitdroging. Wel afgesproken dat we het thuis proberen, maar als het niet gaat, wordt ie opgenomen en krijgt ie een ORS-drip... :(
    Ben ik blij dat mijn moeder me kon helpen met alle ladingen braaksel, diarree, etc. etc. en de bergen was weg te werken.... pffff... ik ben gebroken zeg!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: het zit je niet mee zeg! Arme Lucas :(, hopelijk knapt ie snel op.

@anmiri: wat een leuke foto weer. En wat mamamarije ook al zegt, je ziet 'm groeien en sterker worden! En die pleister, lieve vpk! Hopelijk volgt er snel goed nieuws van je nicht en haar baby.

@mrs hair: gelukkig dat het goed met je gaat :)!

8. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamamarije: hopelijk knapt lucas gauw op!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamamarije: wat naar van Lucas!! Zielig voor hem en vreselijk zwaar voor jou, ik leef net je mee...

@ stuitligging maryloes en mamamarije: alles kan nog tot ze ingedaald zijn, toch? Ik hoop dat daarvan nog geen sprake is?

: anmiri: mooie foto van Noah!!

10. MamaMarije

@ mrs hair: ja, dat klopt, zolang ze niet zijn ingedaald kan alles nog gebeuren ;). Hier draaien ze zelfs nog ná het indalen, maar dat wil ik niet hoor! Dan duwen ze met hun hand via je vagina de billetjes uit het bekken en gaan ze daarna draaien.... nou nee... sorry... dat hoeft van mij niet zo nodig... Laat het dan maar zo, dan maar een stuitbevalling of keizersnee!
    Hier is de kleine spruit iig nog niet ingedaald! en ik hoop nu ook dat dat nog wel eventjes duurt, hihi :D

@ Lucas: we hebben het mannetje maar in bed gestopt, nog een beetje bouillon erin en dan vanavond maar weer eventjes kijken.
    Blegh.... zo niet leuk als je kind ziek is!

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamrije; Beterschap met lucas, altijd zo zielig als die kleintjes ziek zijn.
    En jij ook beterschap natuurlijk.

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@anmiri, wat een mooie foto van Noah weer! Fijn dat het goed gaat, hopelijk komt Heerenveen nu echt dichtbij.

@mrs hair, dat alles kan tot ze indalen is niet helemaal waar, want sommige kindjes dalen pas in als de bevalling begint/is begonnen. Het moet dus echt de komende 2 weken gaan gebeuren, want daarna is er gewoon geen ruimte meer om te draaien. Ik denk niet dat ons meisje binnen nu en 2 weken volledig indaalt.

@mama marije, ik weet het echt niet. Inderdaad ook omdat alle opties nog open zijn. Hopelijk gaat ze alsnog goed liggen en is het allemaal niet nodig. Maar ik wil over 2 weken wel goed beslagen ten ijs komen, dat mocht het nog een stuit zijn, dat we wel weten wat we willen. Dus moet er toch de komende tijd over gaan nadenken. Ze zeggen wel dat draaien bij een 2e of 3e kindje makkelijker gaat, maar toch. En als we geen draaipoging willen, gaan we dan voor een stuitbevalling of....moeilijk moeilijk.

13. MamaMarije

Nou, dan kunnen wij elkaar de hand schudden... ik zit in precies hetzelfde schuitje, want waar doe je wijs aan? Soms denk ik, doe dan maar 'gewoon' een keizersnede, maar ja... dat is ook heftig! Met name ook voor het herstel enzo...pfffff... zit ik ook niet op te wachten.
    Ik wil inderdaad ook mijn mening grotendeels bepaald hebben als het zover is...of een lijstje met vragen klaar hebben zodat ik die kan stellen en dan alsnog een mening kan vormen..

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wat een moppie zeg! Wat goed dat hij weer lekker aangekomen is!

Het blijft trouwens een beetje gek om te bedenken dat er een kindje zo als Noah in mijn buik zit....

15. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wat een lieve foto weer van Noah! Je ziet ook elke keer op de foto's dat ie gegroeid is! Super!

Wat erg dat Lucas zo ziek is, hoop dat hij thuis een beetje op kan knappen. Lekker in zijn eigen omgeving.

Lastig hoor als de kleine in een stuit ligt. Mijn vriendin heeft toen geen draaipoging gedaan, maar een geplande keizersnee. zij wilde liever niet de risico's voor het kleintje lopen als ze gingen draaien. Dan maar wat langer herstel voor haarzelf. Dit is misschien wel kort door de bocht, maar ik kan me er wel in vinden. Mijn kleine meisje ligt vooralsnog met haar hoofdje naar beneden, maar heb er wel eens over nagedacht wat ik zou doen als ze in stuit zou liggen.

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mamamarije: hoe is het nu met Lucas? Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op!

@harde buiken: ze zijn nog niet helemaal weg, maar gelukkig is het alweer een stuk minder geworden.... Ik heb lekker in bas gelegen en de rest van de dag op de bank gebivakkeerd :) Het is denk ik ook wel een beetje mijn eigen schuld..... :):):) Mijn collega's belden gisterochtend op of ze een bakkie konden komen drinken. De huiskamer lag net vol met spullen die voor de verbouwing geleverd waren en die heb ik zo'n beetje "opgeruimd", oftewel de trap op gesleept :)

@kamertje: de stucadoors zijn deze week echt klaar :) Hopelijk is de boel een beetje snel droog! Manlief is volgende week een paar dagen vrij zodat we hopelijk een beetje op kunnen schieten!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @juli: gelukkig dat de harde buiken minder zijn geworden na een dagje rust. En mooi dat de stucadoors deze week klaar zijn en jullie met het kamertje aan de gang kunnen. Geeft toch weer wat rust lijkt me.

18. MamaMarije

@ juli: hihi, eigenwijs :D anders sjouw je gewoon ff je bouwmaterialen naar boven als je praktisch hoogzwanger bent en rustig aan moet doen.... ;) Wel fijn dat de harde buiken nu weg zijn na je relax-dagje! En super dat er licht is aan het einde van de 'verbouwing-tunnel'! Jeej!

@ Lucs: ligt nu rustig op bed en heeft niet meer gespuugd of diarree gehad. We maken hem straks nog eventjes wakker voor een schone luier en wat extra lepeltjes bouillon (voor de zekerheid en om te kijken of hij goed wakker wordt). Dan hopen dat we de nacht rustig doorkomen!

@ stuitbevalling/keizersnee: het herstel van de ks vind ik voor mezelf ook niet zo erg, maar ik heb nog wel die kleine man van 1,5 rondlopen. Dat bemoeilijkt het herstel wel enorm, denk ik. En aan de andere kant, ik vind een keizersnee zo ontzettend onpersoonlijk en medisch. Je ziet de baby praktisch niet, is al aangekleed en gewassen voordat je überhaupt op zaal bent, om over huid-op-huidcontact en aanleggen voor de bv nog maar te zwijgen... Dat vind ik weer enorme voordelen van een 'gewone' bevalling... maar ja... risico's/voordelen/nadelen/pfffff...

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamamarije en maryloes: mag je zelf kiezen of je voor een stuitbevalling of ks gaat, als het nodig mocht zijn? Ik duim voor jullie dat ze gewoon nog uit zichzelf draaien hoor!

20. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Maryloes & MamaMarije: Wat vervelend dat jullie kleintjes in stuit liggen. Kan me voorstellen dat jullie dat onrustig maakt. Het lijkt me ook best een moeilijke keuze, ook al ben ik zelf nog niet eens echt op de hoogte van de risico's van stuitbevallingen. Als je al een kleine hebt rondlopen lijkt een keizersnede me inderdaad niet superhandig, maar misschien kan manlief dan de taken overnemen?

Mrs Hair: Goed weer wat van je te horen :) Ik heb dat zelf ook regelmatig, wel lezen maar niets posten, soms heb je gewoon niet zoveel zin of gewoon niet zoveel te vertellen...

Juli: Goed dat er weer schot in de verbouwing zit!

Deel Deze Pagina