April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: het is afhankelijk van een heel aantal factoren of je zelf mag kiezen. Ze gaan eerst met allerlei echo's en metingen kijken of de baby via een stuitbevalling zou passen en of je bekken ook geschikt is enzo. Bij een grote baby of bijv. zoals bij Lucas die een heel groot hoofd had, kan het niet altijd. Ook kijken ze naar het type stuitligging, dat heeft te maken met waar de voetjes zitten. Als het kindje met de voetjes eerst geboren zou worden, mag het volgens mij ook niet.
    Dus het is echt afwachten. Als de gyn zegt dat een stuitbevalling veilig is, mag je in principe zelf kiezen volgens mij... maar ja... dat is zo moeilijk :)

@ banaantje: ja, manlief kan wel wat taken overnemen uiteraard, we onderzoeken iig momenteel de mogelijkheden voor ouderschapsverlof etc. etc. Maar het herstel na een ks is minimaal 6 weken, dus dat zal hij niet geheel op kunnen vangen vrees ik! Ik hoop dan ook mijn ouders en evt. schoonmoeder ofzo in te kunnen schakelen indien nodig...

2. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maryloes: Heerenveen lijkt me geen goed plan;)Hoogeveen wel:D

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Oh haha, het eindigt allebei op Veen toch?:D

4. Maryloes

@juli, fijn dat er schot in de zaak zit!

@mamamarije, ik heb gisteravond nog een en ander gelezen over stuitliggingen en kwam uiteindelijk bij een intervieuw met een gynaecoloog in het UMC Utrecht. Dit zegt zij over een uitwendige versie:

Als laatste zou ik toch graag toch nog een pleidooi willen houden voor de uitwendige versie als de baby bij 36 weken nog in stuitligging ligt. Ik kom nog te vaak vrouwen tegen, die dit niet wilden. Uiteraard is daar soms een goede reden voor, maar vaak heeft het met een gevoel van angst te maken. De versie is echter, wat complicaties betreft, veiliger dan de keizersnede of een vaginale stuitbevalling. Dus het is een gemiste kans als er geen poging is gewaagd.

Zet je toch weer aan het denken...........

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Stuitligging: Ik heb hier wel een topic over gezien bij bevalling... Heleboel verhalen van mensen die het niet willen vanwege angst (net zoals die gynaecoloog zegt), maar toch ook wel positieve verhalen gelezen over versie hoor. Vaak is het natuurlijk zo dat negatieve verhalen breder uitgemeten worden op internet en dat je de positieve ervaringen niet terugvindt.

Dat gezegd zijnde, lijkt het mij ook een hele moeilijke keuze, en je moet gewoon Ʃcht doen wat je gevoel je ingeeft...

6. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Wij zijn dinsdag naar de vk geweest, en alles was goed, het kindje ligt goed en groeit goed, mijn hb was zeer goed, niks gedaalt met het begin, dus dat is mooi. over 2 weekjes de liggingsecho, ben benieuwd.
    We hebben de borstvoedingsinfoavond gehad, en er veel aangehad, veel tips veel dingen die we bij de eerste gemist hebben en leuk om zo met andere erover te praten, volgende week nog een avond voor deel twee.
    we hebben ook een tip over een site gekregen en daar staat ook heel veel info op misschien ook wat voor julie om eens te lezen.
    www.borstvoeding.com

verder ben ik erg moe, door slaapgebrek. en op dit moment kan ik er ook niet goed tegen als mijn zoontje niet luisterd en alles doorelkaar wil, wordt dan gauw boos en geerriteerd, soms zelf in een huilbui.
    starks ook, ga ik met hem kleien, wil hij e blauwe klei, doet er niks mee en wil de groene klei, doet er weer niks mee, wil hij de rode klei, en zo gaat het met alles, wil hij kleuren pak ik alles, doet hij er niks mee en wil puzzelen, daar kan ik nu eigenlijk even niet goed tegen.

iemand tips?????

alleen morgen nog werken 6 uurtjes ben echt toe aan verlof.

7. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Steintje ik zou niet alles meer voor hem pakken. Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik zou hem proberen uit te leggen dat als hij iets kiest, hij ermee moet spelen, en dat mama zegt wanneer hij weer wat anders mag kiezen. Misschien krijg je wat weerstand van hem, maar als je vol houdt gaat hij het accepteren.

Mij lijkt het pittig hoor om nog een kleine rond te hebben lopen als je zwanger bent. Ik ga vaak bij mijn vriendin op de koffie die een kindje van 1 1/2 heeft en wat gastkindjes. Ik merk dat ik er af toe niet goed tegen kan. Al die drukte, rommel en alle interventies die je zelf moet uitvoeren. Pff... Werd er vorige week helemaal verdrietig van, dacht alleen maar "wat nou als ik ook geĆÆrriteerd raak van mijn eigen kindje straks". Mijn vriend verzekerde dat het anders is als het kindje van jezelf is. Dan kun je meer hebben. Daar gaan we dan maar vanuit!

8. Maryloes

GEBOREN!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d

Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    11 april 2011 - esseltje (23) - 1e kindje - zkh (verplicht)
    12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv
    12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    21 april 2011 - Ilke (29) - 1e kindje - liefst thuis-liefst bv
    22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv
    30 april 2011 - Saona (31) - 2e kindje - liefst thuis - bv

9 Jongens
    10 Meisjes
    9 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    28-02 - Eeka76 - controle vk
    28-02 - MoniqueP - controle vk
    10-03 - Star2 - Controle Gyn
    10-03 - Mrs Hair - Controle Gyn

Echo data:
    24-02 - Saona - Groei-echo
    10-03 - Star2 - Groei-echo
    10-03 - Mrs Hair - Groei-echo
    14-03 - Maryloes - liggingsecho

9. MamaMarije

@ steintje: ja ik herken dat ik ook sneller moe wordt van die 'lastige dreumesdingen', je hebt er gewoon wat minder geduld voor! Je zou idd kunnen proberen om wat strenger op te treden (dus idd zeggen: ga nu eerst maar eens met deze kleur spelen, wat zullen we er eens van maken? Is het groen, dan maak je bijv. samen met hem een boom, of een appel, of weet ik wat. Wie weet heeft ie wat meer input nodig?). Mocht dat niet lukken, kun je het ook proberen om hem gewoon maar even aan te laten modderen, of smeert ie dan je hele huis onder?

@ draaipoging: ja... ik twijfel ook nog steeds enorm. Die angst zit er bij mij ook in, omdat ik denk: die kleine ligt niet voor niks zo. Dat bleek bij Lucas ook zo te zijn en de bevalling was een hel omdat zijn hoofd eigenlijk niet paste. Wie ben ik dan om te besluiten dat de baby anders moet liggen? En ga ik dan straks weer door zo'n K-bevalling?

Aan de andere kant: wie weet is het 'gewoon' een eigenwijsje en is het in no-time gepiept als de draaipoging wel lukt.... tja... ik weet het gewoon echt niet. Als ik volledig mijn gevoel zou volgen, wil ik niet draaien, maar soms moet je verstand ook meespreken, en ook het advies van professionals... en zeker Mrs Hair, het klopt dat je vaak alleen de negatieve verhalen hoort!
    *duimt haar duimen kapot om te zorgen dat de kleine uit zichzelf draait.... en dan zo blijft liggen!!*

@ noukie: logisch dat je geĆÆrriteerd raakt van de rommel en het lawaai van de andere kindjes, je zit volop in je nesteldrang-fase en hebt behoefte aan rust in je hoofd. Je moet maar zo denken: straks bij je eigen kindje groei je erin, je krijgt niet meteen een dreumes! En dan heb je er ook gewoon 1 om aan te wennen, niet ook nog allerlei gastkindjes. En zelfs dan ben je het soms ook gewoon even zat, dat is echt niet raar ofzo (of ik ben ook heel raar :):))....

@ hier: met Lucas gaat het stapje voor stapje ietsje beter. Er blijft nu wat vocht in en hij wil veel slapen. Eten hebben we nog niet geprobeerd. Hij is wel wat klagerig vandaag, ik hoop niet dat ie veel buikpijn heeft. Tot nu toe 1x gespuugd en 1 flinke waterluier (diarree...). Ik ga mijn fotoshoot maar proberen te verzetten, dat gaat m niet worden zo...

10. MamaMarije

GEBOREN!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d

Uitgerekende data:
    03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    11 april 2011 - esseltje (23) - 1e kindje - zkh (verplicht)
    12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv
    12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis
    21 april 2011 - Ilke (29) - 1e kindje - liefst thuis-liefst bv
    22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv
    30 april 2011 - Saona (31) - 2e kindje - liefst thuis - bv

9 Jongens
    10 Meisjes
    9 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    28-02 - Eeka76 - controle vk
    28-02 - MoniqueP - controle vk
    08-03 - MamaMarije - controle VK
    10-03 - Star2 - Controle Gyn
    10-03 - Mrs Hair - Controle Gyn

Echo data:
    24-02 - Saona - Groei-echo
    10-03 - Star2 - Groei-echo
    10-03 - Mrs Hair - Groei-echo
    14-03 - Maryloes - liggingsecho

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@Stuitligging: de moeder van mijn vriendin is nogal bezig met alternatieve geneeskunde, ze heeft een eigen praktijk in iets alternatiefs (sorry meiden, ik kan echt even niet op het woord komen!! :)). Van haar weet ik dat accupuntuur bij stuiliggingen ook nog wel eens wil helpen (moxa-therapie heet het geloof ik). Misschien het googlen waard?

Zelf nooit echt goed nagedacht over wat ik zou doen, maar mijn fysio heeft een KS gehad en zij was met 2 weken weer op de been, dus misschien is het ook wel een beetje persoonlijk hoe lang het herstel zou duren??? Uiteindelijk zou denk ik iedereen liever een "gewone" bevalling willen, maar de gezondheid van het kindje staat natuurlijk voorop, en met een gezond kindje in je armen maakt het denk ik uiteindelijk helemaal niet uit hoe hij/zij er precies gekomen is.... (of bekijk ik het nou wel weer heel erg nuchter :D).

@Anmiri: hoe gaat het herstel van jou KS eigenlijk?

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@Anmiri: Jammerrrrr..... de camera staat wel vaak uit, of niet? Misschien kijk ik ook wel op de meest onmogelijke momenten... dat kan natuurlijk ook :D

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ ergeren: ik heb ook minder geduld dan normaal merk ik... Het wordt gewoon allemaal wat zwaarder, en ik ben sneller moe/minder mobiel en kan dus gewoon minder goed tegen de dagelijkse ruzietjes en brutaliteitjes of driftbuien... Onze kids zijn zelfstandiger dan dreumessen, maar ook een stuk mondiger, en dat vraagt vooral mentaal een heleboel focus. Ik denk dat als we eenmaal ontzwangerd zijn alles ook wel weer normaliseert, toch?!

14. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @stuit. apart dat de VK bij jullie het nu al over draaien etc heeft gehad! met ruim 30 weken lag ze bij mij ook nog in stuit, maar daar werd geen heisa over gemaakt. met de afgelopen controle bleek ze inderdaad zelf gedraaid te zijn. ze hoeven toch pas met 36 weken goed te liggen?! zou me er nog maar niet te druk om maken hoor.

15. Maryloes

Nou ja, die 36 weken komt natuurlijk steeds dichterbij. En de vk heeft inderdaad gezegd dat het allemaal nog goed kan komen, maar het wordt wel steeds krapper in de buik. En als over 2,5 week blijkt dat ze nog in stuit blijkt dan moeten we toch weten of we die versie willen of niet.

Ik had het ook raar gevonden als ze nu niks had gezegd en dan bij de echo ineens over de versie was begonnen.

16. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ juli: cam is sommige dagen constant aan en ook vaak uit ja; irritant! Nu staat ie aan:)
    Herstel keizersnee: goed! Er kwamen de 1e dag 2 verpleegkundigen om mij op de rand van het bed te helpen maar dat lukte prima alleen en ik stond op en ben op een stel gaan zitten haha hun mond viel open van verbazing. Dag 2 zelf onder de douche en stukje op de gang gewandeld. Na anderhalve week stond ik thuis te stofzuigen....mag niet maar ja kerels he;)
    Nu doe ik al dik 2 weken alles weer, gaat goed dus..
    Moet wel zeggen dat bij de kizersnede van mijn 1e het allemaal niet zo snel ging. Dit ker is het me 100% meegevallen:)

17. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ahh Noah ligt lekker te slapen!

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: Nog steeds niet helemaal lekker! Sinds gister menstruatiepijnen en constant harde buik... En had echt helemaal niks gedaan gister!
    Ja even met de honden gewandeld

In douche werd ook niet minder. Werd vanacht ook meerdere keren wakker met harde buik.
    Beetje vreemd allemaal!

Maar ja, we zullen zien of t weg gaat
    Ik voel m nog wel goed bewegen, dus dat is goed teken!

Vandaag nog steeds erger last. Maar ben gewoon wat dingen gaan doen, want dan heb ik er minder erg in.
    Dus even op de markt geweest en net de geboortebedankjes helemaal afgemaakt, en in t mandje gedaan. Dus dat helemaal klaar

xx

19. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noah vandaag:) mocht proberen hem bij de tepel te leggen en te kijken wat hij deed....hap, slik, weg:D
    Knap he:)

Fb wat vervelend, blijft rommelen dus, nog even en hij mag komen!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fb: wanneer moet je weer naar de gyn op controle? Anders even bellen hoor, als je veel last blijft houden.

@Noah: ligt inderdaad heerlijk te slapen!

@dames met stuitligging: moeilijke keuze hoor, pfff... Zou ook niet weten wat ik in jullie geval moet doen. Ik duim mee dat jullie kindjes toch nog gaan draaien.

@mamamarije: hoe gaat 't met Lucas vandaag? Knapt ie weer een beetje op?

Deel Deze Pagina