@ apk bij verloskundige: woensdag weer geweest voor controle: bloeddruk perfect, kindje met hoofd naar beneden dus die kont tegen mn ribben aan klopte toch zoals ik het voelde, HB goed, dus da's goed nieuws @ baby van nicht anmii : wat heftig zeg, snap ik niet hoor dat ze mensen ondanks de risico's dan toch zo door laten lopen, hoop dat het voor ons straks niet op zal gaan @ humeur, kan het op zich nog prima redden fulltime met speciale kleuters en tel nog echt niet af naar mn verlof.....denk eerder pfoehhh nog maar 1 week werken, 1 week vakantie en dan nog 1 weekje dan ist zover....... red het allemaal nog wel maar merk wel dat mn humeur wat minder is met die gebroken nachten @ kamertje: joehoeeee........mn aankledingsspullen voor t kamertje zijn binnen, leuke manden van trendhopper besteld (helaas duur maar nergens andere gevonden die goed waren.....) en de duodeken en zak voor tegen de muur boven de commode worden morgen gebracht!!!! Gr. Pollewopke
@ Mamavanjuul: Grappig , hopelijk kon je er zelf ook om lachen... @ Mamamarije: Fijn dat Lucas weer wat gegeten heeft. Zielig he, als die kleintjes zo ziek zijn...
@ Pollewopke: RESPECT! Ik zit door de bekkeninstabiliteit al sinds half januari thuis en ik moet er niet aan dénken om nu nog weer fulltime te moeten werken... Hoewel mijn bekken een stuk beter gaat inmiddels, maar komt ook door de - min of meer gedwongen - rust, denk ik. Ik vind het echt superknap dat jij nog min of meer fluitend naar je werk gaat...
@anmiri, wat goed van Noah! En wat vreselijk van je nicht, veel sterkte! Vanmorgen om 04.00 is neefje Jens geboren! Alles goed met moeder en zoon. Morgen kijken, leuk!
@anmiri: jeetje wat vreselijk nieuws!! Gecondoleerd en heel veel sterkte voor je familie! Dit gun je niemand.. @marylous: gefeliciteerd met Jens!!! Wat zijn veel kwalen toch herkenbaar! Ook ik ben snel moe en irriteer mij snel aan kleine ruzietjes etc van mijn kids... ze zijn ouder en zelfstandiger maar idd ook mondiger.. en daar heb ik nu gewoon geen zin in.. het enige wat ik thuis wil is rusten en geen gedoe om me heen. Ook moet mijn huis schoon zijn, anders kan ik niet rusten... Begin me nu toch wel stiekem te verheugen op mijn verlof... het begint echt zwaarder te worden.. ik ben na werk helemaal gaar thuis en lig tussen 18-19 al in mijn nest en rond 20-21 ga ik naar dromenland. Dat komt natuurlijk ook door de slapeloze nachten. Ik lig soms uren wakker in de nacht... Gelukkig is het weer weekend en ga ik goed rusten. Hebben jullie nog leuke plannen? Ik ga morgen even naar een markt, zoek een nieuwe pan en daarna gaan we bij vrienden eten en zondag heb ik een date met mijn bed
@pollewopke; fijn dat alles goed was bij de vlos. @maryloes; Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje, leuk op kraamvisite.
Hier niet veel plannen voor het weekend, ff nieuwe schoenen halen voor me dochter. Die groeit op moment ook als kool, niet normaal, die maakt ook een groeispurt door! Verder niet veel fut hier, pfff. Straks lekker filmpje aan zetten en lekker op de bank hangen met een bakkie thee. Kortom...een luierdag vandaag!
@maryloes: gefeliciteerd met jens! @iedereen: gaan jullie een lijstje maken voor je man/vriend wat hij moet doen als de kleine er is? Familie bellen, geboortekaartje regelen enz. enz? Dat hoorde ik laatst iemand zeggen, maar had daar eigenlijk niet over nagedacht.
@hier. roerige nacht gehad. ze was erg druk. ze was zelfs even in stuit gedraaid! toen nog een tijdje dwars (dat dat nog past!!). vanmorgen lag ze gelukkig weer goed (kan ik aan de hik voelen hihi). dus niet lekker geslapen. nu ff eten, dan wat aan mn werk doen en naar mn werk toe. nog 10 werkdagen!! even jullie mening gevraagd. op het kaartje staat op dit moment eerst mijn naam en dan die van vriendlief. geen achternamen (aangezien we niet getrouwd zijn). maar vriendlief wil dus nu mijn naam+achternaam en dan zijn naam+achternaam. dit vind ik alleen erg stom staan. wat vinden jullie?!
Nou Smyltje daar zit ik ook nog mee. Wij zijn ook niet getrouwd en de kleine meid krijgt mijn achternaam. Ik denk dat we gewoon voor zonder achternamen moeten gaan, maar eigenlijk vind ik dat ook raar staan, alsof we geen achternamen hebben. Ik kan je niet helpen, ben er zelf ook nog niet uit... Wat kunnen die kleintjes toch nog veel bewegen he! Hier heb ik het gevoel dat mijn maag iedere keer in mijn slokdarm geduwd wordt (veel maagzuur ook)! Wel pittig als je nog moet gaan werken dan!
@ namen op het kaartje: vrienden van ons zijn ook niet getrouwd en die hadden naam vrouw en naam man gevolgd door achternaam vrouw-achternaam man. Dat je niet getrouwd ben betekent niet dat je je achternamen niet met een streepje kunt verbinden toch? Ziet er wel meer als een eenheid uit dan voornaam achternaam vrouw en voornaam achternaam man, dat heb ik nog nooit gezien op een kaartje...
onze meid krijgt 'gewoon' de achternaam van papa. in jullie geval zou ik dan bij de naam van jullie kleine wél de achternaam erbij zetten. maar de mensen aan wie we de kaart sturen, weten toch wie we zijn?! vindt het zo overbodig..
@ Maryloes: gefeliciteerd met jullie neefje, fijn dat iedereen het goed maakt! veel plezier op de kraamvisite @ smyltje: ik denk toch dat ik met je vriend mee zou gaan, eerlijk gezegd . Wij zijn wel getrouwd met dezelfde achternaam, maar bij het kaartje voor Lucas hadden we toch ook mijn naam vermeld. Dus Marcel & Marije + onze achternaam-mijn achternaam, omdat Lucas binnen het eerste jaar van ons huwelijk is geboren en veel mensen mij alleen nog maar met mijn eigen naam kenden, bijv. op het werk enzo. Daarnaast stond ik vaak nog onder mijn eigen naam ergens ingeschreven. Gewoon voor de volledigheid van het kaartje, zeg maar. Inmiddels bij deze baby gebruiken we alleen onze gezamenlijke achternaam. Ik zou sowieso de achternaam van de baby vermelden, of dat nou moeders of vaders naam is. Maar goed... wie ben ik... @ pollewopke: fijn dat je je nog zo goed voelt en dat alles nog altijd goed gaat! Lekker hoor! Geniet dan nog maar eventjes van je daagjes werken @ lijst voor papa: ja, ik heb bij Lucas wel een lijstje gemaakt en ga deze ook weer even opsnorren voor dit keer. Ik vond het gewoon wel handig, wist ik zeker dat we alles geregeld hadden en hij hoefde er niet extra over na te denken. Gewoon doen en afvinken! Het is voor papa ook een hele hectische tijd, zeker de eerste paar dagen. Ik had bijv. ook belangrijke telefoonnummers (voor het aangeven bij de verzekering en bijv. van de drukker) en adressen enzo er vast bijgeschreven, kon ie het zo regelen! @ ollebolle: ik wil ook zo'n date met mijn bed! Hier zijn het voorlopig alleen nog maar vluggertjes, hahahaha. @ hier: het ging vanochtend redelijk, totdat weer alles met grote bogen eruit kwam bij Lucas. Al het vocht en de crackers die hij had gegeten, hoppa.... nu zijn we dus weer terug bij af! Hij heeft ook weer wat flinke diarreeluiers gehad, dus al het vocht is er weer uit. Nu wil hij ook niks meer eten/drinken, dus ik hou het maar weer even goed in de gaten en anders gaan we weer bellen Gelukkig werkt Marcel thuis vandaag... pfff... @ star: echt bizar met schoenen voor de kids he? ze krijgen de kans niet eens om het nieuwe eraf te lopen!
@Achternamen, wij zijn ook niet getrouwd. We zetten onze achternamen niet op het kaartje, hebben we bij Juul ook niet gedaan. Iedereen die een kaartje van ons krijgt weet wel wie we zijn @hier...nou in navolging van gisteravond dat ik voor een dichte deur stond ivm de vakantie........(durf het bijna niet te zeggen) stonden we vanmorgen om half 9 voor een dichte deur van de peuterspeelzaal. Ik zit gewoon nog niet in die kindervakanties hoor, hahahaha! Dus maar lekker blokje gewandeld met de hond, bij papa langs en booschapjes gedaan voor het weekend. En nu de prijs betalen en met zere bekken op de bank... Vanavond met collega's een hapje eten en drankje drinken en morgen met mama-collega;s naar monkey town met de kids...ben benieuwd of ik na het weekend nog kan lopen....
@namen op kaartje: Wij hebben wel voor- en achternaam vriend en voor- en achternaam van mij op het kaartje staan. Dus bijv. Piet Puk & Truus Jansen. Wij krijgen regelmatig geboortekaartjes waarbij dat zo gedaan wordt, maar dat is voor mij niet een reden om dat dan zelf ook maar zo te doen. Ik vind het gewoon duidelijker met voor- en achternaam. @Lucas: wat sneu dat ie weer niks binnen kan houden. Wel fijn dat je man vandaag thuis aan het werk is, dan sta je er niet helemaal alleen voor. @lijst voor papa: bedankt voor de tip! Is inderdaad wel handig om die te maken.
@mamavanjuul: Je was in ieder geval wel vroeg op zo. Wel jammer van de gesloten deur ... Veel plezier vanavond en morgen! Heb je zondag wel een rustdagje voor jezelf gepland ?