April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ monique: hmm... dat is niet wat je wil horen... goed dat je nu strak onder controle blijft en idd... rustig aan doen (durf het bijna niet te zeggen :);))! En je hoeft de 40 weken ook niet te halen he, als je de 37 maar haalt!

@ anmiri: jeetje wat een kerel al! *duimt voor de low flow*

@ mamavanjuul: ja, naar is dat hè? idd, wat mrs hair ook al zegt, hoge koorts HOEFT niks ernstigs te betekenen, maar het is wel een signaal dat je haar goed in de gaten moet houden. Ik zou haar dan vannacht wellicht ook nog even een zetpilletje geven (na 6 of 8 uur, afh. van wat er in de bijsluiter staat!), om het risico op een koortsstuip te voorkomen. En wat betreft de HA bellen, vaak zegt je moedergevoel daar genoeg over ;)! Al bel je morgen maar eventjes om te overleggen of voor wat advies, sta je toch weer wat zekerder in je schoenen. Dat doe ik ook nog wel eens, hoef ik ook niet helemaal langs te komen.

@ juli: ik heb mijn harde buiken nu ook maar geaccepteerd als 'normaal'. Ik heb al een activiteitenniveau van een bejaarde, voor zover mogelijk met een dreumes idd en tja... dan doe/laat je wat je kunt. Krijg ik ze dan 's avonds alsnog, dan maar gewoon proberen te rusten en ontspannen. Enneh... goede aanvulling op de 'regel' hoor! Het is idd voor iedereen anders, nu je het zegt, ik had hier ook nooit weeën om de 4-5 minuten :D. Eerst onregelmatig om de 6-8 minuten, toen braken de vliezen goed door en toen meteen om de 2 minuten.
    Maar ja... met vliezen breken moet je toch altijd bellen ;)

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier hetzelfde vanmorgen, hoofdje naar beneden maar niet ingedaald en volgens de vk kon de kleine nog heel vaak gaan draaien...

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@mamamarije: sorry, sorry sorry, maar ik moest echt even lachen om je activiteitenniveau van een bejaarde...... met bijbehorende steunkousen.... en Tena Lady..... (echt heel flauw ik weet het :) maar we kunnen er beter maar om lachen, toch?)

4. MamaMarije

hahahaha, ik kan er meestal ook wel om grinniken hoor :D, je moet er idd de lol maar van inzien!!

en het fijne is... nu gaat het ook weer over... Straks zijn we weer vrolijk huppelende mama's die tiptop in hun strakke velletje zitten (ahum....)

tegen de tijd dat we écht oude dametjes zijn... met steunkousen... en tena lady's.... weet ik niet of ik het nog zo grappig vind, hihi

5. MamaMarije

overigens is Lucas nog steeeeeeeds aan de diarree en heeft hij weer gespuugd vandaag...

de diarreeluier na het eten was zo erg, dat we hem letterlijk met zijn kleren onder de douche hebben gezet en daar hebben uitgekleed met het water aan... nog nooit gebeurd, maar het was echt niet normaal

arm ventje...

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Wat sneu voor Lucas :(! En voor jullie natuurlijk, zie jullie al bezig onder de douche ;).

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland

hahahaha:D

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mogge,

Ben ik de eerste? We zijn ook al fijn vanaf 6 uur op dus ben alweer toe aan mijn bed..gaaaappp.

Mamarije, dat klinkt niet best, zo lang al aan de diarree. Kan de huisarts er ook niks voor geven?

Mamavanjuul, hoe is het bij jouw ziekenboeg?

Gelukkig heeft de diarree bij het kippetje niet doorgezet maar goed, ze heeft gister dan ook haast niet gegeten dus schoonvader kwam er goed vanaf. We hadden gister een begravenis van 11-19 uur van een jongen van nog geen 30 dus dat was een hele indrukwekkende en vermoeiende dag.

Vanmiddag naar de vk.

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    #3449 kipkip, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2011
    Overigens terwijl ik dit schrijf hoor ik hele rare geluiden uit een pamper komen. Even checken....

Ok, ik kom dus even terug op het feit dat de diarree niet heeft doorgezet. Jeetje, daar is echt geen pamper tegen bestand :$

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo allemaal,

Wat is er weer veel gekletst zeg!:D
    Ik spring hier weer in als jullie niet erg vinden.

Heb hier een paar dip dagen achter de rug, had ook nergens vut voor.

De laadste loodjes....
    Hier word het ook allemaal wat zwaarder. Heb echt heel veel last van me bekken en vooral me stuitje, kan gewoon niet meer zitten,:( alleen op me zij liggen geeft soms wat verlichting. Tips zijn trouwens welkom!

Ook elke ochtend een gevecht om me schoenen aan te trekken, wat een toestand af en toe!:)

Gister controle gehad en die liep een beetje uit. Had al 2 dagen gevoelige buik en strakke band gevoel en met combinatie met meer sterretjes zien wilden ze toch even verder controleren of het geen zwangerschapsvergifteging was. Dus bloed en urine nagekeken, dat zag er gelukkig netjes uit, bloeddruk was ook tot 3x toe prima. Uurtje aan ctg gelegen en de kleine heeft het nog prima naar zn zin. Dus gelukkig was alles prima in orde.

Nog even en dan kunnen we lekker gaan genieten van onze ukkies, word nu toch wel nieuwsgierig.:p

@FB; jeetje weer schikken voor jou las ik. Gaat het nu wat beter?

@mamamarije; arme lucas, hoop dat tie gauw opknapt, deze griep schijnt idd lang te blijven hangen.
    Beterschap

@anmiri; wat een schatje is noah toch en wat komt tie goed aan, super hoor. Zag ook weer een hele leuke foto. Hoop dat hij gauw sterk genoeg is voor de low flow en over kan naar hoogeveen.

@mamavanjuul; ook beterschap met je meisje.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    goeiemorgen!

Arme Lucas zeg, nog steeds aan de diarree...ppff! Je wasmachine zal wel overuren draain!

Star, vervelend van je stuitje, helaas geen tips voor je. Volgens mijn gyn moet je juist wel blijven bewegen.

Hier gaat het eigenlijk wel goed met mijn bekken, er valt mee te leven zeg maar.

@Juul: tja, die is dus net wakker! Mag ook wel, want ze is weer aardig aan het spoken geweest tussen 4 en 5. Hadden het idee dat ze gewoon wakker was. Volgens mij gaat het wel wat beter, maar nog even afwachten, ze is net wakker. Vroeg wel meteen om wat melk, dat is een goed teken!

Verder is de baby ook heel de nacht lekker druk geweest, dus had er 2 die wakker waren ;) zelfs guido voelde het geschop in zijn rug. Die riep ook een paar keer: Hey joh, kappe nou! :D

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Iid goed teken als ze weer wat wil drinken, misschien straks ook een crackertje of biscuitje.

Hahaha, grappig.....Hier is de beeb altijd diep in slaap snachts, ben benieuwd of hij straks ook gauw doorslaapt.:)

Loop soms ook wat heen en weer in huis, maar dan begint me rug weer. Soms echt vervelend want je weet niet of je nu moet zitten of lopen.:( Het doet allebei zeer.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, inderdaad heel vervelend. Had het bij Juul op het einde heel erg, last van mijn stuitje...

Ze heeft al weer een half broodje opgegeten...en bijna 200 ml melk.

Maar.....nu zegt ze opeens; mama, mijn buikje doet auw!:$
    En na het lezen van de verhalen van Mamamarije......maar een extra deken onder haar kont :)

14. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooh van melk kunnen de kleintjes idd buikpijn krijgen..

als mijn meisjes ziek zijn geef ik ze altijd beschuit met kaas en voor drinken thee met een beetje melk.

Ik weet niet wie last heeft van diarree, volgens mij lucas, probeer eens een tuc te geven... ik noem het een wonderkoekje bij diarree...

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk dat het komt omdat ze vanaf gistermiddag niks meer gegeten heeft...en dan opeens een flinke beker melk ;)

Maar goed, ze zit nu naast me aan tafel te kleien...ben benieuwd!

Tuc? Nog nooit van gehoord dat dat helpt!

16. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hey meiden, even een ego berichtje.....

Vanmorgen om 7.30 kreeg ik ineens last van hoofdpijn en vlekken voor de ogen. Bij mijn oudste heb ik in het ziekenhuis gelegen en uiteindelijk ingeleid ivm hoge bloeddruk en toen had ik ook deze klachten. Toch maar even de vk gebeld dus. Die is net om 10.00 uur geweest en bloeddruk is op zich ok. Wel stuk hoger dan vorige week, maar niet zorgwekkend. Gelukkig ook geen eiwit in urine. Vandaag maar rustig aan doen. Had vanmorgen al naar mn werk gebeld om te zeggen dat ik in ieder geval later zou komen, maar mijn leidinggevende zei meteen heel lief dat ik maar lekker thuis moet blijven.

Moet alleen donderdag nog en dan sowieso verlof. Hoop dat het donderdag lukt, zou wel leuk zijn nog even afscheid nemen met een taartje.

Het goede nieuws is dat ons meisje niet meer in stuit ligt!

Ga nu even lekker in bad en daarna lekker slapen.

Beterschap voor alle zieke kindjes!

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @dames met zieke kindjes: wat vervelend! Heerst het nu zo erg dan? Succes met alle poepluiers...

@klachten: ik merk wel steeds als ik hier lees dat de klachten bij iedereen erger worden. Het is duidelijk dat dit de laatste loodjes zijn.

@lachen: haha om de steunkousen e.d. heb ik ook gelachen, maar ag, we zijn nog jong en in de zomer lopen wij er weer volijk bij, in een strak velletje of niet, maar wel met een prachtige baby erbij!

18. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marylous wat goed dat de kleine niet meer in de stuit ligt, weer een zorg minder toch...

Bij mijn dochters zijn de koekjes van tuc echt een wondermiddel...
    lekker zoutig en werkt heel goed tegen diarree en misselijkheid... probeer maar, je weet het nooit... wel de normale, niet die met extra flavours etc..

19. MamaMarije

@ Maryloes: hmmm.. goed dat ze je ff extra gecheckt hebben! Groot gelijk dat je leidinggevende je thuis laat blijven. Super dat je meisje niet meer in stuit ligt! Nu hopen dat het zo blijft... bijna verlof, jeej!

@ ollebolle: tuc? seriously? Die ga ik zeker onthouden en uitproberen!

@ Lucas: vandaag gaat het weer aardig, alles zit er tot nu toe nog in en (nog) geen poepluiers. Ook weer steeds meer plasluiers, dus tja...
    En het rare is dat hij dus ook zijn melkproducten meteen weer uitspuugt! Die laat ik dus nog eventjes een paar daagjes achterwege, eerst maar eens een dagje spuug- en diarreevrij zijn, pfff...

@ mamavanjuul: ik denk dat ik idd mijn wasmachine binnen een paar weken kan afschrijven als het zo doorgaat zeg... niet meer normaal. Vandaag ook weer 3 wassen, incl. de bekleding van de kinderstoel. Die bleek ook geraakt te zijn met de diarreebom van gisteravond...
    Ach... is wel alles weer goed gewassen voor de baby komt, hahaha.
    Wat ben ik blij dat die nu nog niet geboren is zeg! Pfieuw....

@ kipkip: zet de diarree bij jullie ook door? hmmm... rot is dat hè? Je kunt ze beter de hele dag onder de douche zetten, er is echt geen beginnen aan... om van de billetjes nog maar niet te spreken :(

@ star: helaas ook geen tips voor je stuitje, wel balen dat je zoveel klachten hebt nu! Ik herken het wel, zitten, liggen, staan, lopen... eigenlijk doet alles wel zeer ;). Dus ja...

@ klachten hier: ik ben MOE! echt niet meer normaal... kon me vanochtend bijna mijn bed niet uitslepen zeg... en dan is de week pas net begonnen, fijn

20. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes met de zieke kindjes dames! Hier gelukkig nog geen zieken...

Poging nr 4 lowflow:(.....gisteravond hebben ze Noah weer aan de cpap gedaan, hij had de hele dag al veel dips en nu nog. Haalt ook heel oppervlakkig adem,ook nu nog met cpap, dus wat er nu weer is?? Arts was nog niet geweest toen ik belde, we hebben straks een gesprek..

Deel Deze Pagina