April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: gelukkig dat de uitslagen goed waren, maar jullie zullen toch wel even flink geschrokken zijn. Was natuurlijk geen leuke thuiskomst voor je man...

@mrs hair: mooi schilderij, goed gedaan! En dan ook nog "Mama" eronder, super!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @maryloes: goh heftig zeg. fijn dat je wel snel terecht kon! Hopen op betere dagen nu.

@mshair: ziet er leuk uit! crea bea hoor!

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    #3523 star2, 3 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2011
    Gelukkig dat alles goed was! Toch weer even schikken.

4. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Erg leuk mrs hair!

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een super leuk schilderij!!! :D
    En zeker dat mama eronder... geweldig!!

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Speentje uitkoken: Ik neem er 1 mee naar het ziekenhuis, en die ga ik van te voren uitkoken... Ik had hier zelf totaal geen erg in, maar mijn moeder kwam er mee!

Flesjes: Ik neem ook 1 flesje en flesvoeding mee naar het ziekenhuis. Dan weet ik ieder geval zeker dat hij meteen zn eigen voeding krijgt...

Ik ga Secret Story weer verder kijken!:D
    Heb t opgenomen, dus loop een uurtje achter ofzo...
    Ben benieuwd wie er uit moet!
    Volgt iemand dit nog meer?

Heb honger...!!!!;)

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Mrs hair: wat crea! super hoor, echt heel mooi! maakt de babykamer extra persoonlijk ;) Overigens... het plaatje herkennen :(? ik voel me nu een beetje dom, hihi, maar er gaat geen belletje rinkelen bij mij....

@ maryloes: oei, schrikken! fijn om te weten dat je meisje het nog goed maakt en ze lekker gedraaid is! nu lekker relaxen met manlief op de bank hoop ik, je hebt je rust wel verdiend :)

@ speentje: ik neem er wel een mee naar het ziekenhuis, maar hoop m de eerste dag nog niet nodig te hebben! Lucas kreeg 'm pas met 5 weken, was voor de bv wel fijn! Ik gebruik met Lucas Difrax combi-speentjes, andere wil hij niet, dus voor deze baby heb ik er ook zo 1 gekocht. Maar ja... blijft altijd afwachten!

@ hier: is het bij jullie ook zulk mooi weer geweest? Vandaag heeft Lucas lekker in de tuin gespeeld! We hebben een beschutte tuin op het zuiden, dus echt heerlijk nu. Ik zat er gewoon bij met mijn jas open, zo warm was het... :D laat de lente maar komen!

Ik krijg wel steeds meer last van mijn schaambeen/liezen :(

@ monique: fijn dat je een prettig KDV hebt gevonden! altijd lekker om je kind straks ergens met een gerust hart achter te laten. en dat er geen wachtlijst is, is volgens mij echt zeldzaam tegenwoordig!

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Moeten jullie ook je eigen luiers meenemen naar het KDV? Bij onze moet dat, het lijkt me ongebruikelijk.

Wat een gaaf schilderij Mrs Hair, knap hoor!

Maryloes dat is wel ff schrikken. Gelukkig ook goed nieuws!

Vandaag was ik uit eten bij mijn favoriete pannenkoekenrestaurant en ik ben daar vaste klant, ze vroegen me naar mijn zwangerschap en ik kreeg ineens een kadootje van ze...een hartstikke leuke tas vol met allerlei badspulletjes voor de kleine! Vond dat echt zo lief van ze! Het is echt een gaaf tasje!

9. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi mrs hair! Herkennen doe ik het plaatje ook niet...

Met Noah gaat het weer goed, vandaag beginnen we met 4e poging low flow continu, ben benieuwd.
    Hij mag niet naar Hoogeveen, ze wisten dus wel dat er cpap is hier maar hebben niet het vertrouwen dat ze hier genoeg ervaring hebben met het geven van cpap aan extreem prematuren...zit wat in.
    Zelf voor nacontrole geweest, had de gyn die mij snachts in Groningen heeft opgevangen, toevallig.
    Vraagt ie: doe je alweer aan anticonceptie? Eh nee. Hoe doen jullie dat nu dan? Nou euhhhh niet?:D Stil was ie
    Gister mijn tattoo uitgebreid, Noah's naam erbij, helemaal blij mee:)

10. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri: Wat een mooie foto van Noah! *zit helemaal weg te smelten bij de foto*
    Ik duim voor jullie dat deze poging wel goed gaat. Wel fijn dat ze het vandaag al proberen. En aan de ene kant wel balen dat ze niet zo'n vertrouwen hebben in Hoogeveen qua de cpap, maar wel goed dat ze het zekere voor 't onzekere nemen.

@banaantje: wat lief van dat restaurant!

@mamamarije: ja, lekker weer gisteren en vandaag belooft weer een mooie zonnige dag te worden... Is Lucas weer helemaal opgeknapt trouwens?

12. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @anmiri; ach, wat mooie foto van noah! Duim ook mee dat deze poging wel goed gaat.

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; denk ook dat ik de difrax maar eerst ga proberen ivm die ronde speen. Bibi is vlak aan 1 kant, me dochtertje moest die op 1 of andere manier ook nooit.

Heb ook veel last van me schaambeen, vooral met opstaan uit bed of bank.
    Lig nu ook op bed kan niet meer zitten op een hoge stoel of bank, heb nog steeds verschikkelijke last van me stuitje.:(

@banaatje; wat leuk van dat restaurant.

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @anmiri: je ziet echt wel op die foto dat hij goed groeit! Echt super lieve foto!

@schilderijtje: opeens herkende ik het plaatje gister, kwam me al zo bekend voor. Hij staat op de felicitas doos toch ook? (of een van die andere dozen)

@speentje uitkoken: mn moeder begon er idd ook over. Ik had er niet over nagedacht.

@luier: nee bij ons op kdv hoef je geen eigen luier mee te nemen. Is allemaal daar.

15. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @ plaatje; Monique volgens mij heb je gelijk, jij gaat door voor de koelkast! haha

16. MamaMarije

@ Monique: jaaa, idd! Nu je het zegt! Het is idd van de felicitas-doos :D

@ anmiri: tis zo'n mooi kereltje! Je ziet hem idd echt sterker en groter worden. En tja... wat betreft Hoogeveen... beetje dubbel, maar als hij hier beter af is, is de keus snel gemaakt! Nu maar weer duimen!!

@ star: rot dat je nog zoveel pijn aan je stuitje hebt! balen hoor... wat zegt je gyn daarvan? zal er wel bij horen waarschijnlijk...
    En die difrax-speentjes: moet je even goed op de verpakking kijken dat je de COMBI meeneemt, ze lijken heel veel op elkaar. Die met die platte kant is de DENTAL...

@ banaantje: wat leuk van die tas met spulletjes!! zaten er nog handige dingen in? of gewoon allemaal voor de leuk? Is dat trouwens een restaurant van de 'pannenkoekenbakker-keten'? Ik heb nog 3 spaarkaarten liggen voor een 2e gratis pannenkoek, maar het komt er hier maar niet van...

17. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik net alles gelezen, is alles weer uit mijn hoofd...

@anmiri, wat een prachtkereltje!!

@marije: lekker hoor genieten van de zon, hier in A'dam is het veeeels te koud.. blijf ik toch maar binnen.

@speentjes uitkoken, dat doe ik pas als de kleine is geboren hoor.. neem voor de zekerheid wel een speentje mee, die ik van te voren uitkook, maar uit ervaring weet ik dat de eerste dagen een speentje niet nodig zal zijn, aangezien ik bv ga geven.

@schaambeen/liezen; ja ook ik heb daar last van.. begin zelfs moeite te krijgen met opstaan uit bed... ik zei tegen mijn vent dat hij vanaf nu maar meegaat naar de vk om mij te ondersteunen met het opstaan enzo..

Ben net gebeld door de kraamzorg, over 2 weken komen ze bij mij thuis om het e.e.a. te bespreken. Zal de hulp niet zoveel nodig hebben, als ze even op een dag komen voor mij en de baby, is het wel voldoende..

Tevens loop ik op tegen een andere kwaal. Middernacht honger zal ik het maar noemen... ik word zowieso elke nacht wakker voor het 'nachtplassen' waarna ik leuk wakker lig en nu komt het leuke, ik heb tegenwoordig honger!!!! Tot nu toe niet aan toegegeven, maar ik vrees voor mezelf :D

18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @ollebolle: zorg ervoor dat je wat naast je bed hebt liggen qua eten. Dat doe ik ook. Ik heb liga liggen.

@speentjes uitkoken: waarom hebben ze de eerste dagen geen speentje nodig dan? Sorry hoor maar ik heb hier niet zoveel verstand van:)

@liezen: ooh doet hier ook echt zeer. Gisteren weer te veel gedaan. Ging even stoffen en toen kwamen de weeen weer:S gelijk maar op bed gaan liggen. Pfff

19. MamaMarije

@ monique: zeker als je bv geeft, adviseren ze om in de eerste paar dagen op zoveel mogelijk wakkere momenten van je baby, de baby aan te leggen aan de borst. Daarnaast adviseren ze om (zolang de baby nog niet goed gewend is aan de borst) nog geen speentje te geven i.v.m. tepel-speenverwarring. Daardoor kan de baby een verkeerde zuigtechniek aanleren waardoor je weer sneller tepelkloven enzo kan krijgen...

Hoe het bij flesvoeding zit, weet ik eigenlijk niet. Dan lijkt het me niet zo'n probleem...

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Julia had vanaf dag 2 al een speentje....die had heel veel zuigbehoefte en ik heb nooit op verzoek gegeven, maar gewoon om de 4 uren. Met het speentje kon ik het juist rekken.

Wij hebben trouwens nog steeds die ronde van difirax. Ze heeft nooit een andere willen hebben, nu ook niet. Die zijn vies zegt ze, haha!

Hier ook weer een ****nacht. Zijn nu allemaal lekker verkouden en manlief ligt natuurlijk weer lekker te snurken. Daarnaast wel 3x per nacht er uit om te plassen en julia die 3x wakker was :(

Nou ja, straks maar even liggen als Juul ook ligt.

Deel Deze Pagina