April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier: Heb weer heerlijk geslapen!
    Kan op beide kanten van mn zij liggen,zonder dat mn buik in de weg lag,
    en zonder dat ik last kreeg van harde buiken:)Jippie!
    Was wel vanaf half 7 klaar wakker, had geen slaap meer.. Maar ja, wat moet ik zó vroeg al uit mn bed.
    Dus ben lekker blijven liggen er rond half 9 weer is slaap gevallen tot 11

Ook ik heb de laatste 2 dagen het idee dat mn buik af en toe weg is?:( Heel vreemd...
    Ook beweegt onze kleine uk veel minder dan normaal.
    Maar dat schijnt normaal te zijn bij dit termijn.
    Voel m wel nog gedurende hele dag bewegen, alleen maar eventjes en wat minder heftig
    Misschien daarom ook minder harde buiken!?

Gewicht: Ik zit nu op +16 kg :( en weeg 90 kg pffff:$:(
    Vind dit echt veel zeg...
    Ik wilde er namelijk voor mn zwangerschap al ongv 10 kg af.
    Dus ik heb wat te doen als ik straks bevallen ben!
    Ik wil t liefst terug naar de 63 kg...:$

Ik wil een slanke mooie mama zijn...;)

Wat een heerliijk zonnetje zeg:D
    Ga zo lekker even in de voortuin zitten

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @gewicht: ja misschien houd je ook wel veel vocht vast, en dat gaat er snel na de bevalling weer vanaf. Maar kan me voorstellen dat het wel heftig voelt.

En positief denken: het wordt lekker weer dus lekker veel gaan wandelen met de kleine!

@juli: moet je niet op de weegschaal bij de vk dan?

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ gewicht: hier inmiddels 16 kilo aangekomen tot de vorige controle en dat was twee weken geleden. Bij Lucas in totaal 16 kilo en daarvan was ong. 2-3 kilo vocht. Ik wordt vanavond weer gewogen, dus ben benieuwd. Tja... het boeit me eigenlijk niet zo. Ik ben mijn man alweer voorbij qua gewicht (en die is 1.90 ;)) en ik ga nu richting de 90, maar ja... het zal wel...

@ buikomtrek: gisteravond gemeten en het was 120 cm! best wel flink dus...

@ volle maan: ik sla ook nog een maandje over :). Wie weet volgende maand! Bij Lucas ben ik wel met volle maan bevallen ;)

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nee, mijn VK weegt helemaal nooit. Ik dacht ook eigenlijk dat dat een beetje ouderwets was het wegen bij de VK. Of wordt dat alleen bij mij niet gedaan? :D

Ik kom uit op 97 cm op het breedste punt :)
    **Snapt nu waarom niemand gelooft dat ik al 34 weken zwanger ben**

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @juli: ooh ik word elke keer gewogen! Vandaar dat ik het vroeg. Maar dat geeft toch ook niet, volgens mij is t geen moeten.

@buikomtrek en gewicht: hier 104 cm. Qua kilo's ben ik nu 5.5 kilo aangekomen.

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen moeilijk doen hoor, ze gaan vragen waarom je dat dan wilt.. Zeg gewoon dat je het voor je gemoedsrust wilt laten doen.

Ik weet nu al dat ze moeilijk gaan doen als ik het overmorgen ga vragen, maar ja ik ben geen makkelijke en ga eisen dat ze die test gaan doen. Betaal mn premie niet voor niets hoor!

Overigens, de huisarts kan deze test ook uitvoeren.. indien de vk of gyn moeilijk gaat doen. Ik ga het opeisen bij de gyn/vk, ben bij hun onder behandeling, dus zij moeten het doen.

7. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ook nog maar even een fotootje dan.... Vandaag 34+2

8. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    damn wat heb jij een mooi bescheiden buikje!!!

Waar zit de kleine verstopt????

Bij mij denkt iedereen dat ik er twee in heb :D

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @juli: mooie buik zeg!

10. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb me nog nooit hoeven wegen bij de gyn.
    Doe thuis af en toe wegen..
    Steeds minder, omdat ik bang ben voor wat er op komt te staan:(

Met de opname in t ziekenhuis ben ik wel 1x gewogen.

Heb net heerlijk in de zon gezeten in de voortuin.
    Boekie, thee erbij en lekker lezen...
    Heb nu alles leesmap boekies doorgebladerd dus ben maar weer naar binnen gegaan.
    Normaal krijgen we vandaag nieuwe leesmap,nu helaas morgen pas
    Maar ja, morgen weer mooi weer??:D

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben tot nu toe nog steeds maar een 3 kilo bijgekomen... Dat komt er dus eigenlijk op neer dat ik ben afgevallen, en dat zie je ook echt wel aan m'n gezicht, armen en benen. VK en gyn zeggen dat het helemaal niets uitmaakt hoeveel je bijkomt, als de baby maar goed groeit...

Mijn baby is volgens mij echt ingedaald nu... Ik heb zó'n rare buik ineens, eigenlijk gewoon een bolletje naar voren... En verklaart ook wel de rare steken van vorige week. Weet alleen niet of het normaal is dat kindjes ingedaald zijn rond deze tijd? Ik ga er donderdag iig naar vragen.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Juli: Wat een prachtige buik zeg!!!

@ MamaMarije: Met 120 cm span je volgens mij echt de kroon... Ik zit nu op 111... Komt er snel weer een buikfoto? ;)

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @Mshair: ik vroeg het ook aan de vk over het indalen. kan gewoon zei ze. Soms gebeurt het later soms eerder. Geen enkel kind houd zich altijd aan de richtlijn dus is prima.

14. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik werd net gebeld door de gyn in t ziekenhuis. Mn bloeduitslagen waren niet goed...:(
    Er waren wat waardes die afwijken. Wat precies weet ik niet. In ieder geval m´n bloedplaatjes...
    Ik moet me morgen om 11 uur in t ziekenhuis melden bij de verloskundige kamers en daar word ik weer opnieuw en verder onderzocht.
    Bloed, urine, bloeddruk, CTG ed.

Hij zei dat het niet verontrustend of gevaarlijk ofzo was. Maar het was wel vreemd allemaal.

Ben best wel zenuwachtig nu....;)

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @juli: mooie buik!

@buikomvang en gewicht: net ook maar even opgemeten en ik zit nu rond de 107 cm en een gewicht van 85,5 kg. Ben nu in totaal 10 kg aangekomen en dat valt me nog niet tegen. Overigens wegen ze hier bij de vk ook niet en hebben ze alleen bij de intake gevraagd wat ik woog voor de zwangerschap. Onze uk werd trouwens bij de laatste echo (29,5 week) ruim 1700 gram geschat :$!

@FB: jeetje, wat balen van je bloeduitslagen :(! Wel fijn dat er niets verontrustends of gevaarlijks is, maar ik kan me voorstellen dat je je toch wel wat onzeker voelt nu. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Inderdaad wel vreemd, maar als het ernstig was geweest, had je meteen moeten komen!
    Enne...je hoeft niet heel lang meer he....dus misschien je tasje mee ;)

@Buik: hier 116 cm...dus kom aardig in de buurt ;) Denk dat ik rond de 16 kilo zit, geen idee, heb me met 20 weken gewogen en daarna niet meer. werd er niet vrolijk van en wil me er eigenlijk niet te druk om maken. Vorige keer was het er binnen 3 maanden weer af.

@Hier: tja..gaat hier niet heel goed. Weer verkouden en last van mijn bekken. Het zit nu in mijn rechterbil en straalt helemaal door tot onder mijn voet :( Daarbij voelt mijn vagina soms aan alsof het in de brand staat. Morgen controle dus zal het even na vragen. Kleine is ook een stuk rustiger, maar dat hoort er inderdaad bij.
    Slaap op zich wel goed...dat scheelt zo veel!
    Morgen nog werken en dan weekend! Morgen heb ik ladies night! Zo;n zin in! Eerst lekker hapje eten en dan naar de film van Gooische Vrouwen!

En ik wil nog zoveel, maar het wordt echt zwaarder nu hoor. Julia vraagt nu al voor dat we naar boven gaan: mama wast van de wug? (mama last van de rug). Nou ja, nog eventjes....

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @FB: jeetje, maar idd als het echt ernstig was moest je gelijk komen. Nouja, morgen maar even aanhoren dan wat er is. Succes!

@mamavanjuul: ja laatste loodjes he! pfff sterkte!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ow ja, hier ook 2 weken tussen de groeiecho's!

@eeka: Wow!!! Die van mij rond die periode rond 1300 en bij mij zeggen ze al dat het geen kleintje is!!! Met 32 weken zo'n 1980 gr dus ik gok nu 2500 gram....

19. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    nog geen dames bevallen? kwam ff snel spieken. nu even een stukkie doen. ben kapot!

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @groeiecho's/liggingsecho's: oooh elke keer als ik jullie erover hoor baal ik ervan dat ik t niet heb!Sorry moest er ff uit.

Deel Deze Pagina