Ook dat hoort er bij Hey!!! Maar heugelijk nieuws voor jou!! JE HEBT DE 37 WEKEN GEHAALD!!! Als het nu begint, dan mag het gewoon!!! gefeliciteerd!!!
Hier precies het zelfde! Als het een keizersnee wordt....dan over 3 tot 4 weken ofzo.... Ben er echt nog niet (mentaal) aan toe!
Wat gaat het ineens hard dan he? Is toch wel weer bizar hoe snel het dan dichterbij komt... Ik vind het ook heeeel raar... over een week zou ik mogen bevallen uhhh... lichamelijk vind ik dat geen probleem, maar geestelijk??
Ja erg he, begin echt zenuwachtig te worden! Dat had ik de eerste keer helemaal niet, tenminste niet zo erg! Ik vind het ook echt spannend: Hoe zal het beginnen...weer met lichte krampen die steeds erger worden...breken mijn vliezen weer spontaan...aaaaarh Spannend spannend spannend. Gelukkig heb ik nog wel even te gaan (in ieder geval tot de 24ste). Oh manlief legt de mappen met geboortekaartjes op tafel....we zullen aan de slag
Succes met de kaartjes!! Wellicht krijg je iets meer rust in je hoofd als dat ook allemaal geregeld is? En idd, ik ben ook gewoon heel benieuwd hoe alles zal gaan. Wordt het weer een K-bevalling of nu een keer met wat minder complicaties, zal het hetzelfde beginnen, kan ik de weeën een beetje opvangen of ben ik bij de 1e wee toe aan de ruggenprik en ook: wat ga ik doen met Lucas als het begint (we hebben heel veel opties, maar iedereen werkt op andere dagen/momenten, dus het hangt heel erg af van het moment), waar is manlief als het begint, hoe gaat Lucas reageren op broertje/zusje... Daar kan ik me wellicht nog wel het meest druk over maken
@bevallen: tja, ik vind het heel spannend dat ik bijna 37 weken ben en dat je weet dat het dan 'mag'. Aan de andere kant: laat maar komen, de ongemakken worden steeds groter! Heb nog veel meer gelezen, maar weet het niet meer zo goed! Hoop dat iedereen goed weet om te gaan met de ongemakken.
ik vind het ook wel spannend worden nu hoor! voor mn gevoel moet ik nog 4 weken wachten, maar voor hetzelfde geld besluit ze om morgen al te komen! bij wijze van.. hier de box nog niet neergezet. ik wil het al wel, maar vriend vindt het nog niet nodig..
ja, echt super spannend Wij hebben net de letters van haar naam opgehangen in de babykamer. Die is nu officieel voor iedereen gesloten!! Wel een werk hoor, voordat het allemaal recht hangt. Vind het lekker dat het nu gedaan is.
mamavanjuul: Ik heb idd de 37 weken gehaald Wie had dat verwacht.... En nu maar wachten tot hij wilt komen!! Monique: Leuk dat jullie de naam al hebben opgehangen! Wij wachten er toch maar mee tot na de geboorte. Veel te bang dat iemand zn kamertje binnen loopt! Hier: Nog steeds beroerd. Last van mn buik, enkel en voet die steeds dikker word en erg jeuk, pffff.... Hoop dat dit tekenen zijn dat de bevalling gaan beginnen. (maar zal wel niet) xx
@FB: oooh wat vervelend die klachten! Naja hoop voor je dat het snel gebeurt dan. @letters: ja, eigenlijk wilde we er niet mee wachten. We willen er de tijd voor nemen om t goed op te hangen en ik wil dat het hangt als er kraambezoek komt (Ik MOET gewoon alles afhebben, zullen de hormonen wel zijn)
Monique, leuk dat de letters hangen! @FB, wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. Gisteren zaten we tussen de middag aan tafel een boterham te eten. Mijn man en ik hebben het eigenlijk altijd over de baby en noemen nooit haar naam ivm kleine oortjes die meeluisteren. Gisteren voor het eerst, een beetje per ongeluk de naam gezegd, laat ik als voorbeeld Truus noemen. Dus mijn oudste meteen: Truus, Truus, welke Truus en de jongste meteen Truus Truus Truus. Dat was dus eens maar nooit meer tot ze geboren is haha. Was al weer even geleden, maar wel weer tijd voor een buikfoto!
Mijn zoontje knapt weer op, hij eet alleen nog niet echt, maar dat komt wel weer, hij drinkt wel volop. Box: wij hadden hem nog staan van de eerste, maar als het straks even kan, dan gaat hij er straks zo snel mogelijk uit, het neemt zoveel ruimte in, wij wonen niet zo ruim, maar dat duurt toch nog wel anderhalf jaar. Vergeleken met mijn eerste zwangerschap werdt mijn zoontje met 36+2 weken morgen geboren, het is dus best wel een spannend idee of deze nog even lekker blijft zitten tot na 37 weken. ik hoop het wel. de tassen staan klaar, het kamertje is klaar, en bed staat omhoog. Dus dat kan niet mis gaan, alleen de jongensnaam weten we nog niet, een meisjesnaam al wel, en de kaartjes zijn we nog niet uit, we hebben al wel wat ideeen. Maar het mag van mij nog wel even twee weekjes duren.
@maryloes: haha ja ik kan het me helemaal voorstellen! Wij zeggen de naam ook niet, alleen al voor onszelf om niet te verspreken, laat staan met 2 kleintjes erbij! Mooie buikfoto hoor!! @steintje: ooh ja, dan moet je toch echt nog even nadenken over naam en geboortekaartje. Wel knap dat je daar nog niet gek van wordt dat je het nog niet allemaal gedaan hebt. Maja komt allemaal goed!
@Maryloes: oeps... Gelukkig duurt 't waarschijnlijk niet meer zo lang voor jullie meisje geboren wordt, dus hopelijk zeggen de broertjes niet tegen iedereen de naam . Mooie buik trouwens, wauw! @Monique: leuk dat de letters nu hangen. Dus het kamertje is nu helemaal klaar voor de komst van jullie kleintje . @fb: vervelend dat je klachten blijft houden. Maar je hebt de 37 weken gehaald! @mrs hair: ja, ik kan er op zich wel goed over praten met mijn vriend en dat lucht wel heel erg op. Ik moet me ook gewoon niet te druk maken om dit soort dingen, want dat heeft geen enkel nut... @steintje: gelukkig dat je zoontje wat opknapt. Eten is ook niet zo belangrijk, als het drinken er maar in blijft. Wel spannend voor jullie dan, of je deze keer de 37 weken gaat halen. Succes met het uitzoeken van een kaartje en het kiezen van een jongensnaam!
@Naam: Wij noemen de baby vanaf dat we weten dat het een meisje is eigenlijk altijd baby zusje. Het grappige is, dat iedereen in onze familie, vrienden, kennissen en collega's het ook altijd hebben over baby zusje. Dus het wordt straks voor iedereen omschakelen naar haar echte naam. Julia weet de echte naam trouwens wel, want als we vragen "hoe heet je zusje?" dan zegt ze de naam. @Kamertje: Is helemaal klaar!!! Alles wat mee moet naar het ziekenhuis ligt klaar, alleen nog inpakken. Dan de kinderwagenbak klaar maken en dan zijn wij er helemaal klaar voor. @Kaartje: Zijn we ook uit Zelf tekst nog gemaakt: 9 maanden zat je in mama's buik in duizend dromen gaf ik je een kus je draaide en trappelde dan terug nu ben je eindelijk bij ons Vanaf nu ben ik grote zus! Iedereen mag nu horen: baby zusje is geboren! Donderdag even doorspreken met de drukker, is dat ook al vast geregeld. Zo kan er dus veel gebeuren in een weekend @Steintje: spannend zeg...lijkt me heel gek! @Monique: Jaaaa, jij ook al bijna de 37 weken grens gehaald!!! Spannend he, dat het dan officieel mag!
@box: volgens mijn man is het 5 minuten werk, dus het komt nog wel.... ("gaat dus van de week zelf een poging wagen") @bevallen: shit.... is dat al zo snel? Op een een of andere manier sta ik totaal niet stil bij de bevalling. Voor mijn gevoel is het nog heeeeeeeel ver weg, maar dat is ie dus eigenlijk niet..... @Maryloes: mooie foto! @hier: Vanochtend kreeg ik ineens een nesteldrang-aanval geloof ik...... Ik heb alle babywas gewassen en gestreken, de ziekenhuis-tas klaargezet, het huis doorgewerkt en mijn dochter vermaakt. Nu heb ik overal pijn :x (jaja, stom ik weet het, maar ik was blij met die plotselinge energie-aanval dus heb hem maar even gebruikt) @verbouwing: de vloer ligt nu bijna helemaal, van de week kunnen we de meubels van onze dochter en de kamer ernaast in elkaar zetten, alle spullen erin en EINDELIJK klaar!!! Ohja de kamer van van de baby moet ook nog even een likje verf, maar dat is maar een middagje werk dus dat komt helemaal goed Morgen bevallingsgesprek bij de VK. Heb eigenlijk niet zo veel te melden, dus ik hoop dat zij nog ergens mee komt
@Broertjes&zusjes: volgens mij heeft onze dochter door dat er "iets" gaat gebeuren...... Ze is de hele week al supervermoeiend..... ze wil alleen nog maar mama, mama, mama. Ze wil niet zelf spelen, mama moet meespelen. Als ik met een beker drinken aan kom, wil ze een pakje. Doe ik smeerworst op haar brood, krijst ze om kaas. Gaan we naar de speeltuin dan is ze de hele weg helemaal blij, daar aangekomen wil ze alleen bij mama op schoot. In de kinderstoel wil ze niet meer zitten, eten moet bij mama op schoot Als ze iets niet mag, begint ze meteen te krijsen...... Misschien is het ook wel de leeftijd hoor...... maar vermoeiend is het wel
@mamavanjuul: leuk gedichtje!! En heerlijk toch dat alles klaar is nu Geeft een lekker gevoel. De kinderwagen hebben wij 2e hands gekocht, alles gewassen, dekbedje en lakentje erin en staat ook klaar op zolder. Heerlijk. @juli: lekker dat de verbouwing goed gaat En als je idd zo'n aanval hebt van energie enzo, goed gebruiken idd. Dat scheelt veel! Doe je daarna weer rustig aan. Bevallingsgesprek? Nooit van gehoord haha. Wel grappig, ben benieuwd!
Zoooooo, de kleine is DRUK in mijn buik!!! Is nu 4x om haar as gedraais, auwie!!!! Als ze nou eens ondersteboven draaide.... Maar ze is zo druk dat ik constant harde buiken heb, gelukkig geen pijnlijke. Het voelt net alsof ze zich af en toe uitschudt, net zoals honden doen, hahaha!!!