April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hahaha van dat uitschudden is precies het goeie woord!!:D
    Dat heb ik ook wel eens hahaha.....
    Grappig he!

Wel vervelend van die harde buiken. Ik heb dat dus ook als hij teveel beweegt

We moeten er nog maar even van genieten! binnenkort is t helemaal weg en leeg daar binnen;)

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik ga mn bedje maar opzoeken.... Ga me steeds beroerder voelen:(

3. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Allemaal,

Zie dat velen van jullie het bed al op klossen hebben! Vanaf wanneer moet dat eigenlijk? Moet die dingen nog halen..haha..:D

Baby voelen: onze meid is vanaf het begin altijd erg rustig geweest.. Vind het erg jammer want is niet zo druk in mijn buik..:(..Volgens de gyn is dit niets vreemds.. de ene baby is gewoon rustiger dan de andere..maar vind het soms wel eens jammer als ik al die verhalen lees over hele beweeglijke buiken..:)
    Sinds deze week voel ik wel goed de voetjes en armpjes.. Eerst waren het alleen stootjes maar nu voel je echt door de buikwand heen dat het voetjes zijn..zo schattig!!..:D

Verder is alles klaar.. Heb alles al gewassen en het kamertje is ook helemaal klaar! Kan niet wachten tot april!haha..:D

De tas voor het ziekenhuis moet ik ook nog inpakken.. voor beebje heb ik al 2 pakjes klaarliggen maar mijn eigen spulletjes moet ik nog even uitzoeken.. Een joggingsbroek is misschien geen gek idee want die spijkerbroeken zullen dan wel niet lekker zitten!..;)
    Ga nu ook stoppen met shoppen want is noet normaal hoeveel kleertjes ze al heeft!! Maar het is allemaal zo schattig..haha..:D

@FB: hoop dat je je vandaag weer beter voelt!!

Nou, ga eens ff douchen.. Er is een beetje activiteit in mijn buik nu dus daar ga ik ff van genieten.

Liefs

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fredje: hier staat het bed ook nog niet op de goede hoogte. Met 36 weken kan ik klossen halen bij de Thuiszorgwinkel en vanaf 37 weken moet het bed omhoog, volgens de kraamzorg.
    Heerlijk gevoel he, dat de babykamer klaar is en de kleertjes gewassen zijn :).
    Geniet van de activiteit in je buik, over ongeveer een maand is het over ;).

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @klossen: ja t hoeft officieel pas vanaf week 37. Ik had ze staan en heb zo'n pijn in mn liezen dus hebben ze er maar vast onder gezet.

Wat is het rustig hier dames! Zijn er nog dames die iets leuks gaan doen vandaag ofzo?

6. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Goedemorgen deze zonnige morgen!

Gisterenavond eindelijk het geboortekaartje afgemaakt en een proefdruk besteld.

Mijn bed staat niet op klossen, maar heb 3 matrassen op elkaar liggen, en dat eigenlijk al weken. Ik kwam bijna het bed niet meer in of uit, dus hebben we m al eerder verhoogd.

Net mij helemaal druk zitten maken aan de telefoon met T-Mobile. Ik kan mijn contract verlengen, en wil daar een leuke telefoon bij. Hebben ze allerlei aanbiedingen op de site staan, met gratis telefoons, die dus blijkbaar alleen maar gelden voor nieuwe klanten. Ik moet gewoon nog gaan bijbetalen als ik precies hetzelfde wil als de aanbieding. En dat terwijl ik al jaren klant ben en zelfs 2 abonnementen heb lopen. Hulde aan de klantenservice, bah! Ach ja je kunt je maar ergens druk om maken als je als hormonenbommetje thuis zit haha.

Ik ga straks de kledingkasten uitzoeken, denk nog even de tuin een beetje op orde brengen en nog een kado'tje kopen voor een vriendin die jarig is. Misschien mijn paardje nog even een bezoekje brengen en lekker koken voor als manlief weer thuis komt van een dagje zwoegen. Voel me ineens zo'n huisvrouw, heb ik nooit zo erg gehad, maar heb daar nu ook de tijd voor natuurlijk.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @noukie: ooh lekker dagje toch zo. En ja idd, nu heb je tijd om huisvrrouw te spelen:)
    Wel gek trouwens dat ze vaste klanten van t mobile niet een gunst doen. Juist om klanten te behouden. Dat is niet slim van ze!

Ik ga ook lekker opruimen idd:D Voelt goed hihi. Bij ons is het niet zo zonnig hoor, bij jou wel?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@klossen, hier kun je ze vanaf 36 weken ophalen bij de thuiszorg. Ik ga ze niet halen. Onze nieuwe boxspring is al hoog, kom net een paar cm te kort. Gisteravond besloten om er een matras op te gooien. Dan heeft het wel de goede hoogte. Het enige is dat de kraamhulp dan waarschijnlijk het bed niet verschoont, maar dat kunnen we ook zelf.

Vandaag ( en morgen ) weer een lekker dagje zonder de boys. Kom net uit bed, heerlijk. Nu lekker in de pyama nog even aanrommelen, dan straks naar vk voor echo en vanmiddag koffie drinken bij een vriendin. Vanavond 30 traktaties in elkaar frobelen, want mijn oudste trakteert morgen op school. Genoeg te doen dus!

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ bed op klossen: ik moet ze ook nog halen, zal eens even kijken wanneer ik dat ga doen ;). Ik denk volgende week ofzo, of aan het eind van deze week... Ik zie er ook wel tegenop, want dan wordt het elke keer weer zo'n geklim en geklauter om in en uit bed te komen, en ik ben al zo lekker soepel momenteel.... ;)

@ matrasbeschermer: hebben jullie die er al op liggen? Zal ik ook eens gaan doen deze week...

@ hier: in het weekend is een deel van onze nieuwe schutting geplaatst, zo mooi! Het weer was zaterdag ook super, gisteren en vandaag helaas wat minder...

Gisteren naar Gooische Vrouwen geweest samen met mijn moeder! Geweldige film! Alleen jammer dat ik vóór de pauze al last kreeg van wat benauwdheid (het was er zoooo warm) en mijn voeten die gingen opzwellen... pffff... wat was ik blij dat ik thuis was, heb eerst alles uitgetrokken en daarna manlief pas een kus gegeven. Toen eerst een half uur op de bank gelegen, volgens mij was mijn bloeddruk torenhoog, ik voelde me zo blegh...
    Vandaag erg moe helaas....

Wat zijn jullie allemaal nog lekkere bezige bijtjes zeg! Ik doe hier echt niet veel meer dan voor Lucas zorgen, vaatwasser, de was en koken.... dat is het wel zo'n beetje en dan ben ik kapot :x
    Ook wel weer wat pijnlijke harde buiken gehad, maar niet met regelmaat en ik kan ze wel aardig 'wegademen', dus tja...

10. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is er toch heerlijk bijgekletst :D

Wat wordt het spannend nu!! Ben echt benieuwd wanneer de tweede baby zich aankondigt en hoe de bevalling zal gaan :p

Ik ben zeeer angstig voor de bevalling en stop het heeeeeel diep weg... moet er nog lang niet aan denken pfff
    Heb snel last van pijnlijke harde buiken en midden in de nacht al last van pijnlijke menstruatiekrampen, echt vreselijk :x hoe bedoel je voorbereiden op de bevalling die ik heel diep wil wegstoppen??

Voor de rest gaat alles naar wens, dit is mijn laatste weekje op werk. Vind het wel jammer want ik ga mijn collega's erg missen :(
    Maar gezien de slapeloze nachten die toch erg zwaar beginnen te worden, kijk ik toch wel uit naar mijn verlof.

Daarnaast moet ik alles nog voor de baby klaar zetten, alles ligt nog in verpakking, ik moet nog alle kleren wassen, bedje in elkaar zetten, opmaken etc etc... heb ik tenminste wat te doen in mijn verlof.

Dames ik heb tips nodig wat ik kan uitdelen op werk??? ben inspiratieloos :(

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @maryloes: ooh heerlijk, geniet ervan, lekker nog ff in je pyama.

@mamamarije: ja ik heb die matrasbeschermer er al onder gedaan. Maar wat een vreselijk ding. Schuift steeds en ik zweet me er helemaal gek door. het ventileert niet ofzo:S
    Als je je goed voelt doe je gewoon wat meer, en als je denkt blegh ik heb geen zin of ik ben moe doe je toch bijna niets. Zo hoort het hoor in deze fase van de zwangerschap.

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@matrasbeschermer, ik vind dat ding uit het kraampakket zo vreselijk. Het verschuif steeds, kraakt. Dus ik heb nu een waterdichte molton bij de Hema gekocht. Ideaal!

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    mm, dat is wel een goed idee misschien. Ik vind dat ding ook echt dramatisch! Een waterdichte molton! Ik ga morgen winkelen dus ga er ff goed op letten! Thnx

14. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Brabant
    Hier is het idd zonnig.

Matrasbeschermer, die ga ik er straks onder doen, dan ga ik ook nog het bed verschonen.

Nou mamamarije, alleen voor Lucas zorgen is al een dagtaak op zich denk ik zo! Ik heb toevallig vandaag meer energie door het zonnetje en die nesteldrang die maar in mijn hoofd blijft rondspoken dat ik nog van alles MOET doen haha. Als ik dan naar mijn banner kijk en de dagen weg zie tikken dan krijg ik het helemaal op mijn heupen. En daarnaast wil ik nog niet teveel aan de bevalling denken, dus blijf ik maar lekker bezig.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hahaha noukie: ik heb t ook, niet aan die bevalling denken hahaha. We zien t wel als het zover is. Hihi. We zijn precies even ver, echt leuk haha. En ag, als je een goeie dag hebt...
    Vanmiddag moet ik weer naar vk, ben benieuwd.

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ matrasbeschermer: het is idd een onding ja, dat klopt :D. Ik gebruik hem wel, maar dan met twee hele grote badhanddoeken/strandlakens eroverheen. Zo verschuift hij niet telkens en zweet het ook niet zo. Volgens mij heb ik zelfs ook nog een waterdichte molton, maar dat weet ik niet zeker, dus daar durf ik niet op te gokken, hihi :)

@ noukie: ja, dat is zo, de zorg voor Lucas is idd een dagtaak, zeker nu hij besloten heeft nog maar een uurtje te willen slapen overdag :$ OMG....

Ik hoef gelukkig niet zoveel meer te doen voordat de baby komt. Eventjes het geboortebord bestellen, de luieremmer schoonmaken en boven neerzetten en een telefoonlijst uitprinten die mee moet naar het ziekenhuis, toch wel makkelijk.

@ ollebolle: ik stop de bevalling eigenlijk ook nog steeds diep weg... ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan, maar die pijn daar sta ik 'gewoon maar even niet bij stil...'. Nu heb ik ook wel eens bij die pijnlijke harde buiken zoiets van... oeps... nog maar een paar weken!

@ trakteren: kun je niet je eigen gebakken cupcakes trakteren? Of vind je dat teveel werk? Je kunt ook gewoon lekker makkelijk iets van gebak bestellen, toch? het gaat om het idee...

Wat trakteren jullie trouwens als de baby geboren is? Wij hadden de vorige keer chocolaatjes met muisjes, maar gaan nu gewoon voor de traditionele beschuit met muisjes, die krijg je bijna nergens meer!

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @klossen: Ook nog niet in huis, moet ze nog halen. Woensdag intake kraamzorg dus zal wel even vragen hoe en waar ik dat kan doen, heb geen idee waar de thuiszorg hier zit in Dordrecht.

@matrasbeschermer: Had eentje van de IKEA alvast eronder gelegd maar wat een onding is dat zeg! Hij verschuift constant, waardoor hij de hele tijd opbolt onder mijn kont, en dat voelt echt vervelend. Kan er niet van slapen. Dus heb hem vannacht maar weer erondervandaan gejast.

@huisvrouw-gevoel: Heerlijk!!!! Ik heb het nu ook en heb zojuist de eerste babywas erin gedaan, met beddegoed en hydrofieltjes, en nu voel ik me helemaal tiptoppie.

Straks naar de gynaecoloog. Gewoon controle (neem ik aan). Heb wel een vragenlijstje. Ik zit nu ook nog gewoon in pyjama, haha! Zo maar eens even douchen. Had vandaag al de middag 'vrij genomen' voor de gyn en heb vanmorgen besloten om ook de ochtend lekker thuis te blijven. Om voor een paar uurtjes heen en weer te rijden naar kantoor vond ik een beetje veel gedoe, het is toch elke keer een half uur rijden.

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hihihi...randje van mijn laptop kwam vanaf de tafel tegen mijn buik, en baby vond het nodig om de hele laptop maar even een zetje te geven!! Wat grappig dat die kleine al zoveel kracht heeft zeg.

19. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Brabant
    Hier ook gewoon beschuit met muisjes! Heb eigenlijk ook niet echt nagedacht over andere dingen, vind het er bij horen!

20. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @trakteren: ik had op mijn laatste werkdag een schaal vol roze koeken neergezet. Werd wel leuk op gereageerd. En hier heb ik de beschuit en muisjes al in huis. En wanneer ik naar mn werk ga met die kleine om dr te laten zien, krijgen de kids ook beschuit met muisjes.

@matrasbeschermer: ja het zijn ondingen. Ga ook ff kijken voor molton. alleen molton is vaak niet mijn maar van t bed. Wij hebben 80... Dus dat is lastig hier in t dorp.

@huisvrouwen: heerlijk! kan ook niet wachten tot die kleine er is om daar lekker mee te tutten. Hoewel ik natuurlijk ook wel besef dat het veel werk is.

Deel Deze Pagina