hier het bed al op klossen sidns zaterdag. OMG wat hoog!! heb alleen nog geen matrrasbeschermer erop. kreeg wel als tip zo'n 'plasmatje' voor peuters. die kan je dan dus ook weer gebruiken een deze dagen maar eens kijken
@matrasbeschermer, vanaf volgend week zal ik het plaatsen op mn bed. Zie het niet zo zitten als ik jullie hoor... misschien een goed idee met extra handdoeken...
@matrasbeschermer: deze week ook maar eens op bed gaan leggen. Als 't dan niks is kan ik nog altijd een molton gaan kopen. @trakteren: roze koeken, lekker! (jammer dat ik net al boodschappen gedaan heb, anders had ik een pak gekocht.. ) Hier krijgt het bezoek ook gewoon beschuit met muisjes, hoort er voor mijn gevoel echt bij. @nesteldrang: heb wel het gevoel dat ik nog van alles wil doen, maar er komt niet zo heel veel uit mijn handen. Wil eigenlijk de ramen boven nog wassen van binnen en buiten, de keukenkastjes nog opruimen, anders indelen en een goede poetsbeurt geven en dan ook nog de badkamer echt goed poetsen. Dat het liefst nog even deze week of als het kan vanmiddag nog . Ach ja, we zien wel hoe en wat... @zonnetje: hier ook geen zon te zien helaas. @hier: vanmorgen bij de vk geweest. De vk had overlegd met de gyn van Nijmegen en er is nu besloten om een poliklinische bevalling te doen in het plaatselijke ziekenhuis. Ik blijf onder begeleiding van de eigen vk en zij zullen ook de bevalling leiden. Op zich zou ik ook thuis kunnen bevallen, maar het gaat er puur om dat de kinderarts vrij snel na de bevalling onze uk moet zien ivm de handafwijking, om een diagnose te stellen en het vervolgtraject op te gaan starten. En als ik thuis beval zouden we de eerste of tweede dag al naar het ziekenhuis moeten gaan, dat is natuurlijk niet echt handig. Gelukkig duidelijkheid nu en met deze beslissing kan ik wel leven. Bloeddruk en buikgroei waren goed, uk ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden maar niet ingedaald. Verder mocht ik kiezen of ik nog een groei- en liggingsecho wilde met 36 weken, wordt gewoon vergoed dus tja, dan is het niet moeilijk ! Heb meteen gebeld voor een afspraak en 30 maart kan ik komen .
@Eeka: wel fijn dat het nu duidelijk is. Dat geeft jou denk ik ook duidelijkheid. En idd, ik snap wel dat je die echo doet dan Is ook wel leuk om die kleine nog eventjes te zien!
Bed: Wij hebben 3 matrassen op ons bed liggen.... (1tje van schoonvader) en hij is nu 72 cm hoog! Vind t helemaal niks, en veelste hoog!! Maar ja, t moet maar. Matrasbeschermer: Ik heb er een week 1 op mn matras gehad, nou wat een drama. Zweet me eigen helemaal kapot en plak echt aan het bed vast Ook geprobeerd met een strandlaken er tussen, maar die gaat elke keer dubbel. Dus heb m maar weggehaald. En nu maar hopen dat mn vliezen niet op bed kapot gaan.... Hier: Voel me gelukkig niet zo beroerd meer. Weer apart gevoel van onder...
@matrasbeschermer: ja! dat zweten echt vreselijk vervelend. Dat vind ik ook, drijfnat word ik wakker. @FB: oooooei misschien is t aan t rommelen? Wie weet duurt het niet lang meer! Spannend1
@fb: gelukkig dat je je niet meer zo beroerd voelt. Wel spannend hoor, het kan ieder moment gebeuren bij jou!
@matrasbeschermer: ik denk dat ik hem niet ga gebruiken. Volgens mijn gyn is het voldoende om goed maandverband om te doen als je gaat slapen... Als de vliezenbreken schijn je het vrij snel te voelen en ben je snel genoeg uit bed.. Ga dat maar proberen en leg er voor de zekerheid ook nog een dikke handdoek onder.. @klossen: Nou die ga ik volgende week dan maar eens halen! Mijn bed is al behoorlijk hoog dus denk dat ik dan bijna tegen het plafond lig..haha.. Maar zal ze er dan ook maar met 37 weken onderzetten. @nesteldrang: hier het huis al 100x gepoetst..de keukenkastjes uitgewassen en de ijskast helemaal gepoetst.Ppff.. vind steeds weer iets nieuws om aan te beginnen.. Ramen moeten ook nog maar dat mag ik niet doen van mijn mannetje dus hij heeft beloofd ze dit weekend te doen..haha.. Verder is alles klaar dus weet eigenlijk niet meer wat ik nu nog kan doen.. (vind morgen vast wel weer iets..haha).. @Eeka: Fijn dat je nu duidelijkheid hebt over de plek waar je gaat bevallen! Ik heb idd ook zo'n groeiecho... omdat onze meid erg groot is wordt het nu wekelijks gecontroleerd.. Vind het toch wel handig om te weten hoe groot ze uiteindelijk is.. @bevalling: ja ppff. Zie er erg tegen op..Als ik al die verhalen hoor! Jeetje! Heb het boek "veilig bevallen" gelezen maar ook hier wordt je niet echt vrolijk van.. Nou ja, Ze moet er toch uit dus we wachten het maar af.. Heb wel al met de gyn de mogelijkheid van een ruggeprik besproken!Misschien een beetje haastig misschien maar wilde toch weten of de moeilijkheid er was, vanaf wanneer je het kunt vragen en wat de mogelijke schadelijke effecten zijn.. In ons ziekenhuis kun je de ruggeprik altijd vragen en zetten ze hem binnen een uur (mits je meer dan 6 cm ontsluiting hebt en de bevalling erg snel verloopt)..Dat vond ik wel een geruststelling.. Weet dus nog niet of ik er gebruik van wil maken maar kijk nu wel iets anders uit naar de bevalling.. Iemand van jullie al eens aan pijnstilling tijdens de bevalling gedacht? Hoe denken jullie hierover? Liefs
@pijnbestrijding: ik wil beginnen zonder pijnbestrijding, maar die ruggeprik heb ik altijd wel interessant gevonden Als ik echt veel pijn heb ga ik er zeker om vragen.
@pijnstilling tijdens de bevalling: heb over dit onderwerp vandaag toevallig een folder meegekregen bij de vk. Of ik die door wil lezen en de volgende keer bespreken we eea. Ik heb me er dus nog niet in verdiept.
Hallo dames, Zo de 1e dag van mijn verlof dus nu ga ik eens actief meeschrijven. Pijnbestrijding, de vorige keer kwam ik in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting dus dan is er van pijnstilling geen sprake meer. En toen had ik het juist pas nodig. De eerste 9 cm vond ik nml nog wel te doen. Ik voel me sinds dit weekend ook niet zo goed, misselijk en draaierig. Heb net maar even roosvicee ferro gehaald en mezelf voorgenomen wat beter te gaan eten. Ten slotte heb ik nu alle tijd om lekker en gezond te koken. En eet meerdere malen kleine beetjes, heb al wel het idee dat het iets beter gaat. Matrasbeschermer, vorige keer een handdoek er onder gelegd maar volgens mij zijn mijn vliezen in bad gebroken. Klossen worden hier ook niet gebruikt, we hebben al een vrij hoog bed en de kraamhulp heeft er vorige keer ook niets over gezegd. Voor die ene keer per dag dat ze mijn hechtingen moest checken...
Zo weer terug van de verloskundige. Bloeddruk was gelukkig iets gezakt en verder waren alle controles goed. Heb ook een liggingsecho gehad en we wisten het al, maar ons meisje ligt keurig met het hoofd naar beneden. Lag ze vorige week nog los in mn bekken, nu ligt ze zelfs al vast. Dus als de vliezen nu breken hoef ik niet te gaan liggen. Het gewicht zit nu op zo'n 2600 gram. Ook kort over de bevalling gehad. We moeten er serieus rekening mee houden dat we het ziekenhuis niet gaan halen. Daarnaast moeten we een stapeltje hydrofiele luiers en een mutsje bij het bed leggen. Mochten ze niet op tijd zijn, dan kunnen we zelf de baby droog wrijven en mutsje opzetten. De vk heeft ook nog eens bevestigd dat het echt een meisje is. Ik dacht ik vraag gewoon of ze heel snel even wil kijken, ook al weet ik dat die echo daar niet voor bedoelt is. Maar ze deed het heel leuk, nadat alles bekeken was ging ze er echt even voor zitten. @Eeka, wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Dat moet vast rust geven! @nesteldrang, totaal geen last van hier haha.
@ pijnbestrijding: vorige keer wilde ik het eigenlijk uit principe niet, totdat de ontsluiting niet vorderde en ik zulke K-weeën had die ik niet op kon vangen.... , de ruggenprik was heeeeerlijk! Voor nu hou ik het achter de hand, is het nodig, dan wel, is het niet nodig, dan niet! Ik hoop dat het me zonder 'lukt'! @ Maryloes: oei... spannend! Lijkt me heel bijzonder als je de bevalling echt zonder begeleiding doet... liever niet natuurlijk, maar men zegt dan meestal wel dat het eigenlijk altijd goed gaat, toch? En leuk dat je nog een uitgebreide echo hebt gehad, lekker dat ze ingedaald is! @ eeka: fijn dat je duidelijkheid hebt! Dan kun je je ergens op richten! En idd, binnen 1-2 dagen naar het zkh is ook niet echt prettig... @ matrasbeschermer: ik snap eigenlijk niet zo waarom ie bij jullie zo opkrult/opschuift enzo... Leggen jullie hem wel ónder je onderlaken? Ik doe het zo: eerst de molton op de matras, dan de matrasbeschermer, dan twee badlakens en dan het onderlaken eroverheen spannen. Dan valt het heel erg mee! En tja... je onderlaken is dan niet beschermd, maar goed... dat vind ik niet zo'n probleem eerlijk gezegd... Heb de klossen nu ook in huis, dus we zullen eens kijken deze week...
17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 11 april 2011 - esseltje (23) - 1e kindje - zkh (verplicht) 12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv 18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 21 april 2011 - Ilke (29) - 1e kindje - liefst thuis-liefst bv 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 30 april 2011 - Saona (31) - 2e kindje - liefst thuis - bv 9 Jongens 10 Meisjes 9 Verrassing/Geheim Afspraken: 28-03 - Maryloes - controle vk Echo data: Nieuwe afspraak toegevoegd. Ben ik de enige die nog een afspraak heeft?
GEBOREN!! 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 11 april 2011 - esseltje (23) - 1e kindje - zkh (verplicht) 12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv 18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 21 april 2011 - Ilke (29) - 1e kindje - liefst thuis-liefst bv 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 30 april 2011 - Saona (31) - 2e kindje - liefst thuis - bv 9 Jongens 10 Meisjes 9 Verrassing/Geheim Afspraken: 22-03 - MamaMarije - controle VK 28-03 - Maryloes - controle vk Echo data: Haha, nee hoor ! Ben wel benieuwd wie er uiteindelijk van deze enorme lijst overblijven om mee te kletsen als de baby's straks geboren zijn! Zie nog zoveel namen staan die me eigenlijk niks meer zeggen...
GEBOREN!! 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d Uitgerekende data: 03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZKH (verplicht) - fv 04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje - 2de kindje 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 11 april 2011 - esseltje (23) - 1e kindje - zkh (verplicht) 12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv 12 april 2011 - Rainbow87 - 1e kindje 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje-zkh 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv 18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 20 april 2011 - Maxximus (30) - 1e kindje - thuis 21 april 2011 - Ilke (29) - 1e kindje - liefst thuis-liefst bv 22 april 2011 - Vuurtorentje84 (26) - 1e kindje - zkh 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV - ZK 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 30 april 2011 - Saona (31) - 2e kindje - liefst thuis - bv 9 Jongens 10 Meisjes 9 Verrassing/Geheim Afspraken: 17-03 - noukie1982 - controle VK 22-03 - MamaMarije - controle VK 28-03 - Maryloes - controle vk Echo data: Zo mijn afspraak staat er ook bij.
O jee de twijfels slaan bij mij echt toe! Ik dacht dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, had de keuze puur op verstand gemaakt en mijn vriend zag dat eigenlijk ook als de manier. Ik dacht alleen maar dat als er iets fout zou gaan je daar op de beste plek bent. Maar mijn gevoel zegt dat ik het liefste in mijn eigen huisje wil blijven. Ik vind ziekenhuizen verschrikkelijk, ga er altijd met een steen in mijn maag naar toe, of vermijdt ze als het ook maar even kan. Pfff... ik ga het vanavond maar met mijn vriend bespreken, want eigenlijk zou ik het liefste thuisblijven, ben wel bang dat hij het weer uit mijn hoofd praat en het liefste de verstandige keuze zou maken. Zijn dit nou ook de hormonen? Ben eventjes in de war...
@ noukie: dit kunnen idd je hormonen zijn hoor, maar als je gevoel zegt dat je liever thuisblijft, is het de moeite waard om daar iig een goed gesprek over aan te gaan. Weet je... je hoeft het nu ook nog niet te beslissen. Je begint altijd je bevalling thuis. Op een gegeven moment komt je vk en dan kun je beslissen of je thuis blijft of naar het zkh gaat (indien er geen compl. zijn uiteraard ). Je kunt eigenlijk in elke fase daarna alsnog naar het ziekenhuis, mocht je koudwatervrees krijgen. Woon je ver van het ziekenhuis af? Of ben je er zo? Dat is wel een belangrijke afweging. Stel dat je eerst een half uur of een uur moet rijden, ga je wellicht liever met wat 'lichtere weeën', dan met 8 cm ontsluiting ofzo. Maar woon je dichtbij, dan kun je evt. wat langer wachten (in overleg met je vk). En (maar dat vind ik...) JIJ bent uiteindelijk degene die moet bevallen en niet je vriend/man, dus JIJ beslist ook waar dat gaat gebeuren. Hij mag uiteraard meepraten, maar laat je niet zomaar omlullen als je gevoel heel sterk is. Spreek dan desnoods af dat je tijdens de bevalling beslist
@noukie, als je blijft twijfelen kun je de keuze toch ook op het moment zelf maken? Als de bevalling begint voel je misschien wel heel sterk dat je toch naar het ziekenhuis wilt of juist niet. Dan is het toch goed?
Ik woon een kleine 10 km van het ziekenhuis, met mijn man zijn rijstijl op zo'n moment zal dat 10 minuten zijn voordat ik er ben. Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat ik dat nog op het moment zelf kan beslissen. Ik heb de keuze eigenlijk al lang geleden gemaakt en voelde me een beetje "verplicht" om me daaraan te houden. Thanx, ik ga het er nog maar even over hebben hier..