April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Joepie, geboortekaartje is binnen en hij is leuk geworden! Hoef ik daar ook niet meer om te stressen.

Net nog even een pakje mini-luiers gehaald bij het kruidvat en misschien vanmiddag nog even naar de markt, lekker groente en fruit halen. Wat is het toch lekker weer! Krijg daar echt energie van! Hoop dat het over een paar weekjes ook zo mooi is, kunnen we allemaal snel naar buiten met de ukjes!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Zo, weer een hoop bijgekletst zeg! Kan merken dat er steeds meer met verlof zijn, hahaha

even wat ik onthouden heb:

@ anmiri: spannend! kan me voorstellen dat je ervan baalt, je wordt zo heen en weer geslingerd! knuffel en ik duim voor een goede uitslag van de echo!

@ fb: pfff... wat een gedoe zeg! op zich goed dat ze niet 'zomaar' inleiden, maar je wil zo langzamerhand wel weten waar je aan toe bent! het speelt al zo'n tijd! en ik kan me voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt, het is toch je gezondheid en die van je kleine.
    Ik zou idd ook proberen contact te leggen met de HA of met een andere gyn voor een 2nd opinion...

@ pijn in liezen: wellicht een goed idee om er lekker een warme kruik tegenaan te leggen? Dat ontspant, wie weet helpt het!

@ vagina: je kunt ook wat vochtophoping in je schaamstreek krijgen doordat je kleine is ingedaald. Die drukt dan heel erg in dat gebied en daardoor hou je daar vocht vast. Wellicht zorgt dat er ook voor dat een aantal van ons last hebben van een gespannen/drukkend gevoel van onderen? Ik ervaar het ook wel eens en die van ons is nog niet eens ingedaald...

@ hier: gisteren lag de kleine nog weer in stuit, maar vanochtend weer 'normaal'.... pfff, tis net russische roulette hierzo! echt afwachten hoe de kleine zal liggen als ik ga bevallen, voorlopig nog volop salto's vanbinnen ;)

@ Lucas: hij plakt aan me vast alsof ik stroop aan mijn lijf heb! Hij gaat volgens mij echt aanvoelen dat er iets staat te gebeuren. Wil alleen maar kusjes en knuffels en dat wilde hij voorheen NOOIT! Hoe is dat bij de andere mama's met kindjes? Gaan zich die ook al anders gedragen dan 'normaal'? Juli: bij jou toch ook?

3. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    vanmorgen bij de VK geweest, mijn bloeddruk was iets te hoog, moet nu donderdag weer terug en gelijk urine meenemen. bij de eerste zwangerschap had ik een aantal dagen voor de bevalling ook een te hoge bloeddruk, dus nu weer spannend en afwachten, hoop dat de kleine toch even tot de 37 weekjes blijft zitten, dan kan ik in iedergeval onder begeleiding van de vk bevallen.

4. MamaMarije

@ steintje: hmmm.. dat is minder! en idd spannend, zeker omdat je eerste ook te vroeg kwam! heb je zelf het idee dat de bevalling eraan zit te komen of voelde je het de eerste keer ook niet aankomen? Zou idd lekker zijn als de kleine nog ff blijft zitten...

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    FB: En al nieuws meid? Ik ben benieuwd hoe het gesprek met de gyn gaat! Ik ben het helemaal met je eens dat het echt te stompzinnig voor woorden is dat ze zeggen: "We gaan ervanuit dat je niet echt flauwvalt"...uuhhhhh zijn ze wel wakker? Als je zicht ineens zo wegvalt als jij beschrijft is dat het stadium voor volledig knockout gaan, ik heb het zelf ook regelmatig meegemaakt (gelukkig niet tijdens deze zwangerschap).

Die reactie vind ik echt heeeeel erg raar van het ziekenhuis, juist omdat ik door mijn ziekenhuis ben gewaarschuwd voor flauwvallen! En ook door mijn zwangerschapscursusleidster. Ze hebben nadrukkelijk gezegd dat je enorm moet uitkijken dat je als zwangere niet ineens volledig van je stokje gaat. Dus dat ze er 'niet vanuit gaan dat je echt flauwvalt' vind ik wel erg kort door de bocht. Ze waarschuwen niet voor niks (bij mij dan).

Helaas heb ik precies dezelfde houding als Ollebolle: ik heb zelf al zoveel meegemaakt dat ik mijn vertrouwen in medici volledig heb verloren. Ik heb door alle jaren heen geleerd dat je moet vertrouwen op je eigen intuïtie en niet op de zogenaamd wijze woorden van een of andere arts. Ze zitten er zo ontzettend vaak naast!! Dus vertrouw op je gevoel. Jij kent je lijf het beste, FB. Als jij er geen goed gevoel bij hebt, moet je je zeker niet laten afschepen, ik zou indd voor een second opinion gaan bij een andere gynaecoloog mocht die van jou nou weer zo makkelijk erover doen.

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    FB; jeetje wat vervelend weer. Hoe voel je je nu?

Mamamarije; hier gelukkig nog geen zwaan kleef aan, ben benieuwd of dat nog komt. We waren gister al wel aan het oefenen met de kiddyboard maar op een gegeven moment wilde ze in de wagen liggen en ging een soort babygeluiden nadoen. Was ook wel apart, haha.

7. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vanmorgen gesprek gehad met gyn en vk samen. Ze deden het voorstel om mij op te nemen ivm de duizelingen en het wazig/flitsig zien... Zodat als ik weer zo''n aanval zou krijgen dat ik al in t ziekenhuis zou zijn, en ze meteen controles uit konden voeren.
    Ik zag dit totaal niet zitten.., Want ja, ligt ik straks nog 3/4 weken daar:$
    Want moest dan blijven tot aan bevalling!!

Dus nu afgesproken dat ik gewoon thuis ben en zodra ik last krijgt of denk te krijgen, meteen de auto in springen en onderweg bellen dat we eraan komen...

Betreft inleiding; hier doen ze echt heel moeilijk over!!:( Het liefst gaan ze pas inleiden met 41 weken. Want uit alle onderzoeken blijkt dat het goed gaat met onze uk, en dat hij wel goed zit daar binnen.
    Dat het met mij niet goed gaat, dat maakt niet uit, de laatste loodjes zijn nu eenmaal zwaar... grrrr
    Ik (en mn vriend) werden dus aardig gek en boos.
    Nu heb ik vrijdagmiddag een afspraak staan bij gyn en dan krijg ik een binnenwaarts onderzoek om te kijken hoe het ervoor staat. Mocht het kunnen, dan word er een afspraak gemaakt om me volgende week in te leiden. Maar ik moet er maar al van uit gaan dat dit niet gaat gebeuren.

Ik snap dit echt niet?? Het moet kunnen....?? Je kan toch altijd ingeleid worden?!:$
    Zat helemaal in een dip! en was aardig over mn toeren.
    (vandaar nu pas mijn reactie)

Eenmaal thuis kwam stiefschoonmoeder, dus ben samen met haar t huis lekker schoon gaan maken... voel me nu weer een stuk beter.
    Probeer me erbij neer te leggen en ga alles nu super positief redeneren.

Nu denk ik maar: vrijdag onderzoek, dan horen we meer.. O dat is over 3 dagen al:) Valt mee (daarna kijk ik wel verder hoe ver ik vooruit moet kijken)

Zaterdag lekker uit eten met familie vriend omdat opa&oma 50 jr getrouwd zijn, leuk, gezellie:D
    Dan maar zo even kijken hoe ik me dan voel....;)

xx

8. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wel goed dat ze je op wilden nemen, wat dat betreft werd je wel serieus genomen toch?
    Ik weet niet of het inleiden bij 41 weken een protocol is van het ziekenhuis zelf. Ik denk dat ze het pas eerder doen als je opgenomen wordt vanwege die flitsen en duizelingen. Ik denk dat ze ervan uit gaan dat zolang je nog thuis kan blijven, je het nog wel volhoudt?
    Wel rot dat het allemaal zo zwaar valt, en fijn dat je nog wel hebt kunnen schoonmaken, want zo kun je je gedachten nog even verzetten.

Ik denk dat ik vandaag ook weer teveel heb gedaan, boodschapjes, de voor en achtertuin, bed verschonen, de was, stofzuigen en dweilen. Wel heerlijk die energie en nesteldrang, maar ben een beetje bang dat het vanavond bankhangen wordt.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @FB: Nog even volhouden meid! Inleiden doen ze inderdaad niet 'zomaar". Het is namelijk niet altijd zonder complicaties en ik weet uit eigen ervaring, dat zolang het kindje het goed heeft, ze echt niks doen.
    Dus wil niet heel betweterig overkomen ofzo hoor (ik weet wat het is) maar het zijn echt de laatste loodjes meid! Elke dag meer naar de 40 weken is beter voor de uk!

Kunnen die duizelingen er niet mee te maken hebben dat ie op je aorta ligt te dansen? Dat kan namelijk ook he! Dan krijg je even te weinig bloed naar je hersenen toe. Daarom raadden ze het ook af om op je rug te liggen!

@Mamamarije: Hier nog geen last van met Juul maar onze hond begint wel weer! Ligt 's nachts weer helemaal tegen me aangkropen, deed ze vorige keer ook de laatste weken. Werd er helemaal gek van.

@Kiddyboard: hebben wij ook en met oefenen riep Julia alleen maar:
    Hader mama hader!

@Hier;
    Juul is al aardig opgeknapt, vannacht 2x wakker geweest. Volgens oma kletst ze er weer op los en is ze lekker druk, dus dat gaat goed.
    Verder heb ik nog wat verlofuren kunnen opnemen, dus......hoef ik alleen nog maar morgen en maandag te "werken"!!!
    Heb vandaag al 2x commentaar gehad van een andere teamleider of ik ook nog wat ging doen, want ik zat alleen nog maar te kletsen, de heks;)
    Natuurlijk ga ik niks bijzonders meer doen, ben aan het afronden enzo......gaat nu wel snel hoor!!!

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @fb: wat vervelend allemaal! Wel goed dat ze je op willen nemen ivm je klachten, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten, vooral als ze je nog niet in willen leiden en je daar misschien wel een aantal weken moet blijven. Eventueel kun je dat altijd nog doen, toch? En gelukkig is 't zo vrijdag, misschien dat je dan iets wijzer wordt...

@steintje: spannend, hopelijk blijft jullie uk nog minimaal 4 dagen zitten!

@hier: heerlijk, dit weer! Ben vanmiddag met mijn moeder naar de stad gefietst (zo'n 5 km verderop) en heb een nachthemd en pyjama gekocht, alvast voor in het kraambed. Verder nog twee broekjes en een shirtje voor de kleine uk gekocht. Nu even op de bank met de laptop en straks uit eten met de stichting waar ik vrijwilligerswerk doe.

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Julia vond het dus wel een leuk spelletje :D! Zie 't helemaal voor me!

Mooi dat ze goed opknapt! En heerlijk dat je nog maar twee dagen naar je werk hoeft! Wat verwacht die teamleider, dat je nog allerlei nieuwe dingen gaat ondernemen zo vlak voor je verlof :(?! Lekker laten kletsen hoor :D!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja, collega's rolden ook al met hun ogen! Ze krijgt maandag lekker geen gebak van me, hihi!

Man om man, die kleine is zo druk, dat ik echt geen idee heb hoe ze nu ligt! Voel van alles! Heb nu ook steeds vaker harde buiken door het gewoel. Vannacht wel wakker door geweest, dus begint hier ook een piepkleinbeetje te "rommelen".

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Inderdaad lekker wraak nemen maandag :D ;)!

14. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    jeetje FB, wat ene gedoe allemaal!

@hier. ook veel harde buiken. vooral 's nachts! ook af en toe wat krampen, hopelijk indaling!! die billen tegen mn ribben mogen van mij wel weg hihi

15. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees straks even bij.....

Noah mag morgen naar Hoogeveen!!!!!!!!! Eindelijk:) Echo was gelukkig helemaal niks vreemds op te zien. Half 10 halen ze hem uit groningen, kids zijn morgen vrij dus we kunnen hem gezellig samen opwachten. Eindelijk van de ic af en het gereis, heerlijk!

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @anmiri: meis wat fijn!!! Gefeliciteerd! Wat zullen jullie blij zijn en uitkijken naar morgen! toppie!

@smyltje: hopelijk worden de harde buiken snel minder! Laat t indalen maar beginnen hihi.

@hier: ik zei maandag tegen de vk dat ik haar zo rustig vind. Ze zei dat ik moest gaan tellen hoe vaak ik dr voelde. Nou, ik zit echt niet op 10 keer vandaag. Maak me echt zorgen. Ik ga vnvnd bij de yoga hopen dat ik haar ga voelen anders ga ik morgen de vk toch bellen...:S

17. MamaMarije

@ anmiri: gefeliciteerd meid! Wat goed zeg... wat zullen jullie opgelucht zijn. Het is uiteraard een heel goed teken voor Noah's herstel en het scheelt voor jullie een hoop kostbare tijd!

@ monique: hmmm... kan me voorstellen dat je daardoor wat zorgelijk wordt, gewoon even overleggen morgen hoor!
    Veel plezier bij de yoga vanavond!

@ mamavanjuul: hihi, Lucas vindt zijn Kid-sit ook helemaal top! rije, rije rije! hopen dat ie dat straks nog steeds vindt, haha
    Lekker dat je verlof in zicht is!

@ fb: goed dat je nu een superpositieve instelling aanneemt! Inleiden doen ze idd niet zomaar, je moet maar zo denken dat de kleine man het bij jou het gewoon het beste heeft. Dus je zult er idd het beste van moeten maken deze weken!
    Hou vol meid! *dikke knuffel*

@ hier: vanmiddag lag de baby weer afwisselend in stuit en overdwars... pffff... krijg er enorme harde buiken van, van dat gedraai en enorm last van maagzuur :(

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Jeeej!! Wat een goed nieuws!!!!! Gefeliciteerd!!!!

19. Juli2009

Ja mijn 1e bevalling ging nogal snel en de verwachting is dat deze nog sneller gaat. In totaal duurde het 6 uurtjes, waarvan 2 uur persen. Ik heb ook geen weeen volgens de "normale regel" gehad. Ze begonnen om de 6 minuten en de tijd werd steeds korter, uiteindelijk om de 2 min en dan hielden ze 30 sec aan. Omdat alles al een keer "opgerekt" geweest is, zullen de persweeen dit keer waarschijnlijk ook veel korter zijn.

@Mamamarije: onze dochter hangt ook nog steeds ongelofelijk aan mij. Soms op het idiote af.... van het weekend mocht mijn man de buggy niet eens duwen, dat moest mama doen :(

@FB: eigenlijk ben je niet veel wijzer geworden dus... maar idd positief denken het beste!!! Het naturlijk niet te vergelijken, maar ik wordt soms ook moedeloos van de pijn in mijn bekken (vanaf 15 weken), ik denk maar steeds waar zijn nou die paar maanden, weken en nu dagen :))) op een mensenleven..... Als je het echt niet vertrouwt gewoon weer naar het zhuis gaan hoor!

@Hier: eigenlijk niets bijzonders te melden.... nogsteeds last van mijn bekken en 's avonds nu ook steeds van mijn onderrug. 's nachts slaap ik gelukkig goed en ik denk dat de baby nu verder ingedaald is, ik heb weer een beetje lucht en geen last meer van maagzuur. En ik heb gelukkig ook weer een beetje energie :)

20. Juli2009

Voor de meiden die thuis willen bevallen: iemand een idee waar ik een po vandaan kan halen??? Mijn VK vindt dat ik er eentje in huis moet hebben voor het geval we het zhuis toch niet gaan halen.
    Ik heb echt geen idee....

Deel Deze Pagina