April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Monique hebben jullie nu de meubels al? Zat daar niet enorme levertijd op bij jullie? Wij hebben vandaag kinderwagen gekocht bij Babydump en die krijgen we pas februari geleverd!

Mamamarije frustrerend zeg dat je mannetje liever alles zelf wil doen. Onhandig ook, want het gaat zoveel sneller met wat hulp. Heb je het er al met hem over gehad, op serieuze manier dat jij je hier niet zo prettig bij voelt? Als ik jou was zou ik er ff gesprekje met hem over hebben, dan snapt hij mischien beter hoe jij er tegenaan kijkt en dat het voor jouw gevoel niet goed opschiet nu.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wat leuk! Gefeliciteerd!! Begin nu zelf ook wel een beetje niewschierig te worden.... ;)

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @juli2009: ja ik ook! kan echt niet wachten, dan pas kleren kopen, en jullie?

@banaantje: ik was 5 weken zwanger toen we de meubeltjes bij gardo zagen, we vonden ze geweldig, maar ze gingen eruit.. Dus we moesten kiezen, of nu kopen of andere uitzoeken, dus hadden we ze gekocht, en levertijd was 3 weken geloof ik... dus nu eindelijk uitgepakt:D

4. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@Monique: we wachten ook nog even met kopen van kleertjes tot de 20 weken echo. En ook daarmee kan ik haast niet meer wachten :D

@klussen: we gaan ook pas in januari beginnen. Zolder: dakkapel erin, laminaat eruit, muur verplaatsen, laminaat er weer in.... en daarna kunnen we begiinen met het nieuwe kamertje voor onze dochter. Heb al wel alles uitgezocht (behang, peuterbedje + kast) dus dat is hopelijk zo klaar!

@klachten: ik heb al sinds afgelopen dinsdag steeds last van knallende hoofdpijn. Vaak begint het rond een uur of 12:00/13:00. Las dat het wel vaker voorkomt, iemand bekend mee? Bloeddruk, hormonen, vermoeidheid? Morgen vlos maar even bellen anders want ik word er best wel een beetje gek van....

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Monique aha, ik snap 'm! Als je helemaal weg bent van meubeltjes kun je ze beter maar meteen kopen indd! Ik had dat dus bij een kinderwagen, wij wilden allebei heel graag de Joolz Day met jeansstofbekleding dus die hebben we maar snel gekocht voordat de nieuwe 2011 collectie er is en deze misschien eruit gaat....

Welke kinderwagens hebben jullie allemaal trouwens?

6. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hoofdpijn: hier ook erg last van gehad, werd er misselijk en scheel van. Moest vanaf 10 weken met bloedverdunners beginnen, vanaf toen ok geen hoofdpijn meer.

@kinderwagen: wij(of eigenlijk hij;)) hebben een quinny met alles erop en eraan, staat ook al vanaf week 6 op zolder:D

Meubels en box zijn hier ook aangeschaft, badset gekregen van zwager en schoonzus.
    Nu boven eerst puin ruimen:D dan kan alles erin. Oudste 2 gaan samen op 1 kamer en krijgen daar een stapelbed.

Vakantie weer voorbij helaas, kids zo weer naar school en ik aan het werk...fijne dag allemaal!

7. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@kinderwagens, wij hebben de Quinny Speedi

8. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen allemaal,

@monique; wat leuk dus schiet al lekker op met de babykamer.
    Wil ook graag lekker gaan shoppen, hopelijk weet ik woensdag meer als de gyn een echo wil maken dan, anders ook wachten tot de 20 weken echo.

@juli; sinds 2 dagen ook zeurende hoofdpijn, schijnt dat zwangeren en meer last van kunnen krijgen.

@kinderwagen; heb er nog geen 1 maar wel 1 op het oog, de mutsy transporter.

Gister ikea geweest en hebben van me schoonmoeder het babybedje gehad die ik op het oog had.:D
    Zagen ook een mooie commode maar had nog geen maten opgenomen dus hebben we maar even mee gewacht.
    Vandaag lekker rustig houden, want van dat slenteren gister weer aardig last van me rug.:(

9. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb alleen het weekend niet meegelezen en jee wat veel berichten, hou het niet bij hoor..

@dames die nieuw zijn: Welkom en gefeliciteerd!!

@hoofdpijn: hier dagelijks last van, echt vreselijk, ben ook vaak duizelig, maar mijn ijzergehalte is goed. En de misselijkheid komt er ook weer bij kijken, was er net vanaf :(

@kinderwagen, wij hebben de toppie motion aangeschaft. De meiden hebben de kleur uitgekozen.. taupe... ik wilde rood :x

@meubels, moeten alleen nog een ledikant en babybox aanschaffen.
    dat doen we volgend jaar wel. En op de negen maanden beurs, gaan we de rest van het babyuitzet aanschaffen zoals; aventflessen, diaperchamper e.d.

Voor de rest gaat alles hier goed. Mijn buik begint ondanks mijn overgewicht toch zichtbaar te worden. Mensen om me heen zien dat niet, maar diegene die mijn lichaam goed kennen, zien het wel al.
    De kleine voel ik alleen als ik op mijn zij of rug lig.. zoo leuk :)

Afgelopen vrijdag 2e afspraak bij de verloskundige gehad, ze konden het hartje helaas niet vinden, duhhhh heb nogal een geluids dichte wand.. gelukkig haalde ze de echo erbij en konden we de kleine weer zien, lekker bewegelijk. Op naar de 20 weken echo..

10. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geslacht:
    - Wij krijgen een Zoon
    - Wij krijgen een Dochter
    - Wij willen het niet weten / geheim houden

(verander je naam in de betreffende bovenstaande kleur)

Uitgerekende data:

03 april 2011 - FB1984 (26) - 1e kindje - ZH - fv
    04 april 2011 - Foeske (26) - 1e kindje -ZH - fv
    06 april 2011 - Buuf (29) - 1e kindje
    06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - bv
    06 april 2011 - Noukie1982 (28) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Mobius - 1e kindje - zkh - bv
    09 april 2011 - Steintje - 2de kindje
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh (verplicht) - bv
    12 april 2011 - Smyltje (25) - 1e kindje- zkh- bv
    13 april 2011 - Sietske (26) 1e kindje
    13 april 2011 - Laravelk (21) - 1e kindje - zkh -bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) - 3e kindje - zkh (verplicht) - bv/fv
    14 april 2011 - Sietske (26) - 1e kindje - zkh- bv
    15 april 2011 - Mamsietje (24) - 2e kindje
    15 april 2011 - Jeetjejom (26) - 2e kindje
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    16 april 2011 - Hero (21) 1e kindje
    17 april 2011 - Stamperke (26)-2de kindje
    17 april 2011 - Butterfly23 (25) - 2de kindje
    17 april 2011 - Anmiri (33)- 3e kindje
    18 april 2011 - MamavanJuul (27)- 2de kindje
    18 april 2011 - Sjanienu1 (25) - 2e kindje - zkh - fv
    18 april 2011 - Otje1975 (34) - 2e kindje - zkh - fv
    19 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - onbekend - bv
    20 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje
    20 april 2011 - Juli2009 (31) - 2e kindje
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - onbekend - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    26 april 2011 - Maregmo (24) - 1e kindje
    29 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje
    29 april 2011 - Karina (31) - 4e kindje - BV
    30 april 2010 - Kaat2000 (27) 1e kindje

Afspraken:

29-10 - Foeske - Controle huisarts
    01-11 - Verrassingsei - controle vk
    01-11 - Pollewopke - controle VK
    02-11 - Sjanienu1 - controle vk
    03-11 - Star2 - controle gyn
    04-11 - Eeka76 - controle vk
    04-11 - Karina - VK
    08-11 - Banaantje81 - controle gyn
    09-11 - Pollewopke - 2e controle VK
    15-11 - FB1984 - Gyn + 20 weken echo
    15-11 - MoniqueP - vk 3e controle
    18-11 - Smyltje - VK 2e controle
    24-11 - MamaMarije - vk 4e afspraak
    26-11 - Ollebolle - vk 3e controle + 20 weken echo
    29-11 - Mrs Hair - 20 weken echo bij Gyn + controle VK
    01-12 - Maryloes - controle vk
    20-12 - Banaantje81 - controle gyn
    29-12 - Foeske - pretecho

Echo data:
    02-11 - Mrs Hair - geslachtsbepaling bij baby in beeld
    08-11 - Banaantje81 - controle-echo
    10-11 - Foeske - 20 weken echo
    15-11 - FB1984 - 20 weken echo
    17-11 - MoniqueP - 20 weken echt + geslachtsbepaling
    17-11 - Noukie1982 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    18-11 - Verrassingsei - 20 weken echo
    22-11 - Star2 - 20 weken echo + evt. Geslachtsbepaling
    24-11 - MamaMarije - 20 weken echo
    24-11 - Smyltje - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Juli2009 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Sjanienu1 - 20 weken echo + geslachtsbepaling
    30-11 - Steintje - 20 weken echo
    03-12 - Maryloes - 20 weken echo
    08-12 - Banaantje81 - 20 weken echo
    20-12 - Banaantje81 - controle-echo
    29-12 - Foeske - pretecho

*** Vlindertjes ***
    14 april 2011 - Julia6 - 3e kindje*
    18 april 2011 - Elzje (26) - 1e kindje
    20 april 2011 - Snelly(28)- 2e kindje
    16 april 2011 - Dees1985 - 1e kindje

Effe mn nieuwe afspraak erbij gezet :D

Enne FB1984: Gefeliciteerd!!! wat leuk een jongen..

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ babykamers: wat leuk dat iedereen al aan de klus is! ben heel benieuwd hoe de kamertjes gaan worden, als het af is, laten jullie dan foto's zien?
    Hier is de discussie over het tempo van het klussen van de peuterkamer nog niet afgerond, pffff... wordt er een beetje moe van. Ik ga maar gewoon doordeweeks het e.e.a. zelf doen, schiet het meeste op!

@ kinderwagen: wij hebben de Mutsy 4-rider. Bevalt super!

@ hoofdpijn: heb er hier ook regelmatig last van! In mijn 'zwangerschapsbijbel' staat dat het meerdere redenen kan hebben, misselijkheid, dorst, honger, vermoeidheid, hormonen en idd hoge bloeddruk kan volgens mij ook. Waar het aan ligt is natuurlijk altijd lastig! Ik weet dat mijn bloeddruk laag is, dus bij mij is het vaak vochtgebrek of vermoeidheid. Juli, zou als ik jou was idd gewoon even overleggen met je vk! Heb je snel nog een afspraak of ben je net geweest?

@ ollebolle: leuk dat jouw buik ook zichtbaar begint te worden! hihi, je meiden hebben van je gewonnen qua kleur kinderwagen :), dat is idd wat lastiger als je kinderen zo groot zijn dat ze een eigen mening hebben!

@ ikea: onze babykamer en peuterkamer komen ook volledig van de IKEA, vind het echt super! @ star: was dat toevallig de Hemnes-commode? Wit met 3 lades? Die hebben wij voor de babykamer!

12. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Zo net weer controle gehad bij de vk. Ik schrok een beetje van mijn lage bloeddruk, 105/55, maar de vk was juist erg positief dat het zo laag was. Dat schijnt dus normaal te zijn als je richting de 20 weken gaat, dit om de verhoging van je bloeddruk rond de 30 weken weer op te vangen. Pff.. gerustgesteld, maar dat verklaart wel dat ik af en toe nog zo moe ben en wat hoofdpijn heb. Wist ook niet goed hoe je je bm moest voelen, en dat heeft ze voorgedaan, wel leuk hoor! Als laatste nog even naar het treintje in mijn buik geluisterd, nu helemaal blij! Vol spanning op naar de 20 weken echo!

13. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije, nou het klopt echt hoor wat je zegt, hoofdpijn heeft redenen, ik krijg het dus als ik een tekort heb aan vocht, ben een slechte drinker.. mijn bloeddruk is gelukkig goed, dus dat is het niet, zodra ik wat drink voel ik me al wat beter..

Hier nog een ikea freak... ik woon in amsterdam zuidoost en ken de ikea hier uit mijn hoofd :p Wij gaan hier het ledikant kopen en de babybox denk ik bij baby-dump of prenatal. Hangt van de kwaliteit en prijs af.

En ja de meiden zijn de baas nu. Ik heb mn gang kunnen gaan toen ik zwanger was van hun, nu mogen hun kiezen. Is wel zo leuk. Ik wil ze er zoveel mogelijk bij betrekken, ook bij de zorg van de kleine.

Wat ook leuk is om even te vermelden, eerst waren we met zn allen aan het wachten op de 12-weken termijn en nu gaan we al naar de 20-wken echo ..... gaat het snel of snel???

14. Anomiekje

Anomiekje Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nieuw hier en 16 april uitgerekend. Ik moet nog flink zoeken op het forum. Is er ook een topic met buikjes van april mama's?

Groetjes Annemiek

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja bizar he? Zo snel als het gaat? Mijn man schrok gisteren ook al dat ik al 17 weken ben :). Enne, de feestdagen zitten er ook nog tussen! Voor je het weet is het 2011!

@ vochtgebrek: ik moet er ook op letten dat ik voldoende drink! Ik geloof dat je lichaam je vruchtwater elk uur ververst ofzo, dus tja, dat kost ook weer extra vocht! Plus, we maken nog steeds extra vruchtwater aan natuurlijk, omdat je bm groeit!

@ anomiekje: welkom en gefeliciteerd! Er is in het onderdeel 'zwangerschap' een topic over april buikjes, maar dat is al wel wat weggezakt!

@ Noukie: fijn dat alles goed was! Hier ook een lage bloeddruk (115/60), idd geen probleem, liever laag dan hoog. Leuk dat je het hartje hebt gehoord!

16. Anomiekje

Ik heb hem even naar boven gehaald en twee foto's toegevoegd ;)

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja, echt bizar hoe snel het al. Al zou het nog wel sneller mogen gaan haha. Van mij mag het al wel april worden:D

18. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAT van jou mag het al april zijn, nou liever niet hoor hahaha..
    heb de maanden nog hard nodig om me mentaal voor te bereiden op de bevalling... pfff zie er echt tegen op...
    pufpufpufpufpuf.. en dan niet te vergeten het fijnknijpen van mn man zn hand :p

oooh en anomiekje welkom!

19. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik zou ook nog niet willen dat het april was hoor! De bevalling.... het schijnt erbij te horen maar heb het nog even geblokkeerd :p

20. Anomiekje

Thnx ollebolle!

Ik moet zeggen dat ik wel heel veel zin in april heb, een baby en de lente :D
    Maar het hoeft van mij nu nog geen april te zijn; heb ook even de tijd nodig om me mentaal voor te bereiden denk ik ;)

Deel Deze Pagina