Dank je Noukie: ik ben idd iemand die graag gaat piekeren over alles. Dus denk dat ik maar niet ga.. Die struisvogelpolitiek vind ik wel een goede optie voor mezelf.. Liefs
@ voorlichting zkh bevalling: ik sluit me aan bij noukie. Ik heb het nooit gedaan. Vorige x wilde ik thuis bevallen dus vond ik het niet nodig, dit keer heb ik inmiddels ervaring en vind ik het wel prima... Scheelt me weer een avondje weg @maryloes: super dat jullie het zo leuk hebben gehad! En jij blij dat je er niet altijd 6 van dezelfde leeftijd hebt rondlopen @ monique: goed dat je gebeld hebt en dat alles goed was. En tja... harde buiken zijn idd logisch en mogen ook zo langzamerhand wel! het mag komen, toch? @ boos worden: ik word ook sneller boos, ik heb gewoon een kort lontje op dit moment. Zeker als ik moe wordt, of als Lucas erg dwars is (meestal is dat op hetzelfde moment, haha). Ook aan mijn man irriteer ik me sneller (sorry schat...), terwijl hij zo goed voor me zorgt! @ anmiri: jeetje wat mooi! is Noah lekker gesetteld in Hoogeveen? Wat een mijlpaal zeg, logisch dat je er emo van wordt, je hebt er zo lang op gewacht! En het is natuurlijk een geweldig bewijs van Noah's kracht @ hier: bekkenklachten valt momenteel mee, al heb ik wel weer wat vaker van die onverwachte steken als ik bijv de trap op loop ofzo... maar ik mag niet klagen! Ik probeer idd ook tijdens Lucas zijn slaapje mijn rust te pakken. Hij slaapt inmiddels sinds een dag of twee gelukkig weer ong. 2 uur i.p.v. 45 minuten ... En omdat het mooi weer is, wieber ik hem vaak naar buiten! Ga je daar maar uitleven, kan mama in het zonnetje zitten, haha...helaas is het vandaag prut hier...
@voorlichting zh: ik ben ook niet gegaan. Was get wel van plan, maar ook hier is de struisvogelpolitiek heel handig haha. @anmiri: hoe gaat t nu? @bos worden: ja het hoort erbij he. Ik ga me steeds gefrustreerder voelen. Ik voel me dik en lomp en gewoon niet lekker en je kan er niets aan doen:S @mamamarije: ooh dat is zo eng als het ademen niet zo lekker gaat. Pff, hoop dat het snel beter met m gaat. En idd geen lekker weer vandaag
Haha, ja, daar komt het eigenlijk wel op neer hè? Tis zoo romantisch, dat zwanger zijn, zitten jullie ook nog altijd op die roze wolk....? Kots kots.... Nee, ff serieus, het is een heel bijzondere periode die ik nooit had willen missen, maar af en toe.... Overigens, Lucas is gelukkig niet benauwd, dat was de kleine van Steintje gelukkig niet zeg, ik heb het wel weer eventjes gehad met de kinderziektes!
@mamamarije: sorry heb ik t door elkaar gehaald. Mm is echt niet mijn dag vandaag. Voel me zo beroerd en depri, lig nog op bed. @roze wolk: ik wil helemaal niet klagen, want ik was binnen 1 ronde zwanger, maar ik vind het vreselijk. Ik heb geen roze wolk gezien en ben er helemaal klaar mee. Van mij mag het kind NU komen. Sorry voor het klagen.
ik heb vanavond de informatiebijeenkomst in het ziekenhuis. ik wil wel graag heen. ik ben erg van het plannen en vooraf weten waar ik aan toe ben. aangezien een bevalling iets is waarvan je vantevoren niet weet hoe het loopt, wil ik me zo goed mogelijk op alles voorbereiden. geeft mij meer rust. ben ook naar de borstvoedingsbijeenkomst geweest. ben wel benieuwd of het wat is hoor haha
Ik vroeg me af of jullie aan geboortebedankjes doen voor de kraamvisite? Eigenlijk wil ik wel wat doen, was pas op kraamvisite en dat is dan toch wel leuk als je weg gaat. Ik heb alleen nog geen idee wat ik moet maken. Ik denk dat ik het zelf in elkaar ga zetten, stuk goedkoper, maar nu nog de ideetjes. Hebben jullie ideeën, of ervaring met leuke geboortebedankjes?
@ geboortebedankjes: wij doen het niet eigenlijk bij Lucas ook niet gedaan... ik weet eigenlijk niet echt waarom, vind het gewoon niet zo nodig denk ik Plus, dat komt er dan ook nog eens bij qua regewerk... slecht he? Qua ideeën: geboortesuikers, een leuk kaartje met klein fotootje (moet je wel ná de bevalling maken, dus wellicht niet handig)... pfff, daar houdt mijn inspiratie wel op eigenlijk wellicht even vragen in het 'zwangerschap'-gedeelte van het forum? Er zijn vast heel veel leuke ideeën! @ monique: je zeurt/klaagt niet hoor! die roze wolk is ook gewoon iets wat opgeblazen wordt door de omgeving, vaak ervaar je het als zwangere helemaal niet zo... @ smyltje: goed dat je naar de bijeenkomst gaat! Als het je rust geeft, moet je het zeker doen
@geboortebedankjes: wij doen het ook niet. Ik vind het niet zo nodig. Ben misschien een beetje ouderwets, maar ik vind beschuit met muisjes gewoon leuk. @roze wolk: nee zou ook blij zijn als ik weer een keer normaal kan eten @smyltje: als t jou rust geeft moet je het zeker doen idd. Dat is natuurlijk per persoon verschillend, dus als jij daar een goed gevoel bij hebt gewoon gaan.
@info bijeenkomst: bij de 1e ook niet gedaan en ik vond het eigenlijk wel goed zo. Elke bevalling is anders en je weet toch nooit hoe het gaat lopen, dus je er echt op voorbereiden kan je naar mijn mening toch niet. Bij mijn dochter heb ik alleen gelezen hoe een bevalling zo een beetje veloopt. Ik had me er op ingesteld dat ik half dood zou gaan van de pijn..... kon het alleen maar meevallen Wij kijken allebei nog steeds erug op een "leuke" bevalling, het was erg relaxt allemaal en er werd ook gewoon gelachen. Door mijn 1e bevalling ben ik nu misschien wel een beetje TE ontspannen, deze bevalling kan natuurlijk zomaar weer heel anders gaan @roze wolk: volgens mij bestaat er inderdaad helemaal geen roze wolk. Heel lichtroze misschien, omdat sommige momenten (zoals een mooie echo, lief kamertje dat eindelijk af is) toch wel een beetje zwijmelen zijn.... Maar serieus, bij mijn dochter heb ik nooit kennis gemaakt met die roze wolk en nu heb ik er simpelweg de tijd niet voor met een dreumes. @boos worden: ook niet echt veel last van geloof ik, al kan ik idd ook wel wat minder hebben van mijn man..... Als hij bv. loopt te mopperen dat hij het zoooooo zwaar heeft met zijn werk en het klussen thuis. Dan denk ik, en ik dan? Ik loop al maanden te waggelen van de pijn in mijn bekken/ischias & zorg momenteel in mijn uppie voor onze dochter & het huishouden & help ook nog eens met klussen, omdat hij het zo druk heeft. Oh ja, ik vergeet het belangrijkste: ik ben ook nog eens hoogzwanger.... En mij hoor je toch ook niet klagen!?!? (zo dat is er uit )
Anmiri: Wat heerlijk dat je ventje nu eindelijk naar Hoogeveen mag!! Ik ben heel blij voor jullie Monique: Fijn dat je een echo hebt gekregen en ze je gerust konden stellen, goed dat je zo alert erop bent. Infobijeenkomst: Ik ben er wel geweest, maar echt heel veel nut vond ik het niet hebben. Ja, wel wat leuke tasjes opgestreken met voornamelijk reclamefolders (en ook wel paar nuttige dingen). Maar ik vind mijn cursus 'Samen Bevallen' echt geweldig. Wat een goede cursus is dat zeg, zowel man als vrouw worden beiden klaargestoomd en we krijgen heel veel belangrijke nuttige informatie en tips, daar heb je echt zoveel meer aan dan aan een suffe bijeenkomst van het ziekenhuis, vind ik zelf. Roze wolk: Is er hier nog steeds, toch wel... Ik heb wel momenten dat ik gek word, vnl. als kindje met voetje/knie onder rib zit te porren (AU!), dan vind ik dat hij/zij maar gauw moet indalen want dat voelt echt niet fijn. Maar voor de rest zit ik wel op een roze wolk maar dat komt ook omdat ik de mazzel heb dat mijn mannetje veel vrij neemt (en ik nu dus ook steeds vaker vrij), en dan zitten we samen te genieten van babypraat, liggen we samen op de bank te slapen, dat soort dingen, en daar geniet ik zoooo enorm van! Als ik alleen thuis zou zitten met mijn zware lichaam zou ik het minder fijn vinden allemaal. Een 'makkie' is het momenteel niet meer (maarja, het overgeven aan het begin vd zwangerschap vond ik nog steeds het ergst, wat was dat vreselijk!). Ook een tip: lekker veel uit eten gaan voordat de baby er is Vind ik fantastisch, man en ik gaan nu vaak uit lunchen en 's avonds uit eten, scheelt mij in de keuken staan en is zooo gezellie. Hier: Gisteren 3x bloed moeten prikken voor mijn mogelijke zwangerschapsdiabetes. Morgen krijg ik de uitslag. Gelukkig kon het uit mijn vingertopjes, heel wat prettiger dan uit de arm...
@geboortebedankjes: wij doen het ook niet, eigenlijk om dezelfde reden als Mamamarije @noukie: misschien kan je iets maken met van die snoephartjes? Je kan daar ook nog de naam (&geboortedatum) van jullie dochterje in laten zetten. In een leuk zakje/doosje verpakken met een strikje oid erom heen en een kaartje er aan. Als ik het me goed herinner ben je ongeveer 35,- kwijt voor 1 kg hartjes, wat iets van 350 stuks is. Uhmmmm.... verder kan ik ook even niets bedenken.....
Hallo april mama's Ik dacht meld me ook maar even hier Waarschijnlijk wordt ik ook een april mama ipv mei. Mijn uitgerekende datum is eigenlijk 13 mei maar omdat het een tweeling is zal het waarschijnlijk nog maar een week of 6 duren dus ben erg benieuwd!! Hoe gaat het met de zwangerschappen? Lukt het allemaal nog een beetje?
welkom knuffie! @geboortebedankjes. hier ook niet. heb wel ergens een klein pakje muisjes gezien met de naam erop van de kleine. vond ik wel een leuk idee!
Steintje; wat vervelend zeg dat ziekenhuis bezoek met die kleine. Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat. Geboortebedankjes; hier niet. Twijfel ook nog steeds of ik weer een kraamborrel ga geven. Hangt er ook een beetje van af wanneer die kleine geboren gaat worden. Kippetje wordt nml ook 2 in april en als ik dan nog niet bevallen ben heb ik dan al een groot feest, om dan een paar weken later weer die organisatie en troep te hebben, heb ik geloof ik niet zoveel zin. Maar als die kleine er dan wel al is kunnen we het in 1 keer vieren. Hier overigens een hele fijne dag gehad. Wat een heerlijkheid om 's ochtends weer je bed in te kunnen gaan. Was even vergeten na 2 jaar hoe fijn dat is. Manlief heeft kleine naar het kdv gebracht en ik heb heerlijk tot half 10 geslapen. Daarna lekker uitgebreid in bad en geluncht met een vriendin. En nu is het al weer bijna tijd om haar op te halen. Zo vliegt een dag voorbij, haha. Dat is toch heel anders dan wanneer je om 7 uur 's ochtends beneden zit. Dus aankomende moeders, het klinkt heel cliché, maar geniet er nu nog even van!
geboortebedankjes: doen wij ook niet aan. Mijn zoontje knapt nog niet zo op, hij hoest echt heel erg, morgen maar terug naar de huisarts, die moet ons maar doorsturen, want hij heeft het nu zo vaak, vorig jaar al een keer, in januari ook al, waar het steeds vandaan komt, ik weet het niet. vanmiddag bij de VK geweest, en mijn bloeddruk was nu goed, ook in de urine was niks te zien. gelukkig maar.
Geboortebedankjes: Wij doen het wel. Vind het wel leuk om iets mee te geven, en ik kon weer effe bezig zijn met de geboorte van ons mannetje... Ik heb 3 verschillende dingen gemaakt: * Mikabal met snoepjes erin, ook zit er bij ons nog een babybad eendje in: Transparante bal gevuld * Flesjes: Papfles roze blauw witte dop compleet * Buisje met snoep: Transparant buisje met dragees Bij alle bedankjes zit er ook een kaartje aan met BOY, en daarin een sticker met zijn naam.... Dit allemaal heb ik in een leuke witte luxe mand gedaan met blauwe strikjes. Zal binnenkort eens een foto plaatsen (als hij geboren is, want anders is zijn naam meteen bekend )
Ik alles zelf in elkaar gezet (scheelt met prijs) Was totaal 55 euro kwijt incl verzendkosten voor 60 bedankjes... Valt mee dus
@knuffie: welkom! Leuk een tweeling, is het een- of twee-eiig? @geboortebedankjes: hier ook niet. @steintje: gelukkig dat de controles bij de vk goed waren, maar wel vervelend dat je zoontje nog niet opknapt. Groot gelijk dat je morgen teruggaat naar de ha. @roze wolk: af en toe wat zwijmelmomenten, maar echt geen 9 maanden lang een roze wolk. En dan heb ik 't tot nu toe echt niet zwaar gehad, want ik heb al die maanden niet gewerkt (niet vanwege zwangerschapsklachten, maar langdurig ziek door zware polsklachten en de laatste maanden WW) en heb geen kleintje rondlopen. Ik kan dan ook gaan zitten/liggen wanneer ik wil en kan uitslapen. Heel wat anders dan degenen die al mama zijn en/of (fulltime) werken/gewerkt hebben tijdens de zwangerschap! Heb wel respect voor jullie hoor!
Zo, was ik ook weer even.... Vanmorgen visite gehad van mijn vriendin met 2 kindjes, dochter van 2,5 en zoontje van 5 maanden. Was gezellig, maar was gesloopt! Heb een uur liggen slapen op de bank! Hebben net alles doorgesproken met de drukker en volgende week zijn de enveloppen en proefdruk klaar, ben benieuwd. Wij gaan wel en kraamfeest houden, lijkt me erg gezellig in de achtertuin. Niet iedereen krijgt een uitnodiging, maar sommige mensen een extra kaartje bij het geboortekaartje. @Steintje: wat vervelend joh, hebben ze de luchtwegen al eens goed nagekeken, misschien astma ofzo? @Roze wolk: Soms...meestal na 20 uur, hahaha! Als Juul op bed ligt en ik ook weer lang uit op de bank lig en mijn buik lekker te keer gaat. Vind zelf de roze wolk nogal overdreven, want over het algemeen gaat het toch gepaard met wat klachten @Knuffie: Leuk een 2-ling! Eerste kindjes? en weet je al hoe je gaat bevallen (niet nieuwsgierig hoor ) @Fb: Jeetje wat ben jij creatief zeg....misschien dat ik wat ga maken voor het geboorte/kraamfeest (denk trouwens dat maken bestellen wordt ) Poeh....ben nog steeds moe zeg! Guido is lekker aan het koken en Juul zit bij hem op het aanrecht te "helpen". Die is zo aan de klets, niet normaal! Net reden we bij de drukker weg, staat daar een molen die niet draait, zegt ze: Kijk de molen doet het niet, de batterijen zijn op! Zo grappig die uitspraken! Vanavond weer yoga, heerlijk ontspannen. Morgen maar eens mijn kraampakket ophalen denk ik....