@mamavanjuul: Jeej!!! Wat goed! Idd ff omschakelen, maar wel goed omschakelen genieten nu! @kipkip: ja dat heb ik ook idd, doordat de omgeving moeite heeft met zwanger raken wil je dat allemaal niet zeggen enzo. Maar vanaf dag 1 ben ik beroerd geweest en ik vind t gewoon NU genoeg. Ik wil mezelf weer zijn wat ik al die maanden niet ben geweest.gisteravond begon mn maag weer op te spelen, bijna weer lopen spugen, ik heb t gehad. Pfff
Mrs hair; spannend zeg, dat word aftellen! @mamavanjuul; wat goed dat de kleine is gedraaid, en nu maar goed indalen en op naar een normale bevalling.
@mamavanjuul: wat een goed nieuws zeg! Pfoe, zal een pak van je hart zijn! Nou lekker gaan genieten hoor! @monique: geeft toch helemaal niks dat je "klaagt". Het zwanger zijn is echt niet altijd leuk en aardig hoor, dus dat je je verhaal kwijt wilt geeft helemaal niks. Daar is dit forum toch voor!
Bij het kippetje zijn wij ook 2 1/2 jaar bezig geweest en als ik dan een zwangere hoorde klagen dacht ik nml zelf ook; maar jij bent tenminste zwanger! Maar ik voel me ook helemaal niet mezelf, alsof ik in een lange winterslaap ben geweest. Het wordt tijd om onze wonders te gaan ontmoeten en te gaan genieten. Daarom duurt het ook zo lang die 40 weken, tegen het einde ben je zo zat dat je bevallen bijna fijn gaat lijken !
@kipkip: ja zeker. Ik voel me ook altijd wel 'schuldig' als ik klaag. Maar als je ziet hoe mijn zwangerschap is verlopen is dat alles behalve prettig. Ik hoop ook gewoon dat de vk zegt, het is genoeg geweest zo voor jou. Maarja, ik kan wel bellen vandaag, maar wat moet ik zeggen?. Ben er klaar mee? Dat heeft iedereen op t eind.
Heel herkenbaar hoor! Ik ben echt super super blij met deze zs en dat het al zo lang duurt bij mij. Maar heb nu zoiets van kom maar, liefst vandaag dan morgen nog. Bij mij speelt ook nog steeds dat stukje angst mee, angst dat het alsnog fout gaat. Luister de laatste tijd ook weer wat regelmatiger met de angelsound. Dit heb ik de laatste x wel besproken bij de gyn, en dit ga ik morgen weer doen.
@mamavanjuul, Joepie!!! Nu kun je de laatste weekjes nog genieten! @ 'klagen', ik denk dat het wel een nut heeft zo aan het einde. Moet zegen dat ik daardoor ook minder tegen de bevalling op ga zien. Ik word het af en toe ook zat en dan hoop ik te gaan bevallen, iets waar ikk een week of 2 nog anders over dacht. Ik voel me af en toe ook schuldig als ik klaag, ik heb geen vervelende zwangerschap als ik het vergelijk met anderen. Daarnaast is mijn kinderwens er al lang. Ben met mijn ex 1 1/2 jaar bezig geweest en mede doordat hij niet na wilde laten kijken of er iets mis was met hem is het stuk gelopen tussen ons. Met mijn huidige vriend ben ik niet zo erg lang samen, maar het is goed en nu was ik in de 2e ronde zwanger! Uiteindelijk ben ik dus zo'n drie jaar bezig geweest om zwanger te worden, en voel me dan ook schuldig als ik wel eens klaag.
@ lange baby: VK zei maandag tegen mij dat er 2 soorten kids zijn: die kids die indalen en je dan boven weer wat lucht geven maar ook de andere soort: beebs die denken "Wie het breed heeft, moet het breed laten hangen" haha die pakken alle plek die ze nog hebben. Die van mij is ook ingedaald maar voel dat lekkere kontje nog flink draaien onder mn ribben
GEBOREN!! 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - Uitgerekende data: 06 april 2011 - MoniqueP (26) - 1e kindje - ZH- bv 06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv 07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv 07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje 09 april 2011 - Steintje (33) - 2de kindje - zkh - bv 10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv 12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv 14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv 15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv 17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv 17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh 17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv 18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV 19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv 23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv 24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv 25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv 30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv 4 Jongens 9 Meisjes 5 Verrassing/Geheim Afspraken: 23-03 - Smyltje - controle vk 24-03 - Mamavanjuul - controle gyn 25-03 - Fredje - controle gyn 25-03 - Star - controle gyn 28-03 - Maryloes - controle vk 28-03 - Eeka76 - controle vk 28-03 - Juli2009 - controle vk 29-03 - MoniqueP - controle vk 30-03 - MamaMarije - controle VK 30-03 - Smyltje - controle vk 31-03 - Mrs Hair - controle Gyn 03-04 - Mrs Hair - INLEIDING!!! Echo data: 24-03 - Mamavanjuul - liggingsecho ivm stuit 25-03 - Fredje - groeiecho 30-03 - Eeka76 - groei- en liggingsecho 31-03 - Mrs Hair - groei- en liggingsecho Ik even ook even mijn leeftijd erbij gezet. Hier goed geslapen, heb wel regelmatig harde buiken. de ochtend is erg zwaar, douchen, mijn zoontje douchen en aankleden, ontbijtafwas doen en dan moet ik echt alweer een keer gaan zitten en meestal tussendoor al een keer. dan voel ik me ook echt een beetje gammel, eet en drink dan alweer wat, dat is ongeveer een uur na het ontbijt. smiddags rust ik een poos als mijn zoontje op bed ligt. fijne dag en geniet van het mooie weer, morgen moeten we het weer met minder doen.
@ klagen ik merkte gisteren ineens pas echt de lichamelijke ongemakken deze week. Het lijkt wel alsof nu je verlof hebt je alles beter voelt, toch zorg ik wel voor de nodige afleiding haha. Buik groeit nu ook met de dag volgens mij??? Maar moet ook echt zeggen ik heb vanaf de 20 weken niet mogen klagen toen de misselijkheid weg was maar ben er nu ook wel wat klaar mee. Lekker in de zon prosecco drinken, gewoon normaal omdraaien in bed zonder dat gezucht en gesteun haha. Voel me net zo'n oma. @ bevalling na die laatste weken kijkt bijna iedereen uit naar het moment dat je je eigen "lijf" weer terug hebt denk ik. Dan heb ik nu echt zo iets van: even doorbijten die hopelijk paar uurtjes en dan ist er eindelijk haha
@pollewopke. nou, die van mij neemt het inderdaad erg breed!! zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. ach, ze ligt iig netjes inegdaald, dus daar ben ik al errug blij mee hoewel ik nu wel erg beurs voel onderin hihi. @eeka. ik had het echt gevraagd daar welke voor MIJ geschikt was. ze hebben me valdispert meegegeven voor de nacht (extra sterk). als ik op de site kijk van valdispert staat er dat je contact op moet nemen met de HA als je het tijdens de zwangerschap wilt gebruiken. in de gebruiksaanwijzing staat dat het niet geschikt is. ik snap het niet meer hoor, misschien weet jij het @ hier. nou ik had vanmorgen toch wat.. toen ik wakker werd moest ik naar de wc. maar blijkbaar nodiger dan ik dacht, dus snel mn hand tussen mn benen en rennen, liep het al over mn hand heen! (ja sorry voor de details haha). maar ik had dat nog nooit gehad dat ik het niet op kon houden! en het was maar een klein beetje, dus ik was bang dat het geen urine maar vruchtwater was.. nou zei de VK dat je het verschil kan ruiken. (ja, het verhaal wordt alleen maar leuker hehe). dus ik ruik eraan, ruikt het zoet! dus ik schrik me wild en loop snel door naar de wc. ik dacht echt dat het vruchtwater was. ik een beetje plas opvangen en daaraan ruiken, is het dus gewoon mn urine die zoet ruikt! dat is toch niet goed?!?! wat vinden jullie, moet ik hiermee de HA/VK bellen?! met 30 weken zwangerschap ben ik getest op suiker en dat had ik (toen) niet. kan dat later ineens komen??
@smyltje: in Valdispert Nacht Extra Sterk zit melatonine en daarvan is niet bekend of dit schadelijk is voor de foetus (geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan). Ik zou het dus niet gebruiken en teruggaan naar de winkel. Ik zou eerder Dormeasan van Vogel (maar dan wel de tabletvorm ipv druppels ivm alcohol in de druppelvorm) of Dormiplant van VSM gebruiken. Volgens mij kunnen deze wel allebei tijdens de zwangerschap, maar lees anders eerst even goed de bijsluiter IN de winkel! Meestal staat er wel bij dat je moet overleggen met de arts of apotheker, maar dat geldt tijdens de zwangerschap eigenlijk voor alle medicijnen, ook Rennies en paracetamol. Fabrikanten willen namelijk geen risico's nemen.
dank je eeka! heb net ook de HA gebeld, die belt straks terug voor een telefonisch consult. die zal waarschijnlijk wel hetzelfde zeggen. blijft toch raar!!
Graag gedaan, ben blij dat ik nog iets aan m'n studie heb ! Ik ben benieuwd wat de ha zegt. Heb je trouwens op de site van valdispert niet per ongeluk bij de "gewone" Valdispert Nacht gekeken ipv Valdispert Nacht Extra Sterk, want misschien dat je de Valdispert Nacht in overleg met de ha wel mag gebruiken? Ga je met de ha ook gelijk overleggen over je urine? Ik weet niet of je na de 30 weken zwangerschap nog zwangerschapsdiabetes kunt krijgen ....
Hoi dames, ik voelde me zo beroerd, heb vk gebeld. Is net hier thuis geweest. Bloeddruk was mega hoog. Is nu medisch geworden. Ik moet me om 4 uur in t ziekenhuis melden en ga aan de weeenopwekkers. Heb nu 2 cm ontsluiting. Vk zegt dat vanavond/vannacht, hooguit morgenochtend kindje wordt geboren. Mn lichaam is dus idd al bezig maar t zet niet door. Dus manlief komt nu naar huis... En dan gaan we ervoor.
@Monique: mocht je dit nog lezen, dan heel veel succes en sterkte toegewenst! Ik duim dat het vlot zal verlopen voor jullie en dat jullie uiterlijk morgenvroeg jullie meisje in de armen kunnen sluiten!! Morgen ben je gewoon mama!!!
Wow, wat een actie hier opeens Monique: heel veel succes!!! @slecht slapen: deed ik in het begin heel erg. Heb toen die druppels van dr. vogel gehad en thee van de tuinen. Daarnaast nog ontspannende badolie. Dat hielp wel. NU slaap ik goed...heb alleen last van een snurkende man grrrr! Lig nu lekker op beb, ben kapot! Meisje ligt in bed, ga ook even lekker slapen! Tot vanmiddag!