mamavanjuul: JOEPIE! Wat ben ik blij voor je dat de kleine is gedraaid, supergoed zeg. Mrs Hair: Voor jou wordt het letterlijk aftellen, jeetje wat spannend, maar ook wel weer lekker dat je weet waar je aan toe bent. Hier: Morgenochtend moet ik onverwachts oppassen op de kinderen van mijn zus. Eentje van 10 en eentje van 7. Ik heb er helemaal geen zin in, ik ben hoogzwanger en moet morgen gewoon werken maar ben die ochtend thuis omdat mijn collega die ochtend niet op kantoor aanwezig is en ik niet in mijn eentje op kantoor meer durf te zijn ivm mogelijke weeen (je weet maar nooit). Dus mijn zus komt de kinderen bij mij thuis brengen. Ik wil/durf niet te weigeren maar mijn gevoel zegt dat het eigenlijk niet helemaal normaal is dat mijn zus haar kids bij mij 'dumpt' omdat ze naar therapie moet. Het is toch best wel zwaar, twee van die koters van een ander in huis. Of misschien zijn het de hormonen die opspelen. Stel ik me aan?
Wow Monique, wat abrupt en plotseling, jeetje, heel veel succes tijdens de bevalling en we wachten op jouw nieuws!! Liefs
hey dames, nou alles is klaar. Koffertje is beneden enz enz. Dus wij gaan bijna op weg. Wel gek idee hoor!
Net bij de vk geweest. Bloeddruk gaat nu iets oplopen (135/80). Voor mij is dit nu het hoogste wat ik heb gehad. Schrok er een beetje van, vorige week had ik wel verwacht dat het wat hoger zou zijn, maar nu voelde ik me zo goed, dat het waat onverwacht kwam. Verder ligt ze nog goed vast en hartslag was goed. Ik ga maar niet meer in het zonnetje zitten, krijg al licht een zwangerschapsmasker. Hebben jullie daar ook last van?
@monique. jeetje wat spannend ineens!! zet 'm op!! @banaantje. moeten ze niet naar school dan?! ik vind het alleen een beetje apart dat het niet met je overlegd wordt. maar er zullen ook wel hormonen meespelen denk ik ik vraag me alleen af waarom je niet alleen wilt zijn op je werk. je bent toch ook wel eens alleen thuis? of is jouw werk heel afgelegen? hoezo nieuwsgierig @hier. de HA had gebeld en ik mocht die pillen inderdaad niet. ik vroeg wat ik dan wel mocht. haar antwoord: uhmm, niks! toch raar dat de VK dan zegt dat ik iets homeopathisch mag en de HA zegt van niet.. nou ja, ik doe het maar niet dus. de urine ook aangegeven bij de HA. aangezien ik al getest ben op suiker maakt ze zich geen zorgen. ik zou nog contact op kunnen nemen met de VK. ik heb dit niet gedaan. ik bedacht me dat mn urine ook gewoon anders kan ruiken door het vele drinken. ik kijk het gewoon nog even aan. kan altijd nog bellen!
@zwangerschapsmasker: (nog) geen last van. Maar heb tot nu toe ook maximaal een uur achter elkaar in de zon gezeten, de kleine wordt daar heel erg druk van ! @smyltje: de huisarts wil waarschijnlijk geen enkel risico nemen, op zich wel goed hoor! Alleen verwarrend met het advies van de vk en dat zou ik de volgende controle gewoon zeggen tegen je vk. Ik weet niet of je een bad hebt, maar anders voor het slapen gaan iets lekkers rustgevends gebruiken voor in bad? Bijvoorbeeld Kneipp Lavendel, Oranje Lindebloesem of Welterusten Badolie? Die eerste twee zijn er ook in een douche-variant. En van andere merken zijn ze er waarschijnlijk ook wel. Ik ben zelf helemaal weg van lavendel ! Enne, gewoon teruggaan naar de winkel met de tabletten, want die zou ik echt niet gebruiken.
Nou ik heb weer het nodige gemist zie ik! ff snel, want Lucas wil niet slapen... grrrr :x @ monique: spannend! Zet m op meid! Bijna mama! @ mamavanjuul: jeetje, wat goed dat ze gedraaid is! En nu indalen hoor, zusjevanjuul ! @ klagen: ik probeer het ook niet te doen, maar pfff... wordt er soms echt kregel van... ook van het gedrag van Lucas, maar dat zal er vast allemaal mee te maken hebben (incl. met mijn korte lontje...) @ smyltje: wat raar, wel niet wel niet.... wat is het nou? Ik zou ook maar het zekere voor het onzekere nemen en dan maar niks... maar ja, slapen is ook wel fijn... Nou, ik ga het ventje maar eens uit bed slepen, voordat ie de boel echt afbreekt... Tot vanavond! Dan reageer ik ff wat uitgebreider! Monique, zet m op meid!!
Zo...heerlijk even 1,5 uur getukt. Was ik wel aan toe na al die spanning en vroeg op; 6 uur. grrr! @Banaantje: gelukkig zijn het al grote kids en redden ze zich meestal wel, maar heel netjes is het inderdaad niet. @ Mamamarije: Ja, hier ook hoor! Heb het geduld niet altijd meer! @ Smyltje: je mag inderdaad bijna niks hebben....bij mij hielp het bad wel...helaas geen tips.... @bloeddru: was bij mij 120-85, ook iets hoger, maar volgens de gyn heel normaal in deze fase van de zwangerschap. Nou, ik zal Julia eens wakker maken. Die had duidelijk slaap in te halen...kleine boef!!!
@ Monique: wat spannend! Te laat om je succes te wensen, maar ik denk aan je!! Hoop dat alles goed gaat en je snel goed nieuws te melden hebt @ banaantje: jammer dat je je naar voel door de situatie... Als ik jou was zou ik die twee lekker onverantwoord voor de tv zetten, heb je er verder waarschijnlijk weinig last van.
Hihi, niks nieuwsgierig hoor, mag je vragen hoor! Nouja die zus die heeft iedereen om haar heen gevraagd om op te passen en niemand kon, dus ik voelde me min of meer 'verplicht'. Maar eigenlijk gaat het niet helemaal van harte, het zijn schatten van meiden maar erg druk en luidruchtig en de jongste vraagt erg veel aandacht. En ik moet morgen eigenlijk gewoon werken ('s morgens vanaf thuis dus). Door de oppassessie worden nu mijn eigen plannen een beetje in de war geschopt... Ja dat kantoor van ons is behoorlijk afgelegen. Vlakbij Schoonhoven (gehucht heet Groot Ammers), er is daar absoluut geen ziekenhuis in de buurt, daarvoor zou je naar Nieuwegein of Utrecht moeten en dat is wel een half uur rijden. Bovendien moet je om het kantoor te bereiken een hele lange metalen trap op, best een gevaarlijke trap ook, zeker voor een zwangere. En er komt bij dat wij op de bovenverdieping het enige bemande kantoortje zijn, dus ik heb ook geen buren verder op wie ik een beroep kan doen of zo. Dus stel je voor dat ik weeen krijg of de vliezen breken, dan kan ik vanaf daar niks doen, kan de trap niet af, niemand om me te helpen, etc. en da's best een onverantwoord idee (vind ik). Wat raar trouwens dat je helemaal niks mag van de een en van de ander wel, zelfs niets homeopathisch, nouja, beter het zekere voor het onzekere inderdaad
ik snap m banaantje ennehh, de pillen heb ik teruggebracht! rare DA #$^#(*^%$ hier word je toch niet goed van?!?! ik gaf gister bij vriendje al aan dat de WC wéér niet goed doorloopt (hadden hier een maand terug ook al last van). dus ik vroeg of ik maar de loodgieter moest bellen. zegt ie: nee, dat kost zoveel geld.. dus ik niet gebeld. ga ik net een was draaien (vergeten dat ik even op moest letten) stop m in de droger en was 2 erin.. hoor ik ineens allemaal geborrel. SHIT!! ik meteen naar boven.. ja hoor, hele wc weer overgestroomd en de badkamer zeiknat! (wasmachine staat op zolder). $%#%^#%@ wat een gedoe. bel je de loodgieter: wij zijn bereikbaar tot 16.45. hoe laat bel je? 16.47 &$&$&^ hier heb ik dus nu echt geen zin in!! weer gezeik met was wegbrengen naar ouders, weer niet boven naar de wc kunnen zo, even mn gal gespuwd hoor!
Ohhh smyltje wat onwijs irritant! Kan me goed voorstellen dat je je daaraan ergert hoor, dat soort dingen kan ik me ook zo boos om maken, vooral nu, haha. Is er geen loodgieter in de buurt die je kunt bellen die ook wat later bereikbaar is? Voor dit soort gevallen moet er toch ergens wel een bereikbare loodgieter zijn zou je zeggen...
@smyltje: zo'n dingen gebeuren echt ALTIJD in het weekend of op tijdstippen dat bedrijven niet bereikbaar zijn. Kan me voorstellen dat je dit er nu niet bij kunt hebben... Maar is er inderdaad geen loodgieter in de buurt die nog wel bereikbaar is?
Monique, toch nog heel veel succes, ook al zal je dit misschien niet meer lezen. smyltje: echt iritand ja, dat kun je op dit moment dan echt niet erbij hebben, succes ermee. vandaag heerlijk van de zon genoten, mijn zoontje heeft lekker buitem gespeeld, wilde ik vanmiddag even gaan liggen, komt mijn zoontje alweer na een klein uurtje, lag zelf net een half uurtje op de bank, he jammer. morgen ochtend komen ze om 8 uur, om de verwarmingsknoppen te vervangen van de woningstichting. moet alles aan de kant omdat ze overal bij moeten kunnen, krijg je daar weer en zooitje van, probeer net alles een beetje op orde te houden. Aan de ene kant hoop ik dat vannacht de bevalling begint, dan kunnen we de verwarming even uitstellen. maar ja je hebt het niet voor het zeggen. fijne avond iedereen
@ smyltje: o, dat is naatje zeg! heb je nog iemand kunnen bereiken, soort 24-uursservice ofzo? Pfff... daar zit je idd niet op te wachten nu *knuffel voor jou!* @ banaantje: kan me voorstellen dat je liever niet alleen bent op je werk, zorg er iig voor dat je telefoon opgeladen is . En qua oppassessie, ik zou ook ja hebben gezegd, zeker als ze erg omhoog zat. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten! Ik zou idd ook proberen om een onverantwoord tv-ochtendje/middagje te plannen of ze lekker naar buiten te sturen (of zijn het geen buiten-kinderen?). Iig iets waar je zelf lichamelijk niet veel voor hoeft te doen @ hier: hoofdpijn vandaag! echt niet lekker, zal wel komen door de zon ofzo... Ik hou het wel even in de gaten, zeker na al die meiden hier met hoge bloeddruk-klachten enzo . Verder lekker veel buiten geweest met de kleine man, gegeten bij mijn ouders (manlief is pas laat thuis vanavond) en mijn moeder heeft geholpen met Lucas' z'n bad- en bedritueel, heerlijk! @ maryloes: hoe reageren jouw jongens eigenlijk op hun zusje op komst? Zeker je oudste krijgt er al best wel het nodige van mee, denk ik? @ ollebolle: ligt jouw kleine nou nog steeds in een stuit? Dat was heel lang wel zo, toch? Of heb ik het mis ? Weet jij al hoe het ongeveer zal gaan rondom je bevalling?
Hey meiden, Hier ben ik even snel om bij te praten... Sorry heb nog helemaal niks bijgelezen. Nog meer babys geboren?? Hier gaat alles wel goed. Wel héle zware bevalling gehad. Kleine is gehaald met vacuumpomp Dat was de laatste optie. Ze stonden ons al op te wachten voor een keizersnede op de OK. Was (achteraf) gelukkig niet nodig... Ook al heb ik er wel om gesmeekt!!! Binnenkort als ik me wat beter voel kom ik jullie snel helemaal bij praten en het hele verhaal vertellen. Iedereen succes!!! Hier nog een foto van ons mannetje
@ Fb: wat een mooi kereltje zeg! Mag je echt trots op zijn hoor! en vacuumpomp is idd heftig, maar heel fijn dat het geen ks is geworden! Met name voor je herstel dan, uiteraard... Rust maar lekker uit, geniet van je mannetje en we horen je wel weer als de tijd rijp is!