Hier helaas geen baby. Gistermiddag leek het allemaal wat af te zwakken om aan het eind van de middag weer te beginnen. Na de overdracht om 18.00 uur is de andere vk nog even bij me langs geweest voor controle. Bleek de hartslag van de baby te hoog, dus hup naar het ziekenhuis. Daar aan de ctg en die was uiteindelijk goed, echo was goed. Bloeddruk hoog 130/90 maar niet zorgelijk, urine en bloed goed. Dus om 21.30 mochten we - met slaappil - weer naar huis. Heb dus voor het eerst in weken heerlijk geslapen! Blijkbaar dus een valse start. Postieve is dat ik toch al ruim 2 cm ontsluiting heb en de slijmprop ben verloren, dus dat nemen ze me niet meer af haha.
Maryloes, jammer dat het nog niet doorzet, heel veel succes verder en hopen dat het niet al te lang op zich laat wachten.
@ Maryloes: jammer van de valse start... Wel fijn dat je hebt kunnen slapen, eindelijk weer een keer. En het duurt nu vast niet pang meer, met twee centimeter ontsluiting. Heb je de matrasbeschermer geïnstalleerd ? @ hier: vannacht weer flinke voorweeen gehad, gisterennacht ook al. Ik ben er blij mee, ben blij met ál het voorwerk wat voor de inleiding al gebeurt...
Hey meiden, Hier ook heerlijk geslapen, dochterlief was wel erg vroeg wakker, maar manlief is er uitgegaan. Heerlijk! Ben nu echt net een half uur mijn bed uit. Vanmiddag gaan we naar de koeiendans, lachen! De koeien gaan vandaag voor het eerst uit de stallen de wei in en dan maken ze allemaal gekke sprongen enzo @Inleiden/keizersnee: Pff, tel me about it!!! Aan de ene kant snap ik het wel, want (vooral bij een eerste) gaan ze heel lang door om de natuur zijn gang te laten gaan. Dit omdat er dan het minste kans is op complicaties. Het klinkt namelijk altijd heel mooi: even een inleiding/even een keizersnee, maar er zitten ook behoorlijk wat complicaties aan, aangezien het tegennatuurlijk is wat er gebeurt. Ze weten namelijk niet, hoe je lichaam er op reageert. Ze geven je liever een extra knip, dan een keizersnee. Dus zolang ze denken dat het wel past.... Niet om horrorverhalen te vertellen hoor, maar heb het zelf meegemaakt met de geboorte van Julia. Inleiden kan ook dagen duren en met bv wee-opwekkers is de kans op een weeenstorm heel groot en die wil je echt niet (heb ik ook gehad). Het is echt heel uitputtend voor je lichaam!!! Dan krijg je een ruggeprik voor de pijn, waar iedereen ook weer anders op reageert. En een keizersne: tja, je hebt met een beetje mazzel een herstel van 6 weken, met pech nog langer. Ik mocht pas na 3/4 maanden weer sporten omdat toen pas mijn buikspieren weer aan elkaar gegroeid waren en recht lagen. Want die snijden ze gewoon door, dus je mag 6 weken niks tillen! Je kindje kan je tillen, maar dan houdt het op. Een badje vol laten lopen? Nou dacht het niet, wasmand optillen? nee hoor.... Omdat ik al die ellende heb gehad, hebben wij er juist voor gekozen om zo min mogelijk tegen de natuur in te gaan. Dus geen inleiding mocht het lichaamlijk niet nodig zijn. Klinkt natuurlijk heel plastisch allemaal, maar ik heb echt een drama bevalling gehad en begrijp nu gewoon wel waarom ze niet zo snel ingrijpen....
Goed om een keer die kant van het verhaal te horen... Ik hoop voor mezelf wel op een probleemloze inleiding, vanzelfsprekend Ik lig nog met manlief in bed, onze laatste rustige zondag met z'n tweetjes!! Dubbel gevoel bij hoor...
@mshair: geniet lekker van die zondag zo! Snap ik wel dat het een beetje dubbel is. Het is iig aan de gang! Geen slijmprop meer en 2 cm! @mamavanjuul: ja ik snap je helemaal! Natuurlijk bevallen is natuurlijk beter. Je weet ook nooit hoe je lichaam erop reageert als er wat gedaan wordt. Ik vond het ook heel erg heftig, vooral die weeenstroom. Binnen no time had ik 10 cm, je weet niet hoe je t hebt, dus als dat natuurlijker gaat en langer duurt is het denk wel beter voor je lichaam.
Jammer maryloes dat het niet heeft door gezet. Fijn dat de uitslagen goed waren. En misschien begint het 1 deze dagen nog wel uit zichzelf. Het positieve idd is dat je de slijmprop al kwijt ben en ontsluiting hebt.
Hier vannacht ook kramp gehad maar ben ook al 2 dagen niet voor de grote boodschap geweest, dus kan daar ook van wezen. Word vandaag weer een mooi dagje, geniet ervan all!!
Mrs Hair: Geniet van jullie laatste zondagje zonder kleine baby (al is met baby straks natuurlijk ook erg leuk, lijkt me) en indd al het voorwerk is mooi meegenomen! En we gaan ervan uit dat jouw inleiding lekker vlot gaat verlopen hoor! Maryloes: Balen dat het is gestopt. Maar indd die ontsluiting en slijmprop ben je mooi al verder. Dus de kop is eraf in ieder geval en die eerste cm's kunnen soms heel lang duren, dus dat heb je in the pocket! Ik zag verder nog ongelooflijk mooie foto's uit een shoot voorbij komen van smyltje volgens mij, wauw, wat ontzettend mooi zeg. Als ik geen 20 kilo was aangekomen had ik dat ook willen doen! Maar ik durf gewoon niet meer op de weegschaal te gaan staan. Moet mezelf eigenlijk weer ff wegen...maar ik durf niet.... De trek in zoetigheid is hier nog steeds exteem. Gisteren weer pannenkoeken gaan eten, ik had een hartige italiaanse pannenkoek maar zag allemaal toetjes voorbij komen die ik veel lekkerder vond. Dus als toetje flensjes met een berg verse aardbeien genomen en slagroom...echt slecht maar jeetje wat heb ik daarvan genoten zeg!! Daar kan ik nu echt helemaal in opgaan, vers fruit en zoetigheid. Echt een onbedwingbare behoefte, net alsof je enorme dorst hebt en een behoefte voelt aan een groot glas koud water, dat heb ik bijna constant met zoete troep... Verder heb ik ontdekt dat mijn borsten werken! Had gisteren een natte plek in mijn nachtjapon! Ik was zoooo blij want ik heb nooit geloofd dat er melk uit die dingen van mij kon kmen, ze zijn nauwelijks gegroeid of veranderd. Dus ik voelde me even helemaal vrouw en was trots op het goede functioneren van mijn lijf. Nou hopen dat baby straks ook graag aan de borst kan en wil drinken.
@inleiden: Het is idd beter om de natuur zijn gang te laten gaan! Ben ook helemaal niet voor inleiden en al helemaal niet voor een keizersnede maar ben gewoon bang dat ze niet meer past als ze nog een paar weken blijft zitten.. ik zie sowieso al op tegen de bevalling en sinds het verhaal over haar tamelijk grote hoofdje zie ik er alleen maar meer tegen op.. Maar goed, we wachten het af!. Mijn zus is idd ook 2x ingeleid (hoge bloeddruk) en het was geen pretje..Ook een weeenstorm gehad en dat was echt slopend! De eerste bevalling heb ik live meegemaakt dus heb wel enigszins ervaren hoe het is.. @Gerommel: Overal al een beetje gerommel! Spannend wordt het nu zeg.. Ik heb nog nergens last van.. alleen van gevoelloze handen en voeten van het vocht maar voel me voor de rest nog prima.. Ben benieuwd wanneer het allemaal gaat beginnen.>Maar goed, dat zal iedereen wel hebben! @Maryloes: jammer van de valse start! Maar wel mooi al die 2cm! Die kan idd niemand je meer afnemen.. Liefs
@MrsHair: Voor jullie idd de laatste zondag met zijn 2-tjes! Oh wat spannend!! Geniet van jullie rustdagje.. Liefs
Hey meiden, Alles gaat goed hier hoor!! Alleen ben nog steeds niet helemaal fit... Dus daarom dat ik hier nog niet te vinden ben! Ik kom snel weer met jullie mee kletsen!! xxx
Even snel reactie, heb wel aantal keer meegelezen maar reageren via mijn telefoon is niet zo handig. @ maryloes, jammer dat het niet doorzette, ik hoop dat het de volgende keer wel doorzet! Maar je bent goed onderweg! @ FB fijn dat alles goed gaat! Geniet van jullie mannetje! @monique: Hoe doet kleine Yuna het? @ mrs hair: Wel apart he dat je al weet dat dit jullie laatste zondag samen is! Hou er zelf ook al sterk rekening mee. @ hier, gisteren toch naar verjaardag geweest, ging eigenlijk best goed. Toch bij elkaar 1 1/2 uur in de auto gezeten, en nog een uur of twee daar geweest. Vandaag zoontje van mijn vriend, en zijn ex-vrouw op visite geweest. Pff wat een drang om alles netjes te houden zeg! Ik ben ook regelmatig zeer geïrriteerd als mijn vriend thuis is, hij maakt in mijn ogen alles weer vies (samen met de hondjes) en ik heb het gevoel dat ik de hele dag moet schoonmaken. Merk wel dat het allemaal zwaarder wordt, en dat ik een soort van "zwabberbenen" krijg. Zal wel met het verweken van het bekken enzo te maken hebben.
@FB: nee helemaal begrijpelijk! Maar fijn dat t goed gaat. @Hier: ze doet t goed Ikmag alleen nog niets doen, dus ik moet de hele dag nog plat blijven liggen en dat zal ook nog wel ff duren. Heb sinds gisteravond ook veel last van stuwing, pfff vreselijk. Maar Yuna doet t super! ik houd t regelmatig ff bij hier om te zien wat er speelt alleen reageer ik niet altijd.
@FB en Monique: fijn dat alles goed gaat met jullie en jullie kleintjes! En doe maar lekker rustig aan, het herstel heeft nu eenmaal tijd nodig! We lezen vanzelf wel weer berichtjes van jullie als jullie weer opgeknapt zijn. @mrs Hair: het aftellen is nu echt begonnen voor jullie! Nog een laatste weekje met z'n tweetjes (en viertjes als de kids er zijn)... @maryloes: jammer dat 't niet door heeft gezet, maar het begin is gemaakt . Verder mooie buikfoto's voorbij zien komen en alles gelezen, maar niet veel onthouden . Hier vandaag het bed op klossen gezet. Ons bed was niet heel erg laag, maar te laag om er niets onder te zetten en nu is het dus ruim 80 cm hoog. Ik ben echt niet klein, maar ik kom zo dus niet in bed . Gelukkig was het koopzondag dus hebben we maar een opstapje gekocht, kan ik tenminste veilig het bed in en uit .
Ha dames, Hier lekker middagje in de zon gedaan bij mn ouders. Ga ik lekker met mn bruine sproetenkop het kraambed in haha. Nog 1 groot gordijn strijken en dan hangt alles weer helemaal fris aan de muur. Zie ook net dat de ramen morgen ook wel weer gezeemd mogen worden,...zo blijven we weer van de straat haha. Gr. Pollewopke