Ik lees alles net, en ben nu al weer het meeste vergeten Bij mij heeft de Vk ook nog niet gecheckt op ontsluiting, ik hoop dat dat eigenlijk wel een keer wordt gedaan, ook al denk ik eigenlijk dat er ook nog niets is. Ik moet donderdag weer voor controle dan zit ik toch al weer op 39 weken. Vanmiddag weer mijn bed in gegaan, voel me de hele dag al raar. Voel me moe en futloos. Wilde zo graag lekker nog even naar mijn paardje toe vanavond, maar ga eerst maar eens wat koken voor het mannetje die weer hard heeft gewerkt. Mannetje kwam trouwens in de stress thuis, blijk ik al uren geen bereik op mijn telefoon te hebben. T-mobile heeft storing! Erg handig als je hoogzwanger bent! Kan dus zelf niet bellen maar ook niet gebeld worden. Het vage is dat mijn vriend ook T-mobile heeft en wel kan bellen
Bij mij de vorige zwangerschap helemaal niet en toen heb ik tot week 41 doorgelopen en dit hebben nooit gecheckt.
@Inwendig onderzoek: heb ik ook nog niet gehad. Misschien dat ze het checken als je aangeeft dat het rommelt? Geen idee.... @strippen: Dat kan alleen maar als je BMM is verstreken, dan gaat de VK met haar vingers de vliezen van de BM los maken. Kan heel vervelend voelen, hoeft niet! Dit kan een bevalling opwekken, maar dat hoeft niet! Heb het bij Juul ook gehad en voelde de eerste keer er niks van, daarna veel voorweeen en harde buiken. 2de keer strippen was zeer pijnlijk,maar daarna is het wel begonnen. @Noukie: Jaa, had ik ook! Probeerde mijn vriend te bereiken, maar dat lukte dus niet. @Rommelen: Nou ik weet het niet meer hoor....heb al de hele dag het idee dat ik moet poepen, maar er komt niks. Daarnaast heb ik het gevoel helemaal beurs te zijn van onderen en heb de hele dag harde buiken en steekjes....hoop dat ze aan het indalen is. Heb dus geen idee hoe dat voelt, want Julia is nooit ingedaald. Was net bij de bieb en heb een prentenboekje voor haar meegenomen over een mevrouw met een baby in de buik. Ik heb wel het idee dat ze weet wat er aan de hand is, maar met leuke plaatjes kunnen we het nog duidelijker maken...het is alleen een beetje moeilijk te bepalen wanneer je zoiets doet, want het kan ook nog wel weken duren...
@Noukie: Wat vreemd! Ik heb ook T-mobile maar kan gewoon smsen en bellen. Mijn man heeft wel de hele dag nog niets van zich laten horen dus misschien heeft hij wel problemen.. @mamavanjuulpannend al dat gerommel bij jou!! Hoop dat het doorzet. Schattig zo'n boekje! Ik heb mijn nichtje zo'n zwangere barbie gekocht..haha. mijn dikke buik vind ze geweldig en ze heeft haar barbie dan ook naar mij vernoemd..Zo schattig!.. Liefs
Nou....begin zelfs te twijfelen of ze niet weer aan het draaien is, zo rotgevoel heb ik op het moment! Ja, grappig is dat he! Op de voorkant van dit boekje staat dus een mevrouw met een dikke buik, zegt ze tegen haar vader: Kijk dat is mama met zusje in de buik
ik hoop het niet mamavanjuul!! hoop dat ze nog goed ligt. beebje was vanmorgen hier even gedraaid van mn rechterzij naar linkerzij. had ineens een trap in mn rechterzij, dat was raar! maar ze is alweer teruggedraaid
Hallo allemaal, @ontsluiting; donderdag had ik nog geen ontsluiting, vrijdag word er weer gekeken, Hoop dan wel. Heb er wel zelf om gevraagt trouwens. @mamavanjuul; hier hetzelfde al de hele dag, dat gerommel. Ook een drukkend en beurs gevoel van onder. Zou het dan toch?! Gister onwijs slecht geslapen, kleine was een feesje aan het bouwen in me buik. Op me zij liggen ging niet, me buik was zo gespannen. Hopelijk slaap ik vannacht beter....
Hier lag ze opeens overdwars... Dácht ik! Bleek achteraf een kontje en twee voetjes te zijn, die ik voor een ruggetje had aangezien
Ach man, het lijkt wel een golfslagbad in mijn buik....krijg er steeds een harde buik van! Voelde net gewoon wat knakken in mijn lies, ieuw!!!! Voelde ook echt niet lekker... Ik durf helemaal niets te denken en/of te hopen. Had met Juul al vanaf 36 weken voortekenen en voorweeen en uiteindelijk toch nog 12 dagen overtijd Morgen en overmorgen 2 rustdagen..lekker alleen thuis! Heb boekjes gehaald en ben van plan om helemaal niks te doen....
Hier controle gehad bij gyn vanmiddag. Ennn...baby is bijna ingedaald, hij/zij moet nog een klein stukje! Dus ik ben blij en tevreden, hoop dat ie niet meer kan draaien nu. Bips ligt hier ook nog lekker pijnlijk onder ribben...dus dat indalen heeft daar helaas niks aan verbeterd. Bij mij hebben ze ook nog nooit ontsluiting gechecked hoor. Wat ik alleen erg raar vind, is dat ik altijd heb gedacht dat je op het einde elke week controle zou krijgen. Maar ik hoef pas 11 april terug te komen (niet bij eigen gyn want die kon die week niet!) en pas 26 april (dat is 3 dagen NA mijn uitgerekende datum!) opnieuw op controle, bij mijn gyn. Dat lijkt me een beetje weinig, ben er niet heel gerust onder. Hoe vaak krijgen jullie controle nu?
Uhm...zou ik even met ze bellen of ze geen foutje hebben gemaakt. Ik moet nu wel elke week langskomen....heb afspraken staan tot de week van de uitgerekende datum. Als ik overtijd ga, moet ik om de 2 dagen..dus heel vreemd van jou afspraken!
@banaantje: ik moet idd nu ook elke week en als ik overtijd ben om de dag.. Dus zou toch even bellen. Denk dat ze een foutje hebben gemaakt.. @Mamavanjuul: Schattig dat de kleine meid er zo bewust mee bezig is! Het zal voor haar ook wel heel erg spannend zijn nu!Voor ons is dit het eerste kindje maar als ik al zie hoe mijn nichtje ermee bezig is!haha..Steeds als ik binnenkom wrijft ze over mijn buik.. Schattig! Ben benieuwd hoe ze doet als ze er is. Geniet van je 2 daagjes rust! Heerlijk! Liefs
@banaantje: fijn dat de kleine (bijna) ingedaald is! Gaan we mooi gelijk op ! Wel leuk, omdat je maar 1 dag scheelt met mij en ook van de eerste zwanger bent. @afspraken: vanaf 36 weken iedere week en de afspraken worden twee weken vooruit gepland. @mamavanjuul: schattige opmerking van Julia ! Geniet van je rustdagen morgen en overmorgen.
hier ook vanaf 36 weken zwangerschap elke week controle. dacht dat dit landelijk zo was!? misschien toch maar even vragen
ik ben nu 37 weken en 6 dagen, en ik hoefde ook niet elke week op controle te komen. Vond dit zelf ook vreemd omdat ik dacht dat het nu wekelijks moest? heb nu bij 38.5 weer een afspraak. verder de hele dag harde buiken, en die beginnen nu toch wel vervelend te worden maar verder geen weeen. baby is nog niet ingedaald dus hoop dat mijn vliezen niet breken...
Wel apart dat het per vk/gyn scheelt hoe vaak je op controle moet komen. @Tima: vervelend die harde buiken! Probeer het maar lekker rustig aan te doen.
Ik moest met 35 weken, 37 weken, 38 weken, en aankomende donderdag met 39 weken naar de VK. Vanaf 40 weken moet ik om de dag geloof ik. Bij ons is dat standaard.
Hmm...ja nu na wat navraag hoor ik het overal dat het toch wel gebruikelijk is dat je wekelijks controle krijgt. Had net het ziekenhuis gebeld, maar hing tijdens het wachten op omdat ik mij ineens bedacht dat ze de vervolgafspraken misschien pas inplannen op het moment dat ik daar ben (11 april dus) en niet van tevoren. Dus misschien knelt daar de schoen Ik ga er dus maar vanuit dat de vervolgafspraken nog gaan volgen....nu nog ff geduld hebben tot 11 april...wie weet heb ik dan al wel een beeb haha! Overigens heb ik gisteravond laat maar een bloeddrukmeter besteld voor thuiscontrole. Volgens de gyn moest mijn bloeddruk in de gaten worden gehouden dus als ik dat zelf kan doen lijkt me dat wel fijn, als mijn bloeddruk ineens stijgt ben ik er vast weer veel te laat bij (ik ken mezelf). Mijn ouders hebben er ook eentje en dat is reuze handig.
Hoe is het verder met jullie en de eerste signalen? Hier nog alles heel rustig...(maar ben nog geen 37wkn natuurlijk dus het moet nog even een paar daagjes blijven zitten, haha)
Hier een onrustig nachtje gehad, de kleine was zo druk! Daardoor steeds harde buiken en steken onder in. Vanaf een uur of 4 was het opeens rustig, dus ben ik in slaap gevallen. Gelukkig vandaag geen reden om vroeg op te staan, ben dus nu net wakker Hopen dat ze is ingedaald......morgen weer controle, dus ben benieuwd! Banaantje, ik moet vanaf 36 weken elke week. Dus vorige week, en morgen ect etc.