April 2011 mama's - na de crash!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaMarije, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    wat een gerommel allemaal, spannend!!
    hier vandaag weer door de keuring heen :D de verloskundige is zo'n schat :D ze zei:nou, ik heb jullie kleine meid nu al zo vaak via je buik gevoeld, ik ben wel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet!
    ik zei al: ik ben er niet klaar mee, maar wel klaar voor! van mij mag ze komen.
    zei de VK, nou, ik heb dit weekend weekenddienst, doe je best!
    zo lief!
    maar ja, hier nog geen gerommel... ach, zegt niks. toen mijn moeder moest bevallen van mij was ze de dag ervoor op controle en was er nog niks. de volgende dag braken de vliezen en kwam ik :)

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    GEBOREN!!
    17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - ks - 27w1d

22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 -
    24-03-2011 - Yuna Mia - dochter van MoniqueP -

Uitgerekende data:
    06 april 2011 - Noukie1982 (28 ) - 1e kindje- zkh- bv
    07 april 2011 - Verrassingsei - 1e kindje - zkh - bv
    07 april 2011 - Star2 (30) - 3e kindje
    09 april 2011 - Steintje (33) - 2de kindje - zkh - bv
    10 april 2011 - MamaMarije (25) - 2e kindje - zkh(verplicht)-bv
    12 april 2011 - Smyltje (26) - 1e kindje- zkh- bv
    14 april 2011 - Ollebolle (33) -3e kindje- zkh (verplicht) - bv/fv
    15 april 2011 - Maryloes (31) - 3e kindje - onbekend - fv
    17 april 2011 - Otje1975 (35) - 2e kindje - zkh - fv
    17 april 2011 - Juli2009 (31) - 2 kindje - zkh
    17 april 2011 - Mrs Hair (25) - 1e kindje - zkh (verplicht) - bv
    18 april 2011 - MamavanJuul (28)- 2e kindje - zkh (verplicht) - BV
    19 april 2011 - Fredje (28 ) - 1e kindje - Ziekenhuis-bv
    23 april 2011 - Banaantje81 (29) - 1e kindje - zkh - bv
    24 april 2011 - Eeka76 (34) - 1e kindje - zkh - bv
    25 april 2011 - Kipkip (33)- 2e kindje - zkh - fv
    30 april 2011 - Pollewopke (26) - 1e kindje - liefst thuis - fv

4 Jongens
    8 Meisjes
    5 Verrassing/Geheim

Afspraken:
    31-03 - Mrs Hair - controle Gyn
    03-04 - Mrs Hair - INLEIDING!!!
    04-04 - Maryloes - controle vk
    05-04 - Eeka76 - controle vk
    06-04 - MamavanJuul - controle gyn
    08-04 - MamaMarije - controle vk

Echo data:
    31-03 - Mrs Hair - groei- en liggingsecho

Nieuwe afspraak er bij gezet!

3. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Hier ook verder geen gerommel, wel harde buiken, als ik teveel en te hard loop, of teveel doe. wel veel last van de banden, maar dat is eigenlijk al wel even. Dinsdag weer voor controle. Van mij mag het nu wel komen, maar we hebben best drukke weeken nu, dus als het even wacht tot 9 april is het ook goed. Mijn zusje en schoonzusje hebben allebei een nieuw huisje en verhuizen van het weekend, we hebben nog een trouwerij en twee verjaardagen. Met verhuizen help ik niet mee, maar een verjaardag en trouwerij voor afleiding is ook wel goed.

Ik heb wel veel last van de darmen, kan heel moeilijk naar de wc, gebruik soms roosvicee laxo, maar helpt ook niet echt. ik eet voldoende fruit en eet bruin brood. iemand nog andere tips.

veel succes voor bij wie het allemaal wel rommelt!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ben ook heel benieuwd naar wie de volgende zal zijn!

Hier trouwens ook geen inwendig onderzoek gehad. Mijn gyn vindt het niet nodig zolang ik niet aan het bevallen ben.
    Die man is zo ontzettend nuchter: tja...wat heb je er aan als ik zeg dat je 1 cm hebt of wat heb je er aan als ik zeg dat er niks is gebeurt...:)
    Uuuh...tja, daar heeft ie een punt, hahaha!

Heb trouwens even opgezocht hoe de bevalling bij Juul begon, maar heb toen een week lang met rommelende darmen en harde buiken rondgelopen. Een week later is ze geboren!
    (let wel, ze was een sterrekijker..dus voorweeen hebben toen helemaal niks gedaan).
    Dus wie weet....darmen zijn in ieder geval goed aan het rommelen.

@monique: wat goed dat het zo goed met Yuna gaat, dat is lekker genieten dus!

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou meiden, man was thuisgekomen en we zijn samen onder de wol gekropen. Die pijnlijke wee-achtige samentrekkingen zijn er nog steeds, maar ze worden niet heftiger of regelmatiger. Wel heb ik er behoorlijk wat last van en ook rare steken en krampen, volgens mij is er wel iets gaande, maar ik heb het ziekenhuis nog niet gebeld. Dat doe ik wel als er verandering in komt...

Ze komen ongeveer om de 5 tot 15 minuten nu en houden een minuut aan. Baby is nog steeds onrustig. Ik hoop dat het snel doorzet óf afneemt.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Ik hoop het ook voor je! Lekker kopje thee drinken, kruikje erbij...je mag ook wel een paracetemol nemen he! ALS het voorweeen zijn, kunnen ze afnemen. ECHTE weeen komen er wel doorheen ;)
    Heb het bij Juul ook gehad en ze zijn erg vermoeiend :(

(ligt het aan mij of zijn die smileys verandert....andere volgorde ofzo)

7. fredje

fredje Bekend lid

27 jul 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @banaantje. Echt spannend voor je!hoop echt dat het doorzet!lijkt me ook erg vermoeiend,die voorweten.idd misschien eens een kruikje en paracetamol proberen!misschien is die hielenmassage ook wel een idee:D, liefs

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ben benieuwd wat ik morgen allemaal lees ;)

Hier nog steeds darmkrampen....word er gek van! Krijg ook weer van elke beweging van zusje een harde buik...gaat lekker hahaha!

Duik ook mijn bedje in, hoop dat Julia iets later dan 7 uur naast m'n bed staat, want moet zeggen: was wel heerlijk hoor, 2 dagen even alleen thuis:p

9. Tima

Tima Lid

23 dec 2010
    60
    0
    0
    @banaantje; mischien is die hiel massage een goed idee:)

meiden,
    zou het kunnen dat van al dat geschop van de baby je rib kan kneusen/breken?
    de babys schopt bij mij heel regelmatig en dart doet soms echt wel pijn. nu heb ik al 2 dagen enorme pijn in rechter zei bij mijn rib.

vraag me af of ze dit wel kunnen controleren als je 38 wk zwanger bent?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Tima: Jaahaaa! Dat kan zeker wel, gekneusde ribben! Heb ik ook gehad en doet het pijn!!! Echt controleren kunnen ze het niet. Zo heb ik een keer een inwendig blauw plek gehad door het getrappel steeds op de zelfde plaats!

@Hier: vannacht wakker geweest van 2 tot 3. Last van mijn darmen, wow! Niet normaal! Ook wat harde buiken gehad, maar zal wel daar mijn darmen komen. Gister boerenkool gehad, volgens mij is dat niet goed gevallen. Had al last van mijn darmen :p

Tja...en toen stond Julia weer om 7.15 in de slaapkamer: ik ben wakker!
    Is nieuw tegenwoordig dat ze haar bed uit klimt. Zeg elke keer dat ze moet roepen, maar maak geloof ik niet veel indruk :)

Nou, ben benieuwd wat deze dag gaat brengen!

LAATSTE DAG MAART!!!

11. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor veel gerommel bij de dames :D

hier niks!!! volgens mij vindt de kleine het wel prima in mijn buik!
    van mij mag het nu ook wel gebeuren hoor.. heb ik tenminste wat te doen, alleen durf ik de bevalling niet aan :cool:

Zometeen om 15:00 apk keuring, ben benieuwd..

@nesteldrang, heb ik niet zo'n last van, wil wel het huis goed schoon en opgeruimd hebben, maar niet fanatiek ofzo.

Voor de rest niks spannends te melden, behalve dat het wachten toch wel lang duurt....

ennee voor mij ook geen 1 april hoor... en ook geen 19 april, want dat is mijn eigen verjaardag. alle andere datums zijn oke hihi..

@marije: zou wel leuk zijn he 6 april! wie weet....... :)

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Goeiemorgen dames!

Ik sta ook op vertrekken, om 09.15 laatste controle bij de gynaecoloog. Ik ben zo benieuwd, wie weet wil ze wel checken of m'n bmm al verweekt is, dat vind ik toch vrij relevant ;) Wel gek dat dit de laatste controle is...

@ Datum: Ik hoop op 3 april :D... MamaMarije, waarom wil jij graag 6 april? Bij ons is april ook zo'n gekke maand... 3 april is de trouwdatum van mijn man en z'n ex, dat vind ik op zich niet zo erg. 6 april is manlief jarig, 12 april de opa van onze jongste aan z'n moeders kant, 14 april is de jongste jarig, en 17 april de vader van m'n man. Ons kindje wordt gelukkig vóór alle drukte uit geboren, hoewel ik vrees dat papa's verjaardag dit jaar ietwat minder aandacht zal krijgen dan gebruikelijk...

13. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Goedemorgen,

@mamamarije; zou idd leuk zijjn voor je 6 april, wie weet!

@ollebolle; hier is het ook weer rustig hoor, duidelijk veel voorwerk maar doorzetten homaar.

Succes vanmiddag!

@banaantje; hoe is het nou?

@mamavanjuul; hier ook sinds een paar dagen veel last van rommelende darmen.

Iid de laatste dag in maart, zal dr nog iemand gaan bevallen vandaag?

@tima; zal het wel in de gaten houden, en iig even aangeven bij de vk/gyn!

@mrs hair; heel veel succes zo.

Hier......39 weken:$....nooit gedacht dat ik zo ver zou komen!!:D

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Succes met je laatste controle mrs Hair! Laat je straks iets weten?

Wat een drukke boel toch met verjaardagen in april bij iedereen! Hier maar twee verjaardagen, 3 april van mijn schoonmoeder en 24 april is de dochter van mijn schoonbroer jarig. Dat is overigens wel mijn uitgerekende datum, dus de hele schoonfamilie hoopt dat 'm dat niet gaat worden....

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @ollebolle: jij ook veel succes vanmiddag bij de vk!

@star: proficiat met je 39 weken!

@mamamarije: 6 april zou voor jullie wel een hele leuke dag zijn. Wie weet ;)!

@mamavanjuul: Julia was er dus al vroeg bij vanmorgen! Misschien kun je vanmiddag nog even een dutje doen?

@banaantje: hoe gaat het met je?

16. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Gefeliciteerd met de 39 weken star! Kijk maar uit dat je nu niet overtijd gaat, de kleine heeft het blijkbaar nog goed naar z'n zin!

Veel succes bij de gyn mrs. hair! De laatste keuring voor je bevalling! Lijkt me apart om te weten.

Heb net VK maar gebeld, heb vanmiddag om 14.30 uur controle. Maar hier blijft het gerommel maar doorgaan, alleen zet het nog niet helemaal door. Zie het niet zo zitten om daar vanmiddag heen te gaan met elke 8 a 10 minuten een voorwee. En ik weet niet hoe het zich vandaag gaat ontwikkelen. Vanmorgen mijn slijmprop verloren, dus er gebeurd wel degelijk wat, maar natuurlijk niet snel genoeg naar mijn zin. We wachten maar weer af...

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    *MsHair: Spannend, ben benieuwd of je al ontsluiting heb:)

*Hier: Alles gaat goed! Jesley heeft goed doorgeslapen...
    Alleen verslikte hij zich 1x goed in zn drinken! pffff dat was schrikken zeg!!

Ga toch even kijken voor andere flesjes, want hij zuigt ze ook vacuum. Iemand een idee hoe dit kan?? Wij hebben Tommee Tippee flesjes... Zit er aan de denken om de S-fles te gaan halen.

Net is er weer bloed geprikt bij hem. Nou hij deed het super en gaf alleen een gilletje met t prikje zelf, daarna sliep tie weer lekker verder (gelukkig)

Straks de fotoshoot!!! :D

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    spannend noukie!

hier vannacht weer harde buiken. ik dacht: ik ga eens bijhouden of er regelmaat inzit. en ja hoor!! elke 6 minuten! ben blij dat er dus íets gebeurt :D maar verder gebeurt er niet zoveel..
    ik hoop dat het niet 1 april wordt en 7 april (mijn moeder jarig). verder maakt het me niks uit!

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ben net terug, en was één en al goed nieuws, ben er een beetje hyper van!

- Ons meisje (is nog steeds een meisje) weegt nu bijna 3000 gram.
    - Bmm is helemaal verweekt en naar voren, en ik heb al twee centimeter ontsluiting!!!!
    - Ze heeft me gestript.
    - Afspraak is veranderd: Zondag ga ik gelijk naar de verloskamers en worden mijn vliezen gebroken, als het dan niet gelijk begint aan de weeënopwekkers.

Maar met dat strippen van vandaag zou het kunnen dat het nog wat verder gaat rommelen, ik ben echt héél blij!! Geen gelul met primen, zondag uiterlijk gaat het beginnen en tegen de avond is ons meisje er! De arts-assistent was heel aardig, en ook heel enthousiast, ze vond het voor een eerste kindje de best mogelijke uitgangspositie. Het strippen viel me ook 100% mee, ik had er wat nare verhalen over gehoord en het was ook wel pijnlijk, maar niet dodelijk pijnlijk ofzo :)

Nou, ik ga snel aan de gang met mijn to-do-lijstje, te beginnen met de ziekenhuistas... Niet te geloven dat ik die nog niet gemaakt heb... ;)

20. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wat een goed nieuws mrs hair! Ik hoop voor je dat het vandaag al gaat beginnen en anders is het gewoon zondag al zover!

Deel Deze Pagina